Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Krysser fingre for at du rekker det du skal og at du får solgt nå!

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Henger du i hop etter helga? Spent på å høre hvordan det gikk i går altså!

God mandag :)

Skrevet

God morgen!

Gårsdagen gikk som en vind. Noen skjær i sjøen - blant annet lar ikke krokene som takrennene skal ligge oppi seg bruke om igjen - for takrenner har blitt videre i årenes løp :roll:, så jeg må kjøpe nye kroker som jeg ikke hadde regnet med. Dessuten regnet det litt både nå og da i går også - MEN jeg fikk malt ferdig det jeg hadde tenkt å få gjort og huset var etterhvert strøkent.

Venneparet var veldig begeistret for huset og skal begynne å snakke med banken sin, så nå må jeg bare få fikset de siste tingene - malt ferdig ute - og deretter få dit en takstmann så vi kan fastslå prisen helt sikkert.

Om alt glir omtrent slik jeg håper, så kjøper de det.

Må bare si at det er litt vondt å vise frem huset jeg elsker for andre. Jeg klarer jo ikke å si noe negativt om det og kan ikke finne noen god grunn til å ikke kjøpe det - det er jo det perfekte hus i mitt hode :sjenert:

I dag er jeg uhyggelig støl - har vondt i hele kroppen og gruer meg rett og slett til yoga i kveld :overrasket: Men det blir sikkert godt også.

Har sovet vannvittig dårlig i natt. Våknet mange ganger og sovet utrolig urolig - håper det blir litt bedre til natta, for jeg kjenner jeg er sliten fortsatt.

Nå drikker jeg i allefall :kaffekopp: for harde livet!

Skrevet

:klemmer:

Hvilket arbeidsjern! Du er jo ikke riktig klok, menneske! Jeg bøyer meg i støvet og er MEKTIG imponert! Ikke det granne rart om du er både fysisk og psykisk utslitt...

Skrevet

Ja fyttegrisen jente! Som du står på!!! :overrasket: *bøyer meg i støvet* Men du har altså potensielle kjøpere på hånden? Det er jo bra, selv om jeg forstår det skjærer litt i hjertet å skulle selge en bolig man er så glad i... :klem:

Skrevet

Mårnings! :kaffekopp:

Hvordan har tigerskrotten det?

Skrevet
:kaffekopp: God morgen! Håper du fremdeles er levende etter helgas hardkjør. :klem:
Skrevet

God morgen!

Japp - jeg har potensielle kjøpere på hånden. De er veldig interesserte, så nå gjelder det bare å få malt ferdig huset og få en takstmann dit så prisen blir fastsatt - og håpe at de får lån, så tror jeg at det er i boks. Må bare få tidsaspektet til å gå opp, rett og slett.

Sovet mye bedre i natt gitt. Satte opp både vinduet på soverommet og terassedøra så det ble gjennomlufting, så ble det litt mer levelig å legge seg - og mer levelig å sove gjennom natta og.

Starter dagen med litt hyggelig musikk på pc'n mens jeg er alene på kontoret :nigo: Herlig Metallica..... :hjerte:

Klar for yoga i dag også. Må utnytte maks nå som det er siste uka det er åpent.

Og litt mer :kaffekopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Ser ut til at det ordner seg med salg for deg. Det er jo kjempeflott! Og ikke minst å få solgt uten å bruke mekler. Det sparer du mye på :)

Godt å se at skrotten din er klar for litt yoga igjen. Det betyr vel at du begynner å ta deg inn igjen etter hardkjøret i helga :)

Ha en fin dag :)

Skrevet

Mmmmmhhm..... sitter i sofaen og koser meg med blåbær og vaniljekesam. DIGG! Har spist middag bestående av flesk og cottage cheese (gad ikke annet :ler).

Kjæresten har ekstrajobb i dag og jeg er hjemme alene og passe mør og fornøyd i kroppen etter dagens yoga. Ikke bare er det gøy og godt der - det er skikkelig hyggelig også.

Blir glad i hele meg hver gang jeg er der :nigo:

Nå tror jeg at jeg skal surfe litt på tv'n ettersom jeg for en gangs skyld har fjernkotrollen for meg selv.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Flesk og CC?! :overrasket: Si meg, hvordan tilbereder man den retten, og er det godt? :ler:

Deilig å ha fjernkontrollen for seg selv i blant. Kos deg :)

Skrevet

:hallo:

*venter spent på svaret angående flesk og CC - URK!*

Ønsker tigerpusen en finfin onsdag!

:kaffekopp:

Skrevet

Mårnings!

Rasende tiger på morran i dag :kjefte:

Datteren kom innom i går og skulle til hjemtrakter, blant annet for å jobbe litt hos mormor og fikse andre ting.

Hun skulle også levere tilbake hunden hun har hatt på for fordi den er nervøs og blant annet har et markeringsproblem... Dette har den også hatt i mitt hus og jeg har vasket hundetiss overalt i huset - og virkelig overalt.

Så hadde hun tenkt hun skulle bo i huset mens hun var oppover og jeg sa at jeg vil ikke ha hund der igjen. Det var greit, for hun skulle levere ham uansett. Så får jeg melding i natt om at hun har fått en ny hund på lån - og da klikker jeg, kjenner jeg. Avtalen var ingen hund. jeg har slitt og slept og jobbet og vasket for å få huset på stell også er det samme rulla igjen med å drite i hva jeg sier og si fra i etterkant slik at jeg bare må godta.

Det blir ikke aktuelt!

Hva i alle dager er det som gjør tenåringer så forbanna dumme i hodet!? Jeg er drittlei av komplikasjoner, stress og skit - nå vil jeg bare bli tatt på alvor og få håndtere det jeg trenger å håndtere som faen meg er mer enn nok det og. :kjempesinna:

Jeg er så SINT!

Har gitt henne beskjed om at hun gjerne må ha hundpå lån hjemme hos seg selv, men avtalen var klar - ikke noe dyr i mitt hus mer. Jeg har slept og slavet nok på grunn av henne og vennene hennes og de jævla dyra.

Puster... :sukk:

Nå har jeg fått melding om at hun beklager, skjønner prinsippet mitt og skjønner jeg ikke stoler på henne, så hun reiser hjem igjen i kveld. Jeg får vondt langt inni sjelen av dette her, men nå orker jeg ikke mer tull. Jeg blir så sliten av dette her :sur:

Jah.. nok sinnatiger :sukk:

Noe helt annet nå: Flesk og CC er vel enkelt det. Stek flesk i panna. Legg det på tallerkenen, legg CC vedsiden av, ta på litt sennep eller annet - krydre om ønskelig og spis. Hvordan ble det så vanskelig da...? :vetikke:

I dag skal jeg ut til lunsj med kusina og gleder meg. Det er lenge siden vi har fått snakket skikkelig sammen. Blir fint og godt.

Satser på yoga i kveld også - uka skal utnyttes til fulle nå gitt. Også tror jeg at jeg må få meg noe kaffe så jeg klarer å roe meg ned... :(

Skrevet
:kaffekopp: Fjøskaffe til sinnatiger'n. Og kanskje er det å sette helt klare grenser for datteren det eneste som hjelper? Hun lærer kanskje når hennes valg faktisk får konsekvenser.
Gjest Purple Haze
Skrevet

Du har min fulle sympati når det gjelder hodeløse tenåringer! Kjenner godt igjen min yngste i det der, gitt. Tror tankegangen er at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse :gjeiper:

Jeg måtte til slutt bare gjøre meg skikkelig hard, og faktisk stå for det, og det hjalp da til en viss grad. Det virker som de tyner det så lenge de kan, og når de skjønner at vi faktisk mener alvor, kommer beklagelsene. Og da får man vondt i mammasamvittigheten. Ikke rart vi blir både sinte, oppgitte og egentlig hele spekteret.

Det er ikke lett å være foreldre, altså. En har sine utfordringer når barna er små også, men jeg synes det er enda vanskeligere når de har blitt unge voksne.

Skrevet

:troest:

Huff... Du har min fulle sympati, tiger'n! Skjønner godt du blir rasende! Og selv om det gjør vondt i mammahjertet, så tror jeg det beste er å stå hardt på sitt. Da skjønner hun vel etterhvert at det ikke kommer noe "Nei, jeg mente ikke å være så hard, klart vi ordner det til...", og at du virkelig mener det når du står på ditt.

Sender oppover en god :klemmer: og håper du får ut litt spenninger og frustrasjon på yoga'en i kveld!

Skrevet

Dette har vært en travel dag altså! :overrasket:

Tiden har bare flydd i dag og jeg har virkelig fått gjort en hel haug. Føles godt.

Blitt litt av en dag uansett gitt, men det har roet seg under stripene nå. Ungen tok det og ble nok sint, men gjorde gode miner til slett spill etterpå og reiser hjem til sitt i dag. Kort og godt. Hun har da vært en svipp hjemom, hjulpet mormor og skal på jobbintervju i morgen, viste det seg - så da er det jo greit alt.

Jeg blir rett og slett sliten av disse konfliktene stadig vekk, og vet du Purple, jeg er helt enig. jeg skulle ønske hun var tre år og i trassalderen igjen, for det var jaggu lettere! :sukk:

Veldig trivelig lunsj med kusina og etterlengtet skravl med henne også. I morgen er planen å bruke lunsjen på yoga.

Nå sitter jeg over på kontoret og spiser blåbær med vaniljekesam og koser meg før yogatid. Må sitte her og surre for meg selv en stund for å få tiden til å gå, men tenkte jeg kunne jobbe en stund og deretter sette meg ute litt og lese i boka mi (som er superspennende og jeg ikke har lyst til å legge fra meg uansett :nigo:).

men litt mer vann må jeg ha. Det er HETT ute!

Skrevet

(..)jeg skulle ønske hun var tre år og i trassalderen igjen, for det var jaggu lettere! :sukk:

Som jeg sjøl skulle sagt det.... Lillemann er helt grei å håndtere når han får sine attak. Han skjønner jo ikke bedre, lille vennen. Store vennen derimot....huh; hun kan finne på helt usannsynlige rare ideer. Jeg kjefter på henne, hun står der og ser på meg med de skjønne (tross alt) "puppy eyes" også får jeg dårlig samvittighet nærmest minuttet etter min tordentale. Men hun forstår jo hvorfor jeg kan bli så inni granskauen sint. De gjør som regel det, ungdommen vår. Cluet er jo bare at de tar lærdom av irettesettinga!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...