Suzy Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #841 Del Skrevet 13. februar 2009 men det viktigste er jo egentlig om du har det eller ikke! Jeg vet jo ikke hva jeg har akkurat nå.. det er vel halve problemet. Føler meg motløs og trist og alt er kølsvart. Jeg gleder meg ikke til noe, bare følre meg trist og oppgitt og gruer - deri ligger vel saken. Han har noe å se frem til og har valgt noe - jeg sitter bare hjelpeløs og må la ham endre min skjebne. Det plager meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 13. februar 2009 #842 Del Skrevet 13. februar 2009 Han har noe å se frem til og har valgt noe - jeg sitter bare hjelpeløs og må la ham endre min skjebne... Du må ikke tillate deg selv å sitte der "hjelpeløs", Suzy. Tøffe, flotte jenta! Du må tenke gjennom hva du vil. Med andre ord: Du må også velge, slik han har gjort - og deretter gå for valget ditt med hud og hår! Du blir ikke lykkeligere av å grave deg ned sånn, vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 13. februar 2009 #843 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg signerer Sisu 200%! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #844 Del Skrevet 13. februar 2009 Åh jenter... Men akkurat nå har jeg ikke noe valg - jeg velger å fortsette å være sammen med ham, for han er for god til å gi slipp på akkurat nå - men det større valget (her eller der, nå eller når) de har jeg ikke noen mulighet til å ta nå. Han har valgt å flytte. Jeg kan ikke velge vekk det, hvor mye jeg enn vil. Jeg har valgt å forsøke å finne en mildertidig jobb og dermed leve hos ham fra høsten - OM det er gjennomførbart - og jeg har valgt å bo her ett år til etter det - men da er vi altså to år avgårde og må antagelig velge helt på nytt. Det er situasjonen akkurat nå som føles ukontrollerbar og fæl og svart. Han reiser jo fra meg og det er ikke til å holde ut for øyeblikket, sjøl om jeg skjønner hvorfor han har valgt slik, sjøl om jeg vet han er glad i meg og sjøl om jeg er sto jente som greier meg sjøl! Jeg velger meg ikke bort - jeg syns bare det er så håpløst å se noe fremover akkurat nå, fordi min verden har blitt helt annerledes enn den var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 13. februar 2009 #845 Del Skrevet 13. februar 2009 Åh jenter... Men akkurat nå har jeg ikke noe valg - jeg velger å fortsette å være sammen med ham, for han er for god til å gi slipp på akkurat nå - men det større valget (her eller der, nå eller når) de har jeg ikke noen mulighet til å ta nå. Han har valgt å flytte. Jeg kan ikke velge vekk det, hvor mye jeg enn vil. Jeg har valgt å forsøke å finne en mildertidig jobb og dermed leve hos ham fra høsten - OM det er gjennomførbart - og jeg har valgt å bo her ett år til etter det - men da er vi altså to år avgårde og må antagelig velge helt på nytt. Det er situasjonen akkurat nå som føles ukontrollerbar og fæl og svart. Han reiser jo fra meg og det er ikke til å holde ut for øyeblikket, sjøl om jeg skjønner hvorfor han har valgt slik, sjøl om jeg vet han er glad i meg og sjøl om jeg er sto jente som greier meg sjøl! Jeg velger meg ikke bort - jeg syns bare det er så håpløst å se noe fremover akkurat nå, fordi min verden har blitt helt annerledes enn den var. Du har allerede tatt noen klare valg Suzy, synes det er godt gjort jeg! Javel, han har valgt å flytte, og har sine grunner til det. Men du har: - Valgt å fortsette å være sammen med han - Valgt å forsøke å få jobb/vikariat og kunne bo hos han en periode - Valgt å bo hos deg selv etter et periode hos han. Vet du gjerne skulle hatt noe mer håndfast, langvarig og solid. Og skjønner det så inderlig godt! Men prøv å se om du etterhvert klarer å fokusere på de valgene du har tatt, og klare å ta dagene som de kommer. Vi tar mange valg, og mange av disse tar vi med tanke på fremtiden. Men hvem vet hva fremtiden bringer? Ingen vet! Kanskje ble det ikke så greit for han å flytte allikevel? Kanskje trives du knallgodt når du bor hos han en periode? Kanskje skjer det noe helt annet og dere havner et annet sted? Kanskje er det ikke meningen at det skal bli dere? Man vet ikke.... Men status i dag er at du har en kjæreste du er inderlig glad i, som elsker deg og som ønsker å jobbe for at dette skal fungere. Du skriver selv at du velger å være sammen med han... Go for it! Jeg vet det er enklere sagt enn gjort dette... Og jeg vet det er usigelig trist at han flytter. Jeg mener virkelig ikke å virke belærende eller undergrave din rett til å være trist. Absolutt ikke! Vil bare så gjerne gi deg noen positive tanker, få frem smilet og at du klarer å se alt som tross alt er bra... Dette er et refreng fra sangen Ville Fugla, av DDE (utrolig hva denne jenta har vært innom av musikk serru...) : Ingenting kjæm av sæ sjøl, du må gi helt og alt Svette og tåra smake både beiskt og salt Når du ønske dæ regnbuen må du tål ei regnversbyg - tamme fugla drømme, mens ville fugla flyg Synes den teksten sier utrolig mye, og har gitt meg litt ekstra guts i perioder ting ikke har vært like bra.... Huff, ikke lett dette altså! Tenker på deg, og håper så inderlig at det ordner seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #846 Del Skrevet 13. februar 2009 Du skriver så fint Svanungen Det er nettopp det jeg forsøker å vise - jeg har valgt noe - jeg er ikke typen som sitter stille og venter på at ting skjer meg, men nå må jeg det en liten stund. Jeg skal smile også. Lover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 13. februar 2009 #847 Del Skrevet 13. februar 2009 Du skriver så fint Svanungen Det er nettopp det jeg forsøker å vise - jeg har valgt noe - jeg er ikke typen som sitter stille og venter på at ting skjer meg, men nå må jeg det en liten stund. Jeg skal smile også. Lover. Det er bra! Har nok en tendens til å skrive på samme måten som jeg snakker - rett fra hjertet. Av og til blir det litt fort og galt, men det går heldigvis stort sett bra. Håper du får en fin helg, tross alt! Her er det frem med og nyte fredagskvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. februar 2009 #848 Del Skrevet 14. februar 2009 valentinklem fra meg: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #849 Del Skrevet 14. februar 2009 valentinklem fra meg: Søta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 14. februar 2009 #850 Del Skrevet 14. februar 2009 Bare innom med en og håper du har en fin helg, Suzy, tross alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. februar 2009 #851 Del Skrevet 14. februar 2009 valentinklem fra meg: Søta!! ( ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 15. februar 2009 #852 Del Skrevet 15. februar 2009 Du skriver så mye fint og gjennomtenkt Suzy. Har vært fast leser her nå i laang tid, så nå er det på tide å legge igjen spor.. Ønsker deg en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #853 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) God søndagsmorgen! Sjandark - så hyggelig at du leser hos meg Jeg har hatt en utrolig fin helg så langt. Jeg har vært lat og slurvete på mat og trening, men tnker at jeg trenger å slappe av og trenger og roe ned, koble ut og kose meg, så da får jeg heller ta opp tråden og virkelig gå inn for det senere. Jeg trenger å finne glede nå og makter ikke å fokusere på maten på den måten jeg må for å klare å komme igang med den siste biten av vektnedgangen. Det krever for mye av et fokus som jeg for tiden ikke har. Fredag dro jeg hjem og bare koste meg hjemme. Latet meg på sofaen hele kvelden og hadde riktig bra Hadde i utgangspunktet planer om å i det minste dra i svømmehallen, men så kunne ikke venninna mi være med og da gad jeg rett og slett ikke. Og i går lå jeg til jeg ikke orket mer, spiste en deilig frokost mens jeg hørte på radio også dro jeg til sentrum for å treffe et par venninner på kafe. Vi satt leeenge og skravla, før vi fant ut at vi skaulle handle også gikk vi i følge på butikken (dvs et par butikker vi i utgangspunktet ikke hadde tenkt vi skulle dra i ) også tok vi jammen en kaffepause til før vi dro hjem. Vel hjemme lagde jeg meg deilig middag før jeg kledde på meg i tjukke lag og sparket bort til en annen venninne av meg der vi drakk hvitvin og spilte brettspill og yatzy. Det var så gøy! Lo mer og bedre enn jeg kan huske å ha gjort på evigheter og det var vel verdt å fryse seg hjem gjennom 23 minusgrader for Sitter her med pc og kaffe og har et halvt øye på Great Designs på tv. Skal snart opp og besøke venninna mi med ganske nybakt baby, men først skal jeg bruke litt tid på en ekstrajobb jeg har tatt på meg. Å oversette en tekst på til engelsk - det tar litt tid, men det er greie penger og jeg trenger virkelig en ekstra slant nå. Mmmm er deilig - også på en søndag. Får komme igang med det jeg hadde tenkt å gjøre. Ha en deilig søndag du også. Endret 16. februar 2009 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 15. februar 2009 #854 Del Skrevet 15. februar 2009 Det høres ut som at du har hatt en helt fantastisk helg, Suzy! Ble kjempeglad da jeg leste dette.. så mye avslapning og gøy.. Det har du absolutt fortjent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 15. februar 2009 #855 Del Skrevet 15. februar 2009 Høres ut som om du har hatt en fin helg! Det var godt å lese, det både fortjener og trenger du. Jeg er helt enig med deg i det du skriver om at det er viktig å slappe av og kose seg når man går gjennom tøffe perioder. Gjøre gode ting for seg selv, fokusere på velvære og avslapning. Ha en fortsatt fin søndag kjære Suzy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 15. februar 2009 #856 Del Skrevet 15. februar 2009 Så fint at du har det bra Suzy-vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 15. februar 2009 #857 Del Skrevet 15. februar 2009 Høres ut som en kjempebra helg! Viktig å kose seg, og bare gjør ting man har lyst til av og til! Er nok av hverdager, plikter og ymse tanker ellers... Sløv helg her også, masse timer på sofaen, med strikketøy, pc, frukt, snop etc. Ikke bra kostholdsmessig, men veldig bra "kosemessig"! Ønsker deg en fin søndagskveld, og en fin start på uka i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #858 Del Skrevet 16. februar 2009 God mandagsmorgen! Herregud så tidlig ute jeg er... Var på jobb klokka halv åtte og da hadde jeg virkelig somlet, for jeg vet at jeg sannsynligvis ikke får forlatt åstedet før tidligst klokka 15 i dag uansett Jeg liker ikke å være sjef. Men jeg er i det minste godt i gang både med kaffe og med jobb. Kjæresten kom sliten og kosete hjem i går og ble over til i dag. Veldig fint og grunnen til at jeg er så tidlig oppe. Har sovet urolig i natt og vet ikke hvorfor. Vet jeg har drømt masse uroligdrømmer, men husker ikke hva det var. Typisk når jeg er stresset i hodet så drømmer jeg urolig. Venninna jeg var på cafe med på lørdag stilte meg forøvrig et veldig godt spørsmål, som jeg har tenkt mye på etterpå. Hun sa at hun aldri hadde forstått hvorfor jeg hadde så stor trygghet og sjøltillit på alle mulige områder i livet, alt jeg gjør gjør jeg godt og med trygghet, men når det kommer til menn så er jeg nesten forbløffet over at noen vil ha meg og har så lite sjøltillit. Hvorfor? Jeg vet ikke - kanskje vet jeg noe av det, men hun treffer spikeren helt på hodet. Spørsmålet er bare hvordan man endrer slike mønstre... :klø: Nå må jeg jobbe videre. Mye i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. februar 2009 #859 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er fryktelig med venner som kjenner deg godt og som stiller deg akkurat det spørsmålet som treffer midt i magen. Men, de er fryktelige å ha på en god måte. Håper tirsdagen fyller deg med kjærlighet, glede og latter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 17. februar 2009 #860 Del Skrevet 17. februar 2009 God morgen Suzy! Bare innom for å ønske deg en fin dag! Håper som MarianneE at tirsdagen bringer mye kjærlighet, glede og latter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå