Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

God langt på dag ;):kaffekopp:

Jeg bruker diett.no i perioder og legger inn maten min der for å holde oversikt. Der får en sånn fancy kakediagram som viser forholdet mellom proteiner, fett, karbo, kcal, vitaminer og mineraler. Etter å ha gjort det noen ganger, vet jeg sånn ca hva og hvor mye jeg bør spise hver dag. Genialt!

Håper du finner deg gode løpesko på shopping i morgen da. Viktig med skikkelig fottøy altså!

Kos deg på date med venninne og yoga i kveld :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God formiddag. :kaffekopp:

Godt at det går bedre med trening og mat. :klem:

Jeg noterte alt og telte kalorier i en måned, og har siden prøvd å tenke kalorier når jeg handler og lager mat. Og det ser ut til å fungere, for det går sakte nedover. Ved siste veiing hos legen hadde jeg krympet 7 kg. Og jeg har gått ned en str i bukser. Det er fremdeles langt igjen til målet er nådd, men det skal gå sakte. Den skrøpelige skrotten min har best av langsomme endringer.

Skrevet (endret)

Er ikke 1100(-1500) ganske lite? Hmm, mest 1100 jeg tenker på, siden det normale dagsbehovet er ca 2000?

Endret av Supramundane
Skrevet

Er ikke 1100(-1500) ganske lite? Hmm, mest 1100 jeg tenker på, siden det normale dagsbehovet er ca 2000?

Jo er du gal - 1100 er altfor lite i lengden og det er bare snakk om enkelte dager det altså. Men generelt ligger jeg, som ofte har vært på 1800 til 2200 på mye, mye mindre.

Har ikke bevisst forsøkt å ligge så lavt som nå, men syns det er fint at det går av seg selv. I går var jeg på drøyt 1300, søndag på det samme, lørdag 1900, fredag 1600 - ja det varierer temmelig mye rett og slett - men jeg liker å ha fått mindre magemål må jeg si :jepp:

Det gjenstår jo å se om det har gjort noe utslag på vekta da..

Mylog har forøvrig samme fancy kakediagram m mengden av ditt og datt - liker det godt. Dessuten er det oversikt over forbrenning og trening der også, man kan sette seg vektmål og sette inn andre kroppsmål.

Skrevet

Jeg bruker ernæringsfysiolog nå når jeg prøver å gjøre noe med overvekten min. Og jeg fikk beskjed om å telle første måneden, og da skulle jeg ligge på 1200 kcal. Deretter skulle jeg ikke skrive ned hva jeg spiser, men bare holde meg til overslagsregning og prøve å beregne inntaket selv. Men da skulle jeg øke til 1400-1500 kcal. Og med streng beskjed om å ikke få panikk om jeg gikk litt over eller under det enkelte dager. Og jeg synes det fungerer veldig greit. :jepp:

Skrevet

1200 er egentlig i underkant for meg. Har igrunnen aldri greit å ligge stabilt på det, for da er jeg sulten og sint mesteparten av tiden :ler:

Men 1400-1500 er kanskje ikke helt urealistisk selv for matvraket meg :fnise:

Skrevet

Ja, når det varierer veldig så er det jo ikke så farlig med noen "lave" dager. :) Mindre magemål er flott! Jeg har en laaaang vei å gå til normale porsjoner! :ler:

Skrevet

Ja, når det varierer veldig så er det jo ikke så farlig med noen "lave" dager. :) Mindre magemål er flott! Jeg har en laaaang vei å gå til normale porsjoner! :ler:

Ble skikkelig magesjuk er mitt beste råd :hoho:

Nei virkelig ikke, men det har jo gjort noe med magemålet mitt helt tydelig. Midre tallerkener, langsommere spising.. i allefall langsommere måltider hjelper veldig for meg.

Skrevet

*lete gjennom fryseren for å finne det eldste kjøttet som gir størst sjanse for matforgiftning* :lete:

Skrevet

1200 er egentlig i underkant for meg. Har igrunnen aldri greit å ligge stabilt på det, for da er jeg sulten og sint mesteparten av tiden :ler:

Men 1400-1500 er kanskje ikke helt urealistisk selv for matvraket meg :fnise:

Det er vel ganske naturlig at du som trener og generelt er mye mer aktiv enn meg også trenger mer mat enn meg.

Skrevet

God morgen!

Nydusjet og glad - veldig stolt av meg selv for jeg kom meg ut i dag selv om jeg egentlig ikke hadde lyst i det hele tatt og kollegaen ikke kunne.

Så jeg har gått til Frognerparken og løpt rundt den og tatt banen ned igjen. En time ute og over tjue minutter med løping :trene:

:nigo:

*lete gjennom fryseren for å finne det eldste kjøttet som gir størst sjanse for matforgiftning* :lete:

:hoho:

Kanskje verdens dårligste slankeråd!

Det er vel ganske naturlig at du som trener og generelt er mye mer aktiv enn meg også trenger mer mat enn meg.

Og du er en ganske liten sau tross alt - selv lavere enn denne katta :fnise: Så ja, det er helt logisk.

God indisk i går - og billig. Sånt liker jeg. God yoga etterpå også. Var hjemme kvart på ni og bakte meg nytt lavkarbobrød så jeg skulle ha til frokosten i dag og sløvet foran boksen.

I dag skal jeg ut på tur med handlekortene mine :nigo:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Litt :kaffekopp: sånn ved snart lunsjtider? ;)

Imponert over hvor sprek og motivert du er altså. Det er kjempebra! Tenker du snart merker gode resultater også :nigo:

Håper du finner noe fint på handleturen din i dag! :)

Skrevet

Jogging? :bond:

Du gale vesen...

Jeg er I M P O N E R T !!! :pls:

Keep up the good work! :trene:

Skrevet

<ignorer glatt slanke-treningsprat> :plystre:

Skrevet

Åååhhh... hotell-lunsj.. så vanskelig å stå mot fristelsene når det står små nøttekaker, gulrotkake, pudding og fromasj i bøttevis :tristbla: meen jeg klarte det :jepp:

Ble veldig god og mett i allefall :nigo:

Blir utskeielse i helga med kakekalas for mamma og meg, så da må jeg spare meg til det. Skal bake noe godt, tenker jeg, og har skikkelgi lyst til å prøve meg på whoopie pies. Har aldri prøvd før og de virker lette å lage og gode :spise:

Uansett så skal jeg lage Angel food kake og tenkte å forsøke å gjøre den sukkerfri. Litt spent på det. Har laget den glutenfri før, men det er spent på sukkeret ettersom det er temmelig stor del av kaka.

For de som ikke kjenner Angel food: Angel food

Gjest Purple Haze
Skrevet

Flink og standhaftig du, som sto i mot alle fristelser! Angel food cake ser himmelsk ut, tenker navnet henspiller på nettopp det :sikle:

Skrevet

Flink og standhaftig du, som sto i mot alle fristelser! Angel food cake ser himmelsk ut, tenker navnet henspiller på nettopp det :sikle:

I første pause fant jeg at det var softis-maskin i gangen ( :kjefte: ), men jaggu sto jeg mot den og.

Det er yndlingskaka mi - og den pleier å gjøre rimelig stor lykke i familien forøvrig. Datteren og fetteren min bruker å rense fatet, så det gjelder å være frempå for å få en bit :ler:

Yum!

Skrevet

Softis-maskin i gangen!!

Det ønsker jeg meg! :jepp:

Skrevet

Og så sykt flink du har vært til å motstå fristelser, særlig med tanke på at den ene fristelsen avløser den andre her!

Skrevet

God fredagsmorgen!

Litt kort dag i dag, for jeg skal hjemover og har tenkt å reise litt tidlig for å slippe unna hytterushet ;)

Skippet løping i dag. Vurderte det seriøst en stund, men orket tilslutt ikke og får satse på å starte friskt til uka :jepp:

Prøvde forresten å få kjøpt meg sko i går - kikket på noen som var på 40 prosent og fikk god hjelp til å finne sko for hardt underlag. Det var bare det at paret var umake. Det var en sko av hver modell og dama i butikken var ikke i stand til å finne de andre, så mest sannsynlig er det en eller annen som har kjøpt et par med umake joggesko et sted i nabolaget :nigo:

Og da ble det ingen sko forøvrig.

Og så sykt flink du har vært til å motstå fristelser, særlig med tanke på at den ene fristelsen avløser den andre her!

Takk jeg klapper meg sjøl på skuldra hele tiden for å motstå ting, men jeg begynner å få trening antar jeg. I går satt kjæresten og knasket sånne melkesjokoladekjeks vedsiden av meg halve kvelden, dagen før var det ostepop - og det var det vel kvelden før det og - han spiser stort sett et par plater sjokolade i uka... U name it :fnise:

Sånn er det hele tiden, rett og slett, og det verste er at jeg syns det går ganske så greit :ler:

I dag skal jeg forresten forsøke meg på Pad Thai på LCHF-bloggens vis men karbofrie nudler. Det er jeg spent på! Karbofri nudler er jo genialt, for jeg er glad i stekte nudler og thaimat. Spennende!

Lunsj med kusina i dag og jeg har pakket weekendbagen på morran i dag og tror jeg har husket alt (yeah right :roll:), men denne gangen har jeg fått med meg mat (f.eks nudlene), brukte ukeblader til mamma, gaver til samme dame, kakeform til Angel food, vekt og ... faen! Jeg har glemt ekstra linser :sur: OK da må det fikses i lunsjen :roll:

Tror jeg må ha mer :kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...