Malama Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #461 Del Skrevet 11. desember 2008 Eller så ble det HASTIG bleieskift og rase ned og hente pappa'n på stasjonen ja... Men så ble det luftig bleieskift en liten time senere da, ved leggetid. Selv om han ikke ble lagt før enda litt senere, pga ytterligere amming. Jeg har bestemt meg for å amme i stedet for smokk ved oppvåkninger i kveld/natt, så han ligger på vår seng, så slipper jeg plukke ham opp og ned fra vugga (fortsatt litt vondt i ryggen etter at jeg ba ei altfo tung kasse med juleserviset ut av boda til første adventshelga...) Vi får se hvordan dette arter seg. OM det er økning, så er det greit, jeg fryktet jo i utgangspunktet at jeg hadde for lite melk til å mette ham jeg, da er jo økning myyyyyyye mer betryggende, så jeg håper det er det. Da burde han bli tilfreds og gå tilbake til normale ammefrekvenser om en dag eller to, sant? Tida da han sov 5-6 timer fra legging til første amming er nok over for denne gang uansett, det slutta han med for et par uker siden. Men amming hver 2-3 time er laaaaaangt bedre enn amming 2-3 ganger pr. time... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #462 Del Skrevet 12. desember 2008 I natt var det 1,5-2 timer mellom hver amming omtrent. Men det ga seg i løpet av morgenen, og vi er nå over på orninære ammefrekvenser igjen. Jeg håper han sover litt mer i natt, jeg er nemlig trøtt og sliten etter ei natt med lite søvn, og for sikkerhetsskyld, en dag da han var sovet totalt ca 2 timer siden vi sto opp, og vært trøtt, og senere overtrøtt, store deler av dagen. Den lange duppen ute, som pleier vare 2-3 timer, varte bare en liten time, så ville han ikke sove mer, han ville ha mat. Nesten så det frister å krabbe til sengs sammen med ham, men NÅ er vel egentlig tida for de mye omtalte julekorta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #463 Del Skrevet 14. desember 2008 Så var det denne julelista da: Lage julegaveliste Lage julekortliste Lage julekort Ta julekortbilde Skrive julekort Sende julekort Bake til jul Julemenn Handle julegaver Lage julegaver Pakke julegaver Sende julegaver Henge opp julegardiner på stua Fikse ferdig julegardinene på kjøkkenet (tror denne utgår jeg, de henger fint som de gjør, selv uten "magebånd" (ble sånn fordi jeg ikke fant alle magebåndne...)) Pynte til jul Julekortene er i alle fall laget, så var det å sette seg til å skrive dem da! Ja, ehh, forresten, har ikke limt inn bilde i dem heller da, så de er ikke helt ferdig laget heller, kom jeg akkurat på... jaja, Harald sover, middagen er spist, på tide å ta fatt på den utsatte oppgaven, å SKRIVE julekort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. desember 2008 #464 Del Skrevet 14. desember 2008 Så flink du er som lagar julekorta sjølv! :nikker: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. desember 2008 #465 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja, det får en si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #466 Del Skrevet 14. desember 2008 Synes slikt er koselig jeg. Å skrive dem er egentlig mye mer styr da... altså, å komme på noe å skrive slik at det ikke er heeeeeelt det samme som står i alle sammen. Noen er enklere enn andre da, men spesielt å skrive til hans slekt gruer jeg meg litt til... Muligens kan jeg få min mann til å hjelpe til, han pleier skrive dem til sin familie, men da blir det ikke så stort mye mer enn "god jul og godt nyttår". Han ser dessuten film i kveld (mens vi spiller settelrs på pc'n, jeg surfer, og teoretisk sett skrive jeg julekort også.) og jeg er jo hjemme på dagen i morgen, bortsett fra at det er jeg jo ikke, siden jeg skal på gaveshopping, tenkte jeg. Jaja, 7 av 28 kort er skrevet, det er da 1/4. Jeg kommer nok i mål, det er tirsdag som er postens sendefrist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. desember 2008 #467 Del Skrevet 15. desember 2008 Ein fjerdedel er slett ikkje dårleg! Håpar de får ein super dag! :nissesmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #468 Del Skrevet 15. desember 2008 Neida, en fjerdedel er ikke ille det, men det er jo tre fjerdedeler som gjenstår da, og i morgen er sendefristen... Jaja, i dag skal vi på julegaveshopping, Harald og jeg. Så snart jeg har fått i meg frokosten, han har fått litt mer mat og en tørr bleie, og jeg får pakka stelleveska med en tørr bleie eller to, så pakker vi oss ut i bilen og drar på tur. For det er sannelig på tide å få i hus julegavene. Og muligens litt juleklær? Klokka er visst allerede ti, det er på tide å lette på meg da, ejg har fått i meg mat. Harald er tilsynelatende fornøyd der han sitter i vippestolen sin, så jeg får benytte muligheten til å pakke litt sammen, kanskje, så amme og bytte bleie etterpå. Vogna må ut i bilen også. Det er kanskje upraktisk å gå på butikker med vogn i julerushet, men det er enda mer upraktisk å handel julegaver med babyen i sjal, for hallo, en plass må jeg gjøre av gavene også, og da er vogna rett og slett meget hensiktsmessig, med sitt fine lasteplan under, og småting stikker jeg nedi til ham også, evt litt i stelleveska. Jepp, vogn må jeg ha med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. desember 2008 #469 Del Skrevet 15. desember 2008 Gjekk shoppinga greitt i dag? Komt godt i gong med julehandelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #470 Del Skrevet 16. desember 2008 Shoppinga gikk greit, vi er godt igang, men vi har en god del igjen enda da. Men dere er i alle fall i boks. Nå må jeg bare få tak i blekk til printeren, og et par rammer, pakke inn resultatet av dette, og komme oss på posten sammen med alle julekortene, etter at jeg har fått skrevet adresser på de siste, og klistret frimerke på alle sammen, det hele før sendefriten som vel er klokka fire eller noe sånn. Det går vel, men en litt travel dag blir det nok i dag, så neppe i dag vi kommer på besøk til dere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #471 Del Skrevet 17. desember 2008 Jaja, klar plan: SISTE avreisetidspunkt hjemmefra, senest 15.30, for postens sendefrist er 16.00, og julekorta har ikke fått på frimerke enda... Heem satt her 15.40 og fortsatt pakket pakke, samlet saker og hadde en skrikende sønn i vippestolen, ikke fornøyd med smokk og løfter om tidenes mest oppmerksomme mamma så snart vi kom tilbake? Jaja, vi ankom postkontoret litt før fem på fire, og det var bemerkelsesverdig lite kø (tror mange trodde at så lenge de leverte innen de stengte, klokka fem, så var det tidsnok? For da jeg gikk forbi en halvtime senere hadde de krabbet 200 nummer opp på kølappsystemet, og det var masse folk i kø... Men det står da på lapp på postkontoret at det som skal gå med dagens post må være levert før 16.) Ankom postkontort UTEN frimerkene til julekortene, vel og merke... Kjøpte nye, men hadde et mindre enn jeg hadde julekort... Jaja, resten av julekorta sendes i dag likevel (For jeg var ikke ferdig å få på adresser nei) så det blir med der, jeg har nå frimerker til neste jul også, tenker jeg Men det som skulle sendes ble da sendt, på et vis, forhåpentligvis rett pahhe til rettt hus også Og den ene som har sporing har i alle fall begynt å flytte på seg, så jeg antar ting er på vei nå. Men neste år, da er min personlige sendefrist 10. desember! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. desember 2008 #472 Del Skrevet 17. desember 2008 Tror nok julekort kommer frem enten de postes før eller etter fire. 16. desember har jo vanligvis vært frist bare for pakkene, jeg har alltid postet julekortene noen dager senere, og det har pleid å gå veldig fint. Innenbys kort blir postet fredag eller mandag tror jeg, og jeg regner med at det går greit. Men nå har jo ikke jeg laget fine håndlagede kort heller da, så det er ingen krise om ett av dem kommer i romjula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #473 Del Skrevet 17. desember 2008 Det er ikke krise om julekorta kommer i romjula for min del heller da, men det er en del pakker. Pakker fra Harald til hans faddere, besteforelder og oldemor (min bror med samboer, mine foreldre og min bestemor altså) som er sendt til mamma. Det sendte jeg som brev, både fordi det ble rimligere og fordi brev jo normalt går fortere enn pakker. (Pakkene har jo 2-3 dagers sendetid, mens brev har en dag, selv når det er store brev) Inni der er også julekortet til mamma og pappa. Så DET julekortet håper jeg kommer frem før jul. Ja, aller helst skulle det kommet like fort som de julekrotene som er sendt i en og en konvolutt, for... jaja, hun få se det hos noen andre før hun får sitt eget da. (I min familie er det noe litt sånn spesielt med julekort, med bilder på, vi vil helst se vårt EGET, ikke det noen andre fikk, selv om det er samme bildet...) Jeg håper det ligger oppi der i alle fall, det er et av de risikopunktene, at jeg ikke puttet det i en annen pakke... Nei, jeg sendte det ikke til mannes bestefar, og han er den eneste andre pakkemottakeren, faktisk. Og ikke puttet jeg frimerke på, for jeg så på dem jeg satte frimerker på, og det var ikke et som det bare sto "mormor og morfar" på, det hadde jo aldri kommet frem.... Ja, så om jeg ikke finner det når jeg rydder her i dag, så er det nok sendt. Og kommer forhåpentligvis frem i tide, tenker jeg. Men det var nå mer stresset med å få pakket inn gavene og rekke den sendefristen som var problemet da. Pluss at min personlige erfaring er at å sende noe fra Bergen til Ålesund, selv utenom jula, tar minst en dag lenger enn posten oppgir. Da jeg sendte invitasjonene til dåpen var alle postlagt på en tirsdag før postkassa ble tømt, altså innen fristen. Svigermor, på toten, fikk sitt på onsdagen. Farmor, i Ålesund, fikk sitt på torsdagen. Og mamma, i huset ved siden av farmor, fikk sitt på fredagen faktsik, to dager etter det som er postens "fremme neste virkedag"-opplysning. Så jeg stoler liksom ikke helt på at julekort sendt i dag er fremme til helga, for å si det sånn. Men, så sender jeg ikke innenbys julekort heller da. Det ene som skulle innenbys ble levert personlig i går (Jepp, Linn3c er faktisk den første som fikk julekort av oss, den første utenom oss som har fått sett det altså) og så leveres det et personlig i dag (vi får besøk av mannens forlover i ettermiddag, så egentlig skal jeg rydde nå mens Harald sover, før vi skal gå på helsestasjonen) og de til svigers leveres personlig når vi kommer dit (vi reiser jo på lørdag, så jeg regner med vi treffer svigerfar senest søndag, og det er da tidsnok å få julekortet sitt det, muligens raskere enn om det er sendt uansett) og de fleste gikk i posten i går, og de siste går i posten i dag, og totalt sett kommer de vle frem til jul tenker jeg, de aller fleste av dem. Det er pakke-brevet jeg sendte til mamma jeg er redd tar lengsts tid (eller pakken til mannens bestefar muligens? Jeg burde vel bekymre meg like mye for den, men den har jeg sporing på, så jeg vet den begynte å foprflytte seg i går, så da vet jeg at den kom i vei innen fristen som posten garanterer til jul.) Ja, det går nok bra. Selv i stresset så huska jeg tok å skrive adresse på esken inni gråpapiret også, i tillegg til på gråpapiret selvsagt, slik at dersom papiret ikke ble tapet godt nok i stresset og faller av (jeg brukte sånn brun, bred pakketape, så jeg tror det skal være greit) så havner den forhåpentoigvis ikke på lista over bortkomne julepakker på postens hjemmeside, i det minste... Neida, det går nok bra, det var mer STRESSET med det som gjør at jeg ikke vil gjøre det på denne måten neste år. Selve fremsendelsen regner jeg med går bra, så lenge jeg puttet ting i de rette pakkene, det er bare det at det var så slitsomt og stressende... Juleforberedelser med to voksne er en ting. Da er det greit å lage til 4 pakker, pakke inn 6 pakker, få adresse på 10 julekort, få pakkene i de rette postpakkene og komme seg på postkontoret på halvannen time da. Juleforberedelser med en furten 4 mnd gammel gutt er noe annet, da ble en del av den halvannen timen brukt på amming, bleieskift, mer amming, trøst... samt at det tar litt lenger tid å komme seg i bilen når gutten må i bilstolen, og inn på posten (gutten må overføres til barnevogna, for ikke pokker om jeg balanserer bilstolen i ene hånda og julepakkene i den andre, og står der i lang kø med gutten i stol nei.) Greit å ha ham i vogna da, han sovna når vi kom ut av postkontoret... Så venta vi litt, roet pulsen til mor, og hentet mannen på togstasjonen kvart på fem. Men nei, neste år sender jeg tidligere, så slipper jeg å stresse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 18. desember 2008 #474 Del Skrevet 18. desember 2008 Huff, det hørtes ut som en veldig stressende dag det der ja! I år sendte vi julekort tidlig, sendte de samtidig som takkekortene for gaver vi fikk når lille frøken ble født. Så tror alle gikk i posten 1. desember! Og de pakkene som skal sendes blir også sendt meget tidlig, for de skal utenlands og der er fristen 10. des. tror jeg. Men for å sikre meg at de kommer frem, så sendes de senest 1. des. Er gøy å lese om utviklingen til Harald, vår lille frøken er nå 12 uker gammel og har nå oppdaget hendene og at de kan i munnen... så nå skjønner jeg aldri når hun er sulten og når det bare er hendene som er gode å suge på Regner med hun finner en finger å suge på etterhvert for ikke snakk om at hun skal ha smokk... sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 18. desember 2008 #475 Del Skrevet 18. desember 2008 Titter innom, og takker for de koselige innleggene i dagboken min mens jeg har vært borte! Kjekt å vite at man er savnet! Men over til det viktige: Hvordan går det med dere? Lille prinsen har det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #476 Del Skrevet 18. desember 2008 Vi har det bare bra, og den vesle gutten vår har det utmerket. Nå sover han søtt i vugga si. I morgen er han 4 mnd gammel, og på lørdag drar vi på to ukers juleferie, så da blir det lite KG på meg på et par uker... Og her sitter jeg og ser skomakeren ta ut en nellikspiker fra adventappelsinen sin, så nå er det 6 dager igjen til jul, sier han :isse: Ja, det er vel snart leggetid for meg også, jeg er trøtt. Har handla en del julepresanger i dag. Ja, vi begynner å nærme oss å komme i mål med dem nå. Det gjenstår min svigermor, mine to svigerinner, svigermors kjæreste, og Harald. Ja, jentene og "kjæresten" vet vi nok hva vi skal gi, og har en anelse på svigermor også. Men Harald.... ANER IKKE! Jaja, som skomakeren sa, det er 6 dager igjen til jul. Så vi skal nok få orden på det. Mannen har fra i dag av offisielt sett juleferie i over to uker, skal ikke på jobb igjen før 5. januar! Men noe hjemmejobbing blir det nok. Ja, han sitter og jobber nå også... Men i alle fall drar vi på juleferie 20. desember og returnerer etter planen 3. januar. Tenk om vi kunne hatt så lange juleferier hvert år! (Men dette er nok et spesialtilfelle ja, han hadde jo ikke mer enn ca 10-12 dagers "sommerferie", (inkludert helgene) da vi var oppover i høst. Så han hadde en god del ferie tilgode. Deilig å slippe stress og å kjøre tilbake 1. nyttårsdag da. Med to hus å fordele oss mellom, så blir det vel nok å fylle dagene med likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 19. desember 2008 #477 Del Skrevet 19. desember 2008 Bra at lille Harald har det bra. I julegave til Harald kan du gi han noe dere/han har bruk for, Leker,ullklær, f.eks noe dere kan gå på til neste år (babysvømming,gym..osv) Ikke noe dere mangler til han ? Deilig med lang juleferie Ønsker dere en fin jul og et godt nyttår! Kos dere masse masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. desember 2008 #478 Del Skrevet 19. desember 2008 Du får ha en riktig god jul! Kose dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #479 Del Skrevet 19. desember 2008 Føler ikke at vi mangler noe til ham nei, men har tenkt på ulltøy. Han har jo egentlig en god del av det også, men før eller siden må jo selv den tøyelige janusbodyen i 50 bli for liten? Gutten er 64,5 cm lang, bruker stort sett 62 i i klær, men bodyen og strømpebuska fra janus i 50 er i bruk. En i 60 også da, men ikke strømpebuksa i 60 og bodyen i 70 som vi har liggende "på vent". Han har greit med ullbodyer nå, men selvsagt, en del av det vil jo bli for lite før vinteren er over, så mer slikt er litt av tanken. Mannen vil gi ham noe lekegreier da... Det ordner seg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #480 Del Skrevet 19. desember 2008 I dag er forresten Harald 4 mnd gammel. Tenk, fire mnd siden jeg fødte ham. Tida har gått fort! Og i dag har vi ei lang liste med gjøremål før ferieturen, men jeg skal visst innlede med å ta en dusj, så den får jeg skrive opp (eller ta fatt på, jeg har den jo på papir) etterpå. (Jeg ER allerede igang da, med dagens andre vaskemaskin, vi må nok ha minst tre til, og alt skal bli tørt... Noe blir trommeltørket da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå