Roadrunner Skrevet 30. desember 2011 #8101 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har sendt dem mail og spurt nå - og ser at OBOS har følgende paragraf: 3.6 Ved utelukking eller utmelding fra OBOS bortfaller opparbeidet ansiennitet. Medlemmer som etter utmeldelse melder seg inn på ny innen 3 år, kan få gjenopprettet ansienniteten som bortfalt ved utmeldelsen, forutsatt at kontingent for alle mellomliggende år først innbetales. Medlemmer med mer enn 3 års kontingentrestanse anses ikke lenger å oppfylle vilkårene for medlemskap, og den opparbeidede ansiennitet bortfaller, og medlemmet kan utelukkes fra OBOS. Og håper i det lengste at den kan strekkes til å gjelde meg og - det er jo bare snakk om åtte måneder og jeg gjør jo gjerne opp med en eneste gang.... Håh... Det der kan jo se ut til å være redningen da! *krysser fingrene*
Suzy Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #8103 Skrevet 30. desember 2011 jeg håper på det - men det er ikke godt å vite ettersom fusjonene mellom de to selskapene skjer nå i romjula (28. desember), så vet jeg ikke om det har tilbakevirkende kraft. Jeg håper i det lengste, for jeg har 15 års ansennitet og det hadde virkelig kommet godt med fremover
Gjest Purple Haze Skrevet 30. desember 2011 #8104 Skrevet 30. desember 2011 Godt å se at du har kost deg og slappet av i jula! Det er jammen godt med et lite hvileskjær sånn midt på vinteren. Håper du fikk mye fint i julegave Krysser fingre for at du får ordnet medlemsskap hos OBOS, skikkelig surt å miste så mye annsiennitet! Jeg overtok medlemsskapet til eksen min, og beholder det med tanke på ungene mine, først og fremst. Tror jeg har over 25 års annsiennitet nå. Greit å ha med seg. Kos deg på vennemiddag i kveld
Gjest Purple Haze Skrevet 31. desember 2011 #8105 Skrevet 31. desember 2011 Godt nyttår, Suzypusen, og takk for det gamle!
Roadrunner Skrevet 31. desember 2011 #8106 Skrevet 31. desember 2011 Godt nytt år, søte pusen! De beste ønsker for 2012!!
Suzy Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #8108 Skrevet 31. desember 2011 Godt nytt år jenter! Det ordnet seg med OBOS - nå er jeg medlem med ansenitet i behold. Det kan komme godt med fremover det I dag lager vi mat i ro og fred her. En av naboene som skulle komme til oss til nyttår har røket et korsbånd og klarer ikke trapper og bakke opp hit, så da skal vi være hos dem - men vi lager maten Egentlig en suveren ordning om du spør meg Greit at mat, drikke og festligheter er over snart nå kjenner jeg. Føler meg en tanke oppblåst og sløv Blir fint å få rørt seg igjen.
Suzy Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #8111 Skrevet 2. januar 2012 God morgen og godt nytt år! På plass på jobben - det føles på en måte helt fint og på en måte umåtelig brutalt. Var faktisk ikke så trøtt i dag til tross for at jeg slet med å sovne i går og sikkert lå til over tolv, men på den andre siden sov vi til halv ett OG jeg sovnet på sofaen i går kveld... Så jeg har vel sovet nok, tenker jeg... Ikke noe yoga enda (først oppstart til uka), så denne uka har jeg alvorlige intensjoner om å komme meg på sentertrening. Jeg kjøpte nemlig en sånn deal med tre måneders trening uten bindingstid på et treningsenter i sentrum - og det har jeg satt i gang fra i dag. Det gjelder jo å få fart på seg igjen og å bruke tilbudet for det det er verdt. Tenker å stikke innom etter jobb i dag og få info, se hvordan det ser ut osv, så kan jeg jo teste fasilitetene etter jobb i morra. Ellers er jeg stinn som ei stappa medisterpølse etter latmannsliv og uhorvelige mengder mat. Magen fungerer bare sånn helvvegs og jeg føler meg i det hele tatt som medister... Blah. Godt det er jul bare en gang i året. Nå
Roadrunner Skrevet 2. januar 2012 #8114 Skrevet 2. januar 2012 Mårnings! Gnudd pølse her også, om det er noen trøst (felles skjebne og så videre...). Men nå er det tid for Freia-kutt og treningsstruktur for denne fuggel'n! Kjempebra at det ordnet seg med OBOS!
Sauen Shaun Skrevet 2. januar 2012 #8115 Skrevet 2. januar 2012 God morgen. Så bra at det ordnet seg med OBOS. Det kan bli gull verdt når dere fortsetter jakten på ny bolig. Jeg skal egentlig ikke klage på julematen jeg. I og med at jeg ikke spiser kjøtt, så har jeg sluppet unna tung og fet mat. Jeg har holdt meg til vegetarmat og fisk, og føler meg ikke stinn. Litt mer sjokolade og brus enn vanlig, men ikke sånne mengder at det plager meg nå. Men trim står på programmet her også framover, først og fremst i form av tur.
Suzy Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #8116 Skrevet 2. januar 2012 Ja, takk og lov for OBOS, sier nå jeg. Det er en bolig som interesserere oss som kommer for salg nå i januar - som selvsagt er OBOS og vi kan jo faktisk komme i en situasjone der dette medlemskapet er utslagsgivende (selv om jeg tror det er mange med veldig lang ansennitet her inne).
Roadrunner Skrevet 2. januar 2012 #8117 Skrevet 2. januar 2012 Spennende med aktuell bolig for salg! Jeg har stor tro på at dere finner noe bra i løpet av vinteren/våren!
Suzy Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #8118 Skrevet 2. januar 2012 Det kommer noen nå om dagen, så det dukker nok snart opp noe vi vil ha, tenker jeg. Hadde vi vært litt rikere, så skulle jeg gjerne ha kjøpt oppussingsobjekt-enebolig til oss. Den kunne blitt knallfin, men med en utgangspris på 4,7 mill så blir det litt i overkant altså.... Men, som sagt en veldig aktuell en som kommer for salg snart
juliane Skrevet 2. januar 2012 #8119 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tror dere kommer et godt stykke med 15 års ansiennitet altså! Dere konkurrerer jo helt sikkert med endel småbarnsfamilier som ikke har sjans til å ha mer ansiennitet hvis de ikke hadde familiemedlemmer som meldte dem inn til dåp/konfirmasjon.
Suzy Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #8120 Skrevet 2. januar 2012 Ja jeg håper virkelig det - det er jo nesten 16 år faktisk - for jeg har ansennitet fra 2. mai 1996, så jeg antar at jeg har litt å slå i bordet med i allefall. men hver eneste dag teller har jeg hørt - og mange arver ansennitet eller får det i dåpsgave...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå