Gå til innhold

Tips om eksotisk bryllupsreise?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi var nettopp på en bryllupsreise som ble totalt mislykket pga alvorlig sykdom, med operasjon og tristhet.

Det som skulle bli en fin ramme rundt vårt ja ble ikke som forventet. Vi var på Hawaii, og vil ikke tilbake ditt.

Vi ønsker varme, ikke fare for ustabilt vær, vi ønsker ikke byliv, men til en plass hvor vi kan kose oss, og ta vare på hverandre. Har tenkt på maurititus??

Noen med forslag, også ca hvor mye det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var nettopp på en bryllupsreise som ble totalt mislykket pga alvorlig sykdom, med operasjon og tristhet.

Det som skulle bli en fin ramme rundt vårt ja ble ikke som forventet. Vi var på Hawaii, og vil ikke tilbake ditt.

Vi ønsker varme, ikke fare for ustabilt vær, vi ønsker ikke byliv, men til en plass hvor vi kan kose oss, og ta vare på hverandre. Har tenkt på maurititus??

Noen med forslag, også ca hvor mye det koster?

Jeg var i Mexico i sommer. På en liten øy litt utenfor Cancun som heter Isla Mujeres. Denne øyen var helt super. Passer perfekt om man helst er interessert i avslappning. Vi bodde på et hotell som heter avalon reef. Kjempeflott!

Det er dessuten lettvindt å dra til Cancun om man f.eks vil shoppe. Vi drog også og såg en gammel indianer plass, som også var interessant.

Da vi drog sommerstid fikk vi et par dager med veeeeldig mye regn )men for min del var det litt kjekt å oppleve dette også ;) )

Om du vil være "sikra" sol og varme anbefaler jeg å dra vinterstid.

Håper "brylupsreise nr 2" blir fantastisk for dere. God tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere strender i Goa, enten langt sør eller langt nord er også herlige! Veldig lite turister, nydelige strender og lokalt og fint prisnivå (=sv. billig). Spørs når du vil reise da, men fra ca november til april-mai skal været være stabilt! (varmere lenger ut på våren)

Dette så utrolig spennende ut!! Har noen spm, for du har kanskje vært på Goa?

Hvor lang tid tok flyturen? Og har du noe tips til flotte hoteller?

Mexico vil jeg også til engang, men min mann orker ikke tanken på den lange flyturen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere strender i Goa, enten langt sør eller langt nord er også herlige! Veldig lite turister, nydelige strender og lokalt og fint prisnivå (=sv. billig). Spørs når du vil reise da, men fra ca november til april-mai skal været være stabilt! (varmere lenger ut på våren)

Og hvordan er helsevesenet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08

Vi skal til Bali (bare 11 dager til vi reiser :hoppe: ), og bo her. Hvis du vil ha det rolig, så er Club Santrian rommene perfekte, for på den delen av hotellet er ikke barn tillatt :pls: Hvis dere da ikke skal ha med småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på når dere skal dra?

jeg kan på det varmeste anbefale Barbados! Været er på sitt mest stabile fra Desember-Mai. Jeg var der i september (altså i den ustabile tiden), og hadde 1 dag med regn, ellers noen tropiske regnskyll på 4-5minutter i løpet av 11 dager. Ellers strålende sol, fantastiske strender, god mat... osv. Hoteller i alle prisklasser. Ta en titt på dette fantastiske hotellet, hvis dere har mye penger å bruke: Sandy Lane

Flyturen tok 6-7 timer fra London. Til London tar det jo ca 2 timer, og man kan jo legge inn en overnatting en eller begge av veiene, slik at man får litt tid der også.

Øya er liten, men har mye å by på - og ikke minst fantastiske strender der mange fotoserier for moteblader blir tatt. Det er ikke lov med private strender der, derfor har man tilgang på strendene til luksushotellene, selv om man ikke bor der.

Vanskelig å si hva det vil komme på, siden det avhenger av når man reiser, og standard på hotell. Fly kommer nok på 6-7000 t/r hvis det ikke er kampanje eller pakkepris. Air France, Virgin og British Airways flyr dit ihvertfall

Vi bodde på dette hotellet: Coconut Court Hotel som absolutt kan anbefales!

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor lang tid det tar med fly til Goa, jeg tok til Mumbai, også toget videre, tror det tok kanskje 8 timer? husker ærlig talt ikke helt! Er et stykke, men siden det er nattfly går det veldig greit! Og om dere i tillegg har litt penger og ikke kjøper billigste klasse får dere god plass og alt! :)

(men charterflyene flyr direkte til Goa tror jeg)

Ettersom jeg ikke hadde så mye penger har jeg ikke så mange tips til skikkelig flotte hotell.. Spørs jo litt om dere er ute etter luksus eller ikke også! Om dere bestiller reise med bare fly står dere veldig fritt til å finne et sted å bo, da kan dere kanskje reise til et par forskjellige strender også, så får dere oppleve litt forskjellig!

(men om man tar charterfly en vei må man ta charterfly den andre veien også! Noe med visum tror jeg)

I Mandrem (tror jeg) er det mange fine stråhyttehotell ved stranda, så utrolig koselig ut! Og Indere er jo generelt veldig ordnete, så om dere nevner at dere er på bryllupsreise får dere nok godt med oppvarting og luksus uansett! :)

Helsevesenet i India er like godt som i Norge har jeg hørt. Tror ikke du kan forvente så mye ute i bygdene, men i Panjim (hovedstaden i Goa) skulle du finne alt du trenger.

Bare spør om det er noe annet du lurer på!

Syns India høres ut som et utrolig spennende reisemål, og vi har bestemt oss for å reise ditt. Bryllupsreisen vår tar vi nå til Mauritus, det blir selfølgelig noe annet enn India. Vi ønsker bare ro, og kose oss sammen. Men nå skal jeg spare til tur til india. Mye koster det med fly ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...