Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

God søndagsmorgen.

Det ble ikke noe yoga på fredag. Alt bare rant gjennom meg og jeg var så kvalm og uggen at det eneste jeg orket å ha i meg var drikke og en yoghurt (det var hele dagsmenyen).

Sov mesteparten av dagen og kvelden, la meg for alvor halv elleve og sov godt til dagen etter - karret meg ut av senga og fikk i meg en slags frokost og dro på yoga.

Var skikkelig sliten i kroppen og litt uggen i hele går. Mat var ikke noe attraktivt i går heller, men fikk i meg littegranne på forsiktig vis gjennom dagen så jeg hang med sånn ca. Ble tidlig kvelden i går også og har sovet åtte gode timer gjennom.

I dag kjenner jeg meg enda litt bedre. Sitter med frokosten og startet så optimistisk å spise for jeg var nesten sulten og det smakte godt, men så kjenner jeg at jeg må være forsiktig. Ikke i superform fortsatt gitt og mat er litt skummelt... men nå har jeg spist litt mer til frokost enn i går og har tenkt å forsøke meg på en kopp te (har ikke rørt kaffe siden torsdag - snakker om detoxkur :roll:), så er det bare å tusle seg på yoga etterhvert og nyte dagen :)

Veldig moro å være tilbake hos gamlelæreren i går, selv om jeg ikke klarte å yte maks - men suverent likevel altså. Jeg har virkelig savnet ham.

Akkurat nå - etter å ha sovet i åtte timer - kjenner jeg at jeg gleder meg en tanke til kvelden og fred og ro i sofaen... Er det litt tragisk..?

Nuh... te -> :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :)

Høres ikke spesielt god ut, den kroppen din akkurat nå. Håper formen kommer seg veldig ut over dagen! Jeg skjønner ikke at du orker yoga når du er sånn, men det går vel på ren vilje ;)

God tur tilbake til Tigerstaden og sofa`n din ;)

Skrevet

Og da var katta i sofaen gitt -> :veslejenta:

Åh for en deilig dag på yoga - er øm og sliten fra topp til tå, men det føles fantastisk. Det er rart med den yogaen. Jeg orker den nesten uansett og pussig nok så hjelper det faktisk på dårlig form også. Føler meg bedre nå enn jeg gjorde før i dag og har til og med vært sulten!

Skal forsøke å få slept meg innom dusjen før leggetid og pakke yogabagen til i morra, men noe løping blir det ikke i morra altså. Det klarer jeg ikke :ler:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tenker du trenger ikke ha dårlig samvittighet for at det ikke blir løping i morgen. Yoga holder vel i lange baner!

Har det skjedd noe på husfronten i helga? Skulle ikke du ha visning på lørdag, eller tuller jeg nå?

God søndagskveld :)

Skrevet

God morgen.

På plass på jobb, men ikke akkurat på hugget i dag :( Kjenner meg ikke noe bedre i dag. Heller mer sliten og uggen igjen. Måtte stresse litt for å rekke tbanen og det tok nesten knekken på meg :overrasket:

Har med treningstøy og er ladd for yoga i dag, men vurderer sterkt å ta med meg pc'n hjem igjen og jobbe hjemmefra i morra om jeg ikke blir radikalt mer energisk i løpet av dagen.

Skal prøve meg på litt :kaffekopp: nå har jeg tenkt. Forsiktig.

Har litt lyst til å gå og legge meg i sofaen ute i allrommet og sove littegranne - tror det hadde fungert også :fnise:

Skrevet

Æsj! Du skulle jo være bedre i dag. Håper du kvikner til relativt snart. Hvis ikke får du komme deg hjemover igjen. God bedring. :klem:

Skrevet

Er mye bedre igjen nå faktisk - så det er nok bare det at energinivået er laaangt nede etter lite inntak.

Fikk i meg et lite mellommåltid rett før klokka ti og det hjalp veldig :jepp:

Satser på noe lett og greit til lunsj, og enda et lite mellommål utpå dagen, så går det seg nok til.

Skrevet

:kaffekopp:

Godt å høre at formen er bedre! :jepp:

Skrevet (endret)

Åhhrgg... Jeg mistenker at det er hormoner i fri flyt i skrotten min for tiden for nå er jeg så grublete og miserabel at det halve kunne holde altså :tristbla:

Grubler på huset og salg. Bekymrer meg for hvor lenge jeg er nødt til å sitte og vente på at det skal bli solgt, og bekymrer meg for om vi finner noe vi vil han når det først (omsider) blir solgt... :sukk: Ser at det begynner å bli færre objekter å velge mellom og de jeg syns er fine er gjerne dyre eller veldig ettertraktede. Det gjør meg jo urolig...

Også lurer jeg på hvor lenge jeg er nødt til å belage meg på å bo slik vi gjør nå. Jeg syns jeg har vært tålmodig ganske lenge, og jeg kjent så veldig på det i helga. Jeg er dritt lei av at ting ikke har noen fast plass (det er ikke plass til å rydde vekk vitaminene og medisinene mine f.eks - de små stå på kjøkkenbenken), at det er overfylt og upraktisk i kjøkkenskapene, at skoene mine må lagres i haug (og kanskje blir ødelagt) fordi det ikek er plass til dem noe sted), at jeg ikke eier en ting (annet enn det jeg går og står i), at bøkene mine, platene mine og alt annet jeg bryr meg om er timevis unna med bil og at jeg er gjest hele tiden selv om jeg ikke er det - er så lei av ti tusen småting og savner så til de grader hjemmet mitt at jeg holder på å gå helt i oppløsning - og tanke på å måtte belage seg på en vinter til på denne måten... med dårlig råd, uten noe ankerpunkt.... herregud altså. Det vet jeg ikke hvordan jeg skal fikse :overrasket:

Også kommer bursdagen min straks. Denne uka faktisk.

Har ikke noen kvaler med alder eller panikk, men slemt nok så lurer jeg på om kjæresten min kommer til å huske det... :sjenert:

Han er så dritt dårlig på merkedager og slikt, og jeg syns det er så innmari viktig å huske og feire (og så utrolig deilig å bli sett på den måten), at jeg er redd jeg kommer til å bli skuffet og lei meg.

Vi skal ha folk på middag på lørdag og da ser jeg alt for meg at jeg kommer til å bli glemt på selve dagen... Samtidig så blir jeg lei meg for at jeg tenker sånn om ham og er så negativ, for det er jo ikke bare en dag heller - det er en rund dag - og han er jo snill og fin og alt annet bra...

Det koker vel ned til at jeg er hormonell og sliten, sårbar og deppa og virkelig, virkelig, virkelig trenger å bli sett litt nå :trist:

:sukk:

Hormonene har antagelig mesteparten av skylden. Prøve å ta meg sammen og håpe at humør og energi tar seg opp sånn omtrent samtidig.

Godt å blåse ut litt da :sjenert:

Endret av Suzy
Skrevet

Innom med en STOR :klemmer:

Huff... Tanker og hormoner (spesielt hvis de rotter seg sammen) er noe herk. Men skjønner godt disse tankene dine. Uvissheten angående salget av huset, uvissheten angående nytt bosted, frustrasjonen rundt slik dere bor nå, og kanskje aller mest savnet av å bli sett...

Skulle ønske jeg var nærmere, så kunne du fått en skikkelig god fuggel-klem "live" :klem:

Skrevet

Sånne hormoner er noe herk. Trøsten får vel være at det sannsynligvis går fort over. Og bare hormonene roer seg, så blir tankene lettere å sortere også. :hug:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Usj, tenker du trenger en stor :klem:. Ikke greit å bale med så mye tanker og følelser. Og når en er litt nede, virker alt uoverkommelig, og det meste blir en stor grøt i hodet.

Da jeg gikk til psykolog lærte han meg en god metode for å håndtere alt når det ble for mye på en gang. Finn ut av hva det er du kan gjøre noe med av det du tenker på. Sorter hver ting i hver sin skuff (sånn mentalt), og ta for deg en ting av gangen. Det høres sikkert lettvint og rart ut, men for meg hjelper det faktisk å ha lært å tenke sånn. Det skal sies at jeg ikke alltid klarer å skille jeg heller, og alt rører seg sammen i topplokket. Så får du bruke boka her til litt sånn mental tømming også. Det hjelper å få det ut og få satt ord på det, synes jeg.

:klem:

Skrevet

God morgen!

Tusen takk alle sammen - det hjelper faktisk veldig å kunne lufte hodet her når det bygger seg skikkelig opp. Av og til virker det bare som det er for mye av alt :roll:

Purple: Godt tips. Veldig godt tips - jeg er faktisk en naturlig sorterer og kjempeflink til å legge vekk det jeg ikke kan gjøre noe med, sortere alt i grupper etter "brysomhetsgrad" og innse hvor jeg står. Det er rett og slett når det blir litt for mye på flere fronter på en gang - og hormonhetta dras ned over hodet - som jeg bare ikke klarer det... Jeg får bare håpe det roer seg litt snart.

RR: Takk for klem - skulle gjerne hatt den "live" :sjenert:

Sauen: Du har rett - jeg må bare satse på at hormonene roer seg snart.

Plusset er at jeg er mye bedre i dag. I går hadde jeg en tung morgen, men i dag er jeg mye mer energisk. Jeg lever på et minimum av mat (til meg å være), men jeg spiser meg mett og tror bare jeg må bygge det sakte opp igjen (eller kanskje bare nyte at magen har blitt litt komprimert, så kanskje jeg spiser litt mindre helt av meg selv :ler:).

Yoga var fantastisk i går - steinhardt og svettedrivende - men deilig og det blir jammen time på meg i dag og. Hadde egentlig tenkt å jogge på morran og heller kutte yogaen, men så skulle kjæresten spille golf og da kan jeg jo like gjerne gå.

Spørs om jeg kjører gå/joggeplanen i morgen tidlig istedet - så kan jeg få onsdagskvelden hjemme for en gangs skyld. Burde hatt tid til å bake noe og ta med på jobben også og det må vel nesten bli på onsdag... :klo:

Det var slett ikke så verst med :kaffekopp: i dag heller.

Litt til kanskje... ? Ja!

Skrevet

Suzy-unnasluntrer tar jammen skjerfet sitt og stikker. Har lovet etteren min å se etter ei bok for ham i de store bokhandlene i sentrum, så da gjør jeg det - tar meg en te og stikker på yoga :nigo:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Så bra at hodet og humøret er lettere i dag! Det hjelper ofte bare å få det ut og skrive det ned. Det synes hvert fall jeg når jeg sliter med mye tanker.

Herlig med en god yogaøkt i går, håper det blir bra i kveld også :nigo:

Skrevet

God morgen! :kaffekopp:

SÅ flink du er med yoga/jogging! Jeg er imponert! :pls:

Må skjerpings til her også, blir for mye sofa om dagen :sukk: Holder ikke med BARE PT-timer er jeg redd.

Godt å høre at tanketrøbbelet er litt bedre også. Hjelper gjerne å skrive litt, få lettet litt på trykket. Og så hjelper det når hormonhetta tas av :plystre:

Skrevet

God morgen Suzy! :kaffekopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Mårnings :kaffekopp:

Håper hode, humør og kropp føles bra i dag. Onsdag og midt i uka allerede. Ja, jeg teller ned til helg ;)

Ha en fin dag :)

Skrevet

God morgen damer!

Nydusjet tiger på plass. Har hatt morgentrim i tigerstaden (akk så passende :fnise: ) og føler meg fresh altså - og veldig flink. I dag ble det en tur på fem og en halv kilometer. Har luntet Slottsparken på kryss og tvers - og gått en god bit sånn utenom det.

I dag klarte jeg å jobbe i tjue minutter sammenhengene. Det er omtrent dobbelt så lenge som i starten det. Imponerende er det ikke og fort går det heller ikke, men det er en klar forbedring :hoppendeglad:

Yoga var helvetes hardt i går og kroppen var innmari klar for yogapause i dag. Er helt øm - på en god måte - men fytte så sliten jeg ble av økta i går altså.

Hormontåka har lettet litt, men jeg er ikke helt på plass fortsatt. Det er nok flere faktorer, men det er nå straks førtiårsdagen min og jeg blir alltid litt melankolsk i forkant av førdselsdager. Begynner å tenke på hvor jeg er hen i livet og ikke minst så tenker jeg på om jeg er der jeg vil være og om jeg burde ha gjort mer. Hva er det for sent med, hva har jeg valgt bort, hva har jeg fått til...eller ikke? Ja, ja...

Soset etter jobb i går og fikk ikke kjøpt gave til Mamma som jeg hadde tenkt heller. Hadde planlagt å kjøpe og sende til henne så hun fikk en ting på selve dagen sin på lørdag. Litt koselig det når jeg ikke er der "in person".

:kaffekopp: var ganske godt i dag.

Skrevet

Kjenner igjen mye av tankene... Pleier også å få en sånn runde innimellom, spesielt rundt bursdag og nyttår. Er liksom tid for en selvransakelse da, hvor er man og hvor vil man.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...