Malama Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #521 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har dessuten innført at salongbordet skal være ryddet pent av hver kveld før vi legger oss. SÅÅÅ mye koseligere å stå opp til et bord som bare har duk, serviettholder og et lys, enn et bord som i tillegg har et par glass, noe papirer, fem fjernkontroller og to pc'er, litt småpenger, penner og papir... ja, dere vet hva jeg mener. Rot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #522 Del Skrevet 13. januar 2009 Men da har gullet våkna, så da blir det trilletur på oss, så resten av oppgavene får vente. (Han ligger faktisk ganske fornøyd ute i vogna og pludrer hører jeg på babycallen, han skriker ikke, det er derfor jeg tar meg tid til å rable litt her (mens jeg venter på svar fra de jeg sendte melding til om noen vil være med på trilletur) i stedet for å allerede ha startet da, altså. Lar ham ikke ligge og gråte mens jeg skriver på KG, men så lenge han bare ligger der uten å gråte, så er det jo greit. Dog, lydene er litt mindre tolmodige nå enn da han begynte, så jeg får vel avslutte, og kle på meg og gjøre meg klar til tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 13. januar 2009 #523 Del Skrevet 13. januar 2009 Så flink du er! Her har me sove vekk dagen i dag, i håp om å bli friske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #524 Del Skrevet 14. januar 2009 Atter en merkedag for Harald. I dag snudde han seg fra rygg til mage. Og gjett hva? Jeg har ikke sett det. Han lå på ryggen, jeg hørte min kjære si "oioioi", og når jeg kom til, lå gutten på magen og kjempet med å få løs den hånden han hadde landet på. Og fikk det til. Han snudde seg rundt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #525 Del Skrevet 14. januar 2009 For mamma'n hans var det en litt annen merkedag. Jeg skulle til tannlegen. Og hva fant han? Mitt aller første hull, så jeg måtte borre. Det var ganske stort "inni tanna" visstnok, så jeg har en midlertidig fylling som skal sitte i 3-6 mnd, så skal jeg komme tilbake å få fikset det skikkelig, dette visstnok fordi han helst ville slippe å rotfylle. Uten at jeg helt har skjønt sammenhengen, så er det nå sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 14. januar 2009 #526 Del Skrevet 14. januar 2009 Flinke lillegutten har snudd seg!! Ååå! Herlig! :rødme: ajaj, skjønner at din merkedag ikke var like positiv! kjedelig at du må tilbake å fikse på den da.. ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #527 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja, håper bare jeg slipper å rotfylle jeg, det er vel mere vondt, for det har å gjøre med kontkt med nerven, skjønte jeg... Forøvrig har vi ifølge mannen nådd ei grense i dag. Større ikea-prosjekter kan vi ikke påta oss før vi flytter. (Og forøvrig kan vi ikke flytte om på stua så mye mer heller, den løsningen vi hadde før, med tv'n under vinduet, er ikke lenger mulig.) Vi har kjøpt flatskjerm-tv og nytt tv-møbel, og det er dette møbelet som er grensen for prosjektstørrelse..... Denne har vi kjøpt: Expedit tv-møbel Den er nå nesten helt ferdig montert, mangler bare ei løs hylle som skal settes inn, men mannen ville feste den til veggen først. Nå får vi den ikke helt inn til veggen grunnet ei list midt på veggen, men lange nok skruer fikser det, mener han. Dette er nok ikke egnet til å klatre i, men heldigvis for oss, så klatrer ikke Harald enda i alle fall... Evt få tak i noen metallvinkler og feste det bedre innen den tid da, men det sitter ganske så godt altså. Men ALT bør vel ekstrafestes innen han begynner å klatre, det er vel ikke alle våre bokhyller og skap som er skrudd fast i veggen i det hele tatt, og det er dumt om han får det over seg... Tiden går jo fort, og gutten blir stadig mer mobil. Ja, for nå kan han jo rulle fra rygg til mage, og INNIMELLOM klarer han det andre veien også, i teorien kan han rulle avsted da... Ja, ingen umiddelbar fare, men på tide å få tettet under nederste trappetrinn i trappa opp til loftet, og etterhvert finne en god løsning på permanent grind på trappa ned (og den opp etterhvert også ja) Tenk, den lille, lille babyen min, han vokser sannelig fort opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #528 Del Skrevet 15. januar 2009 I dag blir det jobbedag. I alle fall mens Harald sover, han må jo ellers få litt oppmerksomhet. Akkurat nå multitasker jeg, spiser frokost mens jeg ammer/koser med en oppmerksomhetssyk gutt som ikke ville ligge på gulvet, samtidig som jeg skriver her. Men i løpet av dagen må jeg se om jeg finner igjen huset vårt... det er en ekstra tv under pulten, og en ekstra tv-benk på høykant, som jeg ikke får gjort noe med, men resten... Nye møbler er kjekt. Men kaos (ikke Caos) er ikke kjekt. Og jeg har jo egentlig sagt jeg skal invitere til lunsj denne uka... og kanskje gå på ti-treff. Og jeg skulle bake pizzasnurreboller, har kjøpt inn gjær og kjøttdeig, og i alle fall skulle jeg gått en lang trilletur i dag, vi trilla jo ikke i går! Denne dagen er ikke lang nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #529 Del Skrevet 15. januar 2009 Lita pause, jeg er sliten. Harald har vel sovet i en times tid hittil (kom senere ut enn vanlig, han sov jo en halvtimes tid på sofaen her mens jeg spiste frokost også, han sovna nemlig under "multitaskinga" mi...) og jeg har stått på og er sliten, så jeg trenger pause. Men det ser da litt bedre ut, spisestua er i alle fall lokalisert. Det mangler litt, jeg må få vekk noe som er på gulvet så jeg får på plass igjen stolene, men det er store ting (printeren, som ikke lenger har en plass siden den sto på den gamle tv-benken, oppskjørsmaskina vi fikk til jul (fant den under spisebordet...) kassa som tv'n kom i (mannen vil spare på denne, så den skal opp på loftet innerst inne på mørkeloftet, tenker jeg) og ei plastkasse med ting som "er mannen sitt". Kassa bare flytter jeg, dit kommer det nok mer etterhvert som jeg rydder. Pappkassa skal som sagt på loftet, oppskjørsmaksina tenker jeg får plass enten oppå kjøleskapet eller nede på boda, men printeren vet jeg ikke, den får nok en plass innen vi er ferdige å ominnrede, men vi har litt igjen enda også, barnesenga (*) som ikke brukes lenger skal opp på loftet, og det skal inn ei bokhylle (liggende expedit med 2*4 ruter) der borte, så kanskje printeren kan stå oppå den? (*) Vi kjøpte sprinkelseng og satte på stua. Dette for å ha en plass å la gutten sove, før vi la oss. På den tiden la han seg sammen med oss (og ble ammet i søvn og sov i vår seng) På vårt soverom har han vugga. Men nå sover han ute på dagen, og på kvelden sover han på soverommet, etter at vi begynte å legge ham før oss. Derved trenger han ikke senga på stua, og derfor setter vi den opp på gjesterommet til min svigerfar kommer på besøk, inntil Harld vokser ut av vugga, da tar vi den selvsagt ned så han får bruke den (så får besøket låne reisesenga vi har) Når jeg er ferdig å fikse rundt bordet og får på plass stolene (Tror jeg skimtet at julepapiret lå på en av de som står innerst der, det skal bæres opp på loftet der det bor når jeg kommer meg inn til det) er neste skritt et skap som er blitt overlesset av... jeg aner ikke hva, ROT! DErnest gjenstår det litt i salongen. Det er deretter et lite kaos borte i kroken med barnesenga, men delvis kommer det av at det står en tv under pulten, som gjør at stolen ikke kan stå ved pulten... Men det må muligens bare stå sånn ei stund, kanskje til min bror kommer på besøk? (Han har sagt de kommer før påske) Jeg får nemlig ikke lov å hjelpe mannen å bære den tv'n, den er KJEMPETUNG, og han har ikke sjangs i havet å bære den alene. Den skulle nemlig gjerne vært oppe på loftet... På gjesterommet (gitt at tv-benken som står der faktisk klarer å holde en så tung tv da...) Det blir trangt der oppe, og kommoden som står der må definitivt ut, men den setter vi inn på det andre rommet der oppe så lenge, så får vi se, kanksje den kommer ned på barnerommet når vi innreder det. Det er vel neste prosjekt, når vi er ferdig med stua og sånn (en eller annen gang utpå våren altså, ikke med en gang vi er ferdig med stua nødvendigvis) Harald må jo få sitt eget rom etterhvert. Muligens når han vokser ut av vugga, for jeg ser ikke at det er plass til sprinkelsenga på vårt rom... men jeg vil gjerne ha ham på vårt rom til han er et år jeg da, er det ikke det som er anbefalt da? Jaja, jeg lå selv i vugga til jeg var 11 mnd gammel (og flytta da ut fordi broren til Caos ble født, og fikk låne den) så han kan antakelig ligge der ei stund enda, der er god plass til gutten, der er vel et madrassmål på ca 80 cm mener jeg, og han er jo ikke mer enn noen og seksti enda. Fikk melding fra ei av dem jeg pleier trille med at hun er klar for tur i 13.30-14 tida en gang, om jeg ville være med var det bare å gi en lyd. Jeg ser jo at det kan bli vanskelig å få dette huset klart til besøk til lunsj i morgen (For etter alt jeg har nevnt på stua, så er det en diger oppvask på kjøkkenet også... og gjerne litt rydding på badet (siden gjestene har små barn er det ikke utenkelig at de skulle brukt stellebordet...) Forresten, Linn3c, du er også invitert om du vil altså. De andre kjenner hverandre da, men om det ikke gjør noe, er du hjertelig velkommen likevel, de biter ikke! (Så spørs det bare hvilken dag det ender opp med å bli da... jeg SA det skulle være denne uken, men...) Vel, det frister å gå på trilletur i det fine været... Min mann har litt jobb igjen med denne tv-saken når han kommer hjem også, løsne den litt fra veggen, dra den litt frem, og få div ledninger til å gå ut på baksiden, enkelt og diskret... Jeg svarte at jeg kommer på trilletur jeg. Jeg får heller vaske opp litt mens jeg lager middag, ta en skikkelig oppvask etter middag, mens min mann leker med guttungen, så får vi se om vi ikke får gjort litt mer i kveld etter han har lagt seg også. Bakingen blir det nok ikke noe av i dag da, men muuuuuligens kan jeg få det lusnj-presentabelt til i morgen likevel. Alternativet er å ta det over helga, selvsagt, for det blir litt kort varsel og kanskje det ikke passer for folk i morgen... (Når passer det for deg, om du vil være med, Linn3c?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #530 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg orker ikke være så veldig effektiv i dag, så det spørs om det blir neste uke... Jeg er nemlig trøtt og sliten nå, og mannen jobber (med jobb) så jeg får ikke hjelp av ham heller, slik jeg hadde tenkt meg, derfor fortsetter jeg heller i morgen, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. januar 2009 #531 Del Skrevet 15. januar 2009 Eg kan gjerne komme ut ein dag neste veke, det hadde vore koselig! Så kan eg jo reise bort og hente mannen på jobb på veg heim frå deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. januar 2009 #532 Del Skrevet 15. januar 2009 Men då kan du jo komme på treff i morgon likevel då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #533 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvor og når er det i morgen? Kan jo i teorien det ja Så rydder og fikser jeg videre her i helga. Det tar tid å innrede en sånn hylle... vi har kobla opp "alt det elektriske" nå, og en stor sånn strøm-pad har jeg gjemt bort bak bøker, men nettverkstinga kan jeg ikke gjemme så godt, siden mannen må komme til der når han skal jobbe hjemmefra. Dvs, jeg jobber med å finne en løsning på at den kablen kan stå fast baki der, og komme ut på siden, så kan han heller ber plukke den opp fra gulvet og koble til.... det gir en potensielt løs kabel på gulvet da, men borti bak sofaen er de ikke såååå rotete at den ligger der, dersom det betyr at jeg får sette bøker forran de tre boksene som må til for at vi skal ha telefon og internett (og den siste boksen gjør internettet trådløst, så vist jeg skjønner) så er det bedre likevel. Selve telefonen står på en tredje hylle, nettopp fordi den må jeg jo nå tak i (legge telefonen på lading på basen, da må ikke basen stå bak masse bøker...) og jeg gjerne ville dekke til mest mulig forran ting... For øyeblikket sitter det et par bamser forran disse tre databoksene. De dekker dem ikke (særlig ikke den som er skrudd på veggen i bakkant) men de gjør det litt koseligere i alle fall. Det blir enten dem, eller ei hylle til med høye bøker...(Skaffe de der hvite "den store..." serien kanskje? Det er høye bøker, sant? (Har bestilt et par av dem, men ikke pokker om de er kommet, og de ble bestilt for lenge siden, og hevdet sendt i november, men det er de neppe (det er jo snakk om innenlands!) etterlyst, men ikke fått svar, må nok etterlyse igjen...) Album er der nok ikke plass til, det er ikke så langt inn, så det må egentlig være høye bøker som ikke er så dype... Kanskje det blir de bamsene, i alle fall inntil videre. Men uansett er dette LANGT bedre enn at de sto på rekke og rad på et skap... Nå står sparebøssene Harald fikk til dåpen på det skapet i stedet, langt penere Ja, sakte men sikkert blir det nok bra her. Jeg er nok ikke ferdig å innrede stua innen jeg inviterer lunsj-gjester altså, er ikke helt ferdig å flytte møbler, og muligens ikke helt ferdig å handle dem heller, har egentlig kanskje tenkt oss ei lita expedit-hylle til også, hvor jeg bl.a tenkte å ha et par bokser til å stappe leker oppi... Det er greit med masse bokhylleplass, man trenger ikke stappe bøker i alle hullene, det kan bli litt kompakt, men vekselvis bøker, pynt, bokser med ting. Vi har i alle fall bruk for bokhylleplass, vi har doble dybder med bøker i flere hyller, og i noen ligger det også bøker oppå de bøkene som står... Vi har bokhylle i kjelleren (mest faglitteratur. Men det skal jo bli barnerom, så der skal det vel derved inn barnelitteratur etterhvert, da må faglitteraturen på loftet, tenker jeg. Vi har bokhylle på loftet også, den er ikke helt full, men der er mye skjønnlitteratur, tenker noe av det kommer ned, og faglitteraturen opp, men enn så lenge har vi barnebøkene på stua også da, og noen på soverommet. Jepp, bokhylle på soverommet også, jeg liker expedithyllene. På soverommet har vi skuffer i et av hullene (sokkeskuffen min) og dør en annen plass, og noen bokser med Harald sitt sengetøy, noe babytøy og noen av hyllene ligger det og så klær i. Den er ganske kaotisk og burde ryddes da, men i alle fall, der er en del sånne godnatthistoriebøker, og noen av disse svangerskapsbøkene som jeg leste i støtt og stadig, jeg hadde jo høytlesning på senga om morgenen den dagen vi byttet svangerskapsuke... Men nå rabler jeg så jeg helt glemmer hva jeg holder på å skrive, det er vel på tide å legge meg, tenker jeg. Klokka er langt over leggetid, og om jeg i tillegg skal på treff i morgen må jeg jo helst få meg litt søvn først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. januar 2009 #534 Del Skrevet 16. januar 2009 Cafè Opus, Arken, 11:15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #535 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg sitter her med en gutt med opprotede sovetider. Vet det er min feil, men usikker på beste strategi. Han har i lengre tid sovet til rundt ni, og blitt lagt ut for å sove rundt 11. På onsdag sto vi opp halv åtte, for da måtte han bytte bleie. Normalt ville jeg latt mannen bytte den og livert ham tilbake for videre soving. Men siden jeg skulle til tannlegen klokka 12, sto vi likegodt opp, så han fikk utedubben tidligere, så han rakk sove før tannlegen. Men nå har vi bare rot her. Han legger seg som normalt på kvelden, men vi står opp klokka 8. Greit det, jeg skal ikke klage. Men da trenger han luren sin klokka ti (gjesper her han ligger på fanget mitt mens jeg spiser, i går sovna han i tilsvarende situasjon) Jeg kan kle på ham og legge ham ut nå, men hvordan reagerer han når jeg vekker ham for å dra på treff? Jaja, jeg må ialle fall få ham ut nå, før han sovner i armene mine. Så får jeg bestemme meg for om vi skal på treff eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #536 Del Skrevet 16. januar 2009 Han sovna mens jeg kledde på ham, stakkar... Ja, han sov vel nesten egentlig før jeg begynte med det. Nå ligger han i alle fall ute. Jeg har en stund nå tenkt på at det hadde vært greit å få ham til å ha TO faste lurer, ikke bare en. Derfor harjeg tenkt på å fremskynde den første luren, for å få inn en til. Slik det har vært til nå har han sovet fra ellve til en plass mellom ett og to, så har vi trilla tur og han dubber jo ofte på turene også. Men så har han ikke sovet noe mer før han sovner i bilen når vi henter min mann etter jobb, men det er jo snakk om en tyve minutters tur tur/retur, så ikke akkurat en lang dubb det da. Og så ofte ikke noe mer før han legger seg, med mindre han sover litt på magen til sin far på ettermiddagen. Rett og slett fordi han er trøtt, men jeg har ikke fått inn en lur til før vi henter mannen, og etter middag er det for sent, man sover ikke lur klokka seks når man går på badet litt etter sju... Så tanken har vært om jeg fikk denne morgenluren til å begynne mellom ti og halv 11, så er han nok ferdig å sove til ett. Da kunne jeg innført en ekstra lur sånn i tretida. Vi har gjort det en dag (en dag mannen jobbet hjemmefra), å legge ham ut i vogna en gang til på ettermiddagen, og da sov han en times tid, meget vellykket (han sov mens vi lagde og spiste middag) Nå har han jo selv fremskyndet denne formiddagsluren til ti, gjennom å stå opp klokka åtte. Da burde jeg kunne anta at han er ferdig å sove en gang mellom 12 og 13, og derved finti rute til en liten lur til senere på dagen. Litt usikker på hvordan jeg skal smette inn trilleturen vår i alt dette her da, for om jeg triller etter første soving, så er det bre hjem og mate og bytte bleie, og legge ut til neste soving omtrent. Kanskje jeg må gå tur mens han sover.... Det er bare så praktisk å benytte den tiden til å rydde/henge opp klær/legge sammen klær/vaske opp og slappe litt av med pc'n... Men det frister å droppe det treffet i dag, og heller la ham få sove denne luren sin nå. Alternativet er nemlig at jeg må ta ham ut av vogna om en god halvtime, for å putte ham i bilen og kjøre avsted og ta ham inn på kafe... og dermed null mer søvn vil jeg tippe. Og det lover neppe godt for en koselig fredagskveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #537 Del Skrevet 16. januar 2009 Nå våknet han. Forsøk på ny rytme blir: Sove 10-ca 12.30. Mat, bleieskift og lek samt lunsj for mor. Trilletur sånn kanskje rundt to, hvor han forhåpentligvis sover Vi får se hvordan det går, dette glir somregel ut i helgene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #538 Del Skrevet 16. januar 2009 Misslykka... Det ble mat, bleiskift, lek og lunsj ja. Og trilletur. I can to timer gikk vi, men hvor mye sov gutten? Tja, han sovna rett før butikken, så han sov vel ti minutter eller kanskje et kvarter der, mens vi handla. Han sov et minutt tidligere også, og muligens en liiiiiiten dubb til... Var lys våken i bilen når vi hentet min kjære, men så dro vi på ikea og tok med oss hjem noen hyller til badet, og da sovna han på vei hjem derfra og sov til vi kom hjem i alle fall... Storkoste seg i badekaret, og sover nå sin søte søvn... men våkner vel snart for litt mat om alt ellers er som normalt. Jeg og mannen har siden han sovna "lekt kjærester", satte på mamma mia (filmen han kjøpte til meg når jeg var syk før jul en gang...) og spiste taco og bare var oss to med en koselig kveld for oss. Man må ikke glemme å av og til være kjærester også, ikke bare foreldre Men, så er det vel på tide å putte meg i seng, for i motsetning til dengang det VAR bare oss, så er det en liten mann nede på soverommet som kommer til å synes dagen skal starte til samme tid i morgen som ellers, selv om det er lørdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 16. januar 2009 #539 Del Skrevet 16. januar 2009 Kjærestetid hørtes fint ut! Håper dere hadde det koselig! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #540 Del Skrevet 17. januar 2009 Jepp, vi koste oss. Når guttungen begynte å "rote" (prate, gråte, kave, litt sånn omhverandre) klokka 5.30 i dag var det derimot ikke like kos... Jeg har vel sovet en god time etter det, min kjære har vel sovet en del siden Harald og jeg sto opp klokka ni (gutta sto opp en liten tur tidligere, derav min søvn. pluss at Harald dubba av etter mat etter de hadde vært oppe) Og NÅ sovna gullet på fanget mitt, før jeg har fått lagt ham ut. Orden på soverutinene? In my dreams... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå