Suzy Skrevet 28. august 2009 Forfatter #1561 Skrevet 28. august 2009 God morgen. Hadde en avtale fra start i dag og dermed ble det en litt sen morgenoppdatering. Jeg har utsatt og utsatt en ny ketosemåling, men får ta en i dag og sjekke. Tror ikke jeg er der, for jeg har ikke begynt å gå ned enda. Veldig, veldig usikker på hva det er jeg gjør galt nå. Har ikke, så vidt jeg vet, syndet med noen ting denne uka og enda ser det ikke ut til at jeg klarer å komme meg igang.. Styrketrente etter jobb i går og dro hjem og laget meg det jeg vil kalle en deilig chiligryte. En boks tomatbønner med mesteparten av sausen tømt av, og en boks hakkede tomater med løk og hvitløk i (hermetiserte), 400 gram karbonadedeig, fem fedd hvitløk, to chili og en liten skvett fløte - yum! Serverte med salat av romanosalat og agurk. Så dro jeg og kjøpte meg nye sko og dro til venninna mi og gikk en deilig tur i drysseregnet. Svingte innom mamma på turen hjm og ble sittende der en timne og vips så var jeg hjemme klokka 21 og kvelden var mer eller mindre over - igjen. I dag skal jeg bare rett hjem fra jobb, pakke med et skift klær og dra til kjæresten. Blir til i morgen kveld også ser jeg ham ikke på tre uker. Det blir kjedelig... men det er nå bare sånn det er når man bor unna hverandre Litt irritert på ham. Han har invitert en venn av seg på middag i dag - siste dagen vi har sammen på evigheter, men det er vel typisk mannfolk antar jeg, å ikke tenke på sånt. Nå må jeg skynde meg å skrive ferdig det jeg har her. Snart deadline.
MarianneE Skrevet 28. august 2009 #1562 Skrevet 28. august 2009 *kremt* Ville bare skryte litt av meg selv. Jeg reiste og svømte idag. Svømte 500 meter og det var nydelig!! Tror jeg har fått ny hobby. Takk for hjelpa....
Suzy Skrevet 29. august 2009 Forfatter #1563 Skrevet 29. august 2009 Åh så flink du har vært! Dødsbra! Svømming gir helt utrolig velvære - så gratulerer med ny hobby Hjemme igjen fra kjæresten i kveld. Har ikke fått sett ham så mye denne helga akkurat og nå er det tre uker til neste gang - vel, vel.. sånn er livet. På sett og vis greit å ikke skulle til ham til helga igjen. Føler meg rent rotløs når jeg har satt kursen til ham hver eneste helg i det siste. Får aldri gjort noe hjemme heller, så jeg får bare se på det som en sjanse til det. I morgen skal jeg gå turmarsj med mamma. Hyggelig tradisjon det der, men kom liksom litt i veien for ei skikkelig helg med kjæresten denne gangen, MEN jeg syns det er viktig å gjøre mine ting også. Ikke bare være sammen med ham. Blir ikke så lenge før jeg skal legge meg, kjenner jeg
Suzy Skrevet 30. august 2009 Forfatter #1564 Skrevet 30. august 2009 Søndag er deilig Sitter i sofaen - veldig mett i magen etter en enorm omgang med blomkålmos og chiligryterester. Sukk, så flink jeg er til å lage mat av og til Og enda bedre til å spise den. Ser på komiprisen i reprise og ser jeg burde ha vært ute og klippet plenen istedet, men jeg har virkelig ikke lyst. Var det noen som mumlet prokrastinering Har faktisk gjort noe i dag da - jeg har gått turmarsj i tre timer på formiddagen. Veldig trivelig og godt. Litt depp på hele karbokuttet mitt. Jeg er fremdeles ikke i ketose til tross for to uker uten karbo. Fatter ikke at det er mulig i det hele tatt. Må jo være noe som spenner bein for ketosen da, men hva...? Jeg skriver opp alt jeg spiser, men for å si det sånn - en typisk dag: To egg til frokost m lavkarb-rundstykke, hakket grønnsakssalat med tunfisk til lunsj, nakkefilet m wokgrønnsaker til middag og kanskje et egg pisket med splenda. Det er da ikke mye karbo i dette??? :klø: Akk... nå begynner samvittigheten å nå meg igjen... må kle på meg og komme meg ut med den helvetes klipperen... Vondt i viljen altså....
MarianneE Skrevet 30. august 2009 #1565 Skrevet 30. august 2009 Takk for ros og oppmuntring. Ny svømmerunde på meg til onsdag (el fredag) Det var virkelig nydelig!! Du er ikke den eneste som har vondt i viljen idag. Søndag, og rompa har liksom grodd fast i sofaen i kveld (OK, i hele dag, da) Ny frisk i morgen!
Supramundane Skrevet 30. august 2009 #1566 Skrevet 30. august 2009 Styrketrente etter jobb i går og dro hjem og laget meg det jeg vil kalle en deilig chiligryte. En boks tomatbønner med mesteparten av sausen tømt av, og en boks hakkede tomater med løk og hvitløk i (hermetiserte), 400 gram karbonadedeig, fem fedd hvitløk, to chili og en liten skvett fløte - yum! Serverte med salat av romanosalat og agurk. Dette hørtes helt FANTASTISK ut! Men det er ganske mye karbohydrater i bønner, er det ikke? Eller er det tomatsausen som er "ille" på de boksene? Jeg elsker nemlig bønner i tomatsaus, og skulle så inderlig gjerne spist de.. Ellers - jeg fatter ikke og begriper hvorfor du ikke er i ketose, det er helt ubegripelig for meg. Kanskje du ikke "tåler" de lavkarborundstykkene lengre?
Gjest svanungen Skrevet 31. august 2009 #1567 Skrevet 31. august 2009 God morgen! Veldig rart at du ikke får kroppen i ketose altså! Mystiske greier det der... Håper du finner ut hva som står i veien for ketosen, du fortjener virkelig en solid ketoserunde nå! Er jo knallflink! Søndagen ble en skikkelig sofadag ja... Skulle gjerne sovet lenger i dag også kjenner jeg, men har da kommet igang her. Og går jo mot helg!
Suzy Skrevet 31. august 2009 Forfatter #1568 Skrevet 31. august 2009 God morgen jenter! Ja jeg syns det er mystisk at jeg ikke kommer i ketose... Har tenkt på de lavkarborundstykkene - og jeg har tenkt å forsøke ei uke uten dem nå, for å se om det gjør noen forskjell. Har ikke tenkt på bønnene i det hele tatt - har brukt mye bønner, for det er jo veldig proteinrikt. Pleier å tømme av det meste av sausen fordi det er sukker i den og tomater inneholder jo også endel karbo, men trodde bønnene var "safe". Hm... :klø: Da får vi forsøke ei uke uten bønner, rett og slett. Fanken også - jeg elsker bønner I dag laget jeg meg omelett av to egg med en skvett fløte i og varmet opp en hamburger fra forrige dagen, men da jeg kom halvvegs i maten ble jeg så kvalm at jeg ikke maktet å spise mer Fremdeles ikke noe bevegelse i fettet, men jeg er forberedt på å kjøre på med et strengere regime denne uka. Er det forresten noen av dere som vet om et sted man kan legge i nn det man spiser gratis for å få regnet ut kalorier og næringsinnhold? Skulle hatt litt praktisk hjelp til det for å sjekke hva jeg gjør galt. To sykkeltimer i kveld - blir antagelig hardt, men jeg gleder meg jammen også. Skal ha time i morgen tidlig klokka sju også - og i morgen kveld skal jeg prøve yoga. Dette blir ei aktiv uke altså!
Gjest svanungen Skrevet 31. august 2009 #1569 Skrevet 31. august 2009 To sykkeltimer i kveld og en i morra tidlig? WOW! Da hadde vel beina mine vært ganske gele tror jeg (de har ikke helt kommet igang etter ferien, men det bedrer seg stadig). You go girl! Vet at vektklubben.no til Grete Roede er gratis, og der kan man registrere hva man spiser og få ut kcal. Men tror ikke man får noe særlig mer næringsinnhold enn kcal... Har brukt den endel tidligere, greit for å få litt oversikten. Som du sier, både bønner og tomater kan nok påvirke karbo'ene. Begge deler står vel med begrensning i fase 1 så vidt jeg husker? Jeg er ikke noen stor bønne-spire så har holdt meg greit unna til nå. Det samme med tomater. Men spiser masse salat, agurk, paprika, broccoli, kinakål etc. På den annen side, mener også jeg har lest at med SB så er nødvendigvis ikke målet å komme i ketose? Selv om jeg ville tro de fleste kom i ketose av det kostholdet? Eller?
Suzy Skrevet 31. august 2009 Forfatter #1570 Skrevet 31. august 2009 Nei målet er nok ikk å komme i ketose med SB, men jeg tror jeg trenger å komme i ketose - for å få startet på en skikkelig nedgang. To uker med restriktiv matpolitikk har ikke gjort en døyt av forkjell på vekta og da er det tydelig at jeg trenger å få fart på fettforbrenningen. Jadda - tre sykkeltimer på rappen, jeg er gal Jeg har tatt på meg mye instruksjon denne høsten, så får jeg vel en skikkelig dytt i rumpa på treningsfronten. Føler jeg har kommet godt i gang nå, så det går seg sikkert til. Sist uke syklet jeg mandag, løp i en og en halv time tirsdag, spilte squash en time onsdag og trente styrke pluss gikk en times tur torsdag - og i går gikk jeg turmarsj i tre timer. Det er ei aktiv og variert uke, som jeg er stolt av altså! Denne uka blir det altså dobbeltime i dag, sykkel i morgen tidlig, yoga i morgen kveld, muligens svømming onsdag og foreløpig åpent etter det - kanskje jeg klarer å få ut fingeren og få spilt litt golf på slutten av uka? Det hadde ikke vært så dumt *pønske* Men så er det den maten da...
Supramundane Skrevet 31. august 2009 #1571 Skrevet 31. august 2009 Jeg googlet bønner litt: Hvite bønners næringsinnhold: energi 335kcal prot 21g karbo 62g fett 1g På Nora sine tomatbønner står det: energi: 83,7 prot 4.9g karbo 14.9g fett 0.5g Det betyr vel at bønner er ut? Men tallene stemmer ikke. Fordi det er 425g vare i disse boksene. Og det står 45% hvite bønner =ca 200g. Men totalt karboinnhold i hele boksen er 63. Og da går det jo ikke helt opp.. :klø:
Gjest svanungen Skrevet 31. august 2009 #1572 Skrevet 31. august 2009 Jeg googlet bønner litt: Hvite bønners næringsinnhold: energi 335kcal prot 21g karbo 62g fett 1g På Nora sine tomatbønner står det: energi: 83,7 prot 4.9g karbo 14.9g fett 0.5g Det betyr vel at bønner er ut? Men tallene stemmer ikke. Fordi det er 425g vare i disse boksene. Og det står 45% hvite bønner =ca 200g. Men totalt karboinnhold i hele boksen er 63. Og da går det jo ikke helt opp.. :klø: Ser at SB skriver: Bønner Alle typer, men hold det til ½ kopp i løpet av dagen. Nå spiser ikke jeg stort med bønner, men 1/2 kopp kan vel ikke være stort uansett? Og er jo ikke sikkert bønnene er synderen... Sett noe på sammensetningen i boksen med tomat med hvitløk? Hender jo de dytter ymse greier i sånne bokser også. Men på den annen side, nå henger vi oss veldig opp i denne chilligryten din Tviler på at du har spist den i to uker sammehengende? :fnis:
Suzy Skrevet 31. august 2009 Forfatter #1573 Skrevet 31. august 2009 Nei jeg har spist den gryta to ganger i løpet av de siste 14 dagene.. så jeg tviler på at det er den som har ødelagt alt gitt. Men bønner utgår helt klart fra nå av... Inntil jeg kan gå over i fase to i det minste. Nå har jeg opprettet bruker på den siden momo tipset om: Mylog og hittil i dag har jeg spist 5 gram karbo og de utgjør drøyt 7 % av det jeg har fått i meg i dag. Skal virkelig bruke den siden der aktivt den neste uka, selv om det ser ut til at jeg må legge inn endel matvarer sjøl (de har noe mangelfull liste matvarer) så er det et kjempepluss at forholdet mellom proteiner og karbohydrater og fett også står der. Det gjør jo alt så mye lettere. Utfordringen er å få i seg mat så jeg blir mett. Jeg blir alltid veldig, veldig sulten når jeg har vært på hard trening, så jeg gruer litt for i kveld Men nå skal jeg være skikkelig disiplinert altså. Ketose here I come!
-Englefjes- Skrevet 31. august 2009 #1574 Skrevet 31. august 2009 Om jeg skulle kommet i ketose, ville jeg helt klart ha kuttet bønner. Bønner og andre belgfrukter er også ganske karborike selv om de er proteinrike også. Kan det være mulig at du reagerer på kunstig søtningsstoff? Jeg mener å ha lest at enkelte gjør det, og at de ikke kommer i ketose før de kutter det også. Men jeg husker selvfølgelig ikke hvor jeg har lest det. Lykke til med galemattiassykkeltimene dine.
Suzy Skrevet 31. august 2009 Forfatter #1575 Skrevet 31. august 2009 Kan det være mulig at du reagerer på kunstig søtningsstoff? Jeg mener å ha lest at enkelte gjør det, og at de ikke kommer i ketose før de kutter det også. Men jeg husker selvfølgelig ikke hvor jeg har lest det. Lykke til med galemattiassykkeltimene dine. Takk Har tenkt på det med kunstig søtstoff, men nå har jeg igrunnen kuttet ut det meste av det også - både brus og saft, så jeg får ikke i meg store mengder av det. Har en godisgreie med eggedosisen min, men det er ikke hver dag jeg spiser det heller... :klø: Får bare så på regnskapet på slutten av dagen. Skal finne ut av dette.
Suzy Skrevet 1. september 2009 Forfatter #1576 Skrevet 1. september 2009 God morgen. Ikke helt i humør i dag, sjøl om jeg er mer våken enn jeg trodde var menneskelig mulig på morran! Våknet fem minutter før klokka slo seg på, slengte på meg treningsklær og dyttet i meg en proteinshake før jeg dro på spinn. Der møtte det opp ei, men vi sykla en halvtime uansett. Deilig,. men utrolig mye mer slitsomt enn jeg hadde trodd var mulig. Huttetu! Svettet som en gris og det sier endel når jeg vanligvis ikke svetter så mye. Så var det grunnen til irritasjonen. Jeg får i meg for mye karber, rett og slett, det er grunnen til manglende ketose. I går: 16 g på hele dagen og hittil i dag 13 - på grunn av den teite shaken Nå er jeg dødssulten igjen, så jeg får finne litt cottage cheese å gumle på så jeg holder ut til lunsj, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finne nok mat med et minimum av karber i dag, når jeg alt har fått i meg SÅ mye Føkk! Åh.. nei nå MÅ jeg ha mat. magen hyler.
Gjest No wonder woman Skrevet 1. september 2009 #1577 Skrevet 1. september 2009 God morgen. Ikke helt i humør i dag, sjøl om jeg er mer våken enn jeg trodde var menneskelig mulig på morran! Våknet fem minutter før klokka slo seg på, slengte på meg treningsklær og dyttet i meg en proteinshake før jeg dro på spinn. Der møtte det opp ei, men vi sykla en halvtime uansett. Deilig,. men utrolig mye mer slitsomt enn jeg hadde trodd var mulig. Huttetu! Svettet som en gris og det sier endel når jeg vanligvis ikke svetter så mye. Så var det grunnen til irritasjonen. Jeg får i meg for mye karber, rett og slett, det er grunnen til manglende ketose. I går: 16 g på hele dagen og hittil i dag 13 - på grunn av den teite shaken Nå er jeg dødssulten igjen, så jeg får finne litt cottage cheese å gumle på så jeg holder ut til lunsj, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finne nok mat med et minimum av karber i dag, når jeg alt har fått i meg SÅ mye Føkk! Åh.. nei nå MÅ jeg ha mat. magen hyler. Muligens får du for lite i deg i forhold til det du trener. Jeg har gått på et GR kurs en gang og der sa de: fiber, fibet og fiber. Altså, fiber og vann det er sånn du går ned. Hva med å legge inn et par fiberrik i mellom måltidene? (muligens du ikke skal ha det, jeg har ikke lest alt her inne)
Suzy Skrevet 1. september 2009 Forfatter #1578 Skrevet 1. september 2009 Muligens får du for lite i deg i forhold til det du trener. Jeg har gått på et GR kurs en gang og der sa de: fiber, fibet og fiber. Altså, fiber og vann det er sånn du går ned. Hva med å legge inn et par fiberrik i mellom måltidene? (muligens du ikke skal ha det, jeg har ikke lest alt her inne) Koselig at du stikker innom Jeg får i meg godt med mat - det er ingen fare med det - og en Fiberrik ville helt klart ødelegge regnskapet ytterligere, for poenget er å klare å holde meg på under 15 g karbohydrater pr dag, men takk for tanken.
Supramundane Skrevet 1. september 2009 #1579 Skrevet 1. september 2009 Kanskje du kan skaffe deg litt baconcrisp med 0 karb, bare for litt fyll? Eller kanskje noe fet ost eller spekemat, begge med 0 karb?
Gjest svanungen Skrevet 1. september 2009 #1580 Skrevet 1. september 2009 Usj... Karber er ikke morsomme altså! Tror jeg også har fått i meg litt mye i helga, denne gratengen har nok tatt litt for mye av kaka. Men nå er det innskjerping! Men det går vel ikke en absolutt grense på 15g? Skjønner at det er dumt å ligge på eller over 15g i lengden, men en dag kan da ikke ødelegge alt om du kommer opp på 16 eller 17 gram? Eller? Kan det også ha noe med kroppssammensetningen og vekta ellers å gjøre? Vil vi som er større, "tåle" mer karbo før vi kommer ut av ketose? Du får kose deg med masse grønt resten av dagen, og starte på ny frisk i morra (uten shake...?). Lykke til Suzy, er helt sikker på at du finner ut av det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå