Skravla Skrevet 19. august 2011 #7041 Skrevet 19. august 2011 Hvilken buss skal du ha hjemover på søndag?
Gjest Purple Haze Skrevet 20. august 2011 #7042 Skrevet 20. august 2011 Håper du får gjort alt du skal i helga, slik at du snart får noen hvilehelger framover. Og jeg vet hvor merkelig det er å være i huset sitt og vite at nå skal det selges. Vemodig og rart. God helg
Suzy Skrevet 20. august 2011 Forfatter #7043 Skrevet 20. august 2011 Hvilken buss skal du ha hjemover på søndag? Drar ikke inn igjen før på mandag denne gangen Håper du får gjort alt du skal i helga, slik at du snart får noen hvilehelger framover. Og jeg vet hvor merkelig det er å være i huset sitt og vite at nå skal det selges. Vemodig og rart. Ja du vet selvsagt hvordan det er. Veldig rart. Har hatt kjempekoselig kveld med venninna mi. Det var virkelig stas. Vi har skravlet og spist og hatt det helt utrolig bra. Blir godt å komme seg i seng snart, kjenner jeg. Har fått gjort endel i dag, men ikke så mye som jeg hadde håpt. Men i morra skal jeg virkelig stå på, så skal det nok bli bra.
MarianneE Skrevet 21. august 2011 #7044 Skrevet 21. august 2011 Men i morra skal jeg virkelig stå på, så skal det nok bli bra. Står ikke du på hver eneste dag?? Synes liksom alltid jeg leser at du er på farta og skal det ene så det andre og må prøve og få pressa inn det tredje og!
Gjest Purple Haze Skrevet 21. august 2011 #7045 Skrevet 21. august 2011 God morgen - litt til den flittige. Høres ut som en koselig venninnekveld i går. Det er viktig å gjøre sånne ting også, ikke bare jobbe og styre. Håper søndagen blir bra, og at du får gjort det du har tenkt
Suzy Skrevet 21. august 2011 Forfatter #7046 Skrevet 21. august 2011 God kveld. Ikke fått gjort det jeg hadde tenkt i dag heller - det har jo såklart regnet så godt som hele dagen, så jeg fikk aldri klippet plenen eller malt ute - MEN jeg har vasket hele huset. Vasket alle vinduer, ryddet soverommet der det var endel ting oppbevart, ryddet i boden nede, båret ting ut i garasjen som skal fraktes vekk, kastes, hente osv... og nå lukter det helt fantastisk godt her. Men det er nok mulig jeg må opp til helga igjen også - for det må bare males ferdig og det MÅ klippes her så det ser flott ut... Nuvel - den tid osv. Litt sliten etter mye jobb, kjenner jeg, og i morgen blir det også spennende. Skal i kommunen og be om godkjenning på noe jeg skulle søkt om tillatelse på før () og deretter hjemover igjen. Har vært litt emosjonelt også, for to av venninnene min og mamma har vært ganske klare på tankene sine om flyttinga mi i dag (ikke bebreidende, men sånn "jeg forsøker å ikke tenke på det - det orker jeg bare ikke", "jeg syns det er så fælt" og "jeg venner meg vel til det når det skjer, men nå er det så uvirkelig"). Det gjør meg så trist at jeg gjør dem triste - og jeg blir litt rørt over at de er så glade i meg. Jeg må jobbe hardt for å holde kontakten med alle. Det må jeg virkelig. Nå skal jeg jobbe litt faktisk - med den faktiske jobben altså
Gjest Purple Haze Skrevet 21. august 2011 #7047 Skrevet 21. august 2011 Kjedelig med dårlig vær så du ikke fikk gjort det du skulle ute, da. På den positive siden er det flott å være ferdig med vask, det tar mye tid og er slitsomt! Litt nysgjerrig på hva du skal søke tillatelse om, men jeg skal ikke spørre, hvis det er skikkelig hemmelig Det er emosjonelt å flytte, men en må bare være flink å holde kontakten. Jeg har faktisk bedre kontakt med en del på gamle trakter enn jeg hadde da jeg bodde der. Dessuten skal du jo begynne på en helt ny tilværelse sammen med kjæresten din nå, tenk så spennende
Sauen Shaun Skrevet 22. august 2011 #7049 Skrevet 22. august 2011 Lykke til hos kommunen i dag. *krysser fingrene*
Suzy Skrevet 22. august 2011 Forfatter #7050 Skrevet 22. august 2011 God utpå dagen til alle mann (eh.. kvinner)! Nå er jeg hjemme i byen igjen og rimelig svett etter å ha slept bag, sekk, jakke og litt for påkledd selv opp bakkene og trappene. Men nå er jeg nå her og damper av litt mens jeg forsøker å ta igjen litt jobb. Det gikk kjempefint i kommunen i dag. Saken er at jeg har bygd på en veldig flott terasse for to år siden, men jeg har ikke tenkt på at jeg måtte søke om byggetillatelse for å sette den opp. Altså må jeg ordne opp i det nå da. Jeg har fikset tegninger og fått hjelp til å finne rette skjema og slikt, og fått underskrift av tre av sju naboer (det blir helt sikkert ikke noe problem med noen av dem heller) - også må jeg søke. Det går nok gjennom, men det kommer til å koste meg dobbelt gebyr og det er jo litt heft... Men , men... Hr ryddet meg ut av heimen også. Slått av alt og kastet all søppel osv, så nå skal det lukte rent og deilig, være ryddig og presentabelt alle steder OG ganske klart. Men altså ikke helt, så jeg må nok regne med å dra opp til helga også gitt. Sliten i hodet i dag og kjenner jeg har bra lyst på sofaen, men jeg er bedt på en tv-seriepremeriefest i kveld (jobbrelatert), så jeg får vel stæsje meg litt opp og gå. Blir jo moro også, tenker jeg.
Suzy Skrevet 23. august 2011 Forfatter #7052 Skrevet 23. august 2011 Mårnings! På plass på jobb igjen - tatt sykkel i dag og gruer meg til turen hjem allerede Gikk på en sprekk i går og spiste brød og flatbrød, men tror ikke skaden er så altfor stor. Litt depp fordi jeg var hjemme i helga etter å ha vært gjennomført flink i 14 dager - og det var igrunnen null utslag på vekta i det hele tatt. Det betyr vel ganske enkelt at jeg må stramme skruen litt hardere Trøtt i dag. Sliten i hodet av mye tanker og følelser, tror jeg. Utrolig godt å komme hjem til kjæresten i går da Det blir mange dager når man er vekk fra fredag til mandag - uvant nå til dags Mer
Gjest Purple Haze Skrevet 23. august 2011 #7053 Skrevet 23. august 2011 Mårnings Blir godt for deg når hussalg og alt er i boks. Da kan du fokusere på det du har med kjæresten, også slipper du alt det emosjonelle ved å bo litt på to plasser. Mye mer hyggelig å dra på besøk på gamle trakter og bare være litt gjest og ha tid til samvær med de man bryr seg om Lykke til på sykkelturen hjem! Du er sprek som klarer det der, altså (det der var en smily jeg aldri har brukt før, merkelig lissom) Ha en fin dag
Suzy Skrevet 23. august 2011 Forfatter #7054 Skrevet 23. august 2011 Hadde jeg vært så sprek, så hadde det jo ikke vært noe problem å sykle hjem Men jeg blir sprekere av det. Sliter forøvrig fortsatt med øyebetennelse på det ene øyet og nå begynner jeg å bli alvorlig sliten i lokket av å gå med bare ei linse på meg også. Jeg må skaffe meg briller, rett og slett. Spørs om jeg skal ta meg en tur ut i dag for å kikke litt. Må vel bestille synsprøve også om jeg skal få noen som fungerer. Det er i allefall helt håpløst å gå slik som dette og jeg har egentlig trengt avlastningsbriller lenge, så det er vel på tide å få ut fingeren...
Suzy Skrevet 23. august 2011 Forfatter #7055 Skrevet 23. august 2011 Ja, ja - da har jeg brukt en mindre formue på å gå på privat legesenter og har fått tak i øyesalve og begynt behandlingen. Håper det hjelper fort altså! Har begynt prosessen med å skaffe meg avlastningsbriller også - for dette her er jo bare latterlig. Jeg må jo bare ha. Tenker litt på venner og kjente om dagen. Jeg har vel først nå begynt å innse hvor trist de syns det er at jeg skal flytte på meg og jeg kjenner jeg har vondt av det. Jeg har liksom ikke merket sorgen deres før nå. Det er klart vi kan ses fortsatt - det gjør meg vel nesten bare mer oppsatt på å få holdt god kontakt og ikke minst sørge for at vi har skikkelig gjesterom med plass til alle som vil. Men jeg har på et vis litt dårlig samvittighet for å ha vært så absorbert i egene tanker at jeg ikke helt har sett at det er andre enn meg som blir påvirket av at jeg skal flytte på meg. Det er jo en selvfølge at det er sånn, men jeg har bare ikke tenkt på det før nå Og fy så ego jeg føler meg da. Hmm... ukonsentrert er jeg jammen også i dag. Og jeg burde gjøre litt for i morgen skal jeg sitte på seminar hele dagen - og det samme torsdag.
Roadrunner Skrevet 24. august 2011 #7056 Skrevet 24. august 2011 Skjønner veldig godt tankene dine Suzy, men jeg tror også at du har hatt godt av å være litt i din egen boble. Du har masse følelser og tanker som skal sorteres underveis du også, og det krever tid og krefter. Nå har du bearbeidet mye av dine egne tanker og følelser, og blir da sikkert mer oppmerksom på de rundt deg igjen. Synes ikke du har vært spesielt egoistisk i den situasjonen! Man SKAL tenke på seg selv... Håper du får en fin dag på seminar, og masse nyttig input!
Suzy Skrevet 24. august 2011 Forfatter #7057 Skrevet 24. august 2011 God morgen! Takk for kloke ord RR. Du har sikkert rett i at det har vært en nøædvendig prosess og at hodet bare har klart å deale med en ting av gangen. Nå er jeg ute av tåkeheimen og avklart - og da dukker andres tanker og følelser inn i synsfeltet. Men det kommer til å gå bra. Det er jeg helt sikker på. Og jeg kommer til å klare å holde kontakten med de som betyr noe for meg - og jeg kommer til å besøke hjemstedet så mye jeg kan for å få kvalitetstid med Mamma og med vennene. OG de kommer til å bli tvangshentet til visitt i byen hos meg. Basta. Det kommer til å gå bra. Seminar i dag ja. Det blir sikkert moro og nyttig, tenker jeg - det pleier nemlig å bli det. Men det betyr en overnatting vekk fra kjæresten igjen. Vi skal jo bare til et sted i byen her, men det er utrolig mye lettvintere å ligge over enn å skulle ta seg fra østkant til litt utenfor vestkant tidlig om morran. Phu... Nå syns jeg det har vært mye ut på tur og borte fra ham, så det var ikke så moro akkurat i dag, meen så kommer torsdag og fredag og helga og... ja. Jeg får jo sett ham Under ei uke til visning av huset. Jeg er en gedigen nervebunt! Også trenger jeg mer
Roadrunner Skrevet 24. august 2011 #7058 Skrevet 24. august 2011 Greit med en overnatting borte når det er i sammenheng med seminaret. Blir gjerne både enklere og mer sosialt da Jeg bodde på hotell et godt steinkast hjemmefra en gang jeg var på lokalt seminar (hotellet var inkludert i prisen), og det var deilig å slippe matlaging og husarbeid et par dager. Heller være litt sosial og slappe av med god frokost. Dere får kose dere skikkelig i helga
Suzy Skrevet 24. august 2011 Forfatter #7059 Skrevet 24. august 2011 Joda - vi får heller forsøke å ta det igjen, men til helga er jeg redd jeg må til hjemtraktene og ta resten av tingene med huset - også føler jeg emg ikke så veldig sosial med øyebetennelse og mer eller mindre konstant hodepine på grunn av betennelsen. Ja, ja... det ordner seg. Nå sutrer jeg virkelig. Forrsten kom datteren innom jobben i går ettermiddag for å låne litt nettverk - så jeg kjøpte støvsuger til henne (for den har nå eks-samboeren tatt med seg vekk igjen). Så nå lettet jeg litt på buyrden hennes i det minste. Foreslo for henne at hun spør mormor (min mamma altså) og typen hennes om hjelp på lørdag og hører om de kan ta med kjøkkenbord, sengestamme og vaskemaskin (pluss kanskje litt klær og småtteri)innover til henne også kan de bli til middag hos henne. De har nemlig ikke sett leiligheten enda - og hun har virkelig behov for disse tingene så snart som mulig (de står i huset enda). Spent på å høre om de vil. Jeg har jo tenkt å være i huset på lørdag og kan hjelpe til med å flytte alt sammen ut på tilhenger, slik at det kan fraktes. Kan sikker evt få noen andre til å hjelpe med løft også. Vi får se...
Roadrunner Skrevet 24. august 2011 #7060 Skrevet 24. august 2011 Stemmer det, var siste finish i hjemtraktene i helga ja... Håper ikke du sliter deg helt ut nå, Suzy!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå