Suzy Skrevet 1. september 2009 Forfatter #1581 Skrevet 1. september 2009 Jepp Supra! Det blir omelett til lunsj nå og spekemat til middag så jeg kan spare inn mest mulig i det minste. baconcrisop er jeg ikke særlig glad i .. da får jeg heller spise egg. Nei det er ikke noe mål i seg selv å ligge på under 15 g hele tiden, men jeg bør komme under og klare å holde meg der noen dager for at kroppen skal komme i ketose. Etterpå kan jeg alltids slakke litt på det.Jeg ønsker meg fjorten ketosedager og deretter kan jeg gå løs på fase to Vet ikke om utgangsvekta har noe å si på ketose eller ikke, men jeg er ikke akkurat noe lett lite frø jeg heller med mine 76 kilo, så jeg tviler på det.
Gjest svanungen Skrevet 1. september 2009 #1582 Skrevet 1. september 2009 Skjønner godt at du vil ha et par uker i ketose! Håper virkelig det løsner! Og var bare spekulasjoner fra min side ang vekt etc, er litt novise her, men lærer stadig Beunderer deg stort for viljestyrken din og pågangsmotet! Her står vekta dønn stille, men Suzy gir ikke opp! Beundringsverdig!
Suzy Skrevet 1. september 2009 Forfatter #1583 Skrevet 1. september 2009 Tusen takk for klappen på ryggen Svanungen - jeg føler jeg padler litt i motbakke akkurat nå, men med det nye verktøyet mitt (registreringen) skal jeg få full kontroll på inntaket og dermed klare å nå ketosen. Kan jo ikke gi meg nå - det er det samme som å resignere og finne meg i å bli feit og førti det I dag skal jeg forresten på prøvetime på yoga Gleder meg som en unge! Det er jeg helt sikker på er noe for meg altså. Deilig å styrke kjernemusklatrue og få bedre kroppskontroll - også gjør det noe med holdning også. Aller mest er jeg veldig glad for å ha fått med meg venninna mi på det for hun har veldig behov for å komme igang med trening, men har slitt med det av ulike årsaker og jeg tror yoga vil passe henne som hånd i hanske, rett og slett. Mulighetene er tilstde for at jeg kommer til å sovne på sofaen i kveld altså! Maken til aktiv dag
Gjest svanungen Skrevet 1. september 2009 #1584 Skrevet 1. september 2009 Mulighetene er tilstde for at jeg kommer til å sovne på sofaen i kveld altså! Maken til aktiv dag Det er i så fall VEL FORJTENT! Supersprek du jo...
Suzy Skrevet 1. september 2009 Forfatter #1585 Skrevet 1. september 2009 Vel... og sovner jeg så spiser jeg i det minste ikke....
Gjest svanungen Skrevet 1. september 2009 #1586 Skrevet 1. september 2009 Vel... og sovner jeg så spiser jeg i det minste ikke.... (som jeg skulle sagt det selv...)
Supramundane Skrevet 1. september 2009 #1587 Skrevet 1. september 2009 Jeg har funnet ut at min karb-grense er litt høyere enn 15g per dag før jeg detter ut av ketose, men jeg pleier å holde meg på det stort sett uansett. Like greit. Jeg tror ikke nødvendigvis at hvor stor man er spiller noen rolle for hvor mange karbohydrater systemet vil ha i forhold til ketose. Husk forresten at egg inneholder ca 0,9 karbohydrater per 100g. (Eggehviten 1,3g og plommen 0g) Og paranøtter har 3g per 100g, mens valnøtter har 6,2 og hasselnøtter har 6. Bla bla. Du vet sikkert dette fra før.
Suzy Skrevet 2. september 2009 Forfatter #1588 Skrevet 2. september 2009 God morgen! I går ble det 24 karber tilsammen - det er ikke så altfor ille til å ha startet dagen med 13 av dem, syns jeg. men den shaken skal jeg aldri ha i meg igjen. Blah! I dag har jeg startet på helt ny frisk med 0 karber til frokost Men jeg skal ut og spise med to venninner på et pizza/pasta-sted i ettermiddag og har alt grublet på hva jeg skal bestille meg. Spørs om det blir biff - uten poteter. Glemte helt stixen i dag tidlig, men regner ikke med å være et hakk nærmere ketose etter gårsdagens katastrofe... Well, working on it... Juger litt når jeg sier jeg ikke har kommet meg ned noe da - første dagen på ny giv veide jeg 77,7 kg - og nå er jeg 75,7 ca. men det kan like godt være økt aktivitet og at jeg er i gang med treninga igjen. Vel. vel.. kesose here I come altså *bestemt* Takk for matvaretipsene Supra. Paranøtter er jeg skikkelig allergisk mot, så de kan jeg ikke spise gitt - jeg spiser mandler om jeg har i meg noe av nøtter og aldri mer enn 15 pr dag. I går var jeg på yoga og det var herlig! Fytterakkern så vondt jeg har på merkelige små steder inni kroppen i dag, men det er ikke tvil om at dette her kommer til å gjøre underverker med holdning og korsettmuskler. Jeg gleder meg alt til neste gang (som blir søndag klokka 10). Tror jeg må droppe trening og klippe den fordømte gressplenen i dag. Det er forsåvidt trening det også. God trim å dytte og dra klipper i over en time. Tror jeg bør stusse litt hekk og slikt også, så kanskje jeg bare gjør det til dagens prosjekt og tenker frisk luft og noe bevegelse er bra? Nå må jeg ha påfyll på
Suzy Skrevet 2. september 2009 Forfatter #1589 Skrevet 2. september 2009 Og forresten dagens hyggelige bilde: Endelig en normal kropp i et blad
Gjest svanungen Skrevet 2. september 2009 #1590 Skrevet 2. september 2009 Og forresten dagens hyggelige bilde: Endelig en normal kropp i et blad Flott kropp! Og et herlig smil som virkelig utstråler trivsel og glede! JA!!! Til flere "normale" modeller!
-Englefjes- Skrevet 2. september 2009 #1591 Skrevet 2. september 2009 Flott kropp! Og et herlig smil som virkelig utstråler trivsel og glede! JA!!! Til flere "normale" modeller! Helt enig! Og Suzy - grattis med vektnedgang! 2 kg er knallbra, og det er absolutt ikke "ingenting".
Suzy Skrevet 2. september 2009 Forfatter #1592 Skrevet 2. september 2009 Takk Engelen.. Du har jo rett - to kilo er litt, men jeg ser liksom på det som midlertidig så lenge jeg ennå ikke har kommet i ketose og vekta tross alt vipper litt opp og ned fra dag til dag Glemte helt å skrive at jeg snakket med datteren min i går og hun har det fortsatt kjempebra i Skottland. Godt å høre henne så glad og deilig for mamma'n her hjemme at ting begynner å gå seg på plass.
Suzy Skrevet 2. september 2009 Forfatter #1593 Skrevet 2. september 2009 Hm.. stix midt mellom ingen utslag og lyserosa.. kanjeg være på rett vei tro? :klø:
Supramundane Skrevet 2. september 2009 #1594 Skrevet 2. september 2009 Fantastisk flott bilde av en rålekker dame i det bladet! Det er mange måter å være vakker på, og hun er definitivt det! Flott av et blad å trykke sånne "utradisjonelle" bilder! Men du, stix, det skal vel helst måles på kvelden, og gjerne to timer etter siste måltid, for mest mulig nøyaktig resultat? På morgenen kan jo folk som ikke går på lavkarbo få utslag også. Så flott at mini-Suzy trives i Skottland! Syns hun maten er rar?
Suzy Skrevet 2. september 2009 Forfatter #1595 Skrevet 2. september 2009 Men du, stix, det skal vel helst måles på kvelden, og gjerne to timer etter siste måltid, for mest mulig nøyaktig resultat? På morgenen kan jo folk som ikke går på lavkarbo få utslag også. Så flott at mini-Suzy trives i Skottland! Syns hun maten er rar? Har ikke hørt noe spes om maten foreløpig - men det tyder vel på at det går bra? Målte nå før lunsj jeg - ikke i dag tidlig. Visste ikke at man skulle måle om kvelden.
Gjest svanungen Skrevet 3. september 2009 #1596 Skrevet 3. september 2009 God morgen! Skal se du er på rett spor ang ketosen Hadde vært knall! Jeg målte i går kveld, og fikk et mer tydelig utslag enn på flere dager. Ikke mørk farge, men en 10'er eller så vil jeg tro. Føltes bra! Godt at mini-Suzy har det fint i Skottland! Vil tro det gjør det hele litt enklere for mamsen hjemme i Norge Hvordan går det forresten med permisjonssøknaden din? Var ikke det snakk om nå på høsten? Eller? Ha en strålende torsdag! Plutselig er det fredag og helg
Suzy Skrevet 3. september 2009 Forfatter #1597 Skrevet 3. september 2009 God morgen! Gårsdagen oppsummert: 11 g karbo på hele dagen. Fytte så stolt Jeg ser på oppsummeringen at jeg ikke får i meg så altfor galt med kalorier heller, selv om jeg ikke har ofret det en tanke. Tenker bare karbo, men ser at jeg ligger mellom 1450 og 1700 kcal pr dag og det er jo fin-fint. Det er mindre enn jeg trenger for å holde kroppen i gang det og da skal jeg jo tenknisk sett klare å gå ned uansett om jeg kommer i ketose eller ei. Skal måle i kveld og er spent. Ikke noe trening i går, men middag med to venninner ute og en og en halv times gressklipping - gjett om det trengtes! Gresset var sjukt langt og utrolig tjukt og vått, så det var en ganske durabelig jobb. Håper på finvær et par dager i helga så det kanskje kan tørke opp skikkelig og jeg kan gå over hele greia en gang til, for nå tror jeg det ble rimelig ujevnt... Men det er gjort. I dag vurderer jeg sterkt å hoppe i arbeidsklærne rett etter jobb, låne mamma sin bil (for min har ikke hengerfeste), hekte på hengeren og dra for å kjøpe hagejord. Jeg skulle nemlig ha fylt på litt inntil veggen og aller helst ha lagt heller inntil veggen så det blir litt lettere å klippe - og blir seende bedre ut. Hm... En viss fare for at jeg kommer til å bruke hele kvelden og vel så det om jeg først begynner, men på den andre sidne er det deilig med alt som er gjort... Alternativet er å slenge på seg løpeklærne og komme seg opp i skogen på løpetur, noe jeg sikkert heller ikke ville hatt noe vondt av. Vi får se. Kjæresten drar på jobbtur i helga - dvs de drar i dag etter jobbe og blir borte hele helga. Greit det, kjenner jeg, selv om jeg savner å skulle tilbringe tid med ham, men jeg er innstilt på det. En uke gått og to igjen til jeg får sett ham, men vi snakkes nå stort sett hver dag, så da... var godt, men magen er litt sentrifuge i dag... For mye spekemat mon tro???
Suzy Skrevet 3. september 2009 Forfatter #1598 Skrevet 3. september 2009 Og lidelsene fortsetter bare... for nå har jeg fått en hodepine ut av ville h.. Kanskje det betyr at kroppen er i ferd med å komme seg inn i ketose. Det håper jeg virkelig, for det er hardt å holde seg så lavt i inntak som nå. Forøvrig lurer jeg på om jeg skal starte på tidenes mest vannivittge spareprosjekt... ? Jeg har så lyst på Flos Skygarden lampe - men den koster nesten 15.000 kroner Lurer på om jeg rett og slett skal begynne å spare og unne meg en slik. Jeg er så svak for vakre ting og design er undervurdert når det gjelder verdi, syns jeg. Det er ikke snobberi - det gir meg en uandelig velvære å ha noe skjønt å se på... Men, men.. jeg er jo ikke akkurat rik så det vil ta meg litt tid og det er helt klart mye annet nyttig jeg burde bruke 15.00o kroner på.. Sukk..
Gjest svanungen Skrevet 3. september 2009 #1599 Skrevet 3. september 2009 15.000 er absolutt mye penger. Men var jo en flott og tidløs lampe! Ergo kan du regne med at den varer lenge, og da er det jo sikkert ikke like galt? Og rart med det når det er noe man virkelig brenner for og har lyst på! Kan du ikke starte sparingen uansett og se hvordan det går? Huff, masse mas på telefonen idag. Stort sett små ting som raskt lar seg ordne, men føles liksom som en litt masete dag allikevel.. Jaja, bare et par timer igjen!
Suzy Skrevet 4. september 2009 Forfatter #1600 Skrevet 4. september 2009 God morgen. Endelig fredag og jeg har en heseblesende dag foran meg.. puh... Har to avtaler på formiddagen som begge har deadline klokka 12 i dag og det er travelt altså! Men det er litt gøy altså Jeg jobber best under press. Ellers... 14 karber i går og fremdeles null ketose Vet ikke hva det er som skurer jeg, men nå begynner jeg faktisk å bli litt sur. Stixen gir rett og slett ikke noe mørkere utslag enn midt mellom null og den første rosanyansen.. Er det rett og slett ikke mulig for meg å komme i ketose eller? Har jeg ødelagt muligheten etter å ha hoppet for mange ganger ut og inn - er det i det hele tatt logisk? Jeg undres :klø: Fulgte planen i går og lånte bil, hektet på henger, hentet jord og spadde ut. Tok ikke ut alt og i natt begynte det å regne, så da setter vel jorda seg fint. Skal legge på fiberduk og litt mer jord - også heller oppå - helt inntil veggen, slik at det blir lett å klippe og holde fint. Blir vel jobben i helga det der. I dag regner det så jeg tviler på at det blir noe mer utejobb i dag. Det er igrunnen greit, for innsiden av huset skriker etter støvsuging og vask. Nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå