Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Åh sukk... I dag er jeg så trøtt at jeg knapt ser land.

Dro fra pc'n min hjemme og deretter i bilen - at dt går an å være så sjukt sløv!

I tillegg driver vi med ommøblering på kontoret, så da jeg kom - full av forventning om å finne meg selv på ny plass (fikk beskjed om å rydde på pulsen og sette alt klart for flytt før kurs i går) så var igrunnen ingenting gjort annet enn å stable all verden dritt inn i hjørnet rundt pulten min så jeg ikke klarte sette meg. Dermed ble det en kvikk ommøbleringsrunde før jeg fikk skrudd på maskina :forvirret:

Ikke noen ideell start på dagen nei...

Fikk trent et lite skift i går og - og gått tur utpå kvelden med venninna - og i dag tror jeg at det blir en times intervallspinn før jeg tar helga. Da har jeg unnagjort fem strake dager med trening og det er jeg skikkelig fornøyd med.

Fytte grisen :nigo:

Nå må jeg ha kaffe. Mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolig lørdag: Rødvin i glasset, gullruta på tv og jeg i sofakroken. Ikke galt i det hele tatt.

Har sovet ei god ti timers natt, sittet på cafe med ei venninne halve dagen, kjøpt meg påfugltoppen fra Matthew Williamson (HM) i grønnturkis, besøkt mamma og ellers ikke gjort noe anstrengende. En deilig og rolig dag mao.

Litt frustrert over kroppen om dagen. Nå har jeg stått helt stille på ca samme vekt i snart to uker og det begynner å bli litt irriterende. Jeg trener mer enn noensinne, jeg er flink med maten og jeg står på med opplegget. Enda virker det ikke som det gjør noen forskjell. Uff, skal jeg ende med å ikke få dette til å fungere for meg heller? Det er ikke tvil om at jeg skulle vært ti kilo lettere enn jeg er og da skjønner jeg ikke at det skal være så sjukt umulig å få det til!

Jeg skal måle meg med målebånd rundt på kroppen og sjekke igjen om to uker, så kan jeg se om det gjør noen forskjell der - kanskje (og det håper jeg) så vises det på målene om det ikke gjør noen nytte forøvrig... :sukk:

Jeg skal nok fortsette en stund til. Jeg er ikke den som gir meg heller.

Nok om det. Nå skal jeg surfe litt på KG og pimpe litt rødvin :nigo:

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden som jeg sover om dagen!

I går sov jeg glatt til klokka var fem på elleve og i dag til godt over ti. Legger meg ikke veldig sent heller. Satt og hanglet og surfet på youtube til klokka var ett, men da var det igrunnen mer enn sent nok for meg. Det er nå uansett bare sunt med mye søvn. Godt å ta seg inn etter uka.

Forsøker å motivere meg til å komme igang med en litt grundig rengjøring i stua. Har tatt ned gardinene og slengt dem i vaskemaskina og skal gjøre det samme med sofatrekkene så fort gardinene er ferdige - også må jeg vel sortere i bladkurven og kaste unna papir (det blir litt med så mange aviser og blader... :roll:) og støvsuge skikkelig nøye en runde her, før jeg vasker og tørker støv i alle hjørner. Da burde det være bruktbart.

Skulle ha raket ute ved veien også før 17. mai, og ikke minst pyntet litt på gårdsplassen, men får se hva jeg rekker og orker. Nå er jeg frokostovermett og sitter med min hjemmelagde chai latte og bare koser meg en stund aller først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det ikke lønner seg å komme inn i boka di når man prøver å late som at det ikke trengs vasking og rydding... :ler:

Masse søvn er deilig! Kroppen min kom i skikkelig ulage etter jubileumsfesten for jobben jeg var på på fredag .. og så sov jeg aaaalt for lenge i går .. satt dermed oppe for lenge ... og sov igjen for lenge i dag. Jaja! Deilig var det!

Håper du får en fin søndag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh... ren, ren samvittighet og rent, rent hus!

Har vasket gardinene, sofatrekket, støvsugd i alle hjørner og vasket gulvet, tørket støv og til og med ommøblert - og det ble veldig vellykket :duskedame:

Det ble åpnere og hyggeligere og stua hang mer sammen med spisestua.

Fornøyd med meg selv.

Måtte vaske meg selv aller sist for jeg luktet mann :sprettoy:

Litt trist å ikke ha kjæresten her i helga, men det går nå helt greit. Bare rart å ikke se ham på nesten to uker, for en gangs skyld. Ei helg unna hverandre er jo egentlig ikke mye, men når helger er alt man har så blir det litt likevel...

Ja, ja - det er nå bare fem dager til jeg ser ham igjen.

Skal jobbe litt i kveld, så nå sitter jeg med litt mat før jeg skal ut. Skal hente inn en sak i dag og får avspasere tiden jeg bruker senere, så det er greit det. Har kjøpt sushi til datteren og meg og det skal vi kose oss med til kvelds. YUM! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Hei!

Bare innom og ønsker deg en kjempefin søndagskveld! Skal si du har vært effektiv i dag! Imponert :jepp: Jeg har hjulpet mine foreldre med ymse ting og tang, godt for alt som er gjort!

Nyt kvelden og sushien!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svanungen

Innom med en :kaffekopp: og ønsker deg en riktig god morgen!

Håper alt står bra til og at mandagen blir en knalldag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings...

I går hadde vekt-nåla endelig rørt seg rette veien og jeg var kjempefornøyd og oppløftet: Endelig hadde strevet begynt å betale seg. I dag hadde jeg gått opp igjen alt og mer til! :sur: Hvorfor blir det ikke noe fart på sakene?? Jeg trener jo så jeg ser mannen med ljåen snart. Klarer ikke trene noe hardere enn det jeg alt gjør, eller bruke noe mer tid på det enn jeg alt gjør. Da får jeg bare ikke tid til noe annet.

Jeg skriver opp alt jeg spiser - og ja jeg spiser meg mett, men det skal man da også gjøre. Jeg spiser så og si ikke karbohydrater, annet enn som grønnsaker og nå har jeg kuttet kraftig ned på brus og saft med kunstig søtstoff også og gått over på mer vann :sukk:

En måned har jeg drevet på nå, også blir det ikke noe orden på noe. Jeg blir rett og slett litt fortvilt jeg...

I går målte jeg meg over alt, så får jeg sjekke igjen om fjorten dager eller en måned og se om det gjør noe forskjell der, for om ingenting skjer der heller, så gir jeg bare opp. Da orker jeg bare ikke mer.

Æsj! :sur:

Utover det er jeg faktisk ganske våken i dag. Pussig :klø:

I kveld er det sykkeltime igjen og etterpå skal jeg gjennom styrkeprogrammet for rygg, bryst og ben + mage selvsagt.

Kanskje jeg rekker å rake litt utenfor gjerdet i dag også - det er så søplete og det hadde vært ok å få pyntet til 17. mai...

Men nå er det bare :kaffekopp: som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! :kaffekopp:

Det er rart det der med vekten. Kanskje det er hvordan du trener du må se på? Det er noe med at vi som trener mye i utgangspunktet ofte må se på flere faktorer enn de som ikke trener mye i utgangspunktetskal og skal ned i vekt . Er man utrent, er det ofte nok å trene ganske vilkårlig og ikke analysere treningen sin så mye. Og det er jo ikke tilfellet med deg. :)

Jeg er ubegripelig trøtt i dag, så send gjerne over litt våkenhet! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mye - eller for hardt. :ler: Det er vel gjerne "for hardt" som er problemet for dere sprekinger.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå forsøker jeg faktisk å trene variert i tillegg til at det er mye:

Mandag spinning og styrke, tirsdag langkjør tredemølle i rolig temp, onsdag svømming, torsdag styrke og fredag spinning intervall (det var forrige uke).

Jeg tar ikke i kjempehardt alle dager, men kjører rolig og lenge også, så en skulle da tro at det hjalp noe...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mye - eller for hardt. :ler: Det er vel gjerne "for hardt" som er problemet for dere sprekinger.. :ler:

Eventuelt at man ligger for mye på samme intensitet og ikke varierer. Jeg merker godt på vektnedgang om jeg varierer eller ikke. Bare høy intensitet er ikke midt i blinken for meg, og bare lav/middels intensitet funker også dårlig. Det aller beste for meg er helt klart å kjøre noen dedikerte høyintensitetsøkter og noen dedikerte lavintensitetsøkter. Høyintensitetsøktene er det som absolutt git best utslag på kondisen min i forhold til hvor mange timer jeg trener, og er veldig forbrennende i etterkant. Med bedre kondis kan jeg også kjøre lavintensitetstreningen på høyere fart (men med samme puls), og dermed brenner jeg av mer der.

Men hva som funker for hver enkelt er selvfølgelig ikke helt gitt. Likevel tror jeg variasjon med dedikerte økter er noe flere bør prøve mtp vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel som sagt - jeg gjør jo faktisk det, Englefjes.

Kjører kondis og høy intensitet - og lav langvarig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vel som sagt - jeg gjør jo faktisk det, Englefjes.

Kjører kondis og høy intensitet - og lav langvarig...

Du svarte samtidig som meg, det så jeg nå. :)

Vel, jeg vet ikke. Det finnes alltid en grunn til at vektnåla ikke peker nedover, men jeg tror ikke jeg kan nok om dette til å kunne se hva det måtte være her. Det kommer vel som en bombe at jeg foreslår det, men kanskje tung styrketrening kunne vært noe? Knebøy, markløft osv? Tunge vekter, få reps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne prøvd det - men vil gjerne ha med meg noen på det. Jeg føler meg veldig usikker og vet ikke helt hvordan og hva jeg skal gjøre :sjenert:

Den styrken jeg kjører er så tungt jeg overhode greier, men jeg kunne helt sikkert forsøkt frivekt og fått bedre resultater.

Vet ikke.

Får vel bare fortsette i det sporet jeg er og trene minst like mye langøkter fremover, så kanskje jeg begynner å tære på noe snart.

Er staig på utkikk etter noen jeg kjenner som kan kjøre styrke med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet - det er ikke så lett å starte med tung styrketrening alene. Jeg tør f.eks ikke ta knebøy uten at noen står bak meg. 90 kg på skuldrene er ikke så fornøyelig å miste balansen med.

Du bor i feil by. Hadde du ikke gjort det skulle vi nok gjort noe med styrketreningsproblematikken. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor i feil by. Hadde du ikke gjort det skulle vi nok gjort noe med styrketreningsproblematikken. :nigo:

JA!

Hadde meldt meg på "kyrs" øyeblikkelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...