Gjest Purple Haze Skrevet 2. januar 2012 #8121 Skrevet 2. januar 2012 Sjokk å begynne på jobb igjen etter en lang og avslappende juleferie? Godt med hverdag, synes jeg, men så har jeg hatt en unntaksjul også da. Spennende med nye boliger som kommer på markedet framover, da! Tenker dere finner noe dere vil ha til en overkommelig pris. Spesielt med annsienniteten du fikk med deg
Roadrunner Skrevet 3. januar 2012 #8122 Skrevet 3. januar 2012 Innom med litt t-dagsbrygg til tigerpusen! Hvordan gikk det i går, fikk du svingt innom treningssenteret i byen? Så greit ut?
Suzy Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #8123 Skrevet 3. januar 2012 God morgen! I dag våknet jeg skikkelig da klokka til kjæresten "gikk av", så etter å ha tenkt meg om i fem minutter sto jeg opp og var dermed på jobb før sju i dag. Ja, ja. Jeg rakk innom treningssenteret i går og det så kjempefint ut. Gleder meg til å teste fasilitetene i dag Har med treningstøy og har brukt den første halvtimen på jobb til å vaske sålene på joggeskoa som har vært brukt ute i høst Har ingen andre, så jeg satser på at de ble bra - nok. I dag tenker jeg å få løpt litt på mølla og gjøre meg kjent med opplegg og maskiner - så får jeg heller satse hardere utover uka. Det kommer sikkert til å gjøre fryktelig vondt uansett - lenge siden sist Kaffetørst i dag. Og veldig utålmodig på at den boligen skal komme for salg og ikke bare ligge som "kommer for salg". Grr
Sauen Shaun Skrevet 3. januar 2012 #8124 Skrevet 3. januar 2012 :kaffekopp: Fjøskaffe til en kaffetørst tiger. Sånn treningsiver jeg leser om i dagbøkene nå gjør at jeg begynner å se at jeg MÅ ut på tur i dag, for å slippe å ha dårlig samvittighet hver gang jeg er innom KG.
Suzy Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #8125 Skrevet 3. januar 2012 :kaffekopp: Fjøskaffe til en kaffetørst tiger. Sånn treningsiver jeg leser om i dagbøkene nå gjør at jeg begynner å se at jeg MÅ ut på tur i dag, for å slippe å ha dårlig samvittighet hver gang jeg er innom KG. Det er sånn vi gjør det - skyldtynger hverandre inn i helsa
juliane Skrevet 3. januar 2012 #8126 Skrevet 3. januar 2012 Hva er det med deg og det å være opplagt sånn rett etter ferier? Jeg er fremdeles halvdød enda klokka nærmer seg 09.30... Ligger annonsen ute på Finn, men uten dato for visning?
Suzy Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #8127 Skrevet 3. januar 2012 Hva er det med deg og det å være opplagt sånn rett etter ferier? Jeg er fremdeles halvdød enda klokka nærmer seg 09.30... Ligger annonsen ute på Finn, men uten dato for visning? Neimen om jeg vet.. jeg er sabla god til å lade når jeg har litt fri, kan det tyde på Ja den ligger ute, men bare med bilder utenfra (ingen innvendig) og uten visningsdato og med påskrift "kommer for salg". Noe jeg finner skikkelig irriterende. I allefall når det tar to uker før de legger ut datoen
Suzy Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #8128 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Fy flate - det regner ute Makan til drittvær altså (og hvordan kommer jeg meg opp bakkene hjem i dag )! Nå skal jeg faktisk snart stikke av. Var på jobb før sju i dag og har tenkt å tusle avgårde litt over to - gleder meg til å komme meg på trening nå altså! Stygt redd det kommer til å føles dritt ganske fort da - jeg er ikke akkurat i kjempeform... Endret 3. januar 2012 av Suzy
Roadrunner Skrevet 3. januar 2012 #8129 Skrevet 3. januar 2012 Vær ja... Her er Emil på vei inn mot kysten i full fart, og det merkes! Møe vann og møe vind Kjenner jeg må psyke meg opp litt ekstra for å ta turen ut av leiligheten igjen i ettermiddag for å komme meg på trening. Men spinning skal nok bli bra Og ja, det er TUNGT i starten!
Suzy Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #8130 Skrevet 4. januar 2012 God morgen! Åååhhhh så deilig det gvar med trening i går!! Det ble ei veldig snill økt, for jeg visste ikke hvor god løpeformen var og ikke var jeg kjent på styrkeapparatene heller, men jeg tar en ny tur i dag og satser på å dra til litt så jeg kjenenr det i morgen. Så får det bli en hviledag og kanskje ei økt på fredag, tenker jeg. Våknet av vekkeklokka til kjæresten i dag og og dermed var jeg har før sju i dag også Sovnet nesten på sofaen i går også da. Blitt helt skrudd i søvnmønsteret, virker det som. Jeg sovner jo aldri på sofaen og jeg er ikke så morgenfrisk heller I dag skal jeg forresten ut og få skiftet batteri i pulsklokka mi også. Da kan jeg begynne å bruke den skikkelig igjen - det er tross alt morsommere. =
Roadrunner Skrevet 4. januar 2012 #8131 Skrevet 4. januar 2012 Så deilig med litt trening igjen! Var skikkelig tungt på spinninga, er vel kanskje ikke så rart siden det er lenge siden sist... Men godt å komme igang! Her blir det nok treningsfri i dag, lader opp til PT-timen i morra Kanskje få vasket litt klær og småryddet litt? Trengs visst stadig... Serverer mer og ønsker en strålende onsdag!
Sauen Shaun Skrevet 4. januar 2012 #8132 Skrevet 4. januar 2012 Min trening i går ble en økt med snømåking. For min del får det holde som trening. I dag har jeg ingen planer om å trimme, annet enn de vanlige rusleturene til og fra bussen. Det er en av fordelene med å ikke ha bil - det blir mer daglig aktivitet.
juliane Skrevet 4. januar 2012 #8133 Skrevet 4. januar 2012 Takk for at du minnet meg på at jeg må få kjøpt meg den pulsklokka jeg ikke fikk til jul! Så bra at årets første treningsøkt var en positiv opplevelse! For min del var jeg kvalm før oppvarmingssangene på spinningen var over, så jeg tok det veeeelig rolig...
Suzy Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #8134 Skrevet 4. januar 2012 Min trening i går ble en økt med snømåking. For min del får det holde som trening. I dag har jeg ingen planer om å trimme, annet enn de vanlige rusleturene til og fra bussen. Det er en av fordelene med å ikke ha bil - det blir mer daglig aktivitet. Snømåking er seriøs trening det gitt - ikke noe å kimse av. Merker jeg går mer her i byen enn jeg gjorde før ja - bruker jo ikke bilen til daglig jeg heller Takk for at du minnet meg på at jeg må få kjøpt meg den pulsklokka jeg ikke fikk til jul! Så bra at årets første treningsøkt var en positiv opplevelse! For min del var jeg kvalm før oppvarmingssangene på spinningen var over, så jeg tok det veeeelig rolig... Pulsklokke gjør alt mye morsommere, syns jeg. Men så er jeg typen som elsker å monitorere alt jeg gjør også da Kvalm før oppvarmingssangen er virkelig ikke bra Jeg skal sølenge meg med på spinning på senteret der sjøl - må bare til kjelleren og finne ut hvilken pose sykkelskoa ligger i
juliane Skrevet 4. januar 2012 #8135 Skrevet 4. januar 2012 Nei, jeg var kvalm hele nyttårsaften, 1. nyttårsdag (men det kan ha hatt andre årsaker) og mandag kveld da vi hentet tv-en, så det ligger tydeligvis en eller annen bug i systemet som ikke er helt happy med aktivitet. Jeg er jo også en "teller", så jeg tror pulsklokke hadde vært en kjempemotivasjon for meg. Hjelper til å pushe litt ekstra når man ser kaloriene fly avgårde, eller forsøker å holde samme gjennomsnittspuls som forrige gang, f.eks. Var rimelig sikker på at jeg skulle få en til jul siden hele familien er så opptatt av at jeg skal holde meg i form og dermed hiver seg over det med en gang jeg ønsker meg sportsutstyr, men det fikk jeg ikke gitt.
Suzy Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #8136 Skrevet 4. januar 2012 Dårlig gjort! Jeg fikk pulsklokke til jul av kjæresten et år - ønsket meg det veldig - og mistet den utenfor treningssenteret første dagen jeg hadde den med på trening... og selvsagt ble den plukket opp og tatt . Aldri vært så lei meg noen gang, tror jeg.
Roadrunner Skrevet 4. januar 2012 #8137 Skrevet 4. januar 2012 Pulsklokke er et must! Kjenner treninga blir mye kjipere dersom jeg mot formodning skulle glemme beltet hjemme
Suzy Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #8138 Skrevet 4. januar 2012 Dattera ringte i sted - hun kommer en tur til byen og drikker kaffe med mora si. Koselig, men litt bekymra for legesituasjonen hennes. Hun byttet fastlege i høst, for den hun fikk tildelt var hun ikke veldig fornøyd med - så etter tips fra venninna mi så byttet hun til hennes fastlege. Det var en tabbe.... Så langt har hun ikke fått en eneste time der - å ringe om man er akutt sjuk og faktisk trenger time fort er helt umulig. Når hun ringte i går, fordi hun hoster stygt og jobber med mat (så dermed ikke kan gå på jobb) så fikk hun beskjed at første ledige time er den 20... Ikke håp altså. Damene som tar telefonen er i tillegg utrolig uhøflige og utrivelige og hun har nærmest fått kjeft for å ta kontakt med dem. Jeg byttet jo til legesenter her i bygget jeg jobber og er skikkelig fornøyd. Får time på dagen (eller neste dag) og har blitt møtt på best mulig måte hele veien, men på listene deres er det ikke lenger noe ledig. Lurer på å ta henne med opp likevel og høre om det er mulig å få plass til henne der, for det virker helt håpløst å gå hos den andre legen Ja, ja.. noe er det støtt.
Roadrunner Skrevet 4. januar 2012 #8139 Skrevet 4. januar 2012 Tydelig at dattera har vært uheldig med valg av legekontor ja... En ting er at legen har mye å gjøre, men høflige sentralbordansatte, og litt forståelse pleier jo ikke være så galt... Jeg er greit fornøyd med legesenteret og legen, og får stort sett time innen rimelig tid. Tidligere var det ei på kontoret som var ganske "sur" i telefonen (hun hørtes i alle fall slik ut), men hun har sluttet så nå er det bare et par serviceinnstilte og hyggelige damer igjen. Har mye å si! Lykke til!
Gjest Purple Haze Skrevet 4. januar 2012 #8140 Skrevet 4. januar 2012 Hei Så herlig at du er morgenfrisk og opplagt på nyåret! Det er neimen ikke ofte man er sånn etter en avslappende jul. Kjedelig for datteren din med uheldig valg av fastlege. Hun kan jo bytte tre ganger i løpet av et år, så om hun er så misfornøyd, må hun jo bare bytte. Det minner meg på at jeg må bytte fastlege selv også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå