Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

God torsdagsmorgen!

Bra og bra... Jeg svingte nå hjem, slengte bagen i bilen og dro opp på banen. Slo meg gjennom to kurver på drivingrangen og det gikk alldeles glitrende. Soset litt i starten, men fikk følelsen ganske fort og slo noen helt fantastiske slag, så full av sjøltillit gikk jeg ned og sjekket trafikken på banen og slenge meg mellom to flighter som skulle ut. Tenkte å gå bare fire hull for meg selv - bare for å føle på å spille på bane og hva skjer... Jo jeg klapper helt sammen. Jeg kommer jo ikke ut fra tee engang! Skjønner ikke hva slags oppheng jeg har fått på det, men jeg bommer, jeg slår torv, jeg slår til skogs - ja alt går galt, men når jeg endelig kommer meg av den, så går det ganske greit.

Kjempet meg gjennom de fire hullene, men skjønner ikke hvorfor det skal være så stor forskjell. Hvorfor greier jeg ikke det på banen som jeg gjør oppe på rangen?

:sukk: Så gruer jeg meg mindre? Nja.. På et vis. Jeg gir mer blaffen, kjenner jeg. Får jo bare spille og med den innsatsen som ble indikert under gårsdagegens forsøk, så slipper jeg unna med å stå på tee også kan jeg bare plukke opp og følge etter de andre derfra :vetikke:

Vel, vel... planen i dag er grei. Rett hjem etter jobben, pakke for en natt hos kjæresten og helga på hytte og slenge meg innover. Regner med å få reist senest klokka fire, så da er jeg vel fremme før kjæreten skal på fotballtrening i kveld :ler:

Skikkelig uinspirert i dag, kjenner jeg på meg. Jobbet innmar i fort og effektivt i går og bare hakket ut saker på løpende bånd, så jeg er litt tom i dag. Kommer vel utover dagen.

Litt :kaffekopp: nå.

PS: Matstyret ja.. Jeg meker at jeg er kjemperedd for å slippe meg over de derre 15 grammene med karbo. Har gjort det denne uka, for jeg har jo tenkte jeg skal litt lenger opp nå, men jeg har konstant dårlig samvittighet og leter etter løsninger som gjør at jeg slipper hele tiden :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da sitter jeg i stua hos kjæresten og kikker på Oprah med det ene øyet mens han er på trening. Godt å være hos ham igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Håper du får en helt suveren helg på hyttetur, og at golfingen blir en positiv opplevelse! Sender noen oppmuntrende tanker!

GOD HELG! :danser:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Sitter klar med regningsbunken her :forvirret: Endelig fått lønning så da er det bare å gå løs på den. Suukkk...

Litt tung i toppen her, for det viser seg at det ikke finnes egg i huset her og dermed er det ingenting jeg kan spise til frokost. Tenkte ikke på å ta med meg noe, for jeg regnet bare med at han hadde egg. Så jeg forsøker å trøste meg med kaffe og venter rimelig utålmodig på kjæresten, som skulle dra innom butikken på vei hjem :ler:

Merkelig nok er jeg egentlig ikke sulten, men hodet dunker.

Takk for ønsker om god tur. Jeg er merkelig rolig nå. Har bare resignert og tenker at dette bare får gå til dundas. Det er helt greit og jeg skal kose meg på tur :ler:

Godt det er fredag uansett - og jeg har sovet helt til åtte og ligget til over ni og latet meg - og det er lønningsdag, selv om alt jeg har fått inn kommer til å gå ut i et svusj :(

Mer :kaffekopp: før hodet sprenges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Tilbake fra hyttetur og ganske groggy etter mye kjøring i løpet av en dag. Men voldsomt stolt av egen innsats, for jeg gjennomførte. Riktignok kom jeg helt sist selvsagt, men jeg fikk faktisk poeng og jeg lærte i løpet av runden og jeg hadde mange fine slag og mange gode oppspill på green OG jeg hadde det hyggelig.

Puh.. *puster lettet ut*

Resten av turen var veldig hyggelig. Litt stusselig å bli puttet på rom med et annet par og måtte sove i køyeseng, for da fikk vi jo ikke engang sove vedsiden av hverandre... Men det er mange på tur så å dele rom må man regne med - i fjor fikk vi riktignok en litt større underkøye på deling og da fikk vi det minste ligge inntil hverandre. Det er litt mer viktig når du ikke ser kjæresten din på hele uka lissom :sjenert:

Ellers fått et voldsomt jobbdilemma, men må gruble litt mer før jeg kan si noe om det... :sukk:

Fin søndagskveld :)

Tillegg: Oppsummert helga karbomessig og har vært litt ute og kjøre. Får håpe det ikke gjør de helst store utslagene. Har blitt over 40 karber hver dag og over 80 på lørdag enda jeg spiste Atkinsbar og var forsiktig - men det ble endel vin da... :sjenert:

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Velkommen hjem!

Så bra at du har hatt en finfin hyttetur, og at golfingen gikk bra! Tvilte ikke et sekund jeg vettu :ler:

Angående karbene så tror jeg ikke at du har ødelagt noe. Ligger selv på ganske mye karber om dagen (siden jeg knasker litt frukt), men vekta rusler nedover allikevel :) Og 40 eller 80 gram er jo ikke stort i forhold til et vanlig karbo-kosthold! Tror dette går bra jeg :jepp: Og man skal jo kose seg litt også :sjenert:

Ha en finfin søndagskveld, og sov godt! Ny dag og ny uke venter imorra!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen.. tror jeg... :Gjesp:

Åh fytterakkarn så trøtt jeg er i dag! Helt tydelige symptomer på å ha ligget i fremmed seng og ikke hatt verdens beste søvn de foregående to nettene altså! Satser på å komme meg i bingen i vettug tid i dag, så tar jeg det vel igjen.

Ellers har jeg ikke gått opp i løpet av helga :duskedame:

Var faktisk 300 g tyngre torsdag enn i dag, så da er jeg blid og oppmuntret til tross for litt mye karber. Da er det bare å bøye nakken og dra på videre. Ei av damene på helgas tur, som ikke har sett meg siden i fjor lurte på om jeg hadde gått ned mye, for hun syntes jeg hadde blitt veldig mye smalere siden sit. Det var veldig hyggelig, syns jeg :nigo:

Føler meg ikke klar for uka i det hele tatt. Jeg må rekke så mye denne uka her at jeg kjenner jeg blir litt svett... Jeg må få malt ut denne uka, men jeg har trening både tidlig og sent de to første ukedagene, så jeg tror virkelig ikke jeg får snodd det innimellom det. Så skulle jeg ha malt ferdig kjelleren (altså kjøpt gulvmaling, ryddet alt ut av tørkerommet, bygget om et skap og malt gulvet på tørkerommet), terassemøblene bør vaskes skikkelig før vinteren og vinduene skulle vært pusset. Alt dette burde skje denne uka.. Også har jeg - utrolig nok - veldig lyst til å dra opp og slå litt golf, for nå som jeg har lært noe nytt så bør jeg antagelig forsøke å få det skikkelig inn i kroppen.

Vel. Og i tillegg endel å tenke på i forhold til jobben.

Har fått signal om at perm vil være mulig for meg, men det vil antagelig gå veldig ut over kollegaene mine. Dermed har jeg havnet i en skikkelig vond posisjon hvor jeg føler meg skikkelig mellom barken og veden - og jeg har grublet fryktelig gjennom hele helga og må bare be sjefen om å få tenke noen dager til, for slik det er nå så klarer jeg ikke avgjøre saken :sukk:

Sykkel i kveld. Nesten så jeg gruer litt, for jeg er sliten, men det blir sikkert deilig når jeg bare kommer dit :)

På tide å hente :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Høres ut som om du har litt for mange ønsker/planer for uka, og litt for få timer... Og det høres igjen ut som et kjent problem :ler:

Ser absolutt at det der blir et jobbdilemma! Men de skal altså ikke få inn en vikar for deg, bare fordele arbeidsoppgavene på kollegaene? :sukk: Da blir jo plutselig perm-spørsmålet litt annerledes... Når skulle permisjonen evt startet? Og hvor lenge er det snakk om? Et år? Håper det løser seg... :kose:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig søkte jeg perm i åtte måneder - på blir det vel antagelig et halvt år, tenker jeg.

Og det betyr ikke at de ikek skal sette inn vikar - men omvendt. Det betyr en gyllen sjanse for omrokering i bedriften med overførsel fra andre deler av konsernet og dermed en overtallig på jobb når jeg kommer tilbake - og dermed oppsigelse. Og ikke av meg.

Drittsituasjon... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen
Opprinnelig søkte jeg perm i åtte måneder - på blir det vel antagelig et halvt år, tenker jeg.

Og det betyr ikke at de ikek skal sette inn vikar - men omvendt. Det betyr en gyllen sjanse for omrokering i bedriften med overførsel fra andre deler av konsernet og dermed en overtallig på jobb når jeg kommer tilbake - og dermed oppsigelse. Og ikke av meg.

Drittsituasjon... :sur:

Shit!

Det er jo en skikkelig drittsituasjon! :sur:

Men hva hvis du ikke tar permisjon? Vil det da ikke bli omrokkering, eller vil den komme etterhvert allikevel? Skjønner godt at du har fått litt å tenke på her, er jo utrolig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit!

Det er jo en skikkelig drittsituasjon! :sur:

Men hva hvis du ikke tar permisjon? Vil det da ikke bli omrokkering, eller vil den komme etterhvert allikevel? Skjønner godt at du har fått litt å tenke på her, er jo utrolig kjipt!

Ja, det er en dritt-situasjon :(

Saken er at det er ett stort konsern med mange mindre selskaper i og vi er ett av selskapene. Nedskjæringer skal gjøres i ett av de andre selskapene og når jeg vil ha perm så blir det en mulighet til å få skåret ned der på en litt annen måte enn det ellers måtte blitt, for da kan de overflytte en person. Tar jeg ikke perm så vil ikke nedskæringene ramme oss i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, for et drittdillemma rett og slett! Jeg har rett og slett ingen gode råd, det er en helt elendig situasjon... Jeg tror nok til sist at jeg ville prioritert meg selv og hva som er viktig for meg, det tror jeg veldig mange ville gjort. Eller tar jeg feil da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet virkelig ikke - men det er min første innskytelse også - å prioritere meg selv rett og slett. Det blir jo å velge mellom jobbliv og privatliv i realiteten.. også er dette den ene sjansen jeg har til å gjøre dette her uten å gjøre det vanskelig for datteren min osv...

Jeg syns dette er ganske kinkig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Dette er vanskelig. Men jeg er enig med Supra; her må du prioritere deg selv. Det er vondt i en slik situasjon, men i lengden er det bare du som tar hensyn til deg, og man får sjelden noen takk for å være oppofrende. Jeg tror nok de fleste ville satt seg selv først her.

Har du diskutert det direkte med sjefen din? Selve dilemmaet altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Suzy! :goodbye:

Aller først; så flott at du trivdes under golfhelgen og kom hjem med positive oppleveleser og nyervervet golfkunnskap!

For det andre: ditt jobbdilemma er jammen kinkig :klemmer:

Lykke til med å ta et perfekt valg for Suzy og kjæresten! :jepp:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Dette er vanskelig. Men jeg er enig med Supra; her må du prioritere deg selv. Det er vondt i en slik situasjon, men i lengden er det bare du som tar hensyn til deg, og man får sjelden noen takk for å være oppofrende. Jeg tror nok de fleste ville satt seg selv først her.

Har du diskutert det direkte med sjefen din? Selve dilemmaet altså?

Ja og hun sier at jeg må tenke på meg selv - hun har heller ikke noe å si i saken, for det er sjefer over henne igjen som trekker dette nedover hennes hode også.

Hun har tilbudt meg å ordne så jeg får mer fri på fredager og dermed kan reise mer inn til kjæresten - om jeg ikke søker permisjonen - så hun forsøker å være så fleksibel som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest svanungen

:hug:

God morgen!

Hvordan står det til i dag? Og hvordan går det med dilemmaet? Må si meg enig med resten her, om at du kun kan tenke på deg selv og ditt liv. Er bare du som kan leve ditt liv, og dessverre kan man ikke tenke på alt og alle til enhver tid. Håper du finner ut av det!

Hvordan har beina det etter dobbel spinn i går, og morgenspinn i dag? Er mektig imponert jeg altså! :trene: Blir ettermiddagsspinning her i dag, gleder meg!

Serverer litt :kaffekopp: og ønsker deg en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Nå er beina bra og kroppen varm og glad, men som alltid syns jeg det er steintøft å gå på den morgentimen dagen etter to tøffe timer. men det går jo. I dag var det bare en på timen min igjen på morran, så jeg kjørte bare en halvtime og det er igrunnen nok det. Nå gleder jeg meg til kveldens yoga :nigo: Ei hel uke siden sist, så jeg regner med å få det litt vondt i morgen.

Grubler og grubler om dagen. Har ikke kommet meg til noen konklusjon, menjeg er fristet til å tenke på meg selv. Nesten litt på trass faktisk, for jeg syns det er provoserende å bli satt i en slik klemme. Driver og sjekker litt jobbmuligheter parallelt med tankeprosessen nå, så får vi se. Jeg venter i allefall lengst mulig før jeg gjør noe.

Fin dialog med kjæresten om det i det minste. Han sier han selvsagt ønsker at jeg kan komme, men vil forstå dt om jeg ikek gjør det og uansett er like glad i meg og vil være sammen med meg like mye som før. Det er vel omtrent det eneste han kan si, men det er jo godt at han gjør det...

Blah, nesten litt overmett i magen. Lager meg en smoothie før sykkeltimen og den er ganske heavy. Her er oppskriften:

3 egg

2 ss vanlijekesam

1 splenda "stick" (sånn ferdigpakke)

2 ss olje

100 g frosne bringebær

Yum! Kjempegodt og bare 8 karber og en skikkelig lettvint kickstart på dagen.

Men nå må jeg ha mer :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg i smoothie?

Er det noe godt, da?

(ja, så klart synes du det hvis ikke hadde du ikke brukt det! :klaske: )

Skeptisk....

:sjenert:

Denne utgjør nok suksess uansett tenker jeg: :kaffekopp:

Spesielt sammen med en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...