Gå til innhold

Mauritus


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det en fantastisk og nydlig plass. Vi var der i fjor og har lengtet tilbake hver dag siden det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell Belle Mare Plage er veldig bra, med nyyydelig strand.

Dra på tur til Ile aux cerfs

Spis pizza på Pizza Hut i Port Louis..nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza Hut er da ikke typisk for Mauritius? Jeg ville heller ha benyttet sjansen og smakt lokal mat. Pizza Hut har god pizza, for all del, men den finnes jo over alt.

Vi var på bryllupsreise for noen år siden, og bodde på Le Cannonier. Hotellet var flott, og innen gangavstand til fantastiske strender. Maten på hotellet er det beste jeg noen gang har smakt. Buffeten til frokost, lunsj og middag var helt utrolig. Hotellet hadde utflukter vi benyttet oss av. Blant annet var vi på rundreise med buss, der vi var ved et fantastisk fossefall. Vi var også på båt og snorklet.

Husk at hvis dere reiser innen en viss tid etter bryllupet får dere gode rabatter på hotell :)

Jeg anbefaler Mauritius på det varmeste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE jeg var også på Le Cannonier i fjor... det er helt nord på øya noe som er en fordel i forhold til klima, det er oftere regnskrurer og disig lenger sør på øya!

Jeg ble så vannvittig matlei da jeg var der at jeg holdt på å daue... øsnket meg bare hjem til grovbrød og leverpostei... haha!!

Mauritius er flott, men jeg ble litt skuffet, hadde vel nesten tenkt at det var enda litt mer paradis på et vis... kan ikke helt forklare det men.... mange steder VAR paradis... fex mange av øyene vi var innom på vei til Ile aux cerfes (som er hviiiiiit strand med TURKIST vann)

jeg anbefaler snorkling, bading med delfiner, dypvannsfiske, og litt handling!!

Vi leide en "minibuss" en dag med sjaffør, han gjorde som han be bedt om, og vi betalte vel 200kr for hele dagen.. 9 om morgenen til ni om kvelden.....

mens vi var der var det en hindufestival.. for hinduene valfartet tilo et hellig vann for å hente vann å helle foran døren sin.. det var spesielt, møtte slike kolonner av folk med store fargerike statuer på vandring langs veien hele tiden!

menneskene på mauritius er veldig gjestfrie og hyggelige og de viser deg gjerne sitt liv, det er morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Trampe, nå ville ts høre om andre som har erfaring med Mauritius, sier ingenting om at rådene skal gå i den ene el den andre retningen.

Man kan faktisk bli matlei når man er på ferie, og vår erfaring var at Pizza hut hadde kjempegod pizza, med eksempelvis indisk vri. De har ikke samme pizza-typer over hele verden. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...