Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes også det varierer veldig hva leiligheter går for. Et vennepar solgte bolig i Oslo til ca 100.000 over takst (de måtte legge inn motbud selv for å få den litt opp), og prisen der var rundt 2 mill. Mens andre ser ut til å gå enten til tilnærmet takst, eller enormt over. Vanskelig å spå! Men uansett, løp på visning! Og mye kan jo skje i løpet av uka :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan da ikke være unaturlig besatt av varmekabler på badet - det er jo helt uaktuelt å leve uten! :sjokk:

Ikke sant!

Nå har jeg levd uten i snart ett helt år og skal vi ha noe nytt skal det jaggu være såpass *bestemt* :kjefte:

Jeg ville uansett gått på visning selv om huset ditt mor formodning ikke skulle vært solgt, dere har jo uansett 100.000 å gå på, så vidt jeg skjønner? Virker som om det er helt umulig å si hva boliger går for for tiden. To kolleger av meg solgte leiligheter denne uka, nummer 1 fikk 2,9 for 43 kvm med hage, hele 550.000 over takst! Nummer to solgte en nydelig leilighet midt på beste Frogner til kun 100.000 over takst (og da var takst på nesten 6 mill, så prosentmessig var det ikke stort...).

Og det hørtes VIRKELIG ut som et bra hus! :)

Vi går uansett. Det er sikkert, men for min egen mentale helses skyld hadde vært godt med forutsigbar fienanser først (selv om jeg er sikker på at det ordner seg bare budene ikke går til himmels.

Jeg synes også det varierer veldig hva leiligheter går for. Et vennepar solgte bolig i Oslo til ca 100.000 over takst (de måtte legge inn motbud selv for å få den litt opp), og prisen der var rundt 2 mill. Mens andre ser ut til å gå enten til tilnærmet takst, eller enormt over. Vanskelig å spå! Men uansett, løp på visning! Og mye kan jo skje i løpet av uka :lur:

Ja mye kan skje og det er fullstendig uforutsignbart samme hva, syns jeg.

Vi kikket på en tomannsbolig i vinter en gang som hadde vært helt perfekt for oss og den gikk nesten ikke over takst i det hele tatt 100 over eller noe - til tross for fabelaktig beliggenhet og masse muligheter, stor tomt osv. Snodig.

Mens et rekkehus i nabolaget (men lenger unna offentlig transport) gikk for 1,8 over takst i samme periode - og SÅ fin var den ikke.

Vi får nå se. Jeg har i allefall veldig lyst til å se nærmere på den.

Skrevet (endret)

Spennende!!! :duskedame:

Veldig :daane:

Bare noen vil kjøpe huset mitt nå da. Fine, fine huset... :trist:

Endret av Suzy
Gjest Purple Haze
Skrevet

:kaffekopp:

Klart noen vil kjøpe huset ditt! Jeg er sikker på at det er opptil flere som vil kjøpe det. Masse lykke til med visning i dag :nigo:

Skrevet

:duskedame:

Lykke til i dag!

:duskedame:

Krysser alt kryssbart! :klem:

Skrevet

God morgen!

Innom jobb for å raske med meg pc og få meg litt :kaffekopp: så jeg ikke sovner på veien.

Gårsdagen ble en strålende dag faktisk og nå håper jeg at jeg er på en bølge og bare kan surfe meg gjennom denne dagen også.

Var på kombinert jobbmøte/prosjektavsluttning og middag i går og når jeg akkurat hadde satt meg ned ringte kjæresten:

Har du fått beskjed av bilverkstedet om bilen din? Nei det hadde jeg ikke. Ja de hadde ringt ham og det var toppakningen og noe meg registerreima, så det kom an på hvor mye jeg ville legge i det, men det ble fort mellom ti og femten tusen kroner - og jeg kjente hjertet bare sank i brystet. Ja, da er det bare å skrote den da, sa jeg litt resignert. Ja, men først må du betale 1200 for ny termostat da, sier han, for nå er den ferdig. HæH?

Tullebukk altså! Jeg var helt sikker på at bilen var lost, men neida. Tvert i mot sa fyren at den var i veldig bra stand for å være en så gammel bil! Så i dag kjører jeg hjemover for å fikse alt :hoppendeglad:

Også - på vei hjem fra byen, ringte datteren gledesstrålende og hadde fått ny leieboer. Ei jente på 24 fra Hamar. Ha! Da ble mammahjertet utrolig lett og lykkelig - hun flytter inn i dag og kan bli med og betale fra månedskiftet. Dermed er det økonomiske uføret over - takk og lov.

Så jeg regner med at det blir medvind herfra gitt.

Dagens plan er veldig grei egentlig:

Handle pyntegrus og kanskje en liten vintergrønn buske pluss bark. Dra hjem, skifte og få klippet plenen, luket rundt kjellervinduet og fylt pyntegrus i lyskassa, plantet busk og lagt på bark rundt lyskassa.

Luke gårdsplassen mest mulig for ugress.

Se over inne - rydde litt, støvsge alle steder og vaske litt med godlukt. Fylle et fruktfat og brenne noen luktelys en stund før visning.

Et sted innimellom - spise mat, vaske meg selv og kanskje komme meg innom legen etter mer øyesalve... Vi får se hva jeg rekker!

Litt :kaffekopp: og en runde nå.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Så bra at du ikke fikk større utgifter på bilen da! Alltid surt å bruke penger på bil, synes jeg.

Også er jeg skikkelig spent på å høre hvordan visningen går :popcorn:

Skrevet

God morgen!

Da satt jeg jammen ved det gode, gamle frokostbordet og nøt utsikten til hagen. Rart og godt.

Visningen i går var en skuffelse gitt. Dukket bare opp ett par, som hadde med seg ett annet par. Nå virker det som de er interesserte, for karen kommer en tur igjen i dag klokka åtte - før jeg stikker innover med andre ord. Han måtte ta en kikk til for noe møbler eller noe slikt.. Vet ikke helt. Men jeg håper i allefall på salg til dem.

Gikk en tanke i kjelleren i går etter visningen, for jeg hadde virkelig håpt det skulle dukke opp flere, MEN det er vel bare å håpe på det beste nå og forholde seg rolig. Og vente :tristbla:

Ja, ja..

Der var kaffen klar i allefall, så da skal jeg dope meg med koffein før jeg durer mot byen igjen. :kaffekopp::kaffekopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Det gjelder å ha is i magen når en skal selge hus. Om det bare kom et par denne gangen, så trenger ikke det bety så mye. Skal du ha flere visninger?

God tur tilbake til tigerstaden :)

Skrevet

Det er bare denne visningen som er planlagt - så eventuelle andre tar megleren seg av. Han har nøkkel og kan ta seg inn her om det dukker opp andre.

Ja jeg jobber hardt med den isen altså :fnise:

Skrevet

:troest:

Huff, så trasig med kun ett par på visning! Men vi får krysse fingrene for at de virkelig er interesserte! :klem:

Skrevet

:hoppe: Hopper inn med litt lykkeønskninger for salg av huset ditt, Suzy! Heldigvis trengs det bare ett par for at salg skal kunne gå iorden... så her krysses det for full klaff ;)

:klemmer:

Skrevet

Det fikk meg til å tenke på da søsteren min solgte hus for fire år siden. Det kom bare et par på visning der også. Men noen dager senere dukket det opp et par til som ba om privat visning. Og begge parene la inn bud. Det endte med 125 000 over prisantydning...

:klemmer:

Skrevet

Det vat jo en fantastisk oppmunternde historie Sauen! Tusen takk! Akkurat det jeg trengte faktisk.

Jeg venter på å høre fra melgeren min og finne ut om det har blitt noe bus eller hva som egentlig kjer. Tipper han er opptatt i telefonen, for jeg ringte ham på morran og han har enda ikke ringt opp igjen :ler:

Sliten i toppen i dag gitt... :sukk:

Skrevet

Gikk greit med potensiell kjøper innom på morgenkvisten? Eller var det i kveld han skulle komme? :klo:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er nok med en kjøper, vettu, så lengde den ene er interessert nok. Mulig du må ha flere visninger, det kan jo også hende. En må jo bare justere seg etter interesse og marked. At du får solgt er jeg ikke i tvil om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...