Gjest Magesmerter, magekatarr eller lu Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg har hatt et stort problem i det siste. Ofte hatt vondt i brystet, og det føles ut som om det er vondt å puste. Var til legen for tre dager siden, og han konstanterte med at det var magekatarr. Men er det normalt å ha vondt i brystet da? Og da snakker jeg ikke bare om nedenfor brystene. Men type, hele brystet. Også stråler det ut mot ryggen. Jeg blir SKIKKELIG nervøs. Har lest så mye om legetabber o.l i det siste, liksom. HJELP!
Gjest Gaby Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Dette hørtes kjent ut ja! Jeg har magekatarr som svinger litt opp og ned alt etter hvor mye jeg stresser, og der jeg kjenner smertene best, er i lungene og i puppene! Merkelige greier, men ikke helt uvanlig Noen ganger går det bakover til ryggen også, som oftest når jeg har lagt meg om kvelden.
Moqe Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Dette hørtes kjent ut ja! Jeg har magekatarr som svinger litt opp og ned alt etter hvor mye jeg stresser, og der jeg kjenner smertene best, er i lungene og i puppene! Merkelige greier, men ikke helt uvanlig Noen ganger går det bakover til ryggen også, som oftest når jeg har lagt meg om kvelden. Hvilken medisin ble du satt på da? Jeg ble satt på ratidin eller hva det heter, men det har ingen effekt på meg! Men ble iallefall beroliget nå! Har dritvondt der lungene er
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Ble du undersøkt med EKG og blodtrykk/puls? Med de symptomene du beskriver synes jeg du skal få en ny undersøkelse.
Moqe Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Ble du undersøkt med EKG og blodtrykk/puls? Med de symptomene du beskriver synes jeg du skal få en ny undersøkelse. Nei. Jeg fikk bare vanlig CRP, og de tok feber, noe som viste 38,4 på den tiden. Jeg synes også at det var rart at de ikke tok annet enn dette. De skulle jo kanskje sett i magesekken for videre undersøkelse. Men fikk bare en reseptfri medinsin for å dempe syren. Får vel bestille meg ny time da.
Gjest Gaby Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Jeg har tatt minst hundre EKG, bodde noen år sammen med en i det yrket.. Har takykardi, og har vært til utredning for det. Men ingen sammenheng med magekatarr, og jeg tar heller ingen medisiner for det, siden jeg ikke er plaget med oppstøt. Og dessuten kommer det bare når jeg stresser fælt, og i min nye jobb har jeg det svært bedagelig. Foreløpig iallefall Men det virker som om det ofte er den enkleste løsningen for leger og bare konkludere med diagnosen magekatarr, uten å sjekke det noe videre. Skummelt, hvis det utvikler seg til magesår..
Moqe Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Jeg har tatt minst hundre EKG, bodde noen år sammen med en i det yrket.. Har takykardi, og har vært til utredning for det. Men ingen sammenheng med magekatarr, og jeg tar heller ingen medisiner for det, siden jeg ikke er plaget med oppstøt. Og dessuten kommer det bare når jeg stresser fælt, og i min nye jobb har jeg det svært bedagelig. Foreløpig iallefall Men det virker som om det ofte er den enkleste løsningen for leger og bare konkludere med diagnosen magekatarr, uten å sjekke det noe videre. Skummelt, hvis det utvikler seg til magesår.. Det er iallefall veldig risikabelt. Jeg har iallefall fått bestillt meg ny legetime nå, og han er idrettslege til landslaget i ett eller annet, så litt flink må han da være!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå