Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

God morgen!

Det er litt rart å møte sliten på jobben, men jamme er det litt godt også når jeg tenker på hvor kreftene har gått.

Nå begynner det virkelig å ligne på noe og vi satser på innflytting søndag om en uke. Det bør gå.

I løpet av denne helga har det nemlig blitt lagt paneltak i stua - bare halvparten er listet, men det skal bli fikset til lørdagen igjen, en halv vegg er tapetsert, stueveggene som skal ha maling er malt ferdig, kjøkkenet er malt ferdig, skapene er vasket og håndtak byttet.. og vi har ryddet opp ganske mye, samlet søppel og ryddet vekk ting som ikke skal brukes mer og moppet over gulvet.

Nå mangler bare det andre soverommet maling (må grunnes, males og skal ha tapet på en vegg), tapet på resten av stueveggen, maling i gang (siste strøk), opplegg til vaskemaskin, noen kontakter og oppkobling av div ovner, så er det i boks.

Gleder meg til å være der hele tiden!

Litt mer :kaffekopp: nå. Jeg er litt trøtt og litt opplagt på en gang :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow!

Dere har jo fått gjort MASSE! :pls:

Tviler ikke på at målet om flytting til søndag er veldig realistisk og fullt oppnåelig. Så deilig! :hoppendeglad:

Og er slett ikke feil å være litt fysisk sliten, spesielt ikke når man faktisk ser en ende på galskapen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns vi har fått gjort mye - særlig når man tenker på at vi har jobbet der i ei drøy uke og mye har vært på kveldstid, etter jobb.

Gleder meg veldig til å fyre opp i peisen og slenge meg ned i sofaen med et glass rødvin og bare slappe av... Det kommer til å bli utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om effektivitet. :klappe:

Og dere blir vel ikke mindre effektive når dere ser at det nærmer seg innflytningsklart...

Litt fjøskaffe på mandagsmorran? :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Jammen har dere fått gjort mye, men det forundrer meg jo ikke. Du er jo effektiviteten sjøl når du legger inn høygiret :)

Tenker det blir utrolig deilig å flytte inn og nyte felles hjem :)

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er ikke noe mindre effektiv enn meg, for å si det slik, så det går unna. Nå gleder vi oss sånn til å få tømt leilgheten og få vasket ut der, så det er drivkraft til denne uka også :)

Har lagt ut noen flere bilder¨på FB nå - om dere vil se mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro å være et tospann som drar i samme tempo, og liker å holde på med oppussing begge to, Suzy! Da blir alt straks lettere :strix:

Jeg er imponert over tempoet, og er glad på dine vegne at du snart flytter inn i (et etterlenget) felles hjem med din kjære. Det er deg vel undt, ja! :klemmer:

:kaffekopp: serveres til Flittig-Tiger'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Nytrimmet tiger på plass med :kaffekopp: innen rekkevidde. Det var skrekkelig å skulle opp 5.25 i dag, men du verden så godt det er når jeg har syklet ferdig og er på jobb med litt ettersvett overleppe og godt humør :nigo:

I går ble stueveggen ferdigtapetsert og jeg var ute og handlet gardinstenger til stue, kjøkken og soverom, og rullegardiner til soverommene. Hang opp stang på kjøkkenet i går og skal henge resten i dag, tenker jeg :hoppendeglad: Så skal jeg male trappa - og da er det egentlig bare loftet og det ene soverommet som står igjen.

I dag skal jeg ut og bruke opp et gavekort. Fant igjen et gavekort som jeg fikk til bursdagen min i fjor - og det er merket 10. september 2011 - håper bare det ikke betyr at det gikk ut i går og jeg ikke får brukt det.... :(

Jeg er forberedt på å tigge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooh, krysser fingrene for at det går bra med gavekortet! Har hørt at butikkene tjener gress på ubenyttede gavekort hvert år, satser på at de er greie selv om du evt er en dag forsinka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om de er vrange så kommer jeg til å skru på hele registeret - det skal være sikkert!

Jeg fikk jo gavekortet akkurat da jeg flyttet fra huset mitt og har hatt det i påvente av at jeg skal inn i nytt - og som sagt er det gårsdagens dato, tross alt.... Ikke flere måneder siden.

Håper, håper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh... dagens lettelse!

Da jeg overførte sparepengene til huskjøpet mitt, så var det plutselig 25.000 korner minus på konoten de hadde stått på. Jeg tenkte at det umulig kunne stemme og la meg på minnet å ringe banken om det, men glemte det så klart - så for noen dager siden fikk jeg purring på disse pengene og ble skikkelig bekymra. Hva er det og hvor skal jeg få 25.000 kroner fra??

Så ringte jeg banken i dag og min søte, snille bankmann sa: Åja det ja - jeg oppdaget det. Det er egentlig et straffegebyr for å ta ut penger av kontoen, men jeg har slettet det nå, så nå står det 600 kroner der. Huh.......det var en lettelse vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:fnise: Ja, en regning på 25.000 kr sånn uten videre er vel ikke akkurat noe du hadde satt pris på - og i alle fall ikke midt oppi oppussinga! Regner med det går med endel penger sånn som dere holder på...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et gebyr ja, men det var snakk om høyrentekonto med uttaksbegrensning - og 850.000 kroner som ble tatt ut, så....

Og det hadde vært en jævlig regning å få nå ja. Fanken heller... Det går penger, men ikke så mye som det kunne ha gjort. Kjæresten får massive rabatter på maling og utstyr¨så vi slipper rimelig unna det sammenlignet med endel andre.

Forøvrig har jeg ny genser fra Gant :ler: De tok gavekortet. Jeg kom inn på offensiven og sa: Jeg har et gavekort jeg mistenker gikk ut i går! Og de bekreftet de, men det skal du da få bruke sa damen - skulel bare mangle :nigo:

Men selvsagt finnes det ikke Gantbutikker i Oslo sentrum som fører Home-tingene deres - og det var det jeg hadde tenkt å bruke pengene på (nytt sengetøy). Men fin genser - og dyrere enn noe jeg trodde jeg skulle eie ever :overrasket:

Ja, ja... da blir det en tur på Vestby med skattepengene når de kommer, om de noen gang kommer og om det blir noen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...