Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:lete:

Looking for me?

Skrevet

Aner jeg at det ikke gikk veien denne gangen heller?

Skrevet

Neida. Dvs det vet jeg ikke enda, rett og slett.

Det har bare kommet to bud. Det første på prisantydning, andre 100.000 over fordi selger ikke godtok første bud. Andre bud står til i morgen, så da har jeg meldt inn forkjøpsrett og den går ut ved midnatt - så i praksis vet jeg ikke en døyt før i morgen.

:overrasket:

Nervepirrende og skrekkelig.... :trist:

Skrevet

Hmm.. Hvordan funker det når forkjøpsretten går ut før budet da? :klo: Legger du da inn forkjøpsrett på dette ene budet, og hvis noen øker blir fristen utsatt og du må legge inn forkjøpsrett på nytt?

Skrevet

God morgen!

Tidlig på plass i dag og planer om å gå tidli gog få syklet litt for meg selv etter jobb. Kjenner yogatimen i skrotten i dag og regner med at jeg kommer til å kjenne mer utover for det var tøft i går.

Jeg er skikkelig stolt da :sjenert: Jeg måtte vise en stilling, eller rettere sagt gjøre en stilling mens instruktøren viste et poeng på meg og det er en stilling jeg syns er supervanskelig (vrkskasana). Det krever nemlig ganske mye konsentrasjo å ikke miste balansen, men jeg klarte det. Hurra! Alle små seiere, sier nå jeg :nigo:

Melding fra kollega om at hun har vært på sjukehuset i natt med søsteren sin, så vi må avlyse et større møte i dag. Litt dramatisk på mottan, men det er vel igrunnen ikke annet man kan gjøre i slike tilfeller.

Også venter jeg meg nesten ihjel på forkjøpsrettavgjørelsen da... :sukk:

Jeg vet ikke hvordan det arter seg når man melder inn forkjøpsrett før budrunden er over, sant og si, men det finnes sikkert regler for det og.

Du melder ikke inn på noe beløp, men melder at du vil bruke forkjøpsretten. Når fristen har gått ut får du tilbud om å ta over kjøpet til den verdien budrunden har kommet opp på - om du har den lengste ansenniten. Det er igrunnen alt jeg vet :vetikke:

Antar at vi ikke har den lengste ansenniteten heller, men håper litt selvsagt.

Phu... slitsomt!

Trenger :kaffekopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Skjønner at du er spent nå, altså! Regner med dere får beskjed så fort mekleren kommer på jobb? Tvi-tvi!! :)

Skrevet

Spennende dette!!! :klem:

Serverer :kaffekopp: og prøver iherdig å ikke slenge en småteit kommentar angående skrivefeil :sjenert:

:fnise:

Skrevet

Oj, så spennende. :hoppe:

Skrevet

Men betyr det at dere kan risikere å måtte kjøpe det huset til en hvilken som helst pris, hvis dere har lengst anisennitet og budrunden plutselig tar av igjen i dag? :klo: Skjønner ikkeno jeg, men heier på dere! :)

Skrevet

Serverer :kaffekopp: og prøver iherdig å ikke slenge en småteit kommentar angående skrivefeil :sjenert:

:fnise:

Så den, men rakk ikke rette :sjenert:

Men betyr det at dere kan risikere å måtte kjøpe det huset til en hvilken som helst pris, hvis dere har lengst anisennitet og budrunden plutselig tar av igjen i dag? :klo: Skjønner ikkeno jeg, men heier på dere! :)

Nei, nei - den som har lengst ansennitet får tilbud om å kjøpe, men må ikke.

Men vedkommende kan ikke gå under det høyeste budet uansett, men må overta den kjøpssummen.

Megler har ringt. Ti stykk har medlt forkjøp og den med lengst ansennitet hadde fra 1949 ( det har vi jo ikke sjans i havet på :roll:), men budrunden pågår og nå er vi på 4.150.000 - om ikke annet så får vi sørge for at vedkommende må kjøpe dyrt :nigo:

Skrevet

men budrunden pågår og nå er vi på 4.150.000 - om ikke annet så får vi sørge for at vedkommende må kjøpe dyrt :nigo:

:lur:

Litt ondskap gjør godt i hverdagen :ler:

Men hva om de fra 1949 trekker ønsket om forkjøpsrett, kan dere få den da allikevel?

Er jo en hel bok å sette seg inn i, dette OBOS-greiene :daane:

*bondejente*

Skrevet

:lur:

Litt ondskap gjør godt i hverdagen :ler:

Men hva om de fra 1949 trekker ønsket om forkjøpsrett, kan dere få den da allikevel?

Er jo en hel bok å sette seg inn i, dette OBOS-greiene :daane:

*bondejente*

Nå er vi på 4.250.000... og svaret er ja - om de fra 1949 og de fem andre som er foran oss trekker seg så får vi tilbudet. Men det er ikke særlig sannsynlig at det skjer selvsagt.

Men det er ny visning til uka på et par steder, så alt håp er ikke ute. Merker jeg er litt pragmatisk pr nå gitt...

Skrevet

1949 ja... :daane: Men da satser dere på å bli med i budrunden og presse opp prisen slik at det kanskje faller ned noen med 63 års ansiennitet da? :fnise: For ei røre! Helt enig med Roadrunner, dette OBOS-greiene er for spesielt interesserte altså! Heldigvis var ingen av leilighetene vi så på (eller var med i budrunde på) OBOS-leiligheter, så vi slapp å forholde oss til hele greiene. Det er nå egentlig litt rart, siden det virker som om alle som er aktuelle for dere er OBOS? :klo:

Heier fremdeles! :hoppe:

Skrevet

Yess - det er akkurat sånn det er - vi presser opp prisen for de andre :ler:

Nå står budet til 11 og jeg regner med at det kommer fler og vi mister den, og da kommer vi ikke til å by mere heller. Vi kan gi oss nå.

Det er endel som ikke er OBOS her oppe også, men det er mange OBOS-hus og det er egentlig en fordel. Først og fremst fordi man slipper dokumentavgiften når man kjøper andelsleilighet og det sparer vi jo fort en 100.000 på omtrent (som kan brukes på selve kjøpet istedet). Dessuten er det sikkert med borettslag, økonomisk, vedlikeholdsmessig osv osv - og man kan jo være heldig og score på forkjøp :vetikke:

Og det er jo egentlig ikke særlig komplisert.

A, B, C og D vil ha samme hus.

A legger inn bud, B byr i mot og C imot det igjen. D er derimot OBOS-medlem og melder forkjøpsrett og når B tilslutt vinner budrunden så får D tilbud om å kjøpe til den prisen som B har vunnet budrunden på (fordi D er medlem).

Da kan D velge å kjøpe eller ikke.

Sier han ja så er det greit og sier han nei får B det.

Skrevet

Da var det på 4,3 mill så da gidder ikke vi by mer - også er det bare å vente og se på hvem som tar det :)

Skrevet

Og derr var det avgjort. Tre takket nei og fjerdemann med ansennitet fra 1984 tok det på 4,3 mill.

Da var det på'an igjen.

Og jeg drar og sykler.

Skrevet

God sykkeltur!

Snart sykling på meg også. Bare hjem og spise litt først og skifte...

Skrevet

God morgen!

På jobben og drøyer trimmen til etter arbeidsdagen er over i dag. Planen er å true meg selv til å løpe langt og lenge i dag. Stønn... men det må liksom til om jeg skal klare å nå målet om å løpe en mil. Utrolig kjedelig er det, men etter den første halvtimen pleier det å begynne å hjelpe litt - så jeg forsøker å overtale meg selv langsomt undervegs :ler:

I dag er målet å løpe i 50 minutter. Pers så langt er 40. Puuhh...

Ellers blir det kusinelunsj og et jobbmøte - og vips så er vel denne dagen over også, tenker jeg.

Litt uggen i magen i dag... Håper jeg ikke brygger på noe tull :overrasket:

Prøver med :kaffekopp:

Det hjelper mot nesten alt.

Skrevet

Løpe 50 minutter? Du GALE vesen! :daane:

Jeg måtte i alle fall tatt bort 0-en din :sjenert:

Og ikke småtteri til økning heller da, fra 40 ti 50... Ikke noe baby-step her skjønner jeg? :ler:

Ønsker en fin onsdag, og håper magen går seg til!

:kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...