aline Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 må bare skrive av meg litt her, fikk halsbetennelse forrige uke og var hjemme fra jobb halve tirsdag også resten av uka på egenmelding. Kjempebetente mandler, feber, spredte seg til blemmer i munnen, munnskåld og satt seg til slutt også i tannkjøttet. I løpet av helga, ga betennelsen seg, og både mandler, munnskåld og feber er borte, men tannkjøttet... AAAAUU!!! Gikk til tannlegen i går, for å sjekke om det var noe jeg kunne gjøre for å bli bedre, fikk beskjed om at det hadde utviklet seg en kraftig infeksjon i hele tannkjøttet, oppe, nede, inne, ute, rundt absolutt alle tennene. Rødt, hovent og fryktelig fryktelig sårt. Tannlegen ville egentlig sykemelde meg og sette antibiotika, antibiotika blir jeg bare dårlig av, så det takket jeg nei til, og siden jeg er ny i jobben og allerede var borte flere dager forrige uke, ville jeg helst klare meg uten sykemelding også. Men fy fandens flate så ufattelig vondt det gjør!!! Når jeg spiser, er det såvidt jeg klarer å holde tårene tilbake av ren smerte, pusse tenner får jeg ikke lov til noen dager nå, så føler meg jo skikkelig delikat, prøver meg på tyggis, noe som er en heller smertefull opplevelse. Tror jeg skal gå hjem snart, har sagt ifra til sjefen, og han sier jeg bare skal gjøre som det passer best, viktig at jeg blir frisk. Men, nå er det snart fredag, så skal prøve å komme meg igjennom idag og i morgen, gi det helga og se an til uka. Dersom det ikke er bedre til uka, så får jeg heller vurdere den sykemeldingen, men gud bedre jeg håper det gir seg snart. Konstant, ufattelig oppmerksomhetskrevende smerte. Også bare smerte, ikke betent, ikke feber, ikke noe dårlig allmentilstand bortsett fra at jeg blir litt satt ut av konstante smerter.. Og neida, har egentlig ikke noe mål og mening med dette innlegget, måtte bare skrive ned og klage litt. Har liksom klagd litt allerede over smerter, og vil ikke klage for mye på jobb heller. Men kjente jeg trengte å få det ut litt.
Lilith Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Det høres forferdelig ut! :hår: God bedring!
aline Skrevet 21. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2008 Er det jeg kan tilby tusen takk kos, sjokolade og blomster taes alltid imot med stor takk. hihi
Suzy Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Forresten - lindrer det ikke litt med munnskyll? Stakkar deg - det høres helt grusomt ut.
aline Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 Forresten - lindrer det ikke litt med munnskyll? Stakkar deg - det høres helt grusomt ut. igrunnen ikke... har fått ett ekstra sterkt munnskyll av tannlegen, som jeg kun skal bruke nå i en uke, og det svir ikke noe særlig, men jeg skyller munnen, og etter få sekunder begynner jeg å spytte blod...... men lindrer gjør det ikke, selv om det ikke gjør vondt heller. det er helt grusomt, tunga kjennes hoven og sår ut også, blir helt satt ut. Gikk hjem fra jobb og har bare sovet idag, jeg som gledet meg som en hund til å danse, men måtte vel innse at kroppen bruker så mye energi på å bekjempe infeksjonen, at jeg faktisk ikke har styrke til å danse idag. krysse fingre for at jeg er bedre på lørdag, for da skal jeg på danseparty...
mia83 Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Uff.. stakkars deg! Du må ha det helt forferdelig!! God bedring!!
aline Skrevet 21. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2008 Uff.. stakkars deg! Du må ha det helt forferdelig!! God bedring!! synes nok jeg har det ganske så grusomt ja. Og tar imot god bedring-ønsker med stor takk. medlidenhet og omtanke er bra når man er syk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå