Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette innlegget...

Lurer bare på om det er noen her som enter har studert via internet eller skal dette året. Selv skal jeg studere Bedriftsøkonomi. Men er "liiiivredd"!

Kanskje noen kan gi meg tips hvordan dere studerer, hva dere gjør om dere ikke skjønner f.eks matten..om dere syns det er ok å kun få hjelp via nett eller telefon?

Er egentlig ute etter alle mulige tips som kan hjelpe meg å gjennomføre året?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar nettkurs. Noe av det viktigste du gjør er å lage deg en leseplan og holde deg til den. Som regel følger det med en foreslått leseplan med kurset. Se på den, men tilpass den gjerne til deg selv. Bla igjennom boken og les overskrifter, slik at du får en ide om hva du skal lese og hvor vanskelig stoffet er. Leseplanen kan enten være at du skal lese/jobbe en hvis tid per dag, eller en viss mengde pr. uke. Jeg hadde f.eks at jeg leste et kapitel i uken, og løste oppgaver i helgen. Noen ganger tok jeg to små kapitler på en uke, og store kapitler kunne jeg bruke to uker på. Det kan også være lurt å sette av faste tider i uken som du leser på.

Du skal ha en kontaktperson på skolen som du kan kontakte hvis du har spørsmål til faget. Noen tillater at du ringer, mens andre kan du bare kontakte via mail. Hvis du virkelig står fast med noe, så kan du undersøke mulighetene for å ta et møte med personen (varierer veldig fra kurs til kurs!).

Kjenner du noen som har tatt kurset før deg, eller jobber innenfor økonomi? De fleste synes det er hyggelig å hjelpe til når noen står fast, så lenge du ikke gjør det alt for ofte.

Viktigst av alt er en god posjon selvdisiplin. Lykke til!

Skrevet

Jeg studerer bedriftsøkonomi på BI. Synes det har gått ganske greit.

Læreren lager leseplan som du bør følge. Har du spørsmål få du ganske raskt svar fra nettlærer. Bor du i nærheten av en BI skole kan du følge forelesningene der også hvis du vil.

Har studert i et semester nå, og er fornøyd, men du må ha selvdisiplin...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...