Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff... God bedring til datteren! Går det greit med henne? Overtråkk/forstuet?

Mm - skikkelig overtråkk, så krykker og sånn skinne som støtter foten - og sjukemeldt til og med lørdag. Og streng ordre fra mamman sin om å holde seg absolutt i ro så hun blir helt bra :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhneiii!! :forvirret: Å tråkke over er no så inni granskauen vondt altså!!! Dakars jenta :tristbla: Får ønske henne god bedring - og STRENG beskjed om å holde seg i ro, skal foten bli bra - fort!

Skrevet

Åhneiii!! :forvirret: Å tråkke over er no så inni granskauen vondt altså!!! Dakars jenta :tristbla: Får ønske henne god bedring - og STRENG beskjed om å holde seg i ro, skal foten bli bra - fort!

Jeg har banket skikkelig i bordet faktisk - og sagt akkurat det. Skal du ha noen mulighet til å komme deg på beina igjen, så må du hvile.

Skrevet

Mmm...du kan jo si til henne at jeg tråkka så inni graaaanskauen over i mai 1991 (åjaaa! Jeg husker det MEGET godt fortsatt!) og selv nå - TYVE år etter - sliter jeg med anklene nettopp fordi jeg var ALTFOR snar med å "komme meg opp, ut og fram" og ikke lot tiden bli brukt for å hele foten/ankelen. ANklene mine er skikkelig skranglete og det irriterer meg grenseløst. Kan gå helt vanlig på veien, og plutselig snubler jeg e.lign og da ligger jeg der og kaver iom at ankelene er så "Shakin' Stevens" :ler: (ja man kan le men det er litt frustrerende....)

Skrevet

Hun har allerede samme problem - hun har nemlig tråkket over på den ankelen tre eller fire ganger alt - og som du sier er temmelig raklete i den ankelen.

Antagelig ville det beste vært å gå med støttebandasje mye av tiden på jobben.

Skrevet

Ahhhrrr..... null konsentrasjon og fokus igjen for i dag. Har bare lyst til å pakke sammen, skifte til sykkeltøy og tråkke meg hjem.

Det ene øyet mitt klør og er irritert og jeg forbanner at jeg ikke har avlastningsbriller, men driver med linser til enhver tid. Det er tydelig at jeg skulle hatt ut den j... linsa, men det blir jeg så sliten i hodet av.

Irritabel :sur:

Holder jeg en time til så kan jeg få lov til å gå hjem. Av meg.

Skrevet

:troest:

Har skranglete ankler jeg også, etter ørten overtråkk. Trodde jeg var en av få som kunne snuble på flatmark. :sjenert: Senest da jeg var på kurs i sommer, ble det et hardt møte med asfalten og en øm ankel (og hull i buksa). Føler meg SÅ klønete :sukk: Fikk tak i noen veldig gode støttebandasjer for mange år siden (som en bekjent av paps hadde importert fra USA), men er ikke flink nok til å bruke de. For et par år siden spurte jeg paps om han fyren kanskje hadde et par til liggende som jeg kunne "sikre meg", og etter iherdig leting på loftet fant han to stk. Som jeg fikk latterlig billig :kaklehone: <---- fornøyd fuggel :nigo:

:veslejenta:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Overtråkk er noe skikkelig herk! Da jeg spilte håndball tråkket jeg over rett som det var, og for ca 3 år siden tråkket jeg over da jeg skulle på jobb. Den ankelen var vond i mange måneder. Håper datteren din blir fort bra!

Skrevet

Fy fader... nå gruer jeg meg til å sykle hjem. Det ser nemlig ut til å være skikkelig varmt ute og da blir det antagelig temmelig vondt...

Men den som intet våger osv... :roll:

Og nå ligger huset mitt på Finn gitt :overrasket:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God tur, dette går fint skal du se!

Oi, iler inn på FB for å se....*svosj*

Skrevet

God bedring til datteren. :klem: Og jeg kan jo bare melde meg inn i klubben for de med skranglete ankler. Så jeg støtter alle de som er strenge i forhold til at hun MÅ holde seg i ro til den er bra igjen (sier hun som tråkket over på musikkfestival i fjor, og sto og gikk på foten i seks-sju timer etterpå :sjenert: ).

*iler ut på leting etter hus*

Skrevet

*bidrar med historie om idiotisk belastning av forstuet fot*

Den dagen jeg skulle flytte sammen med eksen satte jeg virkelig standarden for overtråkk. Tok meg fri for å flytte, men det nektet min gjerrige eks å gjøre også, så jeg brukte hele dagen på å flytte mine ting ALENE. Riktignok innenfor samme studentby, men noen hundre meter å gå var det jo. På aller siste lass endte jeg med å snuble ned det siste trappetrinnet og tråkke over noe så innmari. Fikk skrapt meg bort i ny leilighet og satt der ganske så deppa da eksen kom fra jobb. Sympati fikk jeg ikke, derimot anklagelser om hvor innmari lite praktisk det var at jeg ikke kunne gå siden hans ting tross alt ikke var flyttet ennå. Så for husfreden endte jeg med å trosse smertene og brukte timesvis på kjøp og påfølgende bæring av dobbelseng, samt bæring av enda et flyttelass. Våknet av at jeg måtte på do om natta og endte opp med å kaste opp pga smerten da jeg tråkka på foten. Krykker en ukes tid, måtte ha skinne i seks uker og det tok månedsvis før det gikk greit med normal belastning...

Nå tok jeg litt over boka di, poenget var uansett at det er bra du er streng! :fnise:

Skrevet

Lykke til med hussalg!

Så kjempefint ut! :duskedame:

Krysser fingre og tær :klem:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:kaffekopp: Mårnings

Fredag, lønningsdag og straks helg, sånn liker vi! Blir spennende å følge med på hussalget ditt nå framover altså. Krysser og heier :duskedame:

Go`fredda :nigo:

Skrevet

:kaffekopp:

Go`frædda ønskes herfra også!

LIKER lønning og fredag på samme dag :nigo:

Selv om regningsbunken sluker det som er...

Skrevet

Lønningsdag og fredag ja, men akk.. nok en dag ble ikke helt som tenkt i går. Fader til uflaks jeg har om dagen altså :sur:

Syklet hjem i går (det var hett det!!) og hivde meg i bilen og dro til datteren. Vi fikk handlet gardiner, puter og litt mat og jeg svingte henne hjem, hjalp henne opp med ting og dro hjem - og halvvegs så kokte bilen!!! :overrasket:

Kom meg på en bensinstasjon, fikk åpent og luftet og kjølt ned også ringte jeg kjæresten. Han kom og hadde rådført seg med en bilkyndig på veien - vi måtte fylle på og bare prøve. Det gjorde vi - kom noen kilometer og da kokte den igjen. Ny avkjøling vannfylling og ett nytt strekke og da kom vi så nær hjemme at vi kunne stå trygt og den kan hentes senere.

:tristbla:

Så da er det et arsenal av ting det kan være, termostat, vannpumpe... og jeg må ta bussen hjemover i dag. Det er forsåvidt ikke noe problem, men det er sabla upraktisk å ikke ha bil når jeg først er hjemme. Jeg skulle handlet maling, mat, div annet... og det blir endel mindre enkelt når jeg ikke har bilen. Men jeg har sykkel, så jeg får bare satse på den :sukk:

Nuvel...

Men huset ser jo bra ut, syns jeg. Og jeg skal få gjort unna alle småsakene denne helga her. Vaske kjøkkenet skikkelig, vaske badet så skikkelig at det bare er å støve av før visning, fikse rekkverk i kjeller, baderomsflis, male siste strøk på yttervegg (håper jeg), pusse vinduer, pakke enda mer ting ned.. ja i det hele tatt. Tiden skal nok gå.

Og siden det ikke er måte på så mye man kan syte for her på KG så topper jeg med at jeg tror jeg har fått noe øyebetennelse eller noe på det ene øyet. Det er sårt og vondt og jeg fikser ikke å ha linse på det, så nå går jeg sånn halvblind rundt og får sabla vondt i hodet :forvirret:

Mer :kaffekopp: nå tenker jeg.

Skrevet

Uff! Det er liksom ikke måte på hva som skjer for deg for tiden. :hug:

Håper du får ordnet alt du har planer om i helga. Også satser vi på at det blir en god budrunde og et salg med godt overskudd. :duskedame:

Skrevet (endret)

Næmen Suzy dah! :klem:

Makan til uflaks... :troest:

Håper du får en fin helg uansett, og at du får unna de tingene du har planer om å få gjort. Her er det meldt fint vær i morra i alle fall :nigo:

Endret av Roadrunner
Gjest Purple Haze
Skrevet

Det var da voldsomt til uflaks på deg da :tristbla: Håper bilen blir fort frisk uten de altfor store kostnader! Er det noe jeg synes det er kjipt å bruke penger på, så er det bil.

Mye å henge fingra i i helga ser jeg. Håper du rekker over alt!

God bedring med øyet, det hørtes ikke godt ut :troest: Og riktig god helg på hjemlige trakter :)

Skrevet

Ja, ja - da bor jeg i et hus som er til salgs. Det føles sabla merkelig, rett og slett.

Er litt sliten og litt blå i humøret i kveld. Det har vært ei merkelig og slitsom uke, og jeg merker det nå. Det går vel over til i morgen.

Håper forøvrig været går over også - det har har nemlig høljet siden jeg kom hit. Det tegner ikke akkurat bra for utendørsmaling, men jeg kan jo alltids vaske og fikse inne. Får bare se hvordan det går.

Tar meg et glass vin og flipper rundt på kanalene. Godt det er fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...