Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Rapport fra sengehalmen..

Jeg er hjemme i dag og takk og lov for det. Nå er jeg snart ferdig med å lage meg frokost og jeg er skikkelig sliten. Har fått time hos legen kvart på to - så får jeg se om dette er noe mer enn en litt heftig forkjølelse. Uff..

Fikk melding av kjæresten i dag og han brygger definitivt på noe han også - det betyr at det blir å passe på sofa og interiør i helga. Nå skal jeg ta det rolig og ikke starte for hardt for fort i allefall!

Kanskje maten er spiselig nå?

Orker jeg å hente avisen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lungebetennelse - men tildelt ei ukes sjukemelding fra tren, efedrin hostesaft og bronkyl - og beskjed om å komme tilbake om jeg ikke er bedre på mandag.

Så da er det vel bare å ta det med ro da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg skrekkelig synd på meg sjøl...

Har hatt ei skikkelig dårlig natt. La meg litt før tolv, men med en gang jeg la flatt så begynte det å klø og irritere, så jeg hostet og vred meg til næmere to før jeg fikk sovet noe. Tilslutt endte det med at jeg gikk og tok en Ibux mot feberen og delvis satt i senga til jeg sovnet. Men jeg våknet igjen klokka fire av et avsindig bråk i nabolaget. Det hørtes ut som noen kjørte anleggsmaskiner (!?) Og jeg klarte ikke sove lenger enn til åtte i dag :sukk:

Nå prøver jeg meg på frokost med tillegg av Ibux, Bronkyl og Efedrin...

Jeg må ut en liten tur på formiddagen i dag og jeg gruer meg. Er så sliten og føler meg like ille som i går. Jeg hater å være sjuk! :sur:

Datteren har vært hos kjæresten sin i natt og kjæresten rømte byen og dro på overnattingsbesøk til noen slektninger i går, så jeg har dillet rundt her for meg selv. Antagelig er det like greit, for jeg er sikkert ikke hyggelig å være i hus med, men jeg føler meg en smule forlatt :ler:

Nå får jeg lese avisen og spise - og hvile litt - før jeg må ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Huff!

Håper formen din har bedret seg, Suzy! :klem:

Hater også å være syk, er så utrolig kjedelig! Sender over noen snille tanker, og håper du klarer å drive basillene på flukt!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt bedre form, men ikke veldig :tristbla:

Faktisk tviler jeg strengt tatt på at jeg skal på jobb i morgen. Jeg har snapt sovet de siste nettene - bare hostet og harket - og er tung i hodet, varm og sliten. Får vel bare ringe legen igjen i morgen og høre om jeg kan få ny time og evt sjukemelding et par dager så jeg kommer meg helt på beina igjen. Sukk...

Dette er så kjedelig! :sur:

(og ubehagelig... :sukk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære Suzy :klem:

Det er godt å lese at dere snakker mye sammen om flyttingen og på dere to. Dere ønsker jo begge å være sammen, ut i fra hva jeg kan se, og det er jo det beste utgangspunktet dere kan ha - til tross for flyttingen. Å snakke om ting er uansett den eneste måten å få sluttresultatet så bra som det kan bli, uansett hva det måtte være. Om så enn folk vil tenke at du "ikke fikk det til med han heller", gi F i det. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men det er bare dere to som vet hvordan dere har det. Alle tenkte nok sitt da jeg "oppgav alt" og flyttet hit etter knappe to måneder, men nå kan jeg si at den som ler sist ler virkelig best. Ler hele veien til både banken og kirka! :ler:

Leit å høre at du er så dårlig form.

Skulle veldig gjerne stellt litt med deg, hentet avisen og laget god suppe, men det får bli med gode tanker. Håper det avtar ganske fort da.. Tror du gjør lurt i å bli hjemme fra jobb, det kan jo virke som at du hoppet på karusellen igjen litt for fort forrige gang. Ta det med ro og la kroppen hente seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble hjemmetilværelse i dag også ja.

Ikke i form, men i motsetning til foregående netter har jeg faktisk sovet litt. I hosteanfall nummer femhundreog trettisju, så krøket jeg meg sammen på magen og fant ut at det faktisk hjalp.. så da har jeg ligget resten av natt med pute under magen og har sjukt vondt i nakken - men jeg har sovet!

Fortsatt groggy, men det tar vel litt tid å ta igjen all den søvnen jeg mangler.

Jeg får i allfall killer-abs, så mye som jeg hoster :roll:

Skal til legen igjen i dag. Fikk time klokka to.

Ute snør det voldsomt og jeg er litt bekymret for om jeg kommer meg ut av gårdsplassen - og ikke minst: hvordan skal jeg få måkt den når jeg hoster og sliter?

Hvorfor kan ikke snøen falle ferdig måkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

God bedring Suzy! :hug: Håper du kommer deg fort, og at det hjelper med en tur til legen. Glad for at du har tatt til vettet og holder deg hjemme fra jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God bedring!

Skulle gjerne hjulpet deg med snømåking, men er redd det blir litt vanskelig... Håper du kommer deg til legen, og at du kan få noe for å dempe hosten. Pleier å hjelpe dersom hosten roer seg slik at man kan få sove litt skikkelig...

Ta godt vare på deg selv, og bli hjemme så lenge du trenger for å bli bra! Ingen som er tjent med at du styrer tilbake for tidlig.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har inngått avtale med datteren - hun og venninna måker snø for meg så baker jeg boller til dem ;) God deal. Bollebaking skal jeg alltids klare.

Jeg har allerede fått noe for hosten - var hos legen på fredag og fikk Efedrin hostesaft og Bronkyl brusetabletter, men de fungerer ikke om natta. Det er problemet.

I går hostet jeg ikke så mye i løpet av dagen faktisk, men med en gang jeg la meg så snørte det seg igjen og jeg begynte å harke som en gal...

Og ettersom jeg var borte fra jobb på fredag så har jeg brukt opp tre-dagersen min, så da må jeg til legen for å få sjukemelding for den dagen her og evt et par til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke barn er en velsignelse - nå er gårdsplassen farbar og jeg har ikke måtte gjøre annet enn å sette en bolledeig :nigo:

Jeg er sjukemeldt fram til og me onsdag. Da må jeg da bli bra - særlig nå som jeg har klart å finne en måte å sove på (spent på om den kommer til å fungere i natt).

Nå må jeg hvile litt, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet ei hel natt! La oss klokka tolv, var våken ti minutter halv sju i dag tidlig og sov videre til halv ti i ett strekk! Deilig. Er helt groggy etter all søvnen, men det gjorde godt.

Blir vel nok en alldeles stille og urørlig dag i dag. Det snør hinsides all fornuft ute og jeg må vel regne med å måke i dag også. Hvorfor må alltid äll snøen komme på en gang? Usj...

I dag har jeg tenkt å ta med kjæresten for å se på tapet til soverommet mitt. Baktanken er at han skal legge den selvsagt ;)

Jeg tror jeg har tilbrakt for mye tid inne, for jeg har fått altfor mange oppussingsideer mens jeg har sittet her for meg sjøl :rodme:

Vel, jeg har ikke penger til alt jeg har lyst til, så jeg må bare slappe av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest O-Ren Ishii

Så bra du fikk sovet skikkelig ut! Sove = bli frisk i slike situasjoner. :)

Blir vel nok en alldeles stille og urørlig dag i dag. Det snør hinsides all fornuft ute og jeg må vel regne med å måke i dag også.

Kan ikke barnet bestikkes i dag også? Muffins f.eks? :lur:

Tapetseringskjærestebruksidé: :tommelsmil: Jeg får også fryktelig mange idéer av å henge her inne. Dyre idéer. Huff. Nå har vi faktisk bestemt oss for å slipe gulv i stue og gang samt male stua (vegger og tak) i løpet av vinteren. Pluss en del annet småtteri. Ser ut til at det kommer en vinylspiller i hus i løpet av våren, og da må den ha en standsmessig plass å stå den også. I en vindskjeiv leilighet passer sjelden standardløsninger inn, så vi må vel snekre selv nå også. Jeg ahr imildertid fryktelig lyst på denne, selv om jeg synes den er veldig dyr mtp hvor mye oppbevaring jeg får ut av den. :ler: O-Ren; kvinnen som kjøper seg kjoler som bare kan renses og bokhyller som er for smale til at det kan stå bøker i dem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke barnet bestikkes i dag også? Muffins f.eks? :lur:

Tror jeg satser knallhardt på hjemmelaget kakao i dag :ler:

Det verste er at jeg har måkt fra trappa til postkassa for et par timer siden og det syns ikke i det hele tatt nå!

Tapetseringskjærestebruksidé: :tommelsmil:

Jepp - tenker meg en spenstig, men likevel diskret tapet på den ene vegge, også har jeg lyst til å ta av skapdørene på det innebygde skapet og erstatte dem med skyvedører OG kjøpe en 2 meters skyvedørsgarderobe med 40 cm dybde til den siste veggen på soverommet.

Den vil jeg bare ha kurvoppbevaring i (oversiktiglig og organisert) også skifte ut hyllene i det innebyggede skapet med hengeplass. Slik får jeg plass til alle kjolene mine på soverommet faktisk (det er på tide vel... :rodme:)

Jeg får også fryktelig mange idéer av å henge her inne. Dyre idéer. Huff. Nå har vi faktisk bestemt oss for å slipe gulv i stue og gang samt male stua (vegger og tak) i løpet av vinteren. Pluss en del annet småtteri. Ser ut til at det kommer en vinylspiller i hus i løpet av våren, og da må den ha en standsmessig plass å stå den også. I en vindskjeiv leilighet passer sjelden standardløsninger inn, så vi må vel snekre selv nå også. Jeg ahr imildertid fryktelig lyst på denne, selv om jeg synes den er veldig dyr mtp hvor mye oppbevaring jeg får ut av den. :ler: O-Ren; kvinnen som kjøper seg kjoler som bare kan renses og bokhyller som er for smale til at det kan stå bøker i dem. :fnise:

Den hylla var kul, men den må vel betraktes mer som en skulptur enn et oppbevaringsmøbel, tross alt.

Vel, det som er med oppussing er at det alltid vil gi mer verdi og mer trivsel til huset. Men det er fort gjort å bli for ambisiøs.... særlig økonomisk.

Jeg har begynt å kikke litt på kjøkkenet mitt også jeg, men det må jeg bare vente med, for det er soverom i kjelleren og ny veranda ute som står først på lista og kjøkkenet pusset jeg jo opp da jeg flyttet inn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om formen er bedre hos deg, godt er nå det!

Leser om bollebestikkelser, og jeg tenkte helt ærlig at jeg gleder meg til jeg kan bestikke mitt barn til slike ting...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

God morgen Suzy! :kaffekopp:

Hvordan er formen i dag? Har den kommet seg litt? Eller bruker du all energi på å pønske ut oppussingsprosjekter? :lur:

Slenger meg ned, klar for skravlings når du våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...