Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Mmmm... Sitter nydusjet foran TV2 hjelper deg og sløver med pc'n i fanget. Supersliten i kroppen etter nesten en times spin 3 kompakt (ikke instruktør, men deltager i dag) og utrolig avslappet.

Jeg har handlet til mamma og spist middag med henne i dag, og hun har det bra og vi har hatt en sedvanlig god stund sammen.

Etterpå kommer datteren hjem fra barnevaktjobben sin og jeg skal hjelpe henne å farge håret.

I morgen er det fri og helg - og i morgen skal jeg treffe kjæresten min igjen.

Av og til er livet ganske deilig, rett og slett.

Av og til har jeg det så rolig inni meg.

:nigo:

Jeg er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svanungen

God morgen! :kaffekopp:

Herlig å lese innlegget ditt fra sofakroken i går kveld! :kose:

Håper du får en helt super fredag i dag, får skikkelig kvalitetstid med kjæresten og bare gjør ting du har lyst til! Her er det i alle fall meldt knallvær :sol: Og helga ser også bra ut :duskedame:

Kort arbeidsdag i dag siden det er tannlegetime i ettermiddag. Vet liksom ikke helt om jeg er glad for at det er kortere dag, eller om jeg mest gruer meg til tannlegen. Tror faktisk at jeg er mest glad! :danser:

Ha en strålende helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... Sitter nydusjet foran TV2 hjelper deg og sløver med pc'n i fanget. Supersliten i kroppen etter nesten en times spin 3 kompakt (ikke instruktør, men deltager i dag) og utrolig avslappet.

Jeg har handlet til mamma og spist middag med henne i dag, og hun har det bra og vi har hatt en sedvanlig god stund sammen.

Etterpå kommer datteren hjem fra barnevaktjobben sin og jeg skal hjelpe henne å farge håret.

I morgen er det fri og helg - og i morgen skal jeg treffe kjæresten min igjen.

Jeg er heldig.

Nydelig, Suzy :klem: Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite fredagshei fra meg.

Hjemme igjen fra Oslo - jepp det var en kort tur - og her skinner sola som bare det. Litt kaldt i lufta foreløpig, men det er sikkert deilig i solskinnet. Skal bære ut hageputer nå snart og sette på kaffen. Herlig med vår!

Kjæresten har dratt avgårde for å forhåpentligvis få lappet det ene sommerdekket sitt og dermed få lagt på sommerdekk i helga. Jeg trenger å få på sommerdekkene også, så da blir det vel en runde med det i morgen, eller søndag, tenker jeg.

Litt trøtt - måtte opp tidlig for å komme meg på bussen i dag, men nå trenger jeg faktisk ikke gjøre en dritt resten av dagen... så da er det vel ok :nigo:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Jeg er heldig.

:hjerter_rundt:

God helg Suzy! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja.. da har kjæresten satt kursen til storbyen igjen og jeg sitter igjen. Litt trist i magen søndagsfølelse igjen i dag, men helga har vært så fin at jeg ikke har tenkt å dvele ved det.

Etter at han dro i dag har jeg gått ut og puslet meg ferdig med hekken (det sto igjen endel lange, tynne stilker etter at onkel og motorsaga var her før helga), så nå er det en helt nye haug med kvist å kvitte seg med. Kjørte vekk fem lass til søppleplassen i går, så har virkelig fått unna en hel del. Har begynt å se meg rundt i hagen og planlegge hva jeg skal gjøre her.

Nå er det en stor avlang plen og det er det hele etter at jeg har tatt vekk to kjempebjørker, en haug med potentilla (verdens styggeste busk?) og en fake brønn (!). Har lyst til å lage en liten falsk avsats på ett sted, for å få litt nivåforskjell og dermed gjøre hagen litt mer spennende. Har lyst til å lage en liten støttemur og plante noen busker opp å, slik at det blir en "delevegg".

skal jeg ha et kirsebærtre og jeg må ha hekk langs gjerdet mot naboen (det kan bli dyrt for det er maaaange meter).

Puhhh... mange hagedrømmer.

Har vasket badet, tatt to klesvasker, støvsugd overalt og virkelig vært flink jente her i dag. Deilig. Nå har jeg tent yankeestore-lysene mine (ja de lukter faktisk så bra som alle skryter av her inne) og alt lukter rent bortsett fra meg :ler:

Nå begynner jeg å bli bittelitt søtsulten her, så jeg tror jeg må finne meg noe kveldsmat før jeg sprekker.

Har vært ekstremt flink i helga - har ikke spist sjokolade, har ikke spist boller, brød, pasta eller noe enda kjæresten har stappet i seg litt av alt rett under nesa på meg. Jeg klarer det og jeg føler meg så glad :nigo:

Skal kikke på noen bilder nå - tok av babyen til venninna mi da de var innom i dag. Ble veldig kule! Også er det mat - og kanskje en dusj etter alt arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en helt fantastisk helg! Og så syns jeg hage-planene dine høres veldig bra ut, .. men pengene går fort ut, ja. :ler:

Får nesten dårlig samvittighet når jeg hører om all vaskingen og stellet ditt, men jeg trøster meg med at jeg har trent i alle fall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Skrekkelig så flink du har vært i helga da! Imponert! :pls: Hjemme hos meg begynner hybelkaninene å bli litt aggressive, så får vel snart hive meg rundt med støvsugeren igjen. Men kan jo ikke rekke alt heller.

Gjør som Supra, trøster meg med at jeg har "trent" i helga (over 8 timer husbeising og et par små rusleturer). Og har syklet til jobb igjen i dag! Samt at jeg har treningsavtale med ei venninne i ettermiddag, og gleder meg skikkelig! Da blir det hardkjør! :trene:

Ønsker deg en super start på uken, Suzy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

Så hyggelig med besøk før jeg har vært inne sjøl :)

Litt irritert på morgenkvisten, for jeg hadde bestilt time til datteren for allergiutredning i dag klokka ti og jeg har altså stått opp tidlig for å være klar til det, men så ringer de halv ni og sier at de mangler prikktester og dermed må vi utsette timen. Eh...

Temmelig irriterende når vi har lagt opp til å dra og planlagt deretter. Det betyr jo at jeg må ta meg fri fra jobb istedet, for de må ta kontakt når disse testene har kommet i hus. Blæh.

Har ikke gått ned noe mer enn en kilo så langt heller og er litt sur, for det var så godt i gang. Men så er det ikke mer enn ei uke i morgen siden jeg startet og jeg venter mens, så jeg skal vel ikke være altfor misfornøyd...

Driver og skal eksperimentere med et lavkarbobrød i dag, men må ut og handle mer egg og litt cottage cheese før jeg kan sette det i ovnen. Spent på det, for om det smaker bra så blir det en deilig avveksling.

Har lastet opp bildene jeg tok i går og de ble virkelig fine. Lurer på om jeg skal forstørre et par av dem og gi bort som tilleggsdåpsgave. Jeg skal nemlig være fadder for babyen og må jo finne på et eller annet hyggelig å gi bort og bilder er nå alltid en fin gave.

Åh nå var det godt med :kaffekopp: - igjen!

Får vel kose meg med den og dra ut på handletur. Det er ikke så fristende å gå ut og gjøre noe i dag. Det er skyet og kjølig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Kjempekoselig å få bilde i dåpsgave da! Finne en fin ramme og lage en flott forstørrelse. Høres knall ut spør du meg! Evt kjøpe et fint album, og sette noen bilder inn der? Krever ikke veggplass eller hyllemeter. Må bli flinkere til å øve meg med speilrefleksen jeg, sånn at jeg kan få tatt noen skikkelig fine bilder etterhvert. Både av familie, venner, natur og ikke minst når vi er på Bali!

Du har holdt på en uke i morra, Suzy, og gått ned 1 kg? Det er jo knallbra! :hoppe: Synes ikke det er noen grunn til å være misfornøyd med det altså! Går jo helt tydelig rette veien :jepp:

Når kunne dere forvente å høre noe mer ang allergitesten da? Skulle de ringe igjen i dag, eller kan det ta dager/uker? Utrolig kjipt når man har planlagt og tatt fri til sånne prosjekter, og så går det i vasken... Håper det ordner seg!

Brødbaking ja.. Kanskje jeg også burde teste noe sånt en gang? Om ikke annet, lage noen fancy rundstykker? Blir litt dyrt å kjøpe disse sunnhetsbriksene fra Ultra til 9 kr pr stk... Men de er så inderlig gode!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lov å være misfornøyd med 1kg på en uke. :ler:

Det er sååå irriterende når ting avlyses sånn.. må planlegge på nytt og ta seg fri og greier. Jeg irriterer meg veldig over sånne ting. :forvirret:

Hvordan tas allergitester i praksis? Er det ikke blodprøver`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne såkalte prikktester er rett og slett at de prikker hull i huden og sprøyter inn ulike allergener akkurat der, så kan de lese av hva det er pasienten reagerer på der og da. Det er jo veldig kjekt - i allefall når legekontoret har prikktester på lager...

Aner ikke når de skal ringe igjen - de skal ta kontakt når de har fått inn flere tester, så det kan vel ta alt fra noen dager til noen uker før vi får ny time. Jeg håper det ikke drøyer altfor lenge for jeg bestilte time nå før allergiseseongen setter inn for fullt slik at hun skal slippe å gå uten medisiner for lenge.

Blæh igjen :sur:

Nå står lavkarbobrødet i ovnen. Skal gi tilbakemelding på om det er godt og evt legge inn oppskriften. Det var ganske omstendelig å lage, men det er verdt det om det er godt, syns jeg. Har prøvd noen andre typer og de syns jeg ikke var så gode. Jeg merker at jeg savner å kunne spise brød. Det lukter i det minste veldig deilig :)

Nei jeg skal jo ikke klage på en kilo på ei uke. Jeg vet det egentlig, men de første dagene gikk det så fort og nå har jeg stått stille i tre dager (å så synd på meg :fnise:) så da ble jeg litt sur. Det går gjerne litt fort med denne kuren altså. Merket fort forskjell forrige gang også, og nå har jo de siste fire kiloene rent på på ganske kort tid, så jeg hadde vel kanskje håpt de skulle hoppe av igjen på et lite øyeblikk også. Men jeg er fornøyd. Bare jeg merker forskjell så er jeg egentlig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Veldig enig med deg i at kilo som kommer fort på burde kunne forsvinne like fort. Det hadde vært tingen! Og hvis kilo som kom på over tid også kunne forsvinne fort og greit, da hadde vi begynt å snakke her... :ler: Er uansett lov å håpe da! Men synes du er knallflink, og beundrer deg for styrken du viser når du gjennomfører dette lavkarbo-greiene! Skal klare å bli kvitt kiloene mine jeg også, men her blir det nok med inntak av brød. Spiser lite poteter og ris, litt pasta men mest brød. Men SKAL klare det allikevel :jepp:

Ha en super dag, Suzy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, morgenfugl-Svane ;) og igrunnen enhver annen som stikker nesa innom.

Sovet som en stein i natt, men våknet klokka fem av det jeg vil kalle en vekkeklokkefugl. Du vet en sånn som synger bare en tone, høyt og like utenfor soveromsvinduet. Herregud... Men jeg sovnet da igjen, sjøl om jeg ble litt tyngre i hodet enn jeg hadde trengt til morran.

I dag skal jeg på balltime, men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal løpe litt på mølla etterpå, eller om jeg skal være med på spinningtime i forkant - jeg er sliten i kroppen etter i går, så egentlig burde jeg antagelig løpe rolig og lenge på mølla - ikek trene særlig eksplosivt i dag. Får kjenne på det.

Nå må jeg derimot har :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble brødet?

Jeg hater sånne fugler. :ler: Men jeg er et sovedyr, og snur meg gjerne bare rundt og sover videre. :)

Blir helt matt av treningsplanene dine jeg. :ler: I dag er min trening bare å rundvaske i huset. Men med musikk på stereoen - og full guffe, og to-tre timer vasking og rydding.. Ja, så blir det da noe! Er nødt til å rydde i dag, for i morgen kveld skal jeg på hobbytreff og på torsdag formiddag kommer han hjem! :strix:

Ha en fin dag!

Forresten - de babybildene på facebook......... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Ja, hvordan ble brødet??? Vi er spente!

Tror det blir rengjøring her også i dag, det MÅ virkelig gjøres, og som Supra sier, et par timer med musikk og støvkost, gjør underverker! Men rykker litt i treningsfoten allikevel da... :fnise: Men er jo flere dager denne uka!

:kaffekopp:

(kommer visst ikke helt igang her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - de babybildene på facebook......... :rødme:

Var de ikke søte :)

Det er to skikkelig søte små jenter det - lurer på å forstørre det av de to sammen og gi venninna mi nå og å kanskje lage et sånn trippelbilde (med tre ulike ansiktsuttrykk) til dem i dåpsgave.

Takk for ros for fart og tren - jeg føler liksom ikke at jeg har gjort noe om jeg ikke har rørt meg om dagen. Sikkert en slags fiks ide, men det gjør så godt :) Og nå, etter ei uke på lavkarbo, så begynner jeg å få en følelse av midje igjen. Føler meg ikke oppblåst og guffen lenger. Deilig!

Brødet vet jeg ikke foreløpig - det skulle stå til kjøling og lufting så lenge så jeg fikk ikke smakt på det i går og i dag tidlig orket jeg ikke prøve. Det ser fint ut igrunnen. Spørs om det blir mellommåltidet før trimmen i dag. He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...