Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Er litt rådvill på hvordan jeg skal gå frem her. Har vært ansatt i et lite firma i 3 år. Da jeg begynte var det som vanlig ansatt med noe lederansvar, og eier skulle drive firmaet. Pga sykdom i familien flyttet han og jeg fikk plutselig "firmaet i fanget". Har ikke hatt kontrakt og gikk heller ikke opp i lønn da han flyttet. Firmaet er lite, 5 ansatte, og for at det skal lønne seg økonomisk bør eier jobbe selv fremfor og måtte lønne andre. Dette har jeg tatt opp med eier flere ganger, samt gitt beskjed om at det ikke har vært penger til å betale alle regninger. (Har vært nødt til å avvente mva, skatt og arb.g.avgift noen ganger til det har vært penger på konto) Ble veldig syk for 6 mnd siden og vært sykemeldt siden. Har prøvd å hjelpe de litt med kontorarbeid og regnskap siden det er jeg som har hatt oversikten, men har vært veldig dårlig. Har etterlyst feriepenger (for 2007) og i dag fikk jeg beskjed om at han holdt de igjen siden det er så høye gebyrer på de regningene som ikke ble betalt i tide. Dette har jo jeg prøvd å forklare i over ett år, men nå nåe han ser det selv, er plutselig jeg ansvarlig.. Hvordan skal jeg gå frem her? Han er en venn av familien, så jeg har jo strekt meg altfor langt allerede, for jeg vet hva de har gått gjennom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå