Gjest Hjelp Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Er det noen her inne som har studert revisjon og kan fortelle litt om studiet? Er det ekstremt vanskelig eller kan man klare seg ved å jobbe jevnt og trutt? Og hvordan tror dere arbeidsmarkedet vil se ut om noen år`?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jeg har studert revisjon. Hvor vanskelig du synes det er kommer jo veldig an på hvilke forutsetninger du har. Om du har studert tidligere, har noe arbeidserfaring osv. Veldig mange av fagene er fellesfag, 3. året er det kun spesialisering. For å bli registrert revisor må man ha minimum C i 4 fag. Men man kan fint jobbe som revisormedarbeider uten å ha C. Men for å få jobb i et bra firma må man ha gode karkaterer. Mange av fagene er forståelsesfag, så enten skjønner du det eller ikke. For min del hjalp det med jobb ved siden av studiene (innen regnskap), da lærte jeg mye. Jeg jobbet til dels mye ved siden av studiene, så det gjør jo at jeg kanskje kan si at jeg ikke syntes studiet var så hardt. Men noen av fagene var helt klart utfordrende. Nå skal det sies at studiet nok regnes som mer krevende enn en vanlig bachelor i øk/adm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå