Cocktail Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Tenker da på usikkerhet på om han du skal kose deg med ikke liker kroppen din. Har spiseforstyrrelse og et veldig kritisk syn på meg selv og føler meg dødsstygg, så kan ikke forstå at han vil like meg. Han er jo så perfekt, og TYNN, og her kommer jeg.. Jeg er ikke feit da, men hater kroppen min. Vil bli mer selvsikker, men vet ikke hvordan =/ Hjelp!
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Jeg tror du må ite tenna sammen og kaste deg ut i det; stol på at denne mannen liker deg for den du er, han syns du er attraktiv og deilig. Jeg tror videre du bør slutte å tenke utelukkende på det ytre, mannen er nok mest interessert i hva du har inne i deg uansett. Søk litt rundt her på forumet og la deg overraske av hvor lite utseendet har å si for de fleste menn! Det å ta vare på seg selv tror jeg er det nærmeste kriteriet for ytre standard for mange menn. Hva med å prøve å bli glad i deg selv på egenhånd? Sett av en kveld for egenpleie og nytelse, opplev hvordan kroppen din er i stand til å nyte, og tenk på hvor deilig det er å dele dette med et annet menneske. Håper det går bra med deg, og jeg tror uansett at du er ei vakker jente
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Det går absolutt an å endre innstilling til seg selv og kroppen sin. Ofte hjelper det å tenke positivt (bare si til seg selv at man ser fin og og er en bra person), å mestre livet på andre områder (utdanning, jobb) - og trening hjelper mange, men kanskje du trenger mer hjelp ettersom du har spiseforstyrrelse? Jeg anbefaler deg å snakke med lege/psykolog/annen behandler. Selv hadde jeg veldig dårlig selvtillit da jeg var tenåring, men det endret seg etter hvert som jeg ble eldre og fant ut mer om meg selv som person. Kroppen min var sikkert penere da jeg var helt ung, men det har jeg seriøst aldri brydd meg om - for jeg føler meg jo bedre nå enn da. Og ingen kjæreste eller sexpartner har noensinne klaget på kroppen min, selv om den er langt fra perfekt. Jeg tror det er sånn at når man er sammen med noen, synes man den personen er deilig nesten uansett (det finnes selvsagt noen som finner glede i å kritisere og kreve, men de bør du holde deg unna).
Gjest Tigress Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Eg har eit konkret råd som høyrest litt teit ut, men som eg trur funkar: still deg foran speilet og leik litt med ulike haldningar. Du ser fort kva for haldning som ser sjølvsikker ut. Øv deg på å gå og stå slik. Fiffig nok så snik den tillærte fysiske sjølvsikkerheita inn i hovudet ditt og gjer deg ein liten boost. Eg las dette tipset i ei bok då eg var ein tretten år eller noko slikt, og hugsa det. Då eg byrja med kampsport lærte vi at vi skulle øve på å røre oss sjølvsikkert for å ikkje verke som eit interessant offer for vald(tekt)smenn. Eg trur at den responsen su får frå folk dersom du ser trygg ut vil bidra til at du kjenner deg tryggare! Eg får ofte høyre at eg ser og verkar veldig trygg og stødig, og eg trur det har med at eg har tilstreba ei trygg haldning. Slike tilbakemeldingar verkar jo konstruktivt på det mentale også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå