juliane Skrevet 17. januar 2012 #8262 Skrevet 17. januar 2012 Å, så kjipt! Regner med budet står til 12 og det er jo ikke sikkert at det blir enda høyere, men 200.000 er jo uansett innmari mye over grensa da...
Suzy Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #8263 Skrevet 17. januar 2012 Å, så kjipt! Regner med budet står til 12 og det er jo ikke sikkert at det blir enda høyere, men 200.000 er jo uansett innmari mye over grensa da... Ja det blir bare ikke aktuelt. Enkelt og greit. Det er et totaloppussingsobjekt og en må regne med å putte inn minst 100.000 der for å få det bra - og det er bare ikke verdt 4,5 mill altså. Ah... jeg begynner virkelig å lure på om vi har noen sjanse til å finne et sted å bo jeg altså
Roadrunner Skrevet 17. januar 2012 #8264 Skrevet 17. januar 2012 Så utrolig kjipt da! Fader heller, jeg hadde virkelig tro på dette!
Suzy Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #8265 Skrevet 17. januar 2012 Nå er det oppe i 4,63.. det er egentlig helt greit - da er det så "out of reach at det ikke er noe å lure på liksom. Folk må være helt gale
juliane Skrevet 17. januar 2012 #8266 Skrevet 17. januar 2012 På en måte greit at det går så høyt over da, så er det virkelig ikke noe å tenke på engang... Et sted å bo får dere nok, men sånn som boligmarkedet er nå blir man fort gående på visninger i månedsvis før man finner noe som er bra. Vi gikk i gjennomsnitt på to visninger hver helg fra begynnelsen av februar til slutten av mai før vi fant noe, og søstra til A skal på visning igjen i dag - og det begynner å nærme seg et år siden hun begynte å lete. Problemet er vel at man strekker seg etter det som er akkurat noen hundre tusen for dyrt... Vi endte jo opp med leilighet nær en bråkevei slik at det er litt støy med åpent vindu, men det var eneste mulighet for at vi fikk den størrelsen vi ønsket i det området vi ønsket - ellers hadde vi endt opp med 20 kvm mindre.
Roadrunner Skrevet 17. januar 2012 #8267 Skrevet 17. januar 2012 Kanskje like greit at den går solid over når den først blir for dyr allikevel ja... Langt utenfor rekkevidde, og ikke bare bli slått på målstreken... Men fy fader! Hvor langt ligger den over prisantydning? (husker ikke hva den stod i i utgangspunktet...) Og hvis kjøkken og bad også må pusses opp, blir det fort mye mer enn 100.000 som går ut etter kjøpet...
Suzy Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #8268 Skrevet 17. januar 2012 Den gikk tilslutt for 4,65 - og prisantydning var 3,97 - så nesten 700.000 over prisantydning. Det er sjukt... Jeg forestiller meg at vi må regne med å intensivere jakten litt her ja - skal det bli noe av dette her. Fordelen er at leilighetene der vi bor også går opp i pris, men hallo.... Vi skal jo ha noe som vi kan overleve med også.
Gjest Purple Haze Skrevet 18. januar 2012 #8269 Skrevet 18. januar 2012 God morgen Det var dårlige nyheter, men når dere først skulle tape budrunden, er det greit å tape den skikkelig! 700 000 over er jo bare helt vilt . Er glad jeg ikke skal på husjakt i hovedstaden, for å si det sånn. Også er jeg overbevist om at dere finner huset dere skal ha snart
Roadrunner Skrevet 18. januar 2012 #8270 Skrevet 18. januar 2012 God morgen, Suzy! Halvveis i uka, og håper onsdagen er en fin dag
Suzy Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #8271 Skrevet 18. januar 2012 God morgen! Ja å tape med skikkelig brask og bram var igrunnen like greit når det først skulle gå sånn. Jeg er uansett ikke villig til å gi en arm og et bein for noe man må investere enda mer i. Det er bare sprøtt Det som begynner å bekymre meg er om vi i det hele tatt har råd til å komme oss inn på markedet - i den typen bebyggelse vi vil ha - når det er så villt. Jeg er ikke villig til å bo meg ihjel - og vi blir jo blåst ut av vannet med disse budrundene Ja, ja - det dukker opp noe, sier kjæresten, og jeg antar han har rett. On a happier note: Første spinningtime på ett og et halvt år unnagjort i går Åh det var så stas. Det er lenge siden, så jeg var litt forsiktig, men du verden så digg det er! Hadde nesten glemt hvor moro det er. Var tidlig ute, så jeg tråkket vel i tjue minutter for meg selv før timen, for å bli varm, så var det en 70 minutts time, så jeg var passe gele etterpå gitt. Men jeg merket at det handler mye om teknikk - og den sitter fortsatt - at kondis til en viss grad er kondis (det hjelper nok at jeg har løpt endel) og at jeg må finne igjen sykkelbuksene mine litt faderlig fort, for jeg har vondt i rumpa! I dag møtte jeg kollegaen og har løpt 30 minutter - og nå er jeg sliten. Blir fint å ikke skulle på noe i kveld. Vurderer yoga opp mot kinetics i morgen. Det er en basictime på treningssenteret som jeg kunne tenke meg å gå på for å lære hva det er og hvordan det gjøres, men den er klokka sju i morgen kveld. Yoga er midt på dagen og da er jeg liksom ferdig. Får kjenne litt på det. Skal på Forum/seminar i dag fra ti til fem rett borte i gata. Blir sikkert nyttig, men jeg er litt usikker på en av tingene jeg skal legge frem... vet ikke om jeg er godt nok forberedt, rett og slett og det føles litt dritt I tilfelle er det min egen feil og jeg får bare ta det. = akkurat nå.
Sauen Shaun Skrevet 18. januar 2012 #8272 Skrevet 18. januar 2012 Det er ingen god følelse å kjenne på at man ikke er godt nok forberedt. Men det går nok bedre enn du frykter.
Suzy Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #8273 Skrevet 18. januar 2012 Det er ingen god følelse å kjenne på at man ikke er godt nok forberedt. Men det går nok bedre enn du frykter. Jeg håper det... Håper å ta det på luretriksmetoden - har tre ting jeg skal snakke om og har forberedt dem i en samle PPT. Første er bra - i midten er svak og siste er bra. Når jeg pakker det inn, så kanskje det ikke merkes så godt?
juliane Skrevet 18. januar 2012 #8274 Skrevet 18. januar 2012 Jeg tipper du klarer å ta det helt fint på luretriksmetoden! Kanskje det er hus som trenger litt oppussing, men ikke er rene oppussingsobjekter som er tingen? Da er det uinteressant for sånne som kjøper, setter tre polakker inn der døgnet rundt noen uker og så selger - og man får også luket vekk alle dem som ikke kan/orker å kjøpe noe annet enn der de kan flytte rett inn.. Ellers er det som jeg nevnte i går kanskje et tips å se om det er en eller annen "feil" dere kan godta; støy, 1. etasje (ikke så aktuelt på rekkehus, men veldig aktuelt på leiligheter), eller sånne ting, som gjør at endel folk er mindre interesserte. En leilighet i vår oppgang hadde siste visning i går (ligger ute for andre gang), og siden jeg står på liste vet jeg at det ikke har kommet inn noen bud enda i alle fall. Tilsvarende leilighet 100 meter lenger borti gata hadde gått skyhøyt over takst, men pga faren for støy er det mye mindre interesse her. Var derfor vi fikk vår leilighet så "billig", men vi får jo samme problemet når vi skal selge da...
Suzy Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #8275 Skrevet 18. januar 2012 Det gikk fin-fint på luretriksvis Jeg hadde litt dårlig tid også, for programmet var så fullt, at jeg måtte være ganske kjapp - og da ble det veldig bra Kom hjem til deilig middag. Kjæresten jobber ekstra og datteren hans hadde laget mat - stas altså. Du har nok rett i at vi må finne en feil for å finne noe, Juliane. Litt av problemet er at det meste her - i allefall i rekkehus og tomannsboligsjiktet - ligger rimelig bra til og er utrolig ettertraktet. I allefall virker det slik. Pr nå er så godt som alt, som ligger ute på de to områdene vi kikker, solgt - og veldig mye av det langt over takst Får nesten bare satse på at det roer seg litt når det begynner å bli flere boliger ute på markedet Åh så god og mett
Suzy Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #8276 Skrevet 19. januar 2012 Stønnn.. om man for en gangs skyld skulle komme seg i seng til en ganske bra tid - hva skjer? Joda, da begynner en bilalarm å ule i gata utenfor klokka 4.40 Og igjen ti minutter senere og igjen 5:07 Faen! Endte med å gå og legge meg i stua litt over fem, men da var det jo bare en haltime til klokka ringte og jeg vet ikke om jeg sov noe særlig igjen. Kjenner meg sliten, rett og slett. På toppen så meldte datteren kvart på seks i dag tidlig og har stort sett tilbrakt natta på badegulvet med magesmerter... Ikke bra Nå er hun på legevakta, så håper jeg hun får skikkelig hjelp så snart som mulig. Jeg er skikkelig bekymret for henne. Satser på yoga midt på dagen i dag og om alt går bra så kommer jeg meg på massasje i dag også. Timen jeg lgedet meg sånn til i forrige uke er flyttet til i dag, så jeg krysser fingrene... -inntaket har startet.
Roadrunner Skrevet 19. januar 2012 #8277 Skrevet 19. januar 2012 Huff, for en avslutning på natten og start på dagen! Bilalarm, vraktrøtt og bekymringer for dattera... Tror du trenger den massasjen i dag, så krysser fingrene for at det ikke blir flere utsettelser/kanselleringer.
Gjest Purple Haze Skrevet 19. januar 2012 #8278 Skrevet 19. januar 2012 God morgen Det var da en dårlig start på dagen! . Håper det bår bra med datteren din. Det høres ikke bra ut med slike magesmerter Håper dagen din tar seg kraftig opp! Og nå drar det seg mot helg også!
Suzy Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #8279 Skrevet 19. januar 2012 Hun har kommet inn til lege nå i allefall, så jeg vetner på å høre hvordan det har gått og hva de kan gjøre evt. Det begynte med menssmerter på mandag og har egentlig bare eskalert utover uka og nå var mensen over men smertene enda større Og da syntes jeg hun skulle dra på legevakta, rett og slett. Heldigivis kom hun veldig fort inn. Nå har jeg søkt opp en akupunktør her i sentrum og sendt mail om hun kan se for seg at det kan hjelpe med det mot smertene til dattern - og hvor mange timer og hvor intensivt opplegg hun trenger. Kan det på noe vis hjelpe henne, så spanderer jeg gjerne... Huff... Jeg tror også den massasjen kommer til å være velplassert.
juliane Skrevet 19. januar 2012 #8280 Skrevet 19. januar 2012 Huff, datteren har virkelig stadig vekk et eller annet galt hun? Tenker også det er veldig på sin plass med en massasje for mammaen hennes i dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå