Gå til innhold

Malamas nye liv

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hold den under varmt vann en stund, og se om de hjelper. Lokket utvider seg ofte mer enn glasset da nemlig. Alternativt kan dere prøve å bruke en fuktig kjøkkenklut for å få få bedre tak på lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ordner seg nok, han bare satte det tilside, han sitter og jobber på pc'n, skal ta det siden sa han. Men fast, sitter det, ingen tvil, så vi må nok til med mer enn bare rå håndkraft ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilslutt fikk han det da opp, etter å ha hatt det under varmt vann og sånn. Så i dag bir det bringebærsyltetøy å få :)

Men da hadde jeg tatt ut syltaflesk (julesylte) fra fryseren, så i dag hadde jeg ikke lyst på syltetøy til frokost i alle fall. Hjemmelaget julepålegg er gode greier :)

Men, nå skal jeg ikke sitte her og rable, jeg skulle bare lage liste, og deretter gå igang og jobbe på den.

:Nikke: Sette på vaskemaskina

:Nikke: Spise frokost

Rydde litt

:Nikke: Legge sammen klær

:Nikke: Legge bort klær

:Nikke: Henge opp klesvask

:Nikke: Sette på maskina igjen

:Nikke: Spise lunsj - med bringebærsyltetøy på!

Gå trilletur

Hente posten

Henge opp klesvask

Juleforberedelser: Henge opp julegardiner på stua

En liste over juleforberedelsene er heller ikke så dumt å få på plass. (Jada, jeg er listoman) Denne vokser nok underveis, og revideres fortløpende, men greit å få en liten oversikt i alle fall.

Lage julegaveliste

:nisse: Lage julekortliste

Lage julekort

Ta julekortbilde

Skrive julekort

Sende julekort

Handle julegaver

Lage julegaver

Pakke julegaver

Sende julegaver

Henge opp julegardiner på stua

Fikse ferdig julegardinene på kjøkkenet

Pynte til jul

Da får jeg vel lette på meg og gå igang med dagens liste, mens Harald enda sover borti senga si. Når han våkner er det vel tid for mat, tør bleie, litt lek og kos og sånn, før han skal ut i vogna for den lange duppen (Han sover neppe lenge nå, pleier ikke det) med tilhørende trilletur. Så jeg må utnytte tida mens han sover, det er ikke så mye av den i løpet av en dag...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å lage listene detaljert nok, så ser det i alle fall slik ut ;)

Lista for i dag er langt mindre pen, jeg har ikke spist lunsj, ikke gått trilletur (lot ham sove ute, men hentet ham bare inn når han våkna) og ikke engang hengt opp klesvasken. Julegardinene til stua kom ikke opp i går. De er strøket da, og på det lille vinduet som bare skal ha kappe er den kommet opp, men resten trenger jeg hjelp til, så det får vi se på i kveld. Men det er sannelig på tide å komme igang med julekorta snart.

Men hvorfor har ikke mamma ringt meg i dag? Hun tar ikke telefonen nå når jeg prøvde heller. Hun sa jo hun skulle ringe meg når hun hadde vært hos legen og fått resultatet av 24 timers blodtrykkmålinga hun fikk satt på i går. Hun ringer meg egentlig hver dag, så det er litt rart hun ikke har ringt i dag da. Men, det er vel noe som har skjedd da, jeg vet ikke hvor hun er jeg, men ikke hjemme i alle fall, så sikkert hos en nabo eller noe da (farmor i ene nabohuset, tante i et annet...)

Jaja, her hos oss går nå dagene. Harald var faktisk innmari nær å snu seg over fra rygg til mage i dag. Han GJORDE det egentlig, men lå på armen sin. Og vippa seg like greit tilbake på rygg i stedet for å ta den bort og bli liggende på magen. Så HELT over var han altså ikke. (Og igjen, dete var altså i naken tilstand, han snur seg ikke noen av veiene med klær på, men fra mage til rygg er han blitt god på, på badegulvet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han vokser fort lille gutten vår.

Mannen fastslo det her en kveld, at nei, vi har ingen baby, ville jeg ha baby måtte vi skaffe en ny, for dette er en "stor gutt" det. Babyer går fort ut på dato...

Nåja, lillegullet spiser fortsatt bare puppemelk, han ligger i bag i vogna, han har babyinnsats i bilsetet (selv om den burde vært tatt ut snart...) og ligger fortsatt relstivt stille der man legger ham fra seg (vel, forflytter og vrir noe på seg, men stort sett innenfor en kvadratmeter bare...) så jeg anser ham som baby litt til, tenker jeg... Men vokser, det gjør han. Og det er spennende å se på hvordan han vokser og utvikler seg, absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi trenger noe slikt, for mannen får den heller ikke opp!

Kan ordnes ;) Kan gi til Liv så kan hun gi den videre.... Sånn gul gummilapp til å åpne lokk med altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes han er baby lenge enda, så ikke noe hastverk med å få en til :ler:

Så var det denne julelista da:

Lage julegaveliste

Lage julekort

Ta julekortbilde

Skrive julekort

Sende julekort

Bake til jul

Handle julegaver

Lage julegaver

Pakke julegaver

Sende julegaver

:nisse: Henge opp julegardiner på stua

Pynte til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, nå er det snart jul! Synes tida har gått så fort! Med eksamensarbeid, har jeg ikke hatt anledning til å ta adventstida og "julestria" inn over meg. Men nå som jeg leste lista di, begynte ting å demre for meg, og jeg merker jeg gleder meg! :)

I år skal vi også ha et bittelite bordjuletre i hus, med små lys, og søte små kuler! :hoppe: Det skal være ekte, selvfølgelig. Bare i babyversjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lage julegaveliste

Lage julekort

Ta julekortbilde

Skrive julekort

Sende julekort

Bake til jul

:nisse: Julemenn

Handle julegaver

Lage julegaver

Pakke julegaver

Sende julegaver

Pynte til jul

Muligens er julemenn alt vi baker til jul. Vi skal jo ikke være hjemme i jula, vi drar antakeligvis allerede rundt 20. desember, og det er da grenser for hvor mye kake vi spiser på to uker... julekaker er best før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Sette på vaskemaskina

:Nikke: Spise frokost

Rydde litt

Legge sammen klær

Legge bort klær

:Nikke: Henge opp klesvask

:Nikke: Sette på maskina igjen

Spise lunsj

Gå trilletur

Hente posten

Henge opp klesvask

Juleforberedelser: Begynne å lage julekort

Lage julegaveliste

Lage julekort

:nisse: Ta julekortbilde

Skrive julekort

Sende julekort

Bake til jul

:nisse: Julemenn

Handle julegaver

Lage julegaver

Pakke julegaver

Sende julegaver

Pynte til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er elendig på å oppdatere listene. Men stort sett kan jeg jo si det sånn: Jeg får stort sett vasket et par maskiner for dagen. For å henge dem opp må jeg ta ned det som ble vasket i går, og dette får jeg somregel lage sammen og bort.

Jeg spiser, triller og henter posten de aller fleste dagene. Det med å rydde litt er jeg noe mindre flink på. LITT rydder jeg jo, men jeg får aldri gjort helt alt jeg hadde tenkt meg... og juleforberedelsene går saaaaaaaakte fremover... har ikke begynt på julekortene enda jeg...

Skulle jo gjøre det på mandag, men kom ikke igang, så tirsdag da. Da skulle min mann være i Stavanger hele dagen og natta, men så ringte min bror overraskende og hadde noen fritimer i byen, så han kom på besøk. Derved slapp jeg en lang kveld alene. Men til gjengjeld ble ikke julekortene rørt denne dagen heller. Og på et merkelig vis gjorde jeg det ikke i går heller, når mannen kom hjem.

Så i dag MÅ jeg komme igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistenker vi har økiong på gang jeg... men sannelig om jeg vet, jeg har aldri merket noe slikt før, og jeg todde ikke det skulle være helt slik...

I natt var han travel nemlig, syntes han spiste ustanselig, rett før to, rundt halv tre, igjen klokken tre... så syntes jeg han hadde spist nok, så jeg stappa i ham smokken et par ganger, før han igjen spiste rundt fem, og smokken noen ganger, og muligens pupp en gang i mellomtiden også, før han spiste igjen rundt sju, og så igjen før vi sto opp. Jeg var litt i halvørska, så sannelig om jeg helt eksakt husker alt. Vet jeg rusla ut på badet sånn rundt sju og spurte min mann, som drev og gjorde jeg klar for jobb, om han kunne bytte på gutten, så kanskje vi fikk sove litt lenger (tar jeg bleieskift på morgenkvisten er det "God morgen!", men jeg var slett ikke klar for noen god-morgen, informerte jeg mannen om, det var derimot gutten som lå og snakka ved siden av meg.... tørr bleie og mat, så sov vi da heldigvis litt til.

På formiddagen har han derimot vært ganske normal. Hadde litt rot med sovetiden og sånn, grunnet hans aller første "babyen-må-bade"-bleie. Det har vi aldri opplevd før, men en gang måtte være den første... Da var vi allerede litt sent ute med bleieskift før sovetiden, men ble jo ytterligere forsinket da et slikt bad naturlig nok tar lenger tid enn et vanlig bleieskift. Så fikk han en liten påtår, og ut for å sove, men sov ikke så lenge som han pleier, bare halvannen time. Mer mat, tørr bleie, litt lek, en liten påtår, og så en trøtt og sutrete gutt, så vi gikk tur. Skulle bare en liten tur, men pakkelapp i posten gjorde meg nysgjerrig, så vi gikk ned på senteret, traff ei fra barselsgruppa som vi trilla hjem sammen med. Vi var vel ute og gikk tur i 2,5 time, jeg tok ikke sjangsen på å amme ham på senteret grunnet faren for behov for bleieskift. Siden jeg egentlig bare skulle en kort tur, hadde jeg ikke med stelleveska... Vel hjemme fikk han mat, og har egentlig ikke gjort stort annet synes jeg. Han ligger på gulvet og leker, men hver gang sutreingen blir til gråt tar jeg ham opp og ammer, før jeg lar ham leke videre. Og jeg tror vi har gjort det minst 3 ganger, og atter en gang nå. Og vi kom tross alt hjem etter fire...

Bare så rart han ikke var sånn i formiddag, og fint godtok 2,5 timers trilletur, deler av turen våken, men blid...

Var litt redd jeg hadde begynt å få lite melk jeg, og planla å pumpe for å se hva jeg fikk ut, men med denne hyppige amminga antar jeg det muligens er øking? Å pumpe har jeg ikke tid til i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han forresten ikke ha puppen heller, vil vel ha ny bleie... etter barnetv tenker jeg. Litt av en mamma, hva? utsetter bleiebytte fordi hun vil se barnetv... :ler: Bare ti minutter da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er barnetv over, men nå sover han i armene mine, så da lar jeg ham sove, han våkner nok om ikke så lenge.

Trodde jeg. Men her sitter jeg med en sovende gutt...

Med en bleie han har hatt en times tid lenger enn jeg anser som max, og gjennom ørten amminger... sikkert våt og tung. Men han har sovet lite i dag, så jeg unner ham søvnen, for heller la ham lufte stumpen godt når vi bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...