Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest svanungen

God morgen!

Hvordan har Suzy det? Er lenge siden jeg har vært her inne og lest nå, men fått tatt over siste siden og håper jeg har fått med meg det grøvste. Går det bra med deg? Og jenta di har det fint i Skottland? Kommer til å få et fint år begge to tror jeg :jepp:

Forresten, hørt noe mer angående permisjonen? Når får du evt svar?

Kommer plutselig tilbake! Noen lurer visst på om jeg burde gjøre noe i dag... Trodde jeg hadde gjort nok bare ved å stå opp midt på natta og være tilstede her... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grmff... mandag er tungt!

Denne helga har vært helt ute og kjøre døgnrytmemessig, så jeg vet knapt opp og ned på meg selv i dag. Lørdag sto jeg opp klokka tre på natta, sov litt på sofaen hos kjæresten midt på dagen og igjen på ettermiddagen - OG dro bort på kvelden og var ikke hjemme før klokka var halv fem :overrasket:

Så da ble det å ligge til klokka halv ett søndag og sovnet på sofaen klokka seks på kvelden, bråvåknet sjo og rakk såvidt bussen hjem - og i seng igjen. Tror ikke, sånn oppsummert, at jeg kan ha sovet på langt nær nok gjennom helga. Kjennes ikke slik ut i alle fall!

Vel, i dag har jeg begynt ¨på ny frisk med karboen... Det må jo være usigelig kjedelig å lese om mine stadige forsøk, men jeg føler at det kommer til å bli og gå mye lettere denne gangen. Det er tross alt lettere når det bare er meg i huset. Så på handlelista i dag står det agurker, tomat, salat osv i massevis :ler: og jeg gruer litt for å måtte kutte ut melka (har av en eller annen mystisk grunn fått helt dilla på skummet melk igjen - pussige greier). Har spis lavkarborundstykker med smør og majones, egg og rogn (og melk) til frokost i dag og er blid, blid, blid på meg selv for å ta tak i meg igjen.

Skal ha min første sykkeltime i sesongen i dag - det blir gøy. Må lage meg et par nye så jeg har noe å bytte på med, men det blir deilig å komme i flyt på nytt.

Litt mer :kaffekopp: nå, så kanskje jeg begynner å virke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Tudelidupp!

Passer meg i grunn veldig bra at du også er i gang igjen med SB :):ler: For her er litt små spørsmål... Håper du sier i fra når du blir lei av maset mitt!

Altså... Sånn jeg ser det så er det også veldig lite fett i fase 1. Kun rent kjøtt, lite melkeprodukter (til nød litt ost), og ellers masse salat/grønnsaker, fisk etc. Hvordan er det egentlig med smør, majones, rømme/lettrømme, etc? Bacon? Spekeskinke? Ser Supra kjører endel på slike produkter, men finner de liksom ikke helt på listen over Ja-mat i SB-boka... Og vil jo gjerne gjøre det riktig, samtidig som kroppen fungerer!

Er agurk, paprika, løk ok? Hos meg går det som sunne grønnsaker, så har liksom regnet med det, men vet jo aldri... Er helt novise her. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ja-mat liste i boka som gir ganske god pekepinn - husker ikke hvilke grønnsaker som er veldig ja i farten, men det står der.

Om du ser på oppskriftene så er det fokus på sunt fett i SB-opplegget, så det er endel oljer, majones osv, men ikke så mye fett-fett. Jeg har spis vanlig bacon, hatt fløte på fisken osv, så jeg har ikke kuttet fullt så mye på fettet som det er antydet at du skal der, men det har fungert likevel.

Olje er veldig ja, så oljebaserte dressinger og fet fisk er f.eks ja.

Hjalp det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen
Det er en ja-mat liste i boka som gir ganske god pekepinn - husker ikke hvilke grønnsaker som er veldig ja i farten, men det står der.

Om du ser på oppskriftene så er det fokus på sunt fett i SB-opplegget, så det er endel oljer, majones osv, men ikke så mye fett-fett. Jeg har spis vanlig bacon, hatt fløte på fisken osv, så jeg har ikke kuttet fullt så mye på fettet som det er antydet at du skal der, men det har fungert likevel.

Olje er veldig ja, så oljebaserte dressinger og fet fisk er f.eks ja.

Hjalp det noe?

Jepp, det hjalp :)

Hjelper nok mye bare jeg kommer inn i det, er bare småforvirra da jeg plutselig våknet til et lavkarboliv i dag (som jeg har forsøkt å forberede meg, på, men som kom like bardus som vekkerklokka allikevel...). :ler: Var typisk agurk, paprika og løk jeg i første omgang savnet på ja-mat listen (og som heller ikke stod på nei-mat listen. Tolker det litt som at det ikke er forbudt, men kanskje ikke det man bør pøse mest av heller. Men synes salaten blir så stusselig uten paprika og agurk.. :sjenert:

Blir nok litt prøving og "feiling" de første par ukene, men spennende greier dette her!

Olje spiser jeg forresten lite av (annet enn gjennom litt fisk), siden jeg ikke er så veldig glad i oljedressinger etc (kan steke i litt olje, men ellers bruker jeg det aldri).

Takker så mye for oppmuntringer og støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å kikke på oppskriftene til fase 1 - det er endel som står i oppskriftene som ikke er nevnt på listene (og når det er i oppskriftene så tolker jeg det som ja-mat) .

Det er mye gode oppskrifter - jeg elsker den hakkede grønnsakssalaten og ikek minst rosmarinlaksen og blomkålmosen. Dette kommer du inn i altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen.

I dag våknet jeg før klokka og ble kjempeforvirret av det - så jeg lå og slumret og ventet - litt i villrede :ler: Uansett var jeg på halv åtte i dag og er ufattelig våken :klø:

Spiste verdens beste middag i går, tror jeg. Krydret ytrefilet av svin (Kiwi-tilbudet for et par uker siden) med mangomajones og salat av halv cherrytomater og mozzarellabiter forsiktig dryppet over med olivenolje og krydret med pepper og salt. Åh akk! Himmelsk!

Sprakk såvidt i går ettermiddag - hadde en hel bolle med cookies liggende på kjøkkenbenken og tok en i går. Nå er de puttet i fryseren og fristelsen er ute av syne. Jeg er utrolig oppblåst og guffen om dagen. Vet ikke helt hvorfor, men håper det snart gir seg og at fettet begynner å røre seg :(

Hadde sykkeltime i går. Ti oppmøtte og en fantastisk god følelse av å komme igang igjen. Hurra! Kjente godt at det er lenge siden jeg har syklet, men herregud så godt det var. Nå er det bare å skumme på fremover og ikke minst få laget meg noen nye cd'er for motivasjonens skyld.

I dag skal jeg til massasje og gleeder meg! Det er en stund siden sist nå gitt. Vurderer å svinge meg ut på blåbærtur etterpå. Kanskje jeg skal høre med mamma om hun har lyst til å være med - om ikke himmelen åpner seg igjen da... Jeg har så lyst til å ha masse blåbær i frysen i år så jeg kan bruke dem utover vinteren. Det er så godt nemlig.

Nå har jeg noe å skrive ut, så nå må jeg få opp farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, så digg middag! :sikle: Capresesalat er bare snadder, og inderfilet av svin likeså.

Oppblåst og guffen? Kanskje du er gravid? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Tjobing!

Våken? Hvordan føles det? Jeg er skremmende langt fra våken... :ler:

Liten treningsøkt i går, og ellers ganske rolig i heimen. Rusletur med venninne etter middag i dag, blir koselig! Får heller bli litt rolig start på treningshøsten, må rett og slett finne ut hvordan formen blir med så lite inntak av karbohydrater. Men det går seg nok til ! :)

:sol: i det minste! Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, så digg middag! :sikle: Capresesalat er bare snadder, og inderfilet av svin likeså.

Oppblåst og guffen? Kanskje du er gravid? :nigo:

Å din røver! Det er jeg ikke :ler:

Mhm... det var så godt at jeg så smått har planlagt det samme som middag i dag - snakker om å være ensporet...

De har tilbud på krabbewskjell på Mega fra i morgen og da skal jeg ha det til middag i to dager :nigo: Mmmmmmmm.. Matvraket Suzy :fnise:

For meg går det veldig fint med trening på lavkarbodiett, Svanungen. Har masse energi - det er bare snakk om å spise nok grønnsaker.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærtur! Hva bruker du blåbærene til? Eks? :ler: Jeg har masse blåbær som bare ligger i fryseren nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærtur! Hva bruker du blåbærene til? Eks? :ler: Jeg har masse blåbær som bare ligger i fryseren nemlig..

Blåbær kan brukes i pai - røres til syltetøy og spises på pannekaker, vafler, brødskiver, lapper, brukes i grøt, på frokostblanding, i smoothies, som dessert med vanlijekesam osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svanungen
Blåbær kan brukes i pai - røres til syltetøy og spises på pannekaker, vafler, brødskiver, lapper, brukes i grøt, på frokostblanding, i smoothies, som dessert med vanlijekesam osv osv osv

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Ikke helt mos i dag tror jeg, litt mer tilsnakkanes :ler: Trøtt? Jepp! Men ikke helt på bånn. Sånt liker vi!

Lader opp til spinning i dag, og kjenner jeg er spent på hvordan kroppen vil reagere. Litt prøving og feiling for tida, men føler jo stort sett at det går bra da :jepp: Fikk fylt opp kjøleskapet med grøntfor i går (40% på alt av frukt og grønt hos Coop OBS denne uken, passer meg glimrende!), og har stø kurs videre.

Hvordan går det hos Suzy? Alt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy har det bra, men er litt omtumlet i dag etter å ha våknet fra et skikkelig mareritt i dag tidlig :overrasket:

Drømte at kjæresten min plutselig sa at han ikke ville være sammen med meg lenger, så nå var det slutt. Jeg ville snakke med ham og høre hva dette var for noe og ha litt tid alene med ham, men da raste det plutselig inne en hel haug med folk overalt (vi var i et hus med et tun og et uthus og det hadde vært jakt så det kom noen med elg og vi måtte bære, skjære, pakke og ta i mot dette) og alt ble bare stress - han var hele tiden litt på avstand og jeg fikk ikke snakket med ham og han var bare tverr og teit - også spurte alle hvordan det gikk og jeg måtte drive der blant alle folkene og visste ikke hva jeg skulle si. Det var grusomt og stressende og jeg husker at jeg tenkte at jeg i det minste bare kunne glemme søknaden om permisjon nå.

Sært...

Vel... jeg syns også jeg har kommet godt i gang med maten nå. Tilbake i sporet liksom. Første dagen spiste jeg for mye, men nå kjenner jeg at mengden mat regulerer seg selv også - og det er deilig. Skal ut og gå tur med ei venninne i dag, så får jeg handle bursdagsgave til fadderbarnet mitt og bake lavkarbobrød så jeg kan ta med til kjærsten i helga. Nå skal jeg ikke glippe noe mens jeg er der heller - basta! Det kan bli en utfordring med vennemiddag som er planlagt der i helga, men det skal jeg få til. Får drikek rødvin (som er ok i fase 2) og ligge unna potetene :ler:

Må forresten sørge for å få handler meg blanke cd'er denne uka så jeg kan få laget nye sykkelcd'er - forsøkte tidligere i uka, men hadde kjøpt dvd'er og maskinen nektet å brenne noe på dem.. grr..

Ah det var godt med :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da meldte faktisk avtalen min klokka 16 avbud, så da antar jeg det blir rett hjem og spise middag før jeg skal ut og gå tur i skogen med venninna. Vi har en fast løype som er ganske hard og som vi pleier å gå i rimelig heftig tempo for få maksimalt ut av det. Gleder meg til å gå på og svette litt, kjenner jeg.

Jeg syns forresten tiden går usigelig fort om dagen. Det har jammen snart gått ei uke siden barnet reiste.. det er hvert øyeblikk torsdag og jeg skal til kjæresten igjen... :klø: Hvor blir dagene av egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede. Jøsses :klø:

Åh, denne uka er ikke min uke for avtaler. I dag hadde jeg to avtaler - begge har falt, hadde en i går som er flyttet til i dag og blir dødsgretten om det skulle ringe en til nå :sur: Uff... har en plan B som jeg håper jeg klarer å få til i dag. Stønn...

Er ikke glad i magen om dagen... Føler meg stinn og liksom overfylt som man gjør når man har forstoppelse - enda jeg slett ikke er plaget med det. Syns jeg har vært veldig samvittighetsfull med maten også, men da jeg testet en ketostik i går så ga den null utslag, så jeg er laangt fra i ketose. Vet ikke helt hva som skal til for å få kroppen ut av denne tilstanden, men satser på å trene litt hardt til uka og kanskje få litt fart på organene da? Får bare telle karber og håpe jeg klarer å holde på planen. Skal i bursdag i dag - med masse kaker selvsagt, men jeg tror bare jeg hoppe over kakene og skylder på middag nylig - tar bare en kopp kaffe. Skal uansett innover til kjæresten ganske fort, så jeg blir ikke lenge der.

Jobber fra ham i morgen - koselig det og - så er det helg og hygge. Han skal ha div venner på middag på lørdag og jeg er litt spent på mat og slikt. Har ikke lyst til å "synes" med karboen, men gidder ikke ødelegge hele kuren ved å putte i meg ting jeg ikke kan spise.

Vel, vel.. det ordner seg nok.

Gikk en skikkelig tur i skogen i går og det var deilig - la i veg så fort jeg klarte og fikk skikkelig puls opp den bratteste bakken og ble god og svett. Deilig følelse det :)

Åh, stønn.. dumme, stinne magen.. :tristbla:

Kanskje det hjelper med mer :kaffekopp: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Jeg er sikker på at ketosen kommer nå etterhvert. Dette kan du jo! Og det med magen kommer seg. Å være oppblåst er bare guffent, og man føler seg jo som et vandrende berg, uten å egentlig være det. Men dette fikser du! :duskedame:

Angående det med å si nei til kake: Det er så rart at man må finne på unnskyldninger for slikt, at folk ikke bare kan akseptere at man er på diett uten å lage noe nummer ut av det. Problemet med ting som ketose er at så få folk skjønner det, og mener det er fryktelig usunt, og dermed skal legge seg VELDIG opp i hva man driver med. :rolleyes:

Håper du får en fin helg med kjæresten! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint om folk kunne si:

- Har du lyst på kake?

- Nei takk, jeg er på diett!

- Åja, så flott da!

(Og så stopper samtalen der) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...