Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Det hadde vært fint om folk kunne si:

- Har du lyst på kake?

- Nei takk, jeg er på diett!

- Åja, så flott da!

(Og så stopper samtalen der) :fnise:

Helt enig! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å jeg er så enig!

Var hos ei venninne i går og hun hadde tatt opp sjokoladekake som hun bød på. Jeg takket pent nei og sa hvorfor, også nødet hun meg stadig med denne kaka enda hun sjøl sliter med vekta og klager hele tiden - så hun burde forstå det.

Jeg sa bestemt nei og sa bare at en bit vil ødelegge hele ukas arbeid, så det gidder jeg ikke og da ble det slutt på masinga. Jeg vil ned i vekt og det er da virkelig min sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Nettopp!

Helt unødvendig at man må forklare hvorfor man spiser det ene og det andre, eller hvorfor man må forsvare seg når man takker nei. Kan ikke folk bare respektere meg og mitt valg? Og heller være fornøyd med at jeg tar tak i helsen min, og foreløpig klarer det?

Bare en kjapp utblåsning før jeg løper ut herfra.

Fredag i morgen! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Fredag, og helg! Første helga etter ferien, kjenner det skal bli litt ekstra godt!

Har Suzy det bra? Store helgeplaner?

Her blir det infomøte i dag (litt for spennende/skommelt), og ellers håper jeg på ny laptop på jobb. Hadde gjort seg! Helgen ellers blir vel litt oppussing (MÅ komme igang), litt sosialt og en treningsøkt eller to håper jeg. Tror det blir bra! Må jo finne på noe nå som handa ikke skal fly oppi ei godteskål.. :fnise:

Ha en strålende fredag, og NYT helgen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Riktignok har jeg vært i sving siden i dag tidlig, men med masse krøll fikk jeg ikke kommet meg på nett før nå... Det viste seg at modemet hjemme hos kjæresten er så flott innrettet at det må kobles fra strøm hver gang man putter på en ny pc på nettverket - for det husker den forrige pc'n og vil ikke ha en ny en... Og her har både jeg og datamannen på jobb sittet og klødd oss intenst i hodet og forsøpkt ALT - unntatt å restarte modemet, for det fungerte jo med den andre pcn... :rope:

Men nå er saken levert før deadline og jeg skal straks ut på neste. Tar litt tid å ta seg frem her inne i "storbyen" så jeg må komme meg avgårde i god tid. Dessuten er det et guffejævlig vær og jeg gruer for å gå ut og bli våt på beina :sjenert:

Overlevde bursdag i går. Drakk kaffe og menget meg så mye at ingen hadde none oversikt over hva jeg spiste eller ikke spiste, så jeg slapp unna alle spørsmål :nigo: I morgen blir det muligens verre, men det er nå engang min sak og det kjører jeg knallhardt på!

Fortsatt stinn i magen. Akkurat som det har lagt seg en pute av fett på inn og utsiden av magen.. Vanskelig å forklare egentlig. Jeg håper det løsner litt til uka, for det er utrolig ubehagelig. Føler meg så uggen og ufin.

Skal forresten på sexibition i dag :lur: Har aldri vært, så jeg aner ikke hva jeg går til, men det kan jo være morsomt - kikke og finne ut enten at dette var superkult eller at jeg aldri skal dit igjen. Tar med kjæresten selvsagt, så kanskje vi finner noe felles moro?

Nå får jeg løpe gjennom noen dagbøker, pusse tenner og komme meg avgårde.

God dag og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det er kjipt med bursdager, diett osv.... men, jeg kan trøste dere med at det er ikke bedre når samtalen går slik;

-Lyst på kake,Marianne?

-Nei ellers takk

-Jammen, den er god.

-det er den helt sikker, men jeg har glutenallergi og kan b.la ikke spis mat med hvetemel i.

-Å.... men hvis du tar bare litt?

-det kan jeg ikke, jeg blir skikkelig dårlig og det har jeg ikke så lyst til å bli.

-Æsj.... så vanskelig du skal være da (etterfulgt av en liten latter)

:slåss:

Gi oss litt rapport om Xibition, da!

Alltid hatt lyst til å reise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme med min nøtteallergi faktisk. Jeg tåler ikke valnøtter, hasselnøtter eller mandler, og det burde være ganske lett å forstå. Jeg blir skikkelig dårlig, mageknipe fra helvete... Alikevel sier folk "Ja, men kaken er kjempegod!!". Greit det, men jeg gidder ikke bli SYK for å smake på kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er teit med mat-styr...

Denne helga er en prøvelse merker jeg - kjæresten har så langt kantret innpå en softis (jeg elsker softis), en plate stratos (greit nok), pasta i mengder (jeg elsker pasta) OG vi har vært på Smart Club der de hadde Haagen Daaz med cookie dough.. :bond: Jeg har holdt stand - har ikke spist NOE jeg ikke kan og merker jeg er fornøyd med meg selv :)

Apropos allergier og styr: Hva skal jeg si da, som er allergisk mot paranøtter, kylling (og annet fjærfe) og avokado??? Paranøtter er jo ikke noe problem og avokado er det heller ikke så mye av i div mat, men kylling. Alle elsker jo kylling og det finnes i alt mulig. Alle syns jeg er skikkelig vanskelig.

- Nei den kan jeg dessverre ikke spise, sier jeg

- Hvorfor det???, sier x

- Jeg er reagerer på fjørfe, dessverre.

- Også kylling som er så godt, sier x

- Ja, det syns jeg og, svarer jeg

:roll:

Jeg LIKER det jo, men jeg kan ikke.

Og jeg har faktisk fått laget spesialmat til meg på nyttårsaften. Litt pinlig... :sjenert:

Sexibition var igrunnen ikke noe å slenger rævva i taket for, for å si det sånn... Det var interresant å se de to stripperne som opptrådte mens vi var inne - en av dem var frodig og veldig kul, lo, tullet og flørtet med publikum og så sunn og herlig ut - den andre så dopa ut, rett og slett og antydet ikke noe som helst men hadde ikke annet enn et par lakkskoletter på (så høye at hun nesten ikke kunne gå på dem) og babyolje i tonnevis - og intet var skjult kan man si. Ikke veldig erotisk - mer merkelig.

Og resten var bare en haug med sexbutikker som solgte sine ting - dildoer og vibratorer fra tak til vegg, div klær, filmer og glidemiddel +++ Og noen ganske ublu forsøk på å utnytte folks interesse på messe. F.eks brazilian til 900 kroner :overrasket: Det er rent flåeri!!!

Men vi dro nå hjem med en ny flaske glidemiddel og en film :fnise: Så litt nytte og glede fikk vi av det.

Nå sitter jeg og taster mens kjæresten bygger stoler på stuegulvet :ler: Gjester i kveld så da skal det fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexibition var igrunnen ikke noe å slenger rævva i taket for, for å si det sånn...

Hahah! :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stønn.. mandag igjen... :Gjesp:

Skjønner ikke hvorfor disse helgene skal være så harde og snu hele uka mi på skjeve? :klø: Ja, ja.. få folk på jobben i dag, så det blir sikkert mye å gjøre, men da går jo dagen fort, så det er helt ok det.

Jeg har vært flink med maten i helga - veldig flink. Tok en halv skive loff til forretten lørdag og spiste brød rundt pølsa mi på vei hjem i går, men det er det hele. Syns jeg har klart meg bra til tross for fat med sjokolade, fat med potetgull, soft is og gudene vet hva rundt ørene. Det krever viljestyrke å velge noe annet nå kjæresten kan stappe innpå alt han vil.

Vekta i dag tidlig viste en kilo mindre enn på fredag, og to mindre enn når jeg startet, men det kan være en tilfeldighet, så jeg tar ganske lett på det før det har gått ei uke til.

Sykkeltime i kveld og jeg gleder meg, men jeg er nødt til å få syklet mest mulig gjennom denne uka, så jeg ikke kollapser når jeg skal begynne med dobbelttimer til uka. Hadde vært gøy å stille meg et ferskt program på en av timene også, men vi får se om jeg rekker det midt i alt.

Nå må jeg ha MYE :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svanungen

God morgen!

Wow! Skikkelig imponert over viljestyrken din! Kan ikke være enkelt når kjæresten og folk rundt dytter inn alle mulige fristelser, og man selv skal sitte der og være flink. Bøyer meg i støvet! Jeg har heller vært litt asosial i helgen (opptatt med trening og starten på soveromsoppussingen), men klart meg veldig bra kostholdsmessig synes jeg. Godt å komme gjennom første helga, uten altfor store problemer! Har absolutt vært søtsugen, men synes det går lettere (første uka unnagjort!). Blir tre utfordrende dager denne uka da, både onsdag, torsdag (jobbreise) og lørdag (fest). Men skal gjøre det beste ut av det!

Mandager er ikke til å spøke med kjenner jeg... :sove:

Håper du får en fin dag på jobb, må kose deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkesuzy! Jeg er virkelig imponert over standhaftigheten. :duskedame:

Og mandager er som vanlig no' dritt. Bare tull og tøys, og burde fremdeles vært avskaffet. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :sjenert:

Må innrømme at jeg ble litt ekstra motivert da jeg så den ene stripperen på Sexhibition på fredag - for jeg så brått at det antagelig var omtrent sånn jeg så ut uten klær og DET vil jeg ikke. Så da var det bare å holde tankene på det og fokuset rett veg.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Strippe-Suzy. :fnise:

Blandet noen tanker der gitt....

Men jeg syns altså du er så flink! Det er knalltøft når de rundt deg trykker i seg allslags når man selv skal være flink og følge en plan. Hadde ikke samboeren min vært med 100% så tror jeg faktisk at jeg hadde feilet.. ! All ære til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER vanskelig.

Særlig når blodsukkeret begynner å duppe faretruende på slutten av en lang handletur og kjæresten kjøper seg en soft is, eller en sjokoladeplate på størrelse med kina (føles i det minste sånn akkurat da) mens jeg må streve for å finne noe "lovlig" å putte i munnen.

Da har jeg bra lyst til å filleriste ham :slåss:

Men jeg forsøker å tenke på hvem jeg VIL være og ikke øyeblikkets fristelser. Forsøker å tenke fremover og hvilke glede jeg får av den isen eller den sjokoladen akkurat nå - i forhold til hvor lei meg jeg blir etterpå når jeg mislykkes med opplegget.

Men takk for dytter i ryggen og gode tanker, det hjelper nemlig det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det du skriver om å tenke på hvem man ønsker å være, det er en solid motivasjonsfaktor. Den øyeblikkelige tilfredsstillelsen av en is er ikke like bra.. Ingenting smaker så godt som det føles å være tynn, tenker jeg... :sjenert:

Edit: Var det corny å si eller? :ler:

Endret av Supramundane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det du skriver om å tenke på hvem man ønsker å være, det er en solid motivasjonsfaktor. Den øyeblikkelige tilfredsstillelsen av en is er ikke like bra.. Ingenting smaker så godt som det føles å være tynn, tenker jeg... :sjenert:

Edit: Var det corny å si eller? :ler:

Jeg syns ikke det - for det er slik jeg tenker også :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...