Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Hei jenter :-)

Er det noen som vet lønnen til en nyutdannet lærer, evnt. link?

Mvh

Jenny

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer både med lengde på utdanning og hvor i landet man jobber.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Som skulelærar tene eg 420 000 i året og eg e veldig nøgd med det. :):klemmer:

Skrevet

Hei!

Jeg er adjunkt med tilleggsutdanning (vanlig allmennlærerutd. + 60 sp.) og tjener 348.000,- i grunnlønn + 18.000,- i kontaktlærertillegg, altså 366.000,- i året. Dette er begynnerlønn, etter 4 år stiger jeg.

Skrevet
Hei!

Jeg er adjunkt med tilleggsutdanning (vanlig allmennlærerutd. + 60 sp.) og tjener 348.000,- i grunnlønn + 18.000,- i kontaktlærertillegg, altså 366.000,- i året. Dette er begynnerlønn, etter 4 år stiger jeg.

Wow, får en lærer dette i lønn som nyutdannet er det kjempebra! Selv jobber jeg i privat sektor, har laang utdanning, jobber mye og har ikke mer enn 370 000 selv, og da har jeg ansiennitet fra før...Vi stiger heller ikke mye i lønn, så jeg tror nok at lærere skal være ganske så fornøyde.

Gjest Gjest_Bjørn_*
Skrevet
Som skulelærar tene eg 420 000 i året og eg e veldig nøgd med det. :):klemmer:

Jeg forstår ikke hva lærerne klager over! Selv tjener jeg mindre enn det, har lengre utdanning enn lærere flest, jobber i privat sektor og tjener altså mindre.

Jeg blir nysgjerrig på hva slags strategier det kvinnedominerte læreryrket legger til grunn i lønnsforhandlinger i og med at dere klarer å få det til å framstå utad som om dere sliter så veldig til lav lønn, mens virkeligheten er at dere har det behagelig til en ganske så konkurransedyktig lønn. Dere er ansatt i kommunal sektor, tjener mer enn andre sammenliknbare gruåper i den sektoren, samt at dere tjener mer enn meg og andre jeg kjenner i privat sektor, med attpåtil lengre utdanning enn lærerne.

Bruker dere rett og slett kvinnelist og manipulerer opinionen for å få høyere lønninger med manipulerende argumentasjon for å få viljen deres? Man skulle nesten tro det.

Skrevet

420 000 tener du som lektor med tilleggsutdanning etter 12 år. Så dette er nok eit litt interessant reknestykke ;) Eg jobba som lærar i Oslo, adjunkt med tilleggsutdanning, altså 5 års utdanning og hadde 4 års erfaring, då tente eg rundt 350 000. Ikkje kjøp alt troll på nett seier, sjekk heller linkane med lønnstabellar. :) Som inspektør og lektor med tilleggsutdanning tener eg 420 000, som lektor med tilleggsutdanning tener eg 400 000 med 8 års erfaring.

Skrevet

Der er lærere i ulike kommuner som tjener over 400 000 ja, uten alt for laang erfaring. Dette varierer fra kommune til kommune og de lokale forhandlingene.

Skrevet

Poenget er jo at det ikkje er standard, det er ikkje normalen. Normalen er tariffen som ein kan finne på ulike linkar. Og så er det alltid unntak. Men det er stort sett rike kraftkommunar eller i nord, der ein må bruke litt lokkemidlar for å få tak i kvalifiserte lærarar. Unntak finst alltid for alt. Her var det vel snakk om normalen så vidt eg forstår. Og ein som har begynnerlønn har sjelden klart å få tak i noko i dei lokale forhandlingane, utan at kommunen har gitt alle eit flatt tillegg.

Skrevet (endret)
Wow, får en lærer dette i lønn som nyutdannet er det kjempebra! Selv jobber jeg i privat sektor, har laang utdanning, jobber mye og har ikke mer enn 370 000 selv, og da har jeg ansiennitet fra før...Vi stiger heller ikke mye i lønn, så jeg tror nok at lærere skal være ganske så fornøyde.

Ja, jeg er fornøyd, jeg! :)

Adjunkt med tilleggsutdanning (5 år) og under 4 års ansiennitet var en av gruppene som steg mest nå etter streiken og lønnsoppgjøret (30.000,- ekstra) :) Grunnen er nok for å lettere rekruttere folk til lærerutdanningen. Vi har ikke fått hele oppgjøret ennå, men fra mai 2009 vil 348.000,- gjelde: Norsk Lektorlag

Endret av Netten
Skrevet
Ja, jeg er fornøyd, jeg! :)

Adjunkt med tilleggsutdanning (5 år) og under 4 års ansiennitet var en av gruppene som steg mest nå etter streiken og lønnsoppgjøret (30.000,- ekstra) :) Grunnen er nok for å lettere rekruttere folk til lærerutdanningen. Vi har ikke fått hele oppgjøret ennå, men fra mai 2009 vil 348.000,- gjelde: Norsk Lektorlag

Herregud,k utrolig hva streikene til dere lærere gjør...nå har dere hvertfall råbra startlønn i kommunal sektor der flesteparten av lærere jobber.

Skrevet
Hei jenter :-)

Er det noen som vet lønnen til en nyutdannet lærer, evnt. link?

Mvh

Jenny

Ja, den er vesentlig høyere enn for eksempel markedsførere i privat sektor. Lærere i kommunal sektor tjener altså en god del bedre og mer enn en sammenliknbar utdanningsgruppe i privat sektor.

Link: www.utdanningsforbundet.no , www.norsklektorlag.no og www.bi.no

Dette er et eksempel på at mye vil ha mer (les: lærerne)...

Skrevet
Herregud,k utrolig hva streikene til dere lærere gjør...nå har dere hvertfall råbra startlønn i kommunal sektor der flesteparten av lærere jobber.

Ja, vi trengte et lite løft nå som vi har sakket akterut så lenge.

Ja, den er vesentlig høyere enn for eksempel markedsførere i privat sektor. Lærere i kommunal sektor tjener altså en god del bedre og mer enn en sammenliknbar utdanningsgruppe i privat sektor.

Link: www.utdanningsforbundet.no , www.norsklektorlag.no og www.bi.no

Dette er et eksempel på at mye vil ha mer (les: lærerne)...

Og her er et typisk eksempel på en av de mange som uttaler seg uten å helt vite hva de snakker om... Lærerne har stagnert på lønnsutviklingen i forhold til andre yrkesgrupper. Den generelle lønnsveksten i Norge var 6 prosent i 2006, mens lønnsutviklingen for lærerne har vært 2,8 prosent siden 2004. Sett i forhold til velstandsnivået er norske lærerlønninger dårligst i Europa, så ikke kom her og snakk om "mye vil ha mer". Ja, jeg er fornøyd, men såpass burde vi stige med uten at folk skal kalle oss grådige av den grunn...

Skrevet

Mistet litt sympatien jeg hadde for lærere etter den andre lærertråden... Kunnskapsnivået til noen av "lærerne" i den andre tråden gjenspeilet ikke den lange utdannelsen de gnålet om.

Skrevet

Jeg mistet litt sympatien for yngre menn kjenner jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...