Gå til innhold

piercingen min rakner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg forsøker et innlegg er inne i et håp om litt hjelp. Jeg har en navlepiercing som jeg tok i begynnelsen av sommeren, iogmed at huden min generelt sett gror sakte så har jeg ikke skiftet den eller noe slikt gjennom sommeren. Igår oppdaget jeg til min store fortvilelse at det ser ut som den rakner, altså selve huden utenpå der stangen er, ser ut til å rakne.. Mulig den kan ha hengt seg opp i noe, og blitt dratt ut over fra hullet. Jeg forsøkte å ringe studioet der jeg tok den, men de var stengt.:( Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil ikke miste den heller, men aner egentlig ikke hvordan jeg best skal gå frem. Skal jeg ta den ut, og forsøke å sette den i riktig hull igjen, eller bare avvente det..... ??? noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror rett og slett piercingen din gror ut. Det vil si at du bare skal forte deg å ta ut piercingen! Det kommer (kanskje) til å bli et stygt arr der fordi den huden som smuldrer opp forsvinner.

Var stangen i smykket rett, eller var den bøyd? Smykket skal være bøyd.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg sporende straks tatt ut smykket - og klaget til studioet du tok piercingen.

Skrevet

Jeg tok piercing i navlen for noen år siden. Gjorde det tidlig på sommeren, og da høsten kom så var piercingen borte. Den vokste rett og slett ut. Og det så ut som huden rundt piercingen raknet. Jeg lot den være i helt til det ikke var mere hud igjen på yttersiden av smykker, og det tror jeg IKKE var særlig lurt. Har nå et mindre pent arr der smykket var. Anbefaler deg å ta bort smykket så fort som mulig, så kanskje arret ikke blir så stort og skjemmende.

Skrevet

som di andre sier, det er nok mest sannsynlig det at den gror ut.ihvertfall om det ikke gjør vondt. og jeg anbefaler deg på det sterkeste og ta den ut.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hei og takk for svar

jeg tenkte jeg skulle la den sitte i til mandagen, og dra ned på dette studioet og høre med henne. Det skulle vel gå greit å la den være i så lenge? har teipet den fast lik at ingenting henger seg fast i den og river den ut. Vil helst unngå arr:( Tok nettopp piercingen fo rå få vekk oppmerksomheten fra et annet stygt arr på magen, og nå blir det kanskje et arr til:( jeg er stygt redd for at det er jeg sm har dratt i den, slik at den har løsnet.

Dette er en bloomdahl piercing, aldri skiftet den før så aner ikke hvordan jeg løsner den engang:(

Gjest Samme gjest som #1 inlegg
Skrevet

Man får ikke gjort noe med en piercing som er på vei til å gro ut. Kroppen "støter den fra seg". Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta ut smykket så raskt som mulig.

(Jeg snakker av erfaring. Har et skjemmende arr i ansiktet etter en utgrodd piercing selv. Den jeg hadde grodde ut på overraskende kort tid. To dager?)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

satt i sofaen istad og plutselig da jeg skulle reise meg falt piercingen ned på gulvet, så den datt ut av seg selv:( Til min stooooooooooooore fortvilelse. Hva kan jeg gjøre? jeg vil ha den tilbake i navlen!!! Kan den settes inn igjen? skal jeg reise ned på studioet og klage? Folk rundt meg sier at hullet er tatt for langt ned og at det i seg selv er en feil... Vel, spiller ingen rolle jeg vil ha det tilbake. Og hvordan unngår jeg stygt arr nå?

Skrevet

Iallefall ikke prøv på å sette den inn i igjen. Jeg tror jeg ville dratt tilbake til studioet, klaget og krevd pengene tilbake og så til et annet mer profesjonelt studio og re-piercet meg på ordentlig måte. Hørtes ikke bra ut det der, og har aldri hørt om piercinger som har raknet. At smykket er blitt forsøkt støtt ut av kroppen ja, det kan ofte hende. Men ikke at det rakner.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, dere er enige i at det er litt merkelig? Jeg har selv aldri hørt om det, og ingen i min omgangskrets heller.... Noe er jo merkelig.... En piercing skal lissom ikke bare falle av sånn av seg selv heller da.... Er livredd for å se på det, er så redd for stygt arr...

Skrevet

Når du sier "rakner", så er det vel piercingen som vokser ut? Min vokste ut, og det var akkurat som du beskriver.

Men dersom piercingen vokser ut, er det vel ikke nødvendigvis noe studioet har gjort galt? Du kan jo gå og spørre, men dersom kroppen støter piercingen fra seg, er det kanskje ikke så mye man kan gjøre.

Skrevet

Her har piercingen rakna, ikke vokst ut, den har tilmed falt ut. Det er noe helt feil der...

Skrevet (endret)
Her har piercingen rakna, ikke vokst ut, den har tilmed falt ut. Det er noe helt feil der...

Jeg synes det TS beskriver høres ut som om at piercingen har vokst ut. Men det er vanskelig for oss og sitte og spekulere, bedre at hun presenterer saken sin for studioet.

Endret av Harlekin
Skrevet
Vel, den falt visst ut.

Det er vel det som skjer til slutt, når det ikke er mer hud igjen foran stangen. Det gjorde min også til slutt, etter ca. 3 måneder. Det tok jo litt tid før TS' piercing falt ut, det var jo ikke dagen etter.

Skrevet

Åja. Jeg syns det høres så spesielt ut uansett jeg. Huden kan bli veldig tynn om den støtes ut og da er det bare å ta den ut og dra og re-pierce seg. Men i dette tilfellet var det visst tatt for langt ned også.

Skrevet

Om en piercing gror ut sånn, er det jo oftest en forklaring på det:

1. Piercingen er satt feil, for langt ut i huden

2. Piercingen består av et uegnet materiale, og støtes derfor bort av kroppen

3. Man har uegnet anatomi for piercingen, men piercer setter den alikevel, og man havner på alternativ 1

Alle nysatte piercinger bør være av titan. Sjekk at det er det som brukes, før du re-piercer deg! ;)

• 4 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei :)

En veninne tok min percing i navelen på meg , i begynnelsen ble det mye betennelse, så gikk betennelsen vekk og jeg kunne snart bytte stang , så putselig var den tynn og jeg kunne se percingeb igjennom også raknet den ut .. Nå har jeg tatt percingen inn i det raknet hullet og tatt plaster over ,kommer det til å gro igjen mens den er inni da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...