-Englefjes- Skrevet 26. mai 2009 #1281 Del Skrevet 26. mai 2009 Egentlig hadde jeg tenkt å gjøre det i dag... men vet ikke om det blir tid til det. Jeg krysser fingrene for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 26. mai 2009 #1282 Del Skrevet 26. mai 2009 Krysser fingrene for permisjonsspørsmål! Håper virkelig det ordner seg Dagen her er over halvveis, og jeg teller ned de siste drøye 3 timene... Regnet bøtter ned, men faktisk litt koselig også (så lenge jeg ikke tenker på at det er sykkelen og ikke bilen som står utenfor... ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 26. mai 2009 #1283 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg kom til å tenke på deg da jeg leste denne artikkelen om fettforbrenning i stad (skrevet av Frederik Paulún); jeg sikter til den nederste delen som tar for seg hvilken påvirkning stress har på fettforbrenningen. Kanskje det kan forklare noe av problemet ditt med å gå ned i vekt selv om du er ekstremt påpasselig med kosten og trener mye? Du har jo hatt det veldig stressende i vinter og vår... Jeg aner ikke, men jeg tenkte at det kunne være interessant lesning for deg. Jeg synes forøvrig Paulún har mange gode artikler liggende på siden sin, og jeg liker hans tilnærming til trening og kosthold. Vel verdt en titt, så fremt man orker å lese artiklene på svensk. Endret 26. mai 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #1284 Del Skrevet 27. mai 2009 Veldig interessant Englefjes - jeg kjenner såvidt til Paulun fra før (hørt om), men dette var jo massevis av spennende saker. Og ja - jeg har faktisk tenkt på det selv, at det innvendige stresset kan være årsaken til at det går smått. Skal lese hele når jeg har tid Og svensk er da ikke noe problem! I går løp jeg en herlig tur i regnet. Å du digre så våt jeg var da jeg var ferdig Jeg så ut som ei drukna katte! Jeg vurderte lenge om jeg skulle løpe inne eller ute, men jeg hadde så lyst til å komme meg ut i skogen, så når det bare var litt lett duskregn, så dro jeg ut. Vel, det duskregnet gikk over, for å si det sånn og innen jeg var i mål så plaskregnet det og jeg var klissvåt. Dvs - jakka tok av for det meste, men sko og trøye var temmelig fuktige de og. Uansett - jeg løp. Det var hele målet og selv om det "bare" ble fem kilometer er jeg jammen fornøyd med det også jeg. Skal prøve å ta den senere i uka også, når finværet kommer tilbake. I dag er det skikkelig drittvær ute. Ikke så kaldt egentlig, men skikkelig plaskregn og vind. Har vurdert å golfe i dag, men det tror jeg neppe blir noe av med dette været. Venninna som jeg svømemr med kunne ikke i dag, så kanskje jeg slår sammen onsdag og torsdagsøktene og løper + trener stryke først ogs¨å tar en liten svømmetur. For da kan jeg dra på drivingrangen i morgen og gå tur med venninna mi etterpå. Suzy planleggingsfrik... Litt nede i alt. Har sovet utrolig godt i natt, men litt fjern i dag likevel. Skal til lege med datteren min etterpå. Hun har så mye tendenser til allergi, så vi skal teste henne for alt som finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 27. mai 2009 #1285 Del Skrevet 27. mai 2009 God morgen! Du imponerer! Løpetur i skikkelig regnvær, jeg bøyer meg i støvet! Her ble det bare sykkelturen hjem, men rakk å bli skikkelig våt allikevel gitt. Jaja, man tørker jo, er bare vann! Her våknet jeg til i dag, men ganske sterk vind. Håper været holder seg, men vinden kan godt roe seg litt... Litt planleggingsfrik jeg også, og kanskje derfor det føles ekstra kjipt når uka går litt i vasen. Må liksom omstille meg litt fra mine fastsatte planer, og det er jo alltid litt tiltak... Håper det går bra hos legen, og at dere får litt etterhvert! Uansett skal jeg forsøke å ta med meg litt østover på fredagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #1286 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg er også litt imponert over meg og jeg skal være ærlig - i dag hadde jeg jo alt lagt et mulig opplegg, men nå har jammen sola kommet og da vil jeg heller ut enn inn i svømmehallen... Så da spørs det da.. Golfing, hagearbeid eller hva? Trener jeg ikke så blir jeg vel syk av dårlig samvittighet... men det er endel hagearbeid, husarbeid osv som ligger der og venter. Problemet er selvsagt at det ikke går noe sted og da er det lett å utsette gitt, for trening er betraktelig morsommere. Apropos utsettelser så er det helt mayhem her pga nytt datasystem. Kaos og kav og alle stresser og diller, så jeg sitter her med litt vondt i magen og har ikke fått snakket med sjefen i dag heller... Har satt meg ned og skrevt et slags brev til henne om saken, slik at jeg kan ta det med i møte med henne og evt gi henne det etterpå så hun kan se hva jeg har tenkt. Et museskritt nærmere. Føler meg så ynkelig.. Nåh... får gjøre meg ferdig med mailen jeg driver med og forsøke et par telefoner til. Har masse ting på gang, men får ikke landet noe som helst i dag. Grr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 28. mai 2009 #1287 Del Skrevet 28. mai 2009 God morgen! Trøtt, men veldig godt humør på denne kanten i dag. Herlig! Og er jo nesten fredag og ergo nesten helg! Håper det ordner seg på jobb, at du får snakket med sjefen og at permisjonen går i orden! *Krysser fingre* Serverer en og ønsker deg en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #1288 Del Skrevet 28. mai 2009 God morgen Svanungen! Litt trøtt sjøl enda jeg sover som en stein om nettene. Går det an å sove for godt? Det ble intervallløping på tredemølle og styrketrening på meg i går. Jeg hadde rett og slett ikke lyst til å svømme - og det blåste og så veldig utrygt ut værmessig, så jeg hoppet over golfen. Dro hjem og støvsugde i huset - og da var ukas husarbeid nesten gjort også.. Jeg er skikkelig husarbeidssky om dagen. Det er bare ikke gøy. Trening er morsommere. Men i dag skal jeg hjelpe mamma med handling også skal vi spise sammen etterpå alle tre (datteren kommer til henne etter skolen for å hjelpe med div), så da lurer jeg på om det blir en golftur. De har åpen torsdag fra 18 til 20 og da kan kanskje frøkna få prøve også, om hun vil. I morgen har jeg helgetime på senteret og gruer bittelitt. Må ha sykkel og styrke og den styrkebiten har jeg igrunnen ikke noe program på - så jeg får "wing it" og håpe på det beste. Tipper at det ikke kommer til å dukke opp så mange i inngangen til ei langhelg uansett. Nå må jeg begynne å jobbe - har hundre ting i lufta og nå må de ned snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #1289 Del Skrevet 28. mai 2009 *puster ut* Åh så innvendig stressa... men nå har jeg snakket med sjefen min og hun var i allefall ikke helt negativ. Hun sa hun måtte diskutere det med sin sjef og se på og tenke på det - og jeg presiserte nøye at jeg trives her og ikke ønsker å forlate jobben. Jeg bare trenger denne pausa og denne sjansen. Ga henne et brev jeg skrev som en slags hjelp til meg selv for å huske alle argumenter og forklare bakgrunnshistorien for ønskene mine - sa at det er veldig uoffisielt og litt sleivete - personlig formulert. Hun tåler det og da blir det kanskje nærmere henne også... Så da får vi se da.. Det var i allefall godt å få det ut og over i annens hender - så har jeg gjort det og kan gå litt videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 28. mai 2009 #1290 Del Skrevet 28. mai 2009 Så fint at du endelig har fått spurt! Vet du når du kan regne med å få svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #1291 Del Skrevet 28. mai 2009 Så fint at du endelig har fått spurt! Vet du når du kan regne med å få svar? Nei, men tipper litt ut i neste uke. Hun trenger sikker helg og litt sånn på å tenke på det, men nå kom hun bortom akkurat og sa at dette sorterte under sosiale grunenr og at det kanskje kunne ses på som en slags velferdsperm.. Så hun er faktisk på min side her *lettet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 29. mai 2009 #1292 Del Skrevet 29. mai 2009 Så godt at du har fått snakket med henne, og at det ser ut til at hun er på din side! Hvor lang perm er det snakk om? 1 år? Håper virkelig det går i orden for deg, jenta! Ha en kjempefin fredag og helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 29. mai 2009 #1293 Del Skrevet 29. mai 2009 Utrolig godt å se at hun ikke er helt negativ! At hun kom bort til deg og sa dette tyder jo på at hun tenker i riktig retning! Krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #1294 Del Skrevet 29. mai 2009 God formiddag damer! Endelig innom KG etter en rimelig travel morgen. Er skikkelig oppesen akkurat nå etter å ha levert to knallende gode saker til morgendagens avis. Åh av og til er det så gøy å jobbe! Ingen trim i går, men derimot en liten runde på drivingrangen for å kjenne om jeg hadde glemt absolutt alt jeg hadde lært sist helg - det hadde jeg absolutt de første slagene, men jeg tok meg ganske kjapt inn igjen og det var moro. Ble bare ei drøy bøtte, for jeg var sliten og det var blitt sent. Først jobbet jeg litt ekstra i går ettermiddag og deretter var det å komme seg opp og hente mamma for å kjøre henne på diverse butikker og fikse alle hennes erend. Så spanderte hun middag på meg og datteren. Dermed ble klokka halv åtte før jeg fikk dratt på golf. Full dag selv uten trening med andre ord. I dag kommer kjæresten og jeg har treningstime klokka 17. Det er meldt fantastisk bra vær, så jeg har litt bange anelser omkring oppmøtet på den timen på en fredag ettermiddag, men vi får se... Nå må jeg ut og handle mat. Jeg er så sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 29. mai 2009 #1295 Del Skrevet 29. mai 2009 Det høres ut som om du har en skikkelig fin dag! Det er deilig å seile i medvind på jobb. Ha en strålende langhelg, Suzy, og kos deg med kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #1296 Del Skrevet 29. mai 2009 Det høres ut som om du har en skikkelig fin dag! Det er deilig å seile i medvind på jobb. Ha en strålende langhelg, Suzy, og kos deg med kjæresten. Ja det er herlig når en føler en virkelig har fått til noe - langhelg blir det ikke, for jeg har helgevakta og skal jobbe meg gjennom helga. Men kjæresten er nå her, så jeg får i det minste sett ham... og jeg har fri mandag - det er da litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #1297 Del Skrevet 30. mai 2009 Å nå syns jeg skrekkelig synd på meg selv - sitter på jobb mens sola stråler ute og ønsker meg bare fri Jeg som ba om å få slippe å jobbe i pinsen også - ettersom jeg måtte jobbe påsken - og hva fikk jeg? Joda... jobbe i pinsen i årets hittil beste helg. Jeg er gretten. Men etter jobb i dag skal kjæresten og jeg på golfbanen og det gleder jeg meg til. Det blir stas, tror jeg Spørs nok litt hvor mye sjuke slag til skogs jeg klarer å gjøre! men det blir nå moro å prøve en skikkelig runde. Åh nå sliter jeg med arbeidsvegring her.. Må kanskje ha meg litt mat også? *tusler til kjøleskapet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. mai 2009 #1298 Del Skrevet 30. mai 2009 Stakkars deg som er på jobb i dag! Og tusen takk for kloke ord i boken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #1299 Del Skrevet 30. mai 2009 Stakkars deg som er på jobb i dag! Og tusen takk for kloke ord i boken min. Takk - det er kjedelig!!!!!!!!!!!!!!!!!! *surver* Og bare hyggelig. Jeg har veldig tro på kroppens "fornuft" jeg - om man bare lytter til den så vet den gjerne hva som er best for seg/deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #1300 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja, ja.. her satt jeg igjen. Litt lettere å være på jobben i dag, må jeg si. Jeg har tross alt fri i morgen og det hjelper betraktelig. Lurer litt på hvordan jeg skal få tiden til å strekke til i dag, for en ting er å hente inn saker, men en annen er at det tar tid å skrive det ut. Vel, vel - får bare bruke dagen, for jeg gidder i allefall ikke sitte her på overtid i morgen. I går svingte jeg meg hjem og dro med kjæresten på golf. Det var gøy og ille på en gang. Kjempevarmt å gå på banen i går, men det var morsomt å faktisk gå - også slo jeg helt håpløs ille mesteparten av tiden. Hadde ikke trodd jeg skulle bli så påvirket av at han var med, men jeg ble dødsnervøs og glemte alt jeg har lært. MEN det betyr bare at jeg må øve og øve i massevis og det skal jeg nok få til Noen gode slag ble det innimellom da. Det får være trøsten, selv om de var i mindretall! Hadde forresten en veldig fin prat med kjæresten fredag kveld. Fikk luftet hodet litt med hensyns til fremtiden vår og mine bekymringer og det hjalp veldig. Føler meg gladere og lettere til sinns. Og er veldig glad i kjæresten min denne helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå