Malama Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #581 Del Skrevet 29. januar 2009 OI Hørte en lyd på kjøkkenet og kom på.... jeg koker smokker! Det har jeg nok gjort i en god time, og der var ikke mer vann... Heldigvis oppdaga jeg det før det begynte å ryke eller smete veldig da, men noen av dem har fått litt sånn "smeltet plastmerke" på seg, så det spørs om det ikke må bli alvor av planene om å bytte ut smokkene hans.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #582 Del Skrevet 29. januar 2009 Mannen prøver seg på legging for første gang.... eller i alle fall "kveldmat". Noe seg meg utfra lydene at mamma må overta om ikke så lenge.... gutten er ikke like glad i flaske som pupp tror jeg... Ikke vet jeg om der er nok på flaska heller, jeg pumpa ut det jeg fikk ut etter/under amming tildigere i dag. (...) Nope, flaske ville han ikke ha. Så her måtte mor overta ja, ekte vare er det som teller. Vi har ikke vært flinke å "vedlikeholde" det med flaske, vi prøvde, og han tok den. Glad og fornøyd var planen å gi ham flaske en gang i uka slik at han vennet seg til å ta den. Men det har glidd ut, og nå var han ikke det spor interessert. Vi skal prøve igjen på dagtid i helga, når han er mer opplagt enn ved leggetid. Men tar han ikke flaske... ja, da får han melk på tutekopp da, når jeg begynner å jobbe. Jeg drakk selv av tutekopp fra jeg var svært ung. For, fra flaska skulle det ikke komme melk nei, det var uaktuelt, derfra kom det annen drikke, men ikke melk! (og jeg ble bare ammet til jeg var rundtom 4-5 mnd mener jeg) Så lillegutt klarer seg nok om han ikke tar flaske også da. Men det var jo meninga at far og sønn skulle kose seg med matestund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #583 Del Skrevet 30. januar 2009 Dag tre med smøring. Ikke sikker på om det ER noen bedring jeg. Han er absolutt merkbart bedre enn da vi var hos legen, men da var han ikke smurt den morgenen, og heller ikke kvelden før (han badet, overtrøtt, og vi glemte å gni inn med olje spesfikt, utenom "hårvask" i generelt oljebad.) Sammenlignet med når vi smurte med olje to ganger for dagen, vet jeg ikke om han er nevneverdig bedre, når jeg studerte ham i dagslys. Det er ialle fall fortsatt masse sånn flass-greier, og det feltet (9*4 cm ifølge legen og målebåndet hans) er fortsatt klart synlig. Vi fortsetter å smøre, dag for dag. Jeg er usikker på om han fortsatt klør like mye, vi har ialle fall klart å holde ham fra å klore seg opp mere, ved at han sover med votter på natta, og jeg passer på på dagtid så godt jeg kan, samt holder neglene korte... Vi får nå se om et er noe særlig fremgang, eller om vi må ringe tilbake neste uke. enda mange dager igjen til vi har holdt på ei uke da, så jeg håper på det beste. Nå skal vi trille oss en tur, tenker jeg. Handle litt og kose oss ute i fineværet. Forhåpentligvis sovner gutten som er litt trøtt, han sov bare halvannen time ute i vogna tidligere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #584 Del Skrevet 31. januar 2009 Dag 4 med smøring. Nede på badet i morges var jeg overbevist om at han var blitt myyyyyyye bedre. Opp på stua i dagslys ba jeg mannen om hans vurdering. Han er ikke så rød lenger, det er vi enige om. Men flassinga er egentlig ikke nevneverdig bedre.... det ble mer borte av oljegnikkingen (for da skrapet jeg helt forsiktig bort flass når det var vått av olje innimellom) selv om det stadig kom tilbake da... Jaja, vi får nå bare fortsette, og se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #585 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg tror han er litt bedre, og han har ikke klødd seg i hodet på et par dager, så jeg tar sjangsen på å la ham sove uten votter i dag. De hemmer ham sånn, siden han er vant til å kunne ta smokken inn og ut som han vil, og dra i stroppen den er festet med, suge/gnage på fingrene eller baksiden av smokken når det klør i gommene... Så vi prøver uten votter i natt for å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. januar 2009 #586 Del Skrevet 31. januar 2009 Får håpe det hele går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #587 Del Skrevet 31. januar 2009 Håper på det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #588 Del Skrevet 1. februar 2009 Dag 5. Jo, han ER bedre. Vel og merke klødde han seg litt i hodet i gårkveld, men han har ikke kloret seg opp noe mer. Og selv i dagslys kan jeg fastslå at han flasser mindre, absolutt. Så han ER bedre! Og i dag har han endelig snudd seg fra rygg til mage så jeg fikk se det også, ikke mindre enn to ganger på badet i morges. (Stor stas første gangen, ikke like kjekt andre, som var når jeg prøvde gi ham tran...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. februar 2009 #589 Del Skrevet 1. februar 2009 Så bra. Gratulerer med snuing fra rygg til mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #590 Del Skrevet 1. februar 2009 Ja, det var på tide jeg fikk se det også, han har jo gjort det et par ganger før, man da altså UTEN at jeg har sett det! Men tiden da mitt lille gull sov i 2,5 time når han ble lagt ut i vogna virker som å være over. Nå er det 30 til 90 minutter som gjelder, åpenbart, i dag rundtom 75. Det er litt kort... men han sover stort sett i vogna når vi triller igjen da, det slutta han jo nesten med da han sov lenge... Så det blir lang trilletur på oss igjen da, tenker jeg. Om en time eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #591 Del Skrevet 1. februar 2009 Skal vi se, da har jeg prøvd: 19.09: Smiler for første gang skikkelig. På stellebordet, av alle steder, han som hatet stellebordet som liten baby. Det var papp som fikk frem smilet... 09.11: Snur seg fra mage til rygg (Men hs sier det ikke er viljestyrt før om mange mnd) 14.11: Ler høyt. Det var pappa som fikk det til. 14.01: Snur seg fra rygg til mage. Det var pappa som så det. 16.01: "Rygga" under sofaen etter å ha snudd seg fra rygg til mage, uten vitner denne gangen. 21.01: Ler høyt av seg selv. DET var det mamma som så (og mormor hørte over telefonen) Ser vi et trekk om at denne gutten er pappa-gutt? Slekter på mamma'n sin som var så innmari pappajente at hun sa PAPPA før hun sa MAMMA? Er det flere milepæler jeg burde ha med i oversikten min? Han snakker jo ikke enda, så å sette opp denne "mamma" og "dada"-snakkingen han har for seg, første gang merket 15.01, er vel å dra det litt langt... Add to lista: 1. februar får han virkelig taket på å snu seg fra rygg til mage og gjør det mange ganger. DEt tok ham et par uker å få taket på det skikkelig, men nå er det på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #592 Del Skrevet 2. februar 2009 Dag 6. Det går ikke fort fremover, i dag synes jeg IKKE det er bedre enn i går. Men det legen sa var smøre i ei uke, komme tolbake om han ikke var bedre da, ollers holde på i to uker etter inntruffet bedring. Han er jo BEDRE, men ikke bra. Vi smører trofast og håper det blir bra etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. februar 2009 #593 Del Skrevet 2. februar 2009 Bra at det går bedre med poden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. februar 2009 #594 Del Skrevet 3. februar 2009 Det er jo bra at han blir bedre, får håpe han er kvitt problemet etter et par uker, selv om du synes det går sakte nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #595 Del Skrevet 3. februar 2009 Ja, jeg hår det blir helt borte. I dag er dag 7. Hadde det ikke virket på ei uke skulle vi komme tilbake, men det har jo virket, han er bare ikke helt bra enda, så vi må smøre mer. Han klør enda også, jeg har registrert at han klør seg i hodet, men jeg holder neglene under kontroll, og tar bort hånda så snart jeg oppdager ham. Han har likevel klart å lage et par små nye sår i natt. Men bare et par smp røde prikker da, ellers er det de samme gamle sårene som er der, de gror, sakte men sikkert, og har denne lite pene gul/grønne fargen som sårskorper på sår som mer vesker enn blør ofte har. Det som bekymrer meg mer er at jeg ikke helt klare slippe tanken på om han utvikler eksem, for han er i økende grad tørr i huden. Men ikke sånn eksem-tørr, ikke sånn løpe-til-legen-tørr, bare sånn tørr at jeg smører ham med en fet fuktuighetsgivende krem (faktsik den stellekremen jeg har brukt litt på sår stump, den er god til forebygging og behandling av tørr hud i ansikt og på kropp står det på den) Jeg smører ham morgen og kveld, og nå er det altså kinnene, leggene, armene og magen... På magen er han "spredt rødlig og ru", ellers har han "ordinær tørr hud". Om det ikke forverrer seg skal jeg ta det opp med legen når vi skal på 6 mnd kontroll om tre uker, da er det med legekontroll. For det sitter nå i meg da, tanken... siden jeg selv hadde eksem og iføkge min mor da altså hadde "tørre flekker over hele kroppen" og måtte bade med masse olje i vannet i mine første år. Ja, og med en mor med tidligere eksem, astma og allergi, en far med nåværende allergi (og en mormor og en onkel med astma og allergi) så er det ikke helt fritt for at han er litt sånn i risikogruppen for allergi denne karen her. (Atter et argument for at jeg fullammer ham til han er 6 mnd, for det går igjen alle steder jeg leser om allergi, at amming kan forebygge eller utsette allergiens utbrudd, og at for barn i "risikogruppen" qanbefales det fullamming til ungen er 6 mnd, og at man ikke introduserer mat tidligere uten i samråd med lege. SÅ høyrisiko tror jeg ikke han er, men ingen grunn til å gi mt før synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #596 Del Skrevet 5. februar 2009 Da er det dag 9 da i dag, og jeg er overbevist om at det blir bra, det er nesten bare sårskropene hans igjen nå, og litt flass innimellom. Derimot ser magen hans slik ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. februar 2009 #597 Del Skrevet 5. februar 2009 Så kjedelig med flekkete mage. Klør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. februar 2009 #598 Del Skrevet 5. februar 2009 I såfall kan jeg anbefale denne, som min hudlege anbefalte til meg: https://www.bootsapotek.no/butikk/s/product...&ref=search Den er helt fri for farge, konserveringsmidler, parfyme, emulgatorer og parabener, og er således helt trygg for barnehud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #599 Del Skrevet 5. februar 2009 Virker heldigvis ikke som om han klør noe særlig nei, det er bare tørt og "nuppete", tørr, ru hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. februar 2009 #600 Del Skrevet 5. februar 2009 Stakkars lille, det så ikke noe godt ut! Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå