Gjest Purple Haze Skrevet 13. januar 2012 #8241 Skrevet 13. januar 2012 Forkjøpsrett er en fin ting! Da kan dere sitte på gjerdet og vente til budrunden er ferdig, by det samme som høyeste bud og få leiligheten. Smart for den som har forkjøpsrett, surt for den som ikke har Kul strikkejakke God helg!
Suzy Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #8242 Skrevet 14. januar 2012 God ettermiddag. Har ryddet i kjøleskapet på formiddagen og det ble det riktig så gode vafler av. Så frokosten har vært av det litt usunne slaget - kakevafler med lemon curd Ser ut til å bli en langsom dag i heimen. Kjæresten var ute i går og han kom ikke så sent hjem, men våknet tidlig i dag med en grusom hodepine. Han vekket meg i 11 tida og lurte på om jeg hadde hodepinetabletter og har ligget til nå. Jeg skriver handleliste og forsøker å komme på noe lurt å spise til middag i dag. Foreløpig er jeg temmelig ideløs Kanskje inspirasjonen kommer når jeg er sulten igjen Tror det blir husmorgjerningen i dag. Senga trenger nytt trekk og støvsugeren burde fått litt fart på seg.
Gjest Purple Haze Skrevet 14. januar 2012 #8243 Skrevet 14. januar 2012 Godt med en sakte lørdag, vel . Jeg synes helgene går alt for fort, så lørdag og søndag kan godt være kjempesakte!
Suzy Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #8244 Skrevet 15. januar 2012 Søndag Ble lite husarbeid i går (bare matlaging), så i dag har jeg skiftet på senga, vasket to maskiner, satt på oppvasken og nå er det og film på tv. Skal snart på visning og er spent. Veldig spent. Håper det ser like bra ut som jeg tror. God søndag til alle som stikker innom.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. januar 2012 #8246 Skrevet 15. januar 2012 Spent på å høre hvordan det gikk på visning! Håper du kommer med referat
Suzy Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #8247 Skrevet 15. januar 2012 Klart jeg kommer med referat Jeg vil ha det huset. Herregud så bra. Kjempefint med all verdens muligheter og rom... åh.. det hadde rett og slett vært helt perfekt for oss altså. Meen det var selvsagt utrolig mye folk på visning Jeg må si jeg ble litt nedslått i møte med sikkert femten stykker der inne altså. Puh... det er en visning til i morgen og da vi skrev oss på lista så var det alt 12 andre på lista.... Så vi får bare se gitt. Men jeg tror det blir forkjøpsrettløsningen på oss. Ikke noen vits i å stresse seg med i budrunde om det er sånn at vi er så heldige å kunne komme inn og ta det på ansennitet. Spørsmålet er selvsagt om jeg har nok til å kunne ta det - eller om det er noen som har arvet av bestemor e.l. Det kommer til å bli en spennende uke gitt.
Suzy Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #8248 Skrevet 15. januar 2012 Nå har jeg sittet og sett på utvalget av kjøkken her og der og IKEA har virkelig godt utvalg og gode priser i forhold til de andre. Jeg VIL ha det huset altså. Kan man ville det nok til at det blir slik?
Gjest Purple Haze Skrevet 15. januar 2012 #8249 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har trua! Krysser alt jeg har for at dere får det . Nå kan du sitte litt på gjerdet og se an budrunden, og så seile inn og ta det på forkjøpsretten. Du har jo ganske mange år, så dere burde ligge godt an
Roadrunner Skrevet 16. januar 2012 #8250 Skrevet 16. januar 2012 Så spennende! Er de fleste rekkehus/leiligheter etc i Oslo OBOS? Blir det tidligst start på budrunden i morra, etter andre visning? Jeg krysser i alle fall alt jeg har for dere!
Gjest Purple Haze Skrevet 16. januar 2012 #8251 Skrevet 16. januar 2012 God morgen Håper mandagen blir bra, og huskjøp blir avgjort kjapt!
Sauen Shaun Skrevet 16. januar 2012 #8252 Skrevet 16. januar 2012 God morgen! Håper virkelig at den leiligheten blir deres.
Suzy Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #8253 Skrevet 16. januar 2012 God morgen ladies Startet dagen med trening og stabsmøte, så har knapt sett pc'n min før nå Huset ja... phu... Andre visning er halv seks i kveld, så det starter ikke noen budrunde før tidligst i 12-tida i morra, tenker jeg. Da håper jeg den går ganske radig unna slik at vi kan begynne å ta stilling til forkjøp osv. Jeg er litt usikker på om vi faktisk må legge inn bud i tillegg til å melde forkjøp, eller hva som skjer, men jeg skal ringe OBOS og høre i dag har jeg tenkt. Samme hva som skjer så vet vi ikke noe sikkert før etter midnatt onsdag - da går fristen for forkjøpsretten ut De fleste rekkehus er nok ikke OBOS i Oslo - men det er mange leiligheter og rekke hus som er det, og det er mange som har innmar i lang ansennitet har jeg inntrykk av. Nå har jeg da noen år jeg og, men jeg frykter voldsom t at det skal dukke opp en eller annen med 30 år eller noe slik... Jeg er i det hele tatt så spent nå. Og kjæresten er likedan - jeg ønsker meg det huset så mye nå at jeg nesten er litt redd. Ellers ikke mye å melde. Alt i hodet mitt er hus
Roadrunner Skrevet 17. januar 2012 #8255 Skrevet 17. januar 2012 Krysser fingrene for spennende tirsdag!!! Hva sa OBOS i går?
Suzy Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #8256 Skrevet 17. januar 2012 God morgen! Tidlig på plass i dag - satser på spining etter jobb i dag (første gang på ett og et halvt år jeg setter meg på sykkelen ), så ikke morgentrening i dag. I morgen er det derimot til pers igjen. Uhyggelig støl på baksiden av lårene i dag etter å ha trent utfall med smith-maskin og vekt på i går. Stønn... Litt støl et par andre steder også kjenner jeg, men ikke på langt nær så ille. OBOS sa at jeg ikke trenger å være med på budrunden. Alt jeg trenger er å melde inn forkjøpsrett til OBOS og å sende med dokumentasjon på at vi har finansiering for det beløpet vi melder inn. Beløpet vi melder må være makssummen vi vil gi. Om summen blir høyere enn det vi har meldt inn så faller forkjøpsretten vår bort. Megler har ikke noe med dette å gjøre og får heller ikke vite hvilken sum vi har lagt oss på (og det var smart å ikke si noe heller, sa Obos-dama), men ansennitetsdato som gjelder pr nå ligger hele tiden ute på nettsidene på boligen - og nå ligger den på 25.06.2007 (noe jeg slår altså). Det vi ikke vet er selvsagt om den går høyere enn summen vi er villige til å gi, men da er det jo igrunnen greit uansett... Dermed kan vi følge med litt her og litt der - og tenker vi melder inn ansennitet i morgen tidlig med vår makssum og min ansennitet også får vi nå se da... *bite negler* Jeg skal lissom lage en presentsjon i dag som jeg skal vise frem i morgen og jeg er helt utafor Litt kanskje og forsøk på fokus?
Sauen Shaun Skrevet 17. januar 2012 #8257 Skrevet 17. januar 2012 Dette begynner å bli utrolig spennende. Krysser det som krysses kan for at dere får leiligheten på forkjøpsretten. Og selv om du sliter med fokus, så kan det kanskje være greit at du har den presentasjonen å jobbe med. Du kan jo bli smårar av å gå slik i spenning.
Suzy Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #8258 Skrevet 17. januar 2012 Sant nok... nå jobber jeg litt med omtrent ti ting på en gang i ren og skjær rastløshet....
Suzy Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #8260 Skrevet 17. januar 2012 Hvordan går budrunden da? Å fy fader Megler ringte akkurat og budet er 200.000 over det vi har sagt vi vil stoppe på - alt nå Det var farvel til den, tenker jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå