Gå til innhold

Ikke noe matnyttig

Firkløver

Anbefalte innlegg

Young Nordics. Mannen min synes Sons of Norway er et merkelig fenomen. Han skjønner ikke helt behovet nordmenn har for å oppsøke andre nordmenn når vi bor i utlandet. Han sier at når han befinner seg i utlandet er det å menge seg med andre amerikanere det siste han ønsker. Jeg sier at det kanskje sier mer om amerikanere enn om nordmenn...

Det er gjennom Young Nordics jeg fant Kvinneguiden. Jeg ble kjent med et par andre jenter fra Norge der som anbefalte dette nettstedet som en bra plass for å vedlikeholde norskkunnskapene, noe jeg så sårt trenger. Desverre. Det er ille når man ikke husker de enkleste ord og uttrykk på norsk og blir stående å knote som en annen sau når man en sjelden gang hører morsmålet.

Det blir ikke mye skriving i kveld. Vista suger og jeg har ikke funnet ut helt hvordan man får lagt til norsk som inntastingsspråk uten at man må drive å hanskes med to språkalternativer. Det får bli i morgen. Nå jukser jeg ved hjelp av Charmap, og det suger nesten mer enn Vista. Dumme mannen som på død og liv måtte installere Vista istedenfor XP.

God natt, meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg burde vel egentlig være programforpliktet til å like Vista, min fortid hos Microsoft tatt i betraktning, men jeg kjenner bare at jeg blir irritert. Irritert fordi jeg vet hvor mye det kostet dem å utvikle Vista, og at jeg dermed forventer bedre. Men, så vet jeg da også hvordan rutinene er i Billville, og da er det igrunnen ingen overraskelse.

Det er dag to i dagboken min. Fredag og snart helg. I morgen skal visstnok Obama offentliggjøre Veepen sin og på mandag starter DNCs National Convention. Jeg var tilstede for fire år siden. Traff Jerry Springer. Han var faktisk svært så normal og hyggelig. Hadde jeg ikke visst hvem han var ville jeg hatt et nokså annet bilde av han enn det jeg - fremdeles - sitter med. For fire år siden jobbet jeg hos Demokratene under valgkampen. Jeg jobbet på det statlige hovedkvarteret i Seattle. Hovedkvarteret holder til i Pioneer Square, rett ved totempælen. Det er en slitt og anonym murbygning, så det var litt vanskelig å finne frem. Men Jaxxon, en av de som jobbet der, ga meg et lite tips: Når du står nede på gaten, løft blikket opp mot plakatene!

Vet ikke om de holder til der fremdeles. Kjenner at jeg ikke bryr meg like mye følelsesmessig denne gangen. Jeg tror jeg mister illusjoner for fort. Ved nermere ettertanke er det nok derfor. Noen takler å jobbe bak kulissene bra, mens jeg desverre, gjør det ikke.

Ergo den nokså store mistrivselen i min nåværende jobb. Å være her har fått meg til å tenke grundig over forventninger versus virkelighet. Det er rart med det. Enten man vil eller ikke, skaper forskjellige yrker ulike men ganske så bestemte forventninger. For meg tror jeg disse forventningene lå i det underbevisste, men da jeg ble møtt med en virkelighet som overhodet ikke stemte med det jeg tydeligvis gikk rundt og trodde, var det mer enn én illusjon som gikk i bakken med et knas.

Det blir for lett å avfeie den store avstanden mellom forventninger og virkelighet som "bare menneskelighet". Hvis man velger visse yrker, burde man være klar over at disse har nokså bestemte forventninger knyttet til dem. For eksempel: Hvis man velger politiyrket, vet man at man ikke burde drikke seg kanon ute på byen og rølpe på. Hvis man velger læreryrket, er det visse antrekk man burde legge hjemme, samt en viss oppførsel som forventes av en.

Dette er bare noen tanker på en fredags morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :) Høres ut som du har et spennende liv i forhold til mange andre! Kjempelurt å bruke KG for å holde norsken ved like! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mazilla,

Takk for besøket. Livet mitt er nok mer kjedelig enn spennende om dagen. Jeg tror det virker mer actionfyllt fordi det foregår så mye rart inni hodet mitt. Jeg tenker og filosoferer så det holder. Litt mindre nå enn jeg pleide å gjøre. Med mindre tid mellom hendene (ørene) blir det mindre tid til filosofering.

Firkløver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste måned skal vi i bryllup i Iowa. En av mine beste venner gifter seg med en av mannens beste venner. Da har vært sammen omtrent like lenge som oss, men gifter seg først nå. Jeg er kjempeglad over at det blir de to fordi jeg er glad i dem begge. Bryllupet blir ikke som noe annet bryllup jeg har vært i. Stakkars A er superstresset (i den grad hun lar seg stresse). Det skal holdes to forskjellige sermonier, en amerikansk vielse og en Thaidam vielse. Hun skal ha to forskjellige kjoler. En tradisjonell amerikans og en fra Laos. Det kommer rundt 1000 gjester. Stakkars jente.

Nettopp derfor besluttet jeg å ha et litt annerledes utdrikningslag. I morgen skal vi på spa og ta ansiktsbehandling og manikyr. Dagen begynner med at vi spiser lunsj, drar på spa, rusler litt rundt i U-Village, for så å møtes litt senere og spise middag. Det er mulig vi tar en tur ut på byen etterpå, men er ikke helt sikker på om vi føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breaking news:

Dette blir antagelig Obamas visepresidentkandidat:

Chet Edwards

I følge de siste ryktene på webben, er dette mannen som blir Obamas wingman. Sitat Associated Press:

"Presidential candidate Barack Obama is hours away from naming his running mate, as little-known Texas congressman Chet Edwards is emerging as a finalist.

Democratic officials say that Edwards was one of the few Democrats whose background was checked by Obama's campaign, and he was a finalist for the job."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...