Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk meg endelig litt mat og det hjalp godt det :nigo:

Nå koser jeg meg med te og ser ute at jeg egentlig ikke har lyst til å måtte ut noe mer i dag. Det ser guffent ut!

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Sliten PH som bare titter innom for å legge igjen et lite spor...

Skrevet

:kaffekopp:

God morgen du spreke stripedyr :pls:

håper tirsdagen blir bra, og at det ikke er helt katastrofe-T-dag :sove:

Skrevet

Litt t-aktig i dag gitt... :overrasket:

Ble sittende å se på Wallander til altfor sent i går og klokka plinget ubønnhørlig litt før seks igjen i dag.

Vred meg på en eller annen måte på yogaen i går, så jeg har skikkelig vondt i nakken på høyre side. Vi gjorde dhanurasana og skulle rulle over på siden i denne posisjonen (som en variasjon. Da ble det et eller annet feil med skulderen og jeg strakk nakken helt galt. Au :tristbla:

Ja, ja... yoga igjen i dag og da blir jeg vel varmet opp så jeg strekker det ut igjen får jeg håpe... :vetikke:

Litt muggen og uggen i dag, rett og slett... Vet ikke om jeg orker å la alt dette stå, for jeg skammer meg litt over hvordan jeg føler. Men i går ringte en kamerat av kjæresten og lurte på om kjæresten ville være med på golftur i Frankrike. Han ble selvsagt hoppende glad, sjekket kalenderen og avgjorde på flekken: De drar på torsdag om to uker og blir til søndag.

Og det som skjedde med meg var at jeg ble skrekkelig misunnelig. Jeg klarte ikke å glede meg på hans vegne i det hele tatt, kjente jeg, jeg hadde bare lyst til å grine. Jeg er rett og slett sår fordi jeg er blakk, misfornøyd og lei- og fordi jeg ikke kommer til å kunne unne meg noe som ligner en gang - jeg har null på sparekonto, dårligere lønn og dobbelt så mye utgifter som han har, så her sitter jeg: Stuck :sukk:

Også blir jeg skikkelig sinna på meg selv, for jeg syns selvsagt ikke det er noe problem at han drar. Han har råd til det, tid til det og lyst til det (selvsagt) og han fortjener så klart også fri og hygge. Jeg er bare misunnelig på kjæresten min og det er skikkelig pyton :tristbla:

Æsj...

Litt mer :kaffekopp::sukk:

Skrevet

:troest:

Huff, ikke bare bare... Føler med deg, Suzy! :klem:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Skjønner deg veldig godt, jeg. Det er lov å ha svarte følelser også :klem:

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, jeg. Det er lov å ha svarte følelser også :klem:

Men det er virkelig ikke lett - jeg hadde lyst til å glede meg på hans vegne, men klarer det ikke :tristbla:

Akkurat nå syns jeg det meste er temmelig bæsj, for å si det på den barnslige måten.

Skrevet

Jeg tenker det er kjempenaturlig og helt greit, så lenge du ikke furter sånn at han merker det, selvfølgelig. (Men det er lov å si fra at du ble misunnelig!) Skjønner godt at du blir misunnelig jeg, slik som situasjonen din er for tida. Og hvem vil vel ikke reise bort en helg nå når mørketida setter inn for fullt?! :klem:

Skrevet

Godt innspill Juliane.

Jeg har ikke vist noe - tror jeg i allefall. Kan nok hende jeg ble påfallende stille i strevet med å holde meg fra å si eller gjøre noe teit, men jeg håper ikke det.

:sukk:

Noen ganger skulle jeg faktisk ønske jeg var singel igjen - ingen av de problemene jeg har nå hadde jeg hatt da :forvirret:

Skrevet

Jah.. hvordan gjøre dagen enda bedre :sukk:

De ringte fra verkstedet nå - ny bensinpumpe, om det er den kommer på mellom fem og seks tusen kroner.

Da er det bare å be til høyere makter om at det ikke er det da... :tristbla:

Skrevet

:klem:

Huff...

Forøvrig enig med PH og Juliane, følelsene dine er absolutt lov å ha. Skulle bare mangle...

Sikkert ikke rett tidspunkt å spørre på, men hva skjer med huset? Hørt noe mer fra megler? Ny visning? Noen mulighet for evt å starte budrunden selv? (har hørt om folk som legger inn motbud, så tenkte kanskje at man kunne legge inn et startbud også? :sjenert: ). Tenker på deg, Suzy! Og skulle så INDERLIG ønske at du fikk solgt sånn at økonomien kunne komme på litt rett kjøl. Det fortjener du virkelig! :klemmer:

Skrevet

Har glemt å si noe om det kanskje - det er ny visning på huset på mandag den 24. Har helt gitt opp å vente på alle trege folk som aldri får lagt inn bud... :roll:

Jeg får vel ikke lagt inn noe bud selv nei - vet ikke om det er lov engang, men nå håper jeg at ny visning gjør susen. Megleren min forsøkte å ringe meg i går mens jeg var i ett møte, men da jeg skulel ringe ham opp igjen så fikk jeg ikke tak i ham.

Hadde håpt det var noen gode nyheter, men det var det nok ikke når han aldri ringte tilbake - hadde det vært bud hadde det vel hastet litt mer.

Nå fikk jeg akkurat tak i ham og det var en fyr han hadde hatt m på vinsing. Han skulle bare høre om jeg var i huset eller ei. Så da får vi se da....

Skrevet

Huff da, skjønner det er en del tanker på gang her.

Ikke skam deg over følelsene dine. Vi føler det vi føler. Det viktigte er jo hva man velger å 'gjøre' med disse følelsene. Hadde du vært en dårlig kjæreste hadde du laget masse styr og støy for at han skal på tur og bla bla bla. Vi har jo sett verre enn det på enkelte forum her inne. ;)

Skrevet

:ler: Supra - det er sant, men jeg er ikke helt urimelig heller. Bare litt skjør om dagen, tror jeg.

Jeg er følelsemessig sliten og dermed blir alle ting så gigantiske og problemfylte for meg. Jeg mener - jeg satt i bilen og gråt lørdag kveld fordi jeg ikke fikk start på bilen... :roll: Da er man jo ikke i vater...

Har fått tømt meg litt, håper hodet blir klarere etter litt yoga og satser på en stille kveld.

Skrevet

Men du, dette med økonomi.. Hvorfor har han så himla mye bedre råd enn deg? Dere bor jo sammen nå, så da er dere jo to om regninger og sånt vel? Går jo ikke an at en samboer 'lever fett' mens den andre ikke får endene til å møtes?

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Håper humøret er litt bedre i dag, Suzy. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det i forhold til det med penger og en kjæreste som har større økonomisk frihet enn deg. Slik er det jo her også. Jeg må stort sett snu på krona hele tida, mens mannen kan gjøre det han har lyst til. Og man føler seg temmelig liten når man ikke er likeverdige på det området.

Ønsker deg en god onsdag, okke som :klem:

Skrevet

:ler: Supra - det er sant, men jeg er ikke helt urimelig heller. Bare litt skjør om dagen, tror jeg.

Jeg er følelsemessig sliten og dermed blir alle ting så gigantiske og problemfylte for meg. Jeg mener - jeg satt i bilen og gråt lørdag kveld fordi jeg ikke fikk start på bilen... :roll: Da er man jo ikke i vater...

Har fått tømt meg litt, håper hodet blir klarere etter litt yoga og satser på en stille kveld.

Uthevet en liten setning... De siste par ukene synes jeg dette høres heeeeeelt normalt ut jeg altså :sjenert:

Håper du kommer greit opp av dalbunnen igjen, og at det ordner seg.

Krysser fremdeles alt jeg har for at hussalget skal gå i orden, slik at du får mer levelige boutgifter! :klemmer:

Skrevet

God morgen.

Nåja.. god og god...? Stuptrøtt i dag, eller egentlig litt fjernstyrt, etter at vi ble liggende å prate sammen til klokka var nesten ett i natt, kjæresten og jeg.

Det ble dekking av alle aktuelle tema i går/natt - og det var både vondt og godt - mest godt antar jeg, bare jeg bare har hodet på rett plass igjen og ikke er komatrøtt. Vi trengte en skikkelig real prat nå, begge to.

Ikke ser jeg ut i dag heller. Gråt en haug i går og da er øyelokkene på begge øyne helt oppsvulmet, så jeg ser helt vill ut. Har briller i dag, for å si det sånn :sjenert: Og skylder på oppblomstrende øyebetennelse. Jebus :overrasket:

Men du, dette med økonomi.. Hvorfor har han så himla mye bedre råd enn deg? Dere bor jo sammen nå, så da er dere jo to om regninger og sånt vel? Går jo ikke an at en samboer 'lever fett' mens den andre ikke får endene til å møtes?

Vel, årsaken er ganske enkelt at jeg har alle utgifter på mitt hus gående samtidig som jeg betaler en husleie til kjæresten (som dekker mat og slikt). Jeg har jo månedskort og alle andre vanlige månedlige utgifter også - og da får jeg ekstremt mye dårligere råd enn ham. Han har bare ett sett med husholdning å betale for, mens jeg på et vis har to. Og de utgiftene jeg har ekstra er ikke hans og ikke noe jeg kan pålegge ham, rett og slett.

I tillegg har jo han endel sparepenger - noe jeg ikke har i det hele tatt - og det gjør jo utslag når det dukker opp uforutsette ting, sånn som bil som må repareres. Da har ikke jeg noe å gå på og havner bakpå i lang tid.

Jeg hadde jo håpt at jeg skulle ha solgt huset innen nå, for uten renovasjonavgift, eiendomsskatt, kommunale avgifter, strøm, tv, lisens, internett og lån, så ser jo regnestykekt alledeles annerledes ut og jeg har plutselig en helt annen frihet.

I går snakket vi om at han føler seg ganske bundet av at jeg har så dårlig råd også - han har lyst til å reise på weekendtur med meg, men føler han ikke kan spørre for han vet jeg ikke har råd og han har ikke råd til å spandere heller (og det forventer jeg jo ikke heller!). Han har lyst til å reise på en sydentur med meg, men syns ikek han kan spørre, for han vet jeg ikke har penger... Jeg har ikke tenkt på det på den måten. Slik sett så går det jo utover ham også, selv om jeg anstrenger meg veldig for å ikke bry ham med min dårlige økonomi. Alt i alt er denne situasjonen veldig tung for oss begge.

Ja, ja... yoga i kveld, løpetur i morra tidlig har jeg tenkt.

Jævlig mye :kaffekopp: nå.

Skrevet

God morgen. :klem:

Selv om det medfører en trøtt onsdag, så var nok den samtalen gull verdt. Selv om situasjonen er vanskelig for dere begge, så er det lettere å håndtere når dere får snakket om det. Ingenting er verre enn ting dere går og grubler over hver for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...