MarianneE Skrevet 2. oktober 2009 #1761 Skrevet 2. oktober 2009 Kos deg i helga, da! Høres forresten ut som om du har tatt helga for lengst. Synd med katten. Måtte avlive dyr er bare vondt, vondt og vondt!
Suzy Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #1762 Skrevet 2. oktober 2009 Synd med katten. Måtte avlive dyr er bare vondt, vondt og vondt! Ja det er leit, men det er liksom ikke noe annet å gjøre. Hun har rømt tilbake til der vi bodde før for fjerde gang og slår seg rett og slett ikke til ro her jeg bor nå, så jeg syns det er uansvarlig å la henne gå ute i månedsvis av gangen, som hun jo ender med å gjøre når hun ikke vil bli hos oss... Det som er stresset er hun som katten er hos. Faren hennes ringte meg i dag og maste på at jeg måtte få tatt meg av den katta (ja hun er voksen). Hun kan ikke ha henne, men jeg kan ikke fortelle henne at jeg skal avlive dyret heller (nok en gang i følge faren), for da friker hun visst helt... Jeg tenker vel med meg selv at folk godt kan bli voksne og tåle livet realiteter, men greit. jeg burde hentet katten og jeg burde ordnet det for lengst. Stakkar pusen... God helg foresten
Gjest svanungen Skrevet 2. oktober 2009 #1763 Skrevet 2. oktober 2009 God helg! Kos dere, og nyt kjærestetid! Trist med katten da... Men som du sier, det er livets realiteter...
Suzy Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #1764 Skrevet 2. oktober 2009 Trist med katten da... Men som du sier, det er livets realiteter... Ja og det er faktisk snillere og mer voksent å ta henne av dage enn å utsette henne for mer. Synd men sant.
Suzy Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #1765 Skrevet 3. oktober 2009 God lørdag. Katten lever foreløpig veldig trygt, for hun var selvsagt ikke å finne når jeg skulle ha tak i henne, så da får jeg gjøre et nytt forsøk til uka. Elasticas oppskrift på lammegryte står og putrer på ovnen, huset er ryddig og rent, Nigella Lawsons fudge står i kjøleskapet og jeg skal straks tusle meg inn i dusjen. Gleder meg til å ha et lite middagsselskap og å ha det sosialt og avslappet. Har hatt en laaang morgen i senga før vi gad å stå opp og spise. Har bare kost oss og tatt det med ro og jeg har fått terassevarmer av kjæresten til bursdag! He, he - suveren gave som jeg virkelig trenger :)Klarte ikke på noe vis å gjette hva det var han hadde kjøpt så jeg ble kjempeglad og overrasket. I morgen må jeg slenge meg i gang med baking. Får tanter og annen familie på besøk og må dekke opp med skikkelig kakefor. Får forsøke å regne på hva en slik kakebit vil inneholde av uhumskheter (les: karbohydrater) og tilpasse meg deretter. Litt skal jeg smake, men må passe meg litt. Trenger jo tre dager til med 3-tallet synlig så jeg får iskrem på bursdagen min Nei.. nå venter dusjen. Ha en fortsatt fin helg
Supramundane Skrevet 3. oktober 2009 #1766 Skrevet 3. oktober 2009 Huff... trasig med katter som må avlives. Men av og til er det for det beste. Jeg har også planer om å kose meg litt til bursdagen, men vet ikke helt hva utskeielsen skal inneholde enda..
Suzy Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #1767 Skrevet 4. oktober 2009 Da er jeg straks klar for feiring dag to Venter tanter, onkler, mamma m kjæresten, pappa osv på sodd og kaker (litt av en kombinasjon ). Skulle ha malt i dag også, men dette været kommer jo i veien for meg hele tiden Det er rett og slett for rått til å male noe nå, men det er visst meldt solskinn senere i uka, så da får jeg håpe jeg får det gjort da... Blir garantert mas fra pappa om det, men hallo... Døgnet har bare et gitt antall timer altså. Siste kjærestedag i dag. Litt leit å være uten ham på bursdagen, men som sagt skal jeg feire med Ben og Jerry, så jeg får det vel greit likevel :fnise:Har fått diverse fysiske presanger så jeg er veldig fornøyd og blid - og vi har kost oss voldsomt. Nå får jeg få hengt opp klesvasken før det kommer folk.
Gjest svanungen Skrevet 4. oktober 2009 #1768 Skrevet 4. oktober 2009 Feiring tre dager til ende er ikke mer enn det burde være spør du meg Og Ben&Jerry kan vel gi en ganske bra tirsdag (og skal nok få til en liten KG-feiring også!)! Krysser fingrene for at 3-tallet dukker opp igjen i morra tidlig, og at det bare fortsetter og fortsetter! Jeg vil fortsatt se maks et 1-tall i morra... 2-tallet er jeg ferdig med for denne gang! Masse rydding og småpusling her i dag, primært rundt klær og klesskapet. For øyeblikket 1 stykk søppelsekk råka full av avlagte klær... Godt for alt som er gjort! Nå skal det bare støvsuges litt, så skal sofaen nytes noen ettermiddagstimer tenker jeg. Er jo søndag... Nyt besøket, ettermiddagen og kvelden!
Suzy Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #1769 Skrevet 5. oktober 2009 God morgen! Og der røyk drømmen om Ben & Jerry. I dag viste vekta 74 blank, men med masse kakeutskeielser i helga og mens i vente er det kanskje ikke så rart... Noen med lange negler turner i eggstokkene mine i dag og jeg er litt smågretten, kjenner jeg. Skal holde meg på mikrolite karber, trene så jeg virkelig kjenner det og håper jeg har det bedre i morgen, rett og slett. Vurderer å jukse og skeie ut med isen likevel - ettersom jeg har bursdag... men vi får se om jeg har samvittighet til det samlet sett... Phu.. forsøker å få samlet meg og få oversikt over jobben her i dag. Ser ut til å være nogenlunde under kontroll nå, så da får jeg skrive meg ferdig her. Mange som har høstferie denne uka og her sitter jeg og skal administrere restene.. Blah... Yogaen har forresten høstferie også. Det syns jeg er skikkelig stusselig egentlig, for jeg kunne virkelig trengt litt tøy og bøy, men da får jeg fylle kveldene med noe annet. I dag er det dobbelt sykkel, i morgen tidlig sykkel og i morgen etter jobb (forutsatt at det er bra vær) må jeg male det jeg ikke fikk malt i helga på grunn av drittværet, onsdag er åpen, torsdag blir det superstyrketime og fredag er det kjæresten igjen. Hm.. blir ikke så galt likevel dette. Nå MÅ jeg jobbe..
-Englefjes- Skrevet 5. oktober 2009 #1770 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tviler på at du har vært omtrent 9000 kcal i overskudd i helga, som er omtrent det som trengs for å legge på seg en kilo fett. Så det er nok bare vann. Absolutt ikke uvanlig å bli litt vannholdig (fnis) når man har spist masse karbo.
Suzy Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #1771 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tviler på at du har vært omtrent 9000 kcal i overskudd i helga, som er omtrent det som trengs for å legge på seg en kilo fett. Så det er nok bare vann. Absolutt ikke uvanlig å bli litt vannholdig (fnis) når man har spist masse karbo. Du har helt rett - det er nok vann - både på grunn av karbo og mens. Kjenner det på kroppen faktisk. Har ikek vært mye på overskudd kalorimessig og faktisk under 100 g karber sjøl på den verste kakedagen
-Englefjes- Skrevet 5. oktober 2009 #1772 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg får også ekstra mye vann i kroppen rett før mensen. Pluss bollemage. Her er en fin artikkel om vektoppgang over natta. Fin å lese når panikken slår inn (selv om språket ikke er noe å skryte av).
Suzy Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #1773 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg får også ekstra mye vann i kroppen rett før mensen. Pluss bollemage. Her er en fin artikkel om vektoppgang over natta. Fin å lese når panikken slår inn (selv om språket ikke er noe å skryte av). Takk - jeg kjenner til min store glede at jeg ikke har noe panikk i det hele tatt på dette lille opphoppet. Jeg vet det er mens og vann og oppblåsthet, og er uansett inderlig fornøyd.
Gjest svanungen Skrevet 5. oktober 2009 #1774 Skrevet 5. oktober 2009 Hjelper med en sånn artikkel av og til (selv om vi jo egentlig vet det..). Er bare så kjipt allikevel! Og jeg innser at for min del så er mandagen forhekset. Er defninitivt den dagen med høyest vekt i løpet av uken, og det nå flere uker på rad. Herved er mandagen forlatt som veiedag! Lurer ingen andre enn meg selv, men det gjør jo ingenting! Og jeg synes du skal kose deg med B&J isen din jeg, Suzy! Den er uansett vel fortjent, du har gledet deg lenge, og den alene vil IKKE lagre flere kilo fett til skrotten. Den skal nytes, bursdagen skal være koselig og du skal komme tilbake med fornyet motivasjon. Enjoy! I morra som er den store dagen, er det ikke? Når man starter bursdagen sin med morgenspinning så har man i aller høyeste grad fortjent bursdagsis!
Suzy Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #1775 Skrevet 5. oktober 2009 Jo det er i morgen og jeg har gledet meg lenge - og det er den feiringa det blir, så jeg er ekstremt fristet!
Gjest svanungen Skrevet 5. oktober 2009 #1776 Skrevet 5. oktober 2009 Jo det er i morgen og jeg har gledet meg lenge - og det er den feiringa det blir, så jeg er ekstremt fristet! Nyt isen i morra du! Med verdens beste samvittighet og STOR bursdagsfølelse Jeg joiner deg med en virtuell (den er uten både kcal og karbo!) Har drukket masse vann i dag... Altfor mye... *flyr på toalettet i ett sett* Hvordan skal det gå på trening? 10 minutter trening mellom hver do-pause? Nyt ettermiddagen, og kos deg på trening!
Suzy Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #1777 Skrevet 5. oktober 2009 Åh, stønn for en dag... Skikkelig stressende å ta over den første dagen som sjef. Jeg syns egentlig dette bare er noe styr. For det første har vi veldig ulike systemer på ting og dermed tar det et par dager å komme tilbake i gjenge - og det er sikkert det samme for henne når hun kommer tilbakle og jeg har styrt skuta - også er det alltid mye sånt småtteri som jeg ikke vet om og som blir forsinkelser. I dag har det blitt mange snubletråder og jeg har brukt tid på ting - også er det mandag og jeg er litt bakpå generelt sett, kjenner jeg. Ja, ja... Jeg blir nok sittende her en stund på overtid også. Det er igjen endel korrektur sjøl om jeg har gjort min del av jobben. Mulig jeg bruker mine kollegaer litt og stikker ned for å handle mat før de går hjem, så trenger jeg ikke skrive så mye overtid heller Gleder meg til trening og til lang og varm dusj i dag. Hmm..
Supramundane Skrevet 5. oktober 2009 #1778 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg syns absolutt du skal kose deg med is i morgen, og det med god samvittighet!! Jeg har planer om det samme, men vi flytter bursdagen (eller feiringen..) til fredag, så kan vi spise "ordentlig" taco i samme slengen.. Litt greit å planlegge en utskeielse, og å holde seg innenfor den rammen som er lagt på forhånd.
Gjest svanungen Skrevet 6. oktober 2009 #1779 Skrevet 6. oktober 2009 God morgen!!! Gratulerer så mye med dagen!!
Suzy Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #1780 Skrevet 6. oktober 2009 TAKK! Jeg har fått en dullion hilsener på sms, facebook og ellers i dag og er så blid, så blid. Det er dette jeg liker så godt med bursdag. Ikke masse gaver eller sånt, men at man får klemmer og smil og blir gratulert med dagen. Jeg er vel lett å glede, men det er bare bra for meg. Fikk hjemmelaget kort i postkassa i dag tidlig av to jenter som går på spinninga mi, og har blitt gjort stas på alle veier. Meldt regnvær i ettermiddag, så det er mulig at mamma og min plan om middag og maling går i vasken. Foreløpig er det nydelig vær og utrolig kaldt! BRR! Får bare se utover. Kan jo spise middag sammen uansett Spinn på morgenen - to stykker møtte i dag - og det er jo hundre prosent mer enn sist gang, så jeg forsøker å tenke postivt. Det er igrunnen ganske deilig med den morgetreninga - og nå merker jeg at jeg begynner å bli tilvent også. Jeg er fremdeles grøt i beina, men jeg blir kjappere på hugget og tåler det stadig bedre. Herlig med i dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå