Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har bestilt flybilletter til bryllupsreisen vår :hoppe:

Flyr til Bangkok rett over nyttår, planegger å tilbringe en uke der. Så blir det en 9 dagers gruppetur fra Bangkok gjennom Kambodsja (Angkor Wat osv.) til Ho Chi Minh. Og så blir det en uke backpaking i Vietnam før vi flyr hjem.

So far soo good! Men nå leter vi etter et relativt lukuriøst, litt spesielt og ikke alt for dyrt (maks 2000 kr natta/rom) hotell i rimelig avstand fra Bangkok. Noen timer transfer er selvfølgelig greit. Hovedønskene er egentlig enkle: :sol:, fin strand og dykkemuligheter. Ønsker noe som ikke er en resort klemt inn mellom 50 andre resorter. Men gjerne ikke så øde at vi MÅ spise på hotellrestauranten hele tiden.

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Høres herlig ut spør du meg :-) Jeg vil anbefale deg et par dager i Bangkok. Det er en utrolig spennende by og jeg elsker å reise tilbake dit. Har vært så heldig at jeg har fått stoppet innom noen ganger på jobbtur. Her er mitt reisebrev fra ifjor http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Gå for et flott hotell som Oriental, Shangri-La etc så blir det nok bra greier. Vi bodde på Lebua ifjor og fikk et stort rom med en kjempeutsikt :-)

Når det gjelder en strand destinasjon så tror jeg at jeg ville sett på Samui. Det tar bare litt over en time med fly så har man tilgang på flotte strender, masse forskjellige hoteller, da kan ta turer til Koh Tao området for å dykke etc. Lykke til med planleggingen.

Skrevet

http://www.royalcliff.com/lng-english/

Kåret til Asias flotteste hotell flere år på rad, hit reiser de kongelige for å bo og ikke uten grunn, det er utrolig fint, rolig atmosfære og alle fasiliteter rett i nærheten. Ca 2 km utenfor sentrum av pattaya og ca 2,5t kjøring fra bangkok.

Har vært her over 15 ganger og kunne aldri tenke meg å reise et annet sted:)

Skrevet

Takk for svar begge to!

Vet ikke om det blir så mange dagene i Bangkok i denne omgang. Jeg har også vært der før. Det blir isåfall etter strandoppholdet.

Koh Samui skal jeg kikke på :jepp: Men hadde egentlig håpet å unngå flere flyturer og heller holde oss så nært Bangkok at det går å ta buss/"limo" noen timer dit. Har sett så vidt på Koh Samet, og det ser jo bra ut. Hotellene vi har funnet i første omgang er litt dyre da...

Når det gjelder Royal Cliff, så synes jeg nesten det så litt upersonlig ut... :sjenert: Litt for stort kanskje? Men ikke så allverdens dyrt, da.

Sist jeg var i Thailand var på skikkelig backpackertur. Og jeg TROR at det må finnes mange gjemte perler med høy standard som ikke er så voldsomt dyrt/høyt profilert. Var hvertfall inntrykket jeg hadde etter å ha vært der, men det var 10 år siden da.

Gjest Gjest_vilde_*
Skrevet

Det er mange flotte hoteller i Hua Hin, men tror dykkemulighetene er så som så. Da må dere nok dra mot øst, opp mot grensa til Kambodsja. Ulempen da igjen er at det ikke blir så lukseriøst så det du vil finne i Hua Hin.

Skrevet
Ko Samet!!

Ko Samet var det vi begynte å se på først også. Men de hotellene vi har funnet på nett som vi liker er veldig dyre... Fra 3000 kr/natt/rom. Det er litt i overkant. Har du (eller noen andre) noen tips til noe litt billigere og bra?

Skrevet
Ko Samet var det vi begynte å se på først også. Men de hotellene vi har funnet på nett som vi liker er veldig dyre... Fra 3000 kr/natt/rom. Det er litt i overkant. Har du (eller noen andre) noen tips til noe litt billigere og bra?

Hei. Vi bodde veeeldig billig og enkelt de første nettene på Samet( er ikke opptatt av luksus) på Vong Duen Beach på et sted som het SeaHorse( 900bath)..kanskje ikke bryllupsreise standard..vet ikke hva du krever jeg?:) Så flyttet vi opp til SaiKaew beach..bodde på TonSak resort..veldig hyggelig..fine bungalower, stille og rolig. I Lavsesong prutet vi det ned til 2000bath per natt...antageligvis dobbel pris i høysesong. Ellers tror eg Le Vinarm cottages&resort er bra..men kanskje dyrt...bare husker det såg veldig fint og lukseriøst ut..

http://www.sawadee.com/hotels/rayong.html?...ailand....sjekk hoteller her..

Skrevet

Var på Ko Chang nå i juni...likte meg ikke så godt der...bevares vakker øy..men strendene var litt nedtur, rett og slett. Vi bodde på BanPu resort på White sands beach..kjempebra resort men stranden ble borte v høyvann der og hrmmm..det ble litt kloakklukt når det regnet. Vi var på etpar strender til og...og det var steinete endel steder.. Men ellers var Chang bra...god mat, hyggelige folk og artig elefanttur:)

Skrevet (endret)

Tusen takk for forslag alle sammen!

Fin link med masse hoteller, Gladidag! Skal sjekke den ut litt mer når bihulebetennelsen letter...

Må vel snart bestemme oss, er jo midt i den værste høysesongen det her...

Endret av Klematis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...