Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åhhh...

Har malt en vegg og noen hersens lister. Kikket på regnet, handlet mat og mer maling, skrevet ned hva jeg må huske å fikse i morgen - spilt squash i en og en halv time og har vondt på merkelige plasser.. og vil ikke være ferdig med ferien snart...

Nå skal jeg ringe kjæresten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise:

Da var andrestrøket på listene tatt og jeg ser på neste vegg... Litt usikker på hvor mye jeg skal ta. Får vente til det jeg har tatt nå tørker skikkelig så jeg får møbler og alt på plass, da gir det et klarere inntrykk.

Sitter og venter på at faren til datteren skal hente henne. De skal på sverigetur for å besøke farmor (som er der på ferie) et par dager og jeg krysser fingrene for at hun klarer å ta det med ro - og får nok ro - til å ikke bli dårligere igjen. Hun er stadig bedre, men slett ikke i form igjen nei.

Forøvrig skulle han være her klokka 10... nå nærmer den seg 11 og jeg venter ham ærlig talt ikke før 12. Snakker om å være håpløs på klokka :roll:

Begynt på ny "to do" liste. Fått avreisedato for datteren - lørdag 15. Så nå er det om å gjøre å fikse mest mulig. Må se etter adapter, megastor koffert, hente allergimedisiner.... ja du vet. Rart å tenke på at hun skal reise vekk om under to uker og jeg skal være igjen helt alene så lenge... Veldig rart. Litt sørgmodig, men veldig klar på at dette vil vi (begge to) og at jeg tror at det kommer til å gå veldig fint med henne, så jeg er ikke redd eller panikkslagen. Jeg er bare spent.

Hm... Hva mer skal jeg gjøre nå da? Dra ut og handle mens vi venter på denne gjøken av en far :ler:

Skrevet

Rakk aldri noen trening i dag, enda jeg hadde så lyst.. sukk...

Nå sitter jeg og ser på Cold Case på tv og drikker lissom Marguerita fra et digert plastglass :ler: Malt enda et hakk lenger og sitter her og kikker på veggen min og lurer på hva jeg kan finne på for å gjøre det litt finere her inne - bortsett fra å male. Hm.. det er for rotete her og for lite organisering. Får ha det som delmål å organisere hjemmet mitt litt bedre. Det er da et overkommelig mål skulle man tro..

Hm...

Gjest svanungen
Skrevet

Bare innom med en liten feriehilsen!

Imponert over virketrangen og overskuddet ditt!! Wow!

Nyt resten av uken, og kos deg skikkelig!! Jeg håper på litt finværsdager til uka, sånn at jeg kanskje kan klare å få litt mer farge enn nå... For øyeblikket på mitt blekeste siden starten av mai tror jeg :ler: Sier vel sitt om ferieværet... Men vært fint i dag da, så har kosa meg skikkelig ute.

:sol:

Skrevet

Hei Svanungen - nyter de siste feriedagene nå ja. Og forsøker å tviholde på effektivitet og virkelyst.

I dag har jeg trent litt på formiddagen. Løp rolig på mølla i tjue minutter og intervall et kvarter før jeg trente styrke. Tok meg litt kjapp lunsj og dro til ei venninne jeg ikke ser så ofte etterpå og drakk kaffe. Veldig hyggelig og som alltid en god påminnelse om hvorfor jeg bør nyte livet mitt og kroppen min som den er. Hun er nemlig kroniker og selv om hun er flott, slank og livlig - så er hun altså alltid syk og sliter med det. Jeg er alltid så takknemmlig etter å ha snakket med henne fordi jeg er frisk og sterk. Jeg er heldig og jeg husker det så altfor sjelden.

Dro og handlet mat etter å ha vært hos henne og var så sulten at jeg lagde meg en altfor stor middagsporsjon - og ble overmett :ler:

Ble en time på ryggen på sofaen før jeg tok meg sammen og gikk ut og klippet plenen. Grov opp en buske ved husveggen med det samme, så nå må jeg bare få tak i noe jord, en fiberduk og noen hageheller så jeg kan få gjort det mer praktisk og bedre inntiol veggen (og selvsagt få enda litt mindre plen å slå :ler:). Jeg liker å jobbe i hagen :)

I morgen må jeg pakke ut takstein og male veggen ved terassen... Puh.. skal forsøke å være disiplinert og komme meg opp tidlig. I går - og dette er nesten litt flaut - så blandet jeg meg en jukse-marguerita (pose med margueritamix blandet med vodka, for jeg hadde ikke tequila) og jeg ble rett og slett brisen her alene med meg selv :rodme:

Tror jeg skal unngå den mixen i dag om jeg skal komme meg opp tidlig i morgen! :fnise:

Merkelig film på tv... :klø:

Skrevet

Endelig kom sommeren gitt!

Sola bare stråler og det er herlig varmt - litt vel hett til å male ute, men det må bare gjøres, så jeg henger på veggen og svetter som en gris :roll:

I dag kommer kjæresten oppover. Gleder meg. Virker som det er så veldig lenge siden sist jeg så ham, enda det tross alt ikke er mer enn ei uke. Antagelig virker det litt lenge fordi jeg måtte dra hjem på lørdag. Ja, ja...

Denne søndagn har vi vært sammen i to år. Helt pussig at det har gått så lang tid. Det er som det var et helt annet liv jeg levde for to år siden.

Har ikke funnet på noe gave til ham - det burde jeg sikkert gjort, men jeg har ikke klart å komme på noe og jeg regner ikke med at han har kjøpt noe til meg heller, så da er det greit :ler:

Vi skal ut og se på livet i dag. Det er markedsdager, festspill og diverse her denne helga, så det er skikkelig livlig. Morsomt, men alldeles umulig å ta seg fram i bil annet enn før klokka halv ti om morgenen. Butikkene er åpne til midnatt i kveld og det er mye tilbud så jeg skal se etter høstjakke til datteren som hun kan ha med seg over til Skottland.

Nei nå MÅ jeg slutte og utsette og komme meg ut på veggen.

Skrevet

Jeg synes det høre smye bedre ut å stå ute i veggen og male i sola enn å sitte inne på et kontor iallefall! :ler:

Så flittig du er, jeg blir virkelig imponert. Og så kos med toårsdag! Pakke trenger man da ikke gi, det fins da nok av andre ting man kan overraske kjæresten med. :lur:

Skrevet

Hei!

Det er godt å se at du har det så bra :) Måtte inn og oppdatere meg hos deg igjen, alt for lenge siden sist! :strix:

Skrevet

Da var ferien over for denne gangen gitt... SUKK :sukk:

Tilbake på jobb, litt smått sjokkskadd over å måtte stå opp så tidlig og litt i villrede om hva jeg faktisk jobber med :ler: Men forsåvidt hyggelig å være på plass igjen. Man må jo faktisk jobbe... Har enda ikke fått svar på permisjonssøknaden, men snakket med sjefen i dag tidlig og hun har ikke fått tilbakemelding fra sin sjef - styrelederen - så det er derfor. Vi får nå se. Jeg har ikke de helt store forhåpningenen, men jeg holder en liten flamme av håp levende.

Toårsdagen ble feiret pakkeløst :nigo: Det var en suksess :rødme:

Har hatt en alkoholrik helg - det har vært årets store festhelg her i byen og jeg var på konsert torsdag, ute på salg og andre herligheter fredag (pluss konsert og øl) og på museum lørdag samt fest privat på lørdag... Så i går lå vi halve dagen og gjorde ikkeno :ler:

Deilig søndag, men litt hardt å komme igang i dag.

Har fått bjelker på plass til taket på terassen, så nå håper jeg på godvær slik at pappa kan få gjort endel denne uka. Har malt ferdig inne og fått refs av malerkjæresten om maling av dørkarmer, for det er regler for hvor mye av dem som skal males visstnok :ler:

Må ta meg sammen og lage nye sykkelprogram til timene jeg skal begynne med over helga igjen. Må jo rekke å testsykle dem før jeg setter igang også. Blir hardt å komme i gang igjen, men nå gleder jeg meg til å bli sprekere og sterker igjen og er klar til å brette opp ermene for å få et skikkelig tak på kosten igjen. Venninna mi, som begynte på lavkarboopplegg i fjor høst, tusler stødig nedover og jeg står dønn, bom stille (igjen), så nå MÅ jeg bare ta tak på nytt. Jeg er litt lei kort og godt.. men det kan vel hende det blir lettere nå som barnet drar og det bare blir meg hjemme. Kan fokusere på å ha bare ting jeg kan og bør spise i hus også får vi se om det fungerer.

Nå må jeg jobbe igjen, tror jeg. Om jeg husker hvordan :fnise:

Skrevet (endret)

Velkommen tilbake på jobb Suzy! Regner med du trenger 10 x :kaffekopp: nå for å få en skikkelig start på dagen. :fnise:

Nå må jeg jobbe igjen, tror jeg. Om jeg husker hvordan :fnise:

Det er alltid det store spørsmålet etter ferien. Jeg kom hvordan man gjør det i forrige uka ca. :ler:

Endret av -Englefjes-
Skrevet

Velkommen tilbake fra ferie! :) Deilig å være i gang igjen, eller? :fnise: Høres ut som at du har hatt en veldig fin avslutning på ferien i alle fall!

Skrevet

Jeg har inntatt så mye kaffe at jeg nesten ikke er nedpå stolen faktisk :overrasket: og jeg begynner å få en viss ide om hva det var jeg drev med igjen, sjøl om jeg ikke er mest effektiv i dag.

Det er forresten fem dager til jeg skal sende jenta ut i verden. Det er en merkelig følelse. Merkelig.

Skrevet

God morgen.

Helt feilaktig trodde jeg det var litt tungt å stå opp i går - heeelt feil. Det var ti ganger vanskeligere - altså nesten umulig i dag :Gjesp:

Hadde hjemmekveld i går. Vurderte å trene, men så sviktet kompisen til datteren, som skulle komme på besøk og da fant jeg ut jeg skulle hjelpe henne litt istedet. Så vi ryddet halve rommet hennes. Det høres sikkert ikke så mye ut, men det er litt av en jobb når det er snakk om et tenåringsrom... Av en eller annen grunn havner bollesmuler under sofaen og brukte teskjeer, skitne sokker/truser/t-trøyer oppi den - under putene. Og så mye vanvittig søppel hun har spart på!! Nå er det i det minste plass nok til å få pakket på en vettug måte - hun måtte jo ha et sted å ha kofferten og et sted å sette sakene sine. Får se om det blir et røkk til i morgen (for i dag kommer kompisen istedet), sånn at alt er supershiny til hun drar (og dermed til hun kommer hjem).

Fire dager til hun drar. Ufattelig rart. Kommer til å gråte bøtter på flyplassen, tror jeg :sjenert: Må huske kamera. Dette er en merkelig sommer...

I dag har jeg pakket treningsbagen og skal ta ei økt etter jobben. Må huske å ta med pc'n hjem så jeg kan sette meg ned og lage nytt sykkelprogram også. Aller helst skulle jeg hatt tre helt nye men det vet jeg ikke om jeg orker :overrasket: Tenker jeg fornyer litt etterhvert jeg. Det er like greit det. Folk ønsker da bare å komme igang etter ferien.

Begynt å kutte ned på karbene igjen. Ett knekkebrød i dag tidlig - og tre kokte egg :ler: Snart bare egg. Jeg vil under 70 kilo. Det kan da ikke være så jævla umulig. I høst må jeg da kunne klare det?

Jobbe litt vel... Trøstesløst vær i dag og. Blah..

Skrevet

Jeg husker da mamma kjørte meg til flyplassen da jeg flyttet til Skottland.. Da var jeg 21, og hadde flyttet hjemmefra fire år tidligere .. men hun stod der og hulket og tårene sprutet. :ler: "Du er blitt så stoooor!" Hihi, søte mamma. :ler:

Skrevet

Bare le du - det er ikke så lett å være mamma heller ;)

Skrevet

Nei nå skal jeg samle sammen meg selv og treningsklærne og komme meg på styrketrening. Hjemme venter det et krabbeskjell til middag.. Mmm :nigo:

Skrevet

Kos deg på trening! Blir styrketrening her også i dag. :)

Skrevet

Du skriver så inspirerende og bra Suzy. Jeg har akkurat begynt på spinning og skulle gjerne vært på time hos deg, men inbiller meg at det blir litt lang reisevei for en treningsøkt...

Kos deg med datteren din de siste dagene før hun drar nå!

Skrevet
Du skriver så inspirerende og bra Suzy. Jeg har akkurat begynt på spinning og skulle gjerne vært på time hos deg, men inbiller meg at det blir litt lang reisevei for en treningsøkt...

Kos deg med datteren din de siste dagene før hun drar nå!

Tusen takk Kosemose!

Hyggelig at du kikker innom. Litt drøyt med reiseveg for en sykkeltime kanskje, men du er hjertelig velkommen :ler:

Koser meg med snuppa alle dagene nå. Vi er stort sett sammen hele tiden om dagen og det er fint, for da blir vi litt lei hverandre på¨sikt også - og dermed blir det lettere når hun drar.

I går satt vi og kikket på bilder fra stedet hun skal bo. Vertsmoren hennes har sendt henne bilder av huset og mye annet fra området rundt, lenke til skolens hjemmeside osv, så vi kjente kribbelet i magen begge to. Jeg er så spent på hennes vegne at det nesten er vanskelig å uttrykke. Dette kommer til å bli slik en utrolig opplevelse - det er jeg sikker på!

Deilig treningsøkt i går. La på det jeg klarte og kjørte kjapt og effektivt gjennom. Jogget meg bare såvidt varm på forhånd og løp heller i et kvarter etter at jeg hadde vært gjennom hele økta. Nå blir det ikke mye mer trenning denne uka, tror jeg, kanskje torsdag - fant ut at to av sykkeltimene mine ikke begynner før den 31. august og det betyr at jeg har god tid på nye timer - heldigvis. Denne uka her er jeg virkelig ikke helt fokusert uansett... :sjenert:

I dag skal jeg svinge meg kjapt hjem og lage middag, så kommer det tanter og kamerater og venninner og jeg vet ikke hva innom utover ettermiddagen. Datteren har lovet å rydde resten av romemt selv (altså foreta utgravningene under senga) og da er vi faktisk helt i rute med det.

Så må vi foreta et prøvepakking av kofferten og se hvordan det ser ut, slik at vi har tid til å luke unna det unødige også. Hun kommer helt sikkert til å shoppe uendelig mye der borte og dermed fylle opp kofferten til hun skal hjem :ler:

Dette er virkelig en rar uke...

Må få kaffe på kanna nå - og ikke minst i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...