Sauen Shaun Skrevet 8. desember 2011 #7941 Skrevet 8. desember 2011 Et øyeblikk kunne jeg ikke skjønne hvordan begrenset antall vogner på banen førte til at det ble trangt og ståplasser. Vogner på kollektivtransporten handler i min hverdag om barnevogner. Og det ble litt ulogisk at en begrensning av antall barnevogner gjorde det trangere på banen... Vel, det gikk opp for meg at du snakket om litt andre vogner... Og jeg skjønner at det er irriterende når han er negativ og stresser deg opp. Men du finner nok ut hva som lønner seg best i forhold til å bli ferdig denne helga. Og lykke til på visning.
Suzy Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #7942 Skrevet 8. desember 2011 Nei, færre barnevogner er mer gunstig enn ugreit, gitt Ja - jeg har vel bestemt for meg selv at jeg kjører opp alene fredag kveld, tar tak og får litt oversikt over ting også kan han komme tidlig lørdag og bli satt i jobb. Det verste er at negativiteten og stressetheten hans påvirker meg når jeg er litt sårbar. Jeg blir stressa og litt gretten, og kanskje en tanke fornærma over at all min tidligere erfaring blir helt oversett i sammenhengen. Jeg burde ikke la meg stresse for han er sånn med alt egentlig. Om jeg nevner noe jeg syns er en fin ide eller bra (personlige frimerker - Tigeren: "åj så kult - for eksempel på konfirmanttakkekort" - Kjæresten: "Hvis man legger merke til det så. Jeg ser aldri på frimerkene. Og hvor dyrt er det da?"), så er det alltid hundre innvendinger og årsaker til at det ikke er bra. Det er bare en mekanisme tydeligvis Mannfolk
Roadrunner Skrevet 8. desember 2011 #7943 Skrevet 8. desember 2011 Huff, negativ vinkling er utrolig slitsomt! Ære være deg for at du stort sett klarer å la det prelle av, og jeg skjønner godt at det går inn på deg når du er sliten og sårbar. Håper det løser seg greit, og at dere får gjort MASSE i helga!
juliane Skrevet 8. desember 2011 #7944 Skrevet 8. desember 2011 Huff, han høres litt ut som eksen min - der var alltid glasset halvtomt, for å si det sånn! Skjønner at det frustrerer deg, for det får en til å tvile litt på egne evner, dessverre... Skal ikke mer enn en dråpe tvil til før ting blir bittelitt kjipere... Lykke til på visning i dag! Har snoka på Finn for å finne ut hvilken visning det er, men kom ikke frem til noen konklusjon.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. desember 2011 #7945 Skrevet 8. desember 2011 Her er ikke mannen så negativ, men han er en uhelbredelig pessimist. Jeg er grunnleggende optimist, så det jevner seg ut Blir spennende med visning i dag, da. Gleder meg til å høre om det Kos deg på jobbmiddag og visning i kveld!
Roadrunner Skrevet 8. desember 2011 #7946 Skrevet 8. desember 2011 Håper visningen gikk bra, og at du koser deg med gode kollegaer i kveld!
Gjest Purple Haze Skrevet 9. desember 2011 #7947 Skrevet 9. desember 2011 God morgen Nå er jeg spent på å høre hvordan det gikk på visning i går! Fredag og julelønn med halv skatt og klesgodtgjørelse inn på konto her i dag, fått julelønn du også kanskje? Var heeelt greit å få det inn i dag, skulle jeg mene God fredag, Suzypusen
Suzy Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #7948 Skrevet 9. desember 2011 God morgen! Hjemmekontor i dag, så her sitter jeg i morgenkåpa og knotrer på pc'n Akkurat i dag var det helt greit å ikke måtte ut i snøhaugen. Huttetu! Visningen var bra. Trivelig og fint hus, men litt slitt og ikke uoverkommelig om det ikke blir vårt. Vi har skrevet oss på liste - så får vi bare se. Det er vel forresten pessimist kjæresten er også. Nå er han hellig overbevist om at akkurat dette huset kommer til å gå rekordhøyt over takst, så klart Jeg gidder ikke si noe jeg. Koselig kveld med kollegaene også. Masse skravling, god mat og litt vin. På vei hjem holdt jeg på å blåse vekk. Var helt jævlig vær! Regnet og snødde og blåste på en gang :fryse: Men jeg kom da hjem tilslutt - blaut som ei kråke. I dag har jeg tenkt å jobbe til litt utpå dagen og deretter kjøre til hjemtrakten og ta et tak. Blir kveld hos mamma og i morra tidlig kommer kjæresten opp for å hjelpe med resten. Gruer litt for å kjøre hjem - tror det er litt guffent føre nå altså Midt mellom regn og sludd og akkurat på nullgrensa. Håper det blir litt bedre utover dagen. Litt kanskje? Og en dusj?
Suzy Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #7949 Skrevet 9. desember 2011 Og ikke noe lønn. Fikk julelønna forrige måned vi, så lønna kommer som vanlig den 20. for oss.
Roadrunner Skrevet 9. desember 2011 #7950 Skrevet 9. desember 2011 Og ikke noe lønn. Fikk julelønna forrige måned vi, så lønna kommer som vanlig den 20. for oss. Samme her! Og noen var skikkelig dyktige på pengebruk i går Turde nesten ikke sjekke kontoen da jeg kom hjem, var sikker på at saldoen var tilnærmet blodrød. Slapp med skrekken, men var ikke langt unna gitt.. Og halvannen uke til lønning. Jaja, julegavene i hus, ny jakke i hus, og ikke de store investeringene på gang med det første (sånn bortsett fra en ferietur som må betales, samt litt konsertbilletter og diverse som kommer på ei kredittkortregning (men den forfaller jo ikke før neste lønning ). Nytt år, nye muligheter! Kos deg med hjemmekontor! Og lykke til med jobbingen i helga!
juliane Skrevet 9. desember 2011 #7951 Skrevet 9. desember 2011 Mye oppussing som skal til hvis dere ender opp med huset? Var det mange på visning da, siden kjæresten er så sikker på at det går langt over takst? Hjemmekontor i dag tror jeg ikke er noen dum ide! Skikkelig drittvær ute, og så glatt at det er såvidt jeg kom meg helskinna på jobb. Er det forresten vanlig å få julelønna tidligere, altså? Er det fordi lønningsdatoen er så sein i utgangspunktet? Jeg har aldri hørt om det før engang jeg, men nå har jeg jo heller aldri var 100% fast ansatt noe sted...
Roadrunner Skrevet 9. desember 2011 #7952 Skrevet 9. desember 2011 Vi har ofte fått desemberlønninga rundt 12. i stedet for 20, for å kunne ha litt penger å kjøpe julegaver for. I fjor startet de istedet med halv skatt på novemberlønningen, og vanlig trekk i desember. Fungerer helt greit det Tomt blir det uansett
Sauen Shaun Skrevet 9. desember 2011 #7953 Skrevet 9. desember 2011 Blir spennende å se hvordan budrunden på huset går.
Suzy Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #7954 Skrevet 9. desember 2011 Mye oppussing som skal til hvis dere ender opp med huset? Var det mange på visning da, siden kjæresten er så sikker på at det går langt over takst? Vi må nok regne med å male de fleste veggene om vi skulle få tilslaget. Det var ganske slitt. Dessuten kunne jeg tenkt meg å skifte ut benkeplata på kjøkkenet og egentlig kjøkkenvasken også (det var standard IKEA-kjøkken og da så jeg en mulighet til å få inn en Domsjø-vask(som jeg har hatt i huset mitt nå), men det er ikek høyst nødvendig selvsagt. Nei det var ikke mange. Det var to eller tre andre par der, men vi var der tidlig, så det er ikke så lett å si om det var veldig mange alt i alt. Det er pessimisten bare som må være overbevist om at alt går på verst tenkelig vis det der Hjemmekontor i dag tror jeg ikke er noen dum ide! Skikkelig drittvær ute, og så glatt at det er såvidt jeg kom meg helskinna på jobb. Jeg er litt bekymra for å kjøre hjemover i dag, men det går vel... Er det forresten vanlig å få julelønna tidligere, altså? Er det fordi lønningsdatoen er så sein i utgangspunktet? Jeg har aldri hørt om det før engang jeg, men nå har jeg jo heller aldri var 100% fast ansatt noe sted... Der jeg jobbet før fikk vi lønn den 10 i desember - for vi hadde lønningsdag den 25. Men jeg syns det er mye bedre å få den halve skatten i november og ha en sjanse til å blir ferdig med maset tidlig
Gjest Purple Haze Skrevet 9. desember 2011 #7955 Skrevet 9. desember 2011 Høres jo ut som dere har gode muligheter for å få tilslag på huset Krysser alt jeg har igjen jeg, vettu! God tur hjem og god helg
Gjest Purple Haze Skrevet 10. desember 2011 #7956 Skrevet 10. desember 2011 God morgen Håper lørdagen blir fin, og at du får unna deg det du har planlagt i helga
Sauen Shaun Skrevet 10. desember 2011 #7957 Skrevet 10. desember 2011 God morgen. Lykke til med rydding og vasking av hus i dag.
Suzy Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #7959 Skrevet 10. desember 2011 God lørdagsettermiddag. Har fått i glasset og venter på servering av mat om en times tid. Mamma lager gryte og vi får besøk av tanta og onkelen min. Koselig! Jobbet fra klokka fire i går ettermiddag - da jeg var fremme - til ni på kvelden. Men da var kjelleren tømt og ryddet helt og jeg utslitt og utsultet. Da jeg kom til mamma ble vi sittende og lese korrektur på heftet jeg driver med og vips var klokka nesten halv to før jeg kom i seng. Smaart Satte klokka på halv ni i dag og brakk meg ut av senga. Kom meg bort i huset i halv ti tida og i dag har det virkelig gått unna. Nå mangler det bare å vaske gulvene, kjøre bort et lass til med ting på lageret, kaste en haug med søppel og fylle bilen med det som skal være med hjem. Jeg blir rett og slett ferdig i morra Deilig å ha utsikt til å komme i mål må jeg si, men nå er jeg sliten altså.... Håper å bli ferdig temmelig tidlig i morgen, så blir det litt søndagskveld å slappe av på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå