Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NÅ kommer livstegn!

På jobb igjen etter tre dager på sjukemelding og i flyttemodus. Puh... søndag fikk vi hentet lasset mitt og halleluja så deilig det er å ha tingene sine i hus igjen. Må skaffe meg noen bokhyller snarest, for pt er boden overfyllt med bokesker :sjenert: Men jeg har snart ryddet meg gjennom eskene inne - har en igjen på kjøkkenet og snart er gjesterommet (som har fungert som midlertidig oppbevaring av alt mulig) systematisert.

Jeg har igrunnen følelsen av å ha ryddet, sortert, systematisert og organisert - og sjauet - mer eller mindre konstant siden torsdag forrige uke :ler: Det er slitsomt å flytte og får jeg velge skal jeg ikke rikke meg på minst femten år :opplyser:

Søndagens flytting gikk over all forventing. Mine folk møtte opp i tide der oppe og vi fylte bilen på en time, kjørte ned på en og en halv time, og sjauet ut igjen på ca en. Helt utrolig. Han som kjørte slo av en tusenlapp på opprinnelig pris, for han syns det gikk så greit :nigo:

Lørdag sov vi lenge for første gang på aldri så lenge. Kjæresten serverte til og med kaffe på senga til meg :dåån: og vi hadde en skikkelig sløv morgen. Blir godt når det blir mulig å få flere sånne igjen....

Startet dagen med spinn i dag og ladet opp med havregrynsgrøt, så nå har jeg faktisk ikke blitt sulten før nå - og nå skal jeg ha mere :kaffekopp: og knekkebrød :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Koselig å se deg innom her igjen!

:ler: Følte meg i grunn riktig så smart et lite øyeblikk... :sjenert:

Høres ut som om dere kommer i orden på rekordtid! Jeg har vel fremdeles et par esker som ikke det er gjort stort med på over 6 år... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere kommer i orden på rekordtid! Jeg har vel fremdeles et par esker som ikke det er gjort stort med på over 6 år... :flau:

:fnise:

Vel, kjæresten har så ryddedilla at jeg nesten ikke har noe valg - for husfredens skyld er det bare å rydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som om du trenger en avslappende dag på jobb, ja! :fnise: Skjønner godt at du ikke skal rikke deg på femten år, jeg har egentlig ikke lyst til å oppleve en flyttesjau igjen før jeg blir kjørt på gamlehjemmet - og da regner jeg med at noen andre tar seg av selve sjauinga! (Men om fem år har jeg sikkert glemt bort hvor slitsomt det er...)

A har også ryddedilla, så jeg skjønner hva du mener. I går begynte han å rydde ut av kofferten før han hadde tatt av seg jakka. Så nå når jeg har vært alene i helga lot jeg all oppvask fra lørdag, søndag og mandag stå til rett før han kom hjem, bare på trass. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliane! :hoho: Nå lo jeg godt av trassen din altså!

Jeg liker så godt å komme i system sjøl, at jeg knapt skal klage, men jeg har ikke like mye dilla som ham. Det er noe med at jeg liker å ha det ryddig og rent inni skapene og vil ha alt på plass der, men shan er mer opptatt av overflaterotet og stapper gjerne ting inn her eller der for å få det ut av syne. Det syns jeg er noe tull. Har man skikkelig system, så trengs ikke slike løsninger :opplyser:

Bare jeg får ei bokhylle eller to i hus nå, så kan jeg få bøkene ut av kasser og inn i hyller også kan vi begynne å organisere boden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innrømme jeg ikke syntes det var en like god ide da jeg sto med kjempeoppvasken i går kveld. :fnise:

A er ryddig på akkurat samme måte. Ikke noe som helst system på hvor han legger ting, så lenge det ikke er på bordet eller gulvet er han veldig så fornøyd. Noe som innebærer at jeg har en 5-6 ulike skap, skuffer og bokser jeg må lete gjennom hver gang jeg ikke finner noe han har ryddet vekk. Jeg er derimot motsatt, det kan godt være litt rot her og der, men jeg vil helst vite akkurat hvor alt har sin plass når jeg først rydder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah da er vi helt på samme sted Juliane! Jeg vil at alle ting skal ha et sted å bo (faste plasser) og dermed blir det mye mindre leting og surr. Jeg hater å ikke ha oversikt, og finner til stadighet igjen bunker med kvitteringer blandet med blader og reklame osv som er stappet inn her eller der :roll:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hva når man er en person, og har litt av alle sidene selv? :sjenert:

Er liksom litt forskjell på teori og praksis hos meg har jeg skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Men min konkfliktsky side vil ikke krangle...

Så da blir det litt rotete, mest ryddig, ting har ikke helt sin faste plass (men nesten), og noen ting blir stappet inn her og der (og jeg leter). Det verste som finnes er "lure steder". Finner det jo aldri igjen! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Skikkelig regntung dag i dag gitt. Støvler, varm genser, paraply og skjerf i dag - men så kom jeg jaggu tørr og varm på jobb også.

Ellers ikke på topp. Rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt høstvær er det for tiden, skulle ikke vært lov! Blir helt deppa av å tenke på at det er 7 mnd til vinteren er over. :sukk:

Ellers en :klem: til deg på en ikke så bra dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med system i rotet enn rot i systemet -har jeg alltid levd etter :fnise: At man ikke så gulvet på rommet mitt da jeg var tenåring, var vel ikke så farlig så lenge jeg fant det jeg skulle :vetikke: Blitt litt bedre som voksen, men stort sett har jeg så mye morsommere ting jeg kan bruke tid på heller enn å rydde...

Hei, forresten -har visst ikke vært innom her før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...