Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest svanungen

Husarbeid ja...

Leiligheten skriker etter litt støvtørking og rengjøring den også.. :sukk: Men i stedet så roter jeg bare mer :ler: Får ta et skikkelig tak når jeg er ferdig med soverommet tror jeg. DA må det gjøres grundig rent! Frem til da får det bli litt som det blir...

Sliter med å få kroppen til å forstå at den skal inn i ketose igjen jeg også... Eller, kanskje jeg skal overbevise meg selv om at kroppen bruker ketonene til noe mer fornuftig enn å skylle de ut med urinen? :sukk: En liten bevegelse på vekta i dag også, så da håper jeg at det er litt på gang i det minste. Men hvorfor kan det ikke komme så sterkt og bra utslag som det var istarten? Var jo INGEN tvil!

Ha en kjempefin fredag, Suzy! Måtte ketosen komme :ler: (vi er vel snart som prøvere å regne, teller dager og tester i vei :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha en kjempefin fredag, Suzy! Måtte ketosen komme :ler: (vi er vel snart som prøvere å regne, teller dager og tester i vei :fnise: )

:ler:

Ja, det kan du jammen nesten si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starte tråd? Ja? KK september 2009? JA!! :hoppe:

KK = kommende ketose :fnise:

Nå er jeg ikke helt bridezilla eller pergo-whatever you need for å bli gravid heller :roll:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f.. i dag har jeg jobbet som lynet og nå gidder jeg ikke mye mer kjenner jeg... Det er jo litt dumt på et vis ettersom jeg har en drøy halvtime igjen på jobb og egentlig godt kunne gjort noen forberedelser til over helga... Akk for en dårlig arbeidsmoral :roll:

Så sliter jeg med viljestyrken min... Ikke med maten, men med kontakt med en god venn som jeg savner veldig.

Jeg har skrevet om ham før og det er kompliserte saker. Han er gift og kona hans vil ikke at han skal ha kontakt med meg i det hele tatt - noe jeg forstår. Han har trosset dette og hatt kontakt med meg for det, men nå brøt helvete løs igjen i sommer på grunn av vår kontakt og han har kuttet helt. Problemet er at jeg savner ham så veldig :sjenert:

Jeg innser at jeg ikke har noen rettigheter i forhold til ham, men han er av de mennesker som er meg nærmest og som jeg stoler mest på - og jeg savner å snakke med ham, lufte tankene mine osv. Vi har stort sett hatt kontakt på mail og av hensyn til valget hans har jeg alle intensjoner om å ikke skrive - men så har jeg gjort det likevel. To mailer siden juli og jeg verker etter å skrive mer. Jeg har så lyst til å skrive langt og vidt og bredt om hva jeg gjør og hvordan jeg har det og det er jo så sumt, så unødig og så lite hensynsfullt - og i bunn og grunn så lite givende, for jeg får jo ikke svar.

Nå har jeg sittet på hendene mine hele uka og jeg vet jeg kommer til å slite i helga, for da er jeg helt alene og har liksom ikke noe å distrahere hodet mitt med... Vet ikke om det er noe råd å gi. Jeg har bare behov for å lufte at jeg savner - og at jeg føler meg så teit fordi jeg gjør det...

:sukk:

Nå har jeg snart slått ihjel all tiden jeg trenger :fnise:

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant forresten denne artikkelenom ketose og ketostix...

Det kan jo faktisk forklare en hel del. Leste der inne at de fleste kom i ketose på mellom 20 og 30 gram karbohydrater om dagen. Det ville jo selvsagt hjulpet inderlig mye om jeg kunne gå på såpass.. Vet ikke om jeg skal gidde å forsøke flere dager på under 15... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Huff, skjønner godt at savnet er tøft... Har ikke så mye fornuftig å si er jeg redd. men vil bare få gi deg en god :klemmer:

Håper helgen blir fin, tross alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahhhhh... nå har jeg vært i svømmehallen og svømt tusen deilige meter. Det var stas det! :nigo:

Så har jeg bare gitt helt faen i karbo i dag og har spist en diiger porsjon wokgrønnsaker og svinefilet - jeg hadde virkelig behov for grønnsaker i dag. Får heller samle meg sammen igjen i morgen, men jeg begynner å tro at det ikke er mulig for meg å få utslag på den jæskla stixen... Den er like lys fortsatt - midt mellom null og den lyseste rosa :snurt:

Vel, om det er noe i den artikkelen jeg lenket til, så kan det vel tyde på at jeg er i såpass mye akrivitet at kroppen ikke har noen ketoner å avse..? Kanskje...? :klø: Forsøker å holde motet oppe for harde livet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen følelsene du beskriver om denne personen du har misstet. Jeg hadde skrevet, selv uten svar.

Du kan jo prøve å gi blaffen i stixen en stund, og kun se på vekten. Hvis du gjør det i en mnd f.eks, så ser du jo resultater ut i fra om du kommer i ketose eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Du er sikker på at du tester med den rette enden av stix'en? :fnise:

Sorry, kunne ikke dy meg... Fristelsen ble altfor stor tidlig en lørdag morgen... :ler:

Men forøvrig godt forslag fra Supra, la stix'en ligge litt, og fokuser på kosthold og evt resultater på vekta. Kanskje kroppen vil slappe mer av, og ting gå litt mer av seg selv? Og så mye som du trener, så er det absolutt mulig at kroppen sluker ketonene selv :jepp:

Nyt helgen videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahhhhh... nå har jeg vært i svømmehallen og svømt tusen deilige meter. Det var stas det! :nigo:

I know!

Men tusen meter a gitt!

Nå har jeg svømt to ganger og 500 meter hver gang.

Føler meg flink av det jeg da.

Ble forresten skuffa da jeg fant ut at en lengde bare var 25 meter.

Håpet det var 50 minst!!!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen
I know!

Men tusen meter a gitt!

:ler:

Kjenner følelsen!

Jeg slet skikkelig med å telle, klarte ikke holde fokus. Men kan telle nå :fnise: Synes du er knallflink, MarianneE!

Og som nevnt tidligere, er jeg mektig imponert over gutsen din, Suzy! Du gir gass og står på, er virkelig imponerende! Håper du har en fin helg, og får slappet av og kosa deg skikkelig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner igjen følelsene du beskriver om denne personen du har misstet. Jeg hadde skrevet, selv uten svar.

Mhm... jeg grubler fremdeles, men har holdt meg opptatt og latt det være - så langt. Det er trist å miste en venn som betyr mye - særlig når du vet at du er vedkommendes nærmeste venn også :sukk:

Du kan jo prøve å gi blaffen i stixen en stund, og kun se på vekten. Hvis du gjør det i en mnd f.eks, så ser du jo resultater ut i fra om du kommer i ketose eller ikke.

Du er sikker på at du tester med den rette enden av stix'en?

Sorry, kunne ikke dy meg... Fristelsen ble altfor stor tidlig en lørdag morgen...

Men forøvrig godt forslag fra Supra, la stix'en ligge litt, og fokuser på kosthold og evt resultater på vekta. Kanskje kroppen vil slappe mer av, og ting gå litt mer av seg selv? Og så mye som du trener, så er det absolutt mulig at kroppen sluker ketonene selv

Ja jeg tror jeg like godt kan la stix være stix en stund. Skal fortsette å holde et øye på karbene - et nøye ett - og ett annet på vekta, så får vi se. Går nedover nå om dagen, men det er jo ikke godt å si om det er det ene eller det andre. Ser på kaloriregnskapet at jeg ligger i minus i forhold til forburket - med god margin. Mulig jeg bør spise enda litt mer, så det ikke blir for stort minus faktisk :overrasket:

Men tusen meter a gitt!

He, he - jeg er så¨vannvittig autistisk anlagt at jeg nyter å telle og finner slik en enorm glede i å klare et mål, så tusen er akkurat passe det. Nå har jeg svømt en del da og dessuten styrketrener jeg ganske mye og det hjelper voldsomt på når det gjelder utholdenhet i vannet ;)

Syns du er superflink jeg :nigo:

Nå har jeg rett og slett vondt i beina!

Har hjulpet ei venninne av meg - dvs hjulpet familien - ved å servere i 80 årslaget til bestemoren hennes og det er lenge siden sist jeg gjorde noe sånt - det merket jeg på beina. Kjempesliten under beina av å stå og gå i fire strake timer.

Så for å belønne min fantastiske innsats (og evne til å motstå det største kakebordet jeg har sett i mitt liv!) skal jeg lage meg eggedosis og jekke ei flaske rødvin og KOSE meg i sofakroken.

I morgen tidlig skal jeg på to timer med yoga. Gleder meg. Var støl helt til fredag fra timen på tirsdag - det sier noe om hvor bra det fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggedosis og rødvin :ler: Litt av ei blanding!

Så det sjøl når jeg hadde skrevet det - det ene først og det ander etterpå - null blanding - usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest svanungen
Eggedosis og rødvin :ler: Litt av ei blanding!

Høres ut som en real harryfest :fnise:

Godt du tar de etterhverandre... Her går det i BaconGull og vann... Og snart senga, etter en lang dag!

Kose deg Suzy, og ha en fin helg videre! Nyt rødvinen, VEL FORTJENT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en real harryfest :fnise:

Godt du tar de etterhverandre... Her går det i BaconGull og vann... Og snart senga, etter en lang dag!

Kose deg Suzy, og ha en fin helg videre! Nyt rødvinen, VEL FORTJENT!!

Takk!

Koser meg veldig og er nede i glass nr to nå :vin:

Kjæresten ringte forresten fra jobbtur akkurat nå. Han har kost seg veldig og gjør det fortsatt og var betraktelig mye mer edru når han ringte i dag enn i går. Ble noe lei av ham i går, for han var supersøplete og direkte slitsom å prate med :ler: En av kollegene hadde refset ham ganske hardt i dag sagt at i dag fikk han jaggu ringe og be meg om unnskyldning for i går :fnise: Jeg sa at hadde han ringt noe særlig senere i dag så hadde jeg ikke tatt telefonen, for da hadde jeg regnet med at han var i samme tilstand som i går. Og det hadde han tenkt seg og ringte tidlig og klartenkt. Han er nå ganske søt.

Jeg sa, som sant er, at jeg igrunnen ikke syns det er noe gøy å snakke med ham når han er så full, så han kunne bare latt vær å ringe. Jeg hadde jo sagt fra at han ikke trenger ringe meg hver eneste dag når han er på tur, men han syns han måtte det likevel... Tullemann :hjerte:

Åh nå begynner jeg virkelig å bli trøtt altså. Snart :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for yoga :nigo:

Spiste muligens en litt for solid frokost, men den skal ha rukket å søkke ned en drøy time før jeg begynner med aktivitetene. Gleder meg veldig til timen nå, men regner med at jeg kommer til å ha vondt i minst ei uke til denne gangen :ler:

I dag er jeg forøvrig superglad. Vekta beveger seg. På ordentlig. Nå er jeg på minus tre kilo og det er bare fem igjen. Virker som kroppen min ikke er særlig interessert i å slippe av seg noen ketoner :klø: Merkelige greier.

Vel, det viktigste er at det hjelper og nå er jeg under tjukkebolla-vektgrensa mi også, så nå har jeg det veldig mye bedre med meg selv.

Får vel slurpe i meg resten av kaffen og :tanpuss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...