Suzy Skrevet 26. september 2012 Forfatter #9521 Del Skrevet 26. september 2012 Hei Daria - hyggelig at du stakk innom - og ja det er ikke spesielt moro å rydde, men gjør man det skikkelig så trenger man nesten aldri rydde noe mer. Det er det som er det strålende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 26. september 2012 #9522 Del Skrevet 26. september 2012 Jeg er også veldig ryddig av meg. Venninner pleier å bemerke at jeg alltid har det så ryddig, men det er ikke vanskelig hvis man aldri roter. Gode rutiner og systemer hjelper veldig på. Og på en ikke så god dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. september 2012 Forfatter #9523 Del Skrevet 27. september 2012 Mårnings! Hjemmekontor i dag, før ferden går mot øst. Greit å få startet før rushet ut av byen, så har sittet "på jobb" siden halv sju ca. Da kan jeg stikke avgårde litt tidlig med god samvittighet. Har en skummel plan om å stikke innom IKEA på veien og handle små bokhyller til gjesterommet. Da kan jeg kanskje få ryddet ut noen bokkasser av boden på lørdag - og få ryddet litt mer på gjesterommet (det er en kjedereaksjon... nå fyller bokkassene boden, dermed får jeg ikke ryddet ting som skal i boden dit, også blir det jo aldri noen ende på rotet på gjesterommet...). Målet er i allefall klart - jeg skal bli ferdig med kjøkkensorteringen denne helga - sånn at kjæresten kan komme hjem til noe ryddig og trivelig på søndag (han skal bort). Det hadde vært hyggelig altså. Nå må jeg ha litt kaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 27. september 2012 #9524 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Godt hjemmekontor og god tur østover! Du minnet meg forresten på at jeg også må rydde gjesterommet, får besøk i helgen og der inne har vi jammenmeg stuet både putene fra balkongen og panteflasker og støvsuger og alt muig rart... Endret 27. september 2012 av juliane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 27. september 2012 #9525 Del Skrevet 27. september 2012 Og jeg kjenner litt på følelsen av at det er deilig å være på jobbreise for da slipper man å rydde Har det normalt ikke veldig rotete i heimen, men er liksom noen ting som aldri helt finner sin plass... Og det flyter litt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. september 2012 #9526 Del Skrevet 27. september 2012 Har en skummel plan om å stikke innom IKEA på veien og handle små bokhyller til gjesterommet. Da kan jeg kanskje få ryddet ut noen bokkasser av boden på lørdag - og få ryddet litt mer på gjesterommet (det er en kjedereaksjon... nå fyller bokkassene boden, dermed får jeg ikke ryddet ting som skal i boden dit, også blir det jo aldri noen ende på rotet på gjesterommet... ). Kjenner igjen det der fra forrige (og alle tidligere) flytterunde -for å få orden på a må man først rydde b, som forutsetter at c alt er ferdigryddet, men for å få c ferdig må man først få orden på a... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 27. september 2012 #9527 Del Skrevet 27. september 2012 God tur østover og lykke til med rydding og systematisering i heimen. Håper du får tid til å slappe av og nyte litt helg også God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 28. september 2012 #9528 Del Skrevet 28. september 2012 God helg! Håper du har en fin tur østover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. september 2012 Forfatter #9529 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) God formiddag! Nå sitter jeg og sløver med mamma i stua og drikker kaffe. Har hatt en travel morgenstund med litt rydding og henting og fiksing - skal ut og ordne litt i byen og besøke datteren, så får jeg se om jeg rekker innom pappa og noen andre. Kjenner igjen det der fra forrige (og alle tidligere) flytterunde -for å få orden på a må man først rydde b, som forutsetter at c alt er ferdigryddet, men for å få c ferdig må man først få orden på a... Nemlig! Fikk kjøpt hyller i går, så nå lengter jeg bare hjem til ryddinga Skal se etter tallerkener til serviset mitt i dag (vi får masse gjester til helga igjen og jeg har lyst til å servere på det ) og ellers er ikke planene så mange. Endret 28. september 2012 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. september 2012 #9530 Del Skrevet 29. september 2012 God morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 30. september 2012 #9531 Del Skrevet 30. september 2012 Snart hjem til mer rydding nå, eller er du i gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. september 2012 #9532 Del Skrevet 30. september 2012 Hvilket servise samler du på? Tror jeg skal finne meg et skikkelig middagsservise nå jeg også, man må vel ikke gifte seg for å begynne å samle på servise vel? Så kan vi ønske oss til jul og bursdag frem til vi har fått fullt opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. oktober 2012 #9533 Del Skrevet 1. oktober 2012 Mornings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 1. oktober 2012 #9534 Del Skrevet 1. oktober 2012 God morgen Skjønte det var salig godt å komme hjem til sofakroken sin i går Håper mandagen blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #9535 Del Skrevet 1. oktober 2012 God morgen! På plass igjen på jobben, en hel del å ta igjen og ei god liste å ordne med i dag. I tillegg har jeg tatt på meg å ha sykkeltime i ettermiddag (lurer litt på hvorfor akkurat nå...), så dette blir en lang dag. Regner med å være hjemme halv åtte i kveld. Har igrunnen gått ganske i ett hele helga enda jeg har kost meg en hel masse. Kom hjem midt på dagen lørdag og satte i gang med å bygge bokhyller og sjaue bokkasser fra boden. Jeg kan med glede meddele at bokhyller rommer ufattelig mye bøker. Det gjorde skikkelig monn altså! Så for jeg fort over huset med vaskefilla før jeg møtte venninne på tbanen. Lagde middag til henne (det ble digg: Lammelår i skiver, saltbakte poteter, kokte gulerøtter og smørstekt champignon og hvitløk... spiste oss helt skjeve og lå rett ut i sofaen etterpå og skravlet til klokka ble to. Våknet ganske tidlig søndag og serverte frokost før hun dro, så kom kusina mi med mann og barn på besøk, så jeg rakk akkurat å gjøre klar får i kål gryta til de dukket opp. Rakk å skru sammen den siste overhylla på gjesterommet og rydde ut enda litt mer bøker før kjæresten dukket opp også ble det middag og sløving på sofaen resten av kvelden. Jeg samler på Edme av Wedgewood: http://www.backeigrensen.no/produkter/serviser/352/edme et servise jeg er skikkelig glad i. Det er ikke dyrt, men det er veldig klassisk og kan brukes til mer eller mindre alt og det er staselig. Det var 100 år i 2010, så det kan vel si å ha holdt seg... Og nei Juliane, jeg syns ikke man må være gift for å samele servise. Jeg har samlet på mitt siden jeg var midt i tjueåra og helt alene. Nå må jeg ha litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. oktober 2012 #9536 Del Skrevet 1. oktober 2012 Åh, det serviset hadde mange fine deler -suppeterrin og tekanne må man jo ha, og til og med egen skokoladekopp! *me like* Man trenger ikke vært gift for å samle servise -vi single spiser også av tallerkener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #9537 Del Skrevet 1. oktober 2012 Det er utrolig masse ulike deler til det og det er en del av fasinasjonen min med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 1. oktober 2012 #9538 Del Skrevet 1. oktober 2012 Snakk om å gjøre meg sulten på morgenkvisten, det lammelåret hørtes jo helt fantastisk ut! (Får-i-kålen kan du derimot få beholde for deg selv...) Vi har tallerkner hjemme vi også altså, selv om vi ikke er gift! Men kunne nok tenke meg å bytte ut IKEA-tallerknene med noe finere snart. Jeg er veldig praktisk jeg da, så jeg vil gjerne ha et servise som kan brukes både til hverdag (eller i alle fall helg) og fest, og ikke bare tas frem på julaften hvert år. Tror jeg har litt lyst på dette: http://www.backeigrensen.no/produkter/serviser/37/jasper_conran, som er litt mer forseggjort enn det ser ut til på siden. Er veldig hvitt, så de burde jo tatt bildene mot en mørkere bakgrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #9539 Del Skrevet 1. oktober 2012 Kjempefint servise Juliane - det er nettopp et slikt servise jeg ville ha også - så derfor bruker jeg mitt til hverdag og fest - og igrunnen hele tiden. Det er jo ikke noen vits i å la noe man bruker bare en gang i året bruke opp skapplass! Nå har jeg vært på galligani og handlet fire tallerkener og fire små dessertboller - og da har jeg nok av alt til å ha fest på lørdag Veldig kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. oktober 2012 #9540 Del Skrevet 1. oktober 2012 Vært dårlig med skriblerier fra denne kanten den siste tiden, men satser på at jeg får vimset innom litt oftere nå. Og det lammelåret Say no more... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå