Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det ikke sånn at man blir surere og kjipere desto eldre mann blir da? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jammen ikke lett å være tiger for tiden. :hug: Håper alt roer seg nå, slik at både du og datteren kan senke skuldrene litt.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Skulle ønske du slapp alt dette styret nå altså! Håper alt ordner seg til det beste :)

Og selv om det høres fælt ut, så er det jammen en liten trøst å se at andre med voksne barn som skal ut på egen hånd, sliter med noe av det samme som meg og junior :sjenert:

Det er neimen ikke lett å være ung og skulle finne retningen i livet. Og det er ikke så lett å være foreldre til dem heller, alltid :sukk:

Men jeg trøster meg med at det meste ordner seg, på en eller annen måte og på et eller annet tidspunkt. Det gjør det jo alltid.

Skrevet

:troest:

Tøft å være tiger om dagen ser det ut til...

Men synes du ser ut til å takle det kjempebra, og tviler ikke på at det går seg til. Og jeg synes det er kjempebra at dattera ringer når det butter, da vet hun at der kan hun få litt trøst og støtte om ikke annet.

Jeg har aldri spurt om penger (verken da jeg bodde hjemme eller etter at jeg flyttet), men jeg vet at de hadde stilt opp dersom det hadde vært behov. Fordi de ser at jeg forsøker så godt jeg kan, og fordi vi har et åpent og godt forhold. Jeg har fått masse god hjelp (flytting, oppussing, små praktiske ting, en restaurantmiddag i ny og ne ++), men føler ikke at jeg har fått sydd puter under armene. Har blitt selvstendig og trygg, men vet at jeg har solid støtte hvis det skulle være behov. En god følelse!

(får liksom ikke ordlagt meg som jeg vil her, men håper du forstår hvor ferden går allikevel... :sukk: )

Håper fredagen blir en fin tiger-dag!!!

Skrevet

God fredagsmorgen til folk og fe og fugl :)

I dag var det jaggu hardt å stå opp. Kjæresten har jobbet inn dagen og kunne bli liggende i senga og purke, mens jeg måtte opp... :tunge1:

Nei, det er vel ikke så greit å være tiger om dagen, men kanskje aller tøffest å være tigerbarn og møte verden på godt og vondt :sukk:.

Får jo trøste meg med det.

Men i går ble nå dagen virkelig god - både for henne og meg. Hun var innom en tur i går og var blid og optimistisk. Oldemoren hadde bidratt med litt penger, hun hadde fått beskjed om at hun fikk ny sele til hunden i gave av en dame i en dyrebutikk (der hun har vært innom og spurt om jobb), hun hadde truffet en trivelig medhundeeier i oppgangen på vei ut og på trikken traff hun en tidligere bekjent som hadde blitt frisør og tilbød gratis hårklipp mot at datteren hjelper henne med noen skjemaer og søknadsgreier. Utrolig bra altså.

Jeg kom meg på yoga, kom hjem til normal tid og fikk kjøttboller og nykål til middag - hadde litt kvalitetstid med kjæresten (:kline:) og sløvet foran tv resten av kvelden. Alt i alt en deilig normal dag. Første denne uka :ler:

I dag skal jeg på Ikea og assistere ei venninne i innkjøp av sofa, bokhyller/tvbenk, gardiner og gulvteppe. det blir gøy! :hoppe: Jeg digger IKEA!

Har fått litt :kaffekopp: alt også.

Skrevet

Ååhhh.... IKEA! Kos deg sååå mye! :jepp:

Skrevet

God lørdagsettermiddag!

Det ble litt av en IKEA-tur. Bussen brukte for det første en time ut (fredagstrafikk) og vi brukte nesten fire timer på hele handlinga - MEN jammen fikk vi handlet mye også.

Tre meter med bokhyller med tv-bank og ekstra hylleplater OG påbyggingsdel, sofa, seng, bunn, madrass og overmadrass, teppe, gardiner, fem lamper med tilhørende pærer, ti blomsterpotter, salongbord og selvsagt noen kjøttboller :ler:

Det ble noen lass kan du si...

Men ved hjelp av en veldig snill venninne av oss så kom vi oss veldig kjapt og greit hjem - hun kjørte først meg og deretter venninna mi. Supersnilt!

Og vel hjemme fikk jeg middag og vin av snille kjæresten min, så da ble jeg superglad - for jeg ble sabla sulten av handleturen :)

I dag har vi ligget lenge, vært ute på handletur og bare sløvet. Får se om jeg forsøker å få noe mer ut av dagen i morgen :ler: Men egentlig er det dritgodt å være lat også :sjenert:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Det var da litt av en fangst på Ikea! Skjønner godt at du var sliten og sulten etterpå.

Håper du har latet deg hele helga. Det tror jeg du trenger nå ;)

Skrevet

Gjett om jeg har... jeg har latet meg så jeg nesten er litt flau :flau:

Jeg har sovet uhorvelig lange netter, sitter mer eller mindre konstant på rumpa - i allefall all den tid jeg ikke har :kline:.... :sjenert: og jeg har sløøøøøvet.

Men uka som kommer blir antagelig innholdsrik nok, så litt ro nå er heeelt ok. Vi nevner i fleng: I morgen er det normal mandag med yoga, tirdag sannsynligvis det samme, onsdag skal jeg spise med datteren OG på yoga - torsdag er det fotoshoot på jobb hele dagen og kanskje treff med en Skravlis og en Fuggel??? og fredag skal jeg på møte på jobb på morran og tar bilen til hjemtraktene for å klippe plen så fort som mulig etter det - skal forsøke å få bilen inn på sjekk samtidig også kommer kjæresten opp lørdag for da er det slektstevne. Phu...

Meen det er fortsatt noen timer med sløving igjen da :nigo:

Skrevet

Ser ut til at du trenger å sløve mest mulig før den uka som kommer ja. :klem:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Frisk og uthvilt til ny uke, etter en avslappende helg? Snart sommerferie for deg, eller?

Ha en fin dag med både jobb og yoga :)

Skrevet

Hallo Tiger'n! Håper du får en flott dag. :kaffekopp:

Skrevet

God morgen damer!

jeg er god og uthvilt etter ei aå rolig helg at jeg antagelig knapt har hatt over hvilpuls mer enn et par ganger... :sjenert: Det er nesten flaut.

Nuvel - nå blir det litt mer fart kanskje. Har startet dagen med å energimerke huset mitt :ler: Fy følate så mye pjukkel, men det endte da ganske bra ettersom huset mitt er energimerket E og det er veldig bra for et hus fra 60-tallet, faktisk. Stolt :nigo:

Men de som bygget det fikk det ekstra godt isolert og det er veldig godt og varmt faktisk.

Så ringte venninna mi i går og kunne fortelle at hun var i ferd med å selge huset mitt til et vennepar av seg :ler: og hurra for det, må jeg si. Det kan bety at jeg får solgt det utenom megler (for det har han sagt er OK om jeg finner noen før vi setter altfor mye i sving) og sparer meg litt dill. MÅ få fart på fiks og orden så jeg kan få takst på det så fort som overhode mulig - og dermed kan få det klart til salg.

Vi får se - men jeg har et vennepar til som kan være interesserte, så da er det egentlig bare å få ut fingeren :)

Endelig lønn i dag, så nå skal det bli ny sekk, nye støvler og endelig ansiktskrem. Har klart meg på nødløsninger og vareprøver en ukes tid og det er igrunnen nok nå - og hudpleie skal jeg jammen også ha!

Ho, ho! Litt optimistisk anlagt i dag kjenner jeg :nigo:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Så utrolig bra om du får solgt til kjentfolk uten å bruke mekler! De meklerne tar jo blodpris for jobben. Kjenner jeg er nesten irritert på hun jeg bruker, for jeg sitter neimen ikke igjen med mye selv :kjefte:

Jeg må ut med ca 75 000 i meklerhonorar på den lille leiligheten jeg solgte. Til sammenlikning må venninnen min ut med ca 100 000 på et hus til 2,5 mill. Det henger ikke på greip, spør du meg.

Og flott med E-merket hus fra 60-tallet altså! :nigo:

Skrevet

Phu, nå har jeg gjort litt av en oppdateringsjobb! Jeg følger jo faktisk med i dagboken din, og da kan jeg ikke bare hoppe rett i den uten å lese meg opp!

Syns forøvrig du har en flott blanding av "klar deg selv, men mamma er her for deg" mht datteren din, også kjenner jeg at jeg gruer litt til mine egne håpefulle skal flytte på hybler... :sjenert:

Også misunner jeg deg yogatreningen. Det er jo helt tåpelig, alle kan jo sette i gang med yoga, men jeg finner ikke tid, og tror ikke det er noen ok yogatrening i rimelig nærhet, osv. (også er jeg litt lat...). Hvilke yogaform er det du trener igjen?

Goood mandagskveld! :vinke:

Skrevet

God morgen!

Snakker om snodig vær :overrasket: I dag var det meldt knallvær og hva skjer da jeg kommer ut døra - det regner!! :overrasket: Ikke mye og ikke lenge - heldigvis, men halloo...? :vetikke:

Uansett - da ble det ikke sykkel i dag heller. Nå vil jeg ha stabilt godvær og dager det er mulig i planlegge snart.

Hei Kosemose :goodbye: Veldig trivelig at du stikker innom. Jeg trener Iyengar-yoga som er en ganske langsom, men svært detaljert yogaform - og en knalltøff en. Jeg blir alltid støl jeg - fortsatt.

Dumt at du ikke har hverken tid eller noe sted å gå. Jeg syns det tar uforholdsmessig mye tid ut av dagen min, særlig nå etter at jeg flyttet til kjæresten og må være borte til langt på kveld for å få gått, men det er rett og slett verdt det. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten.

Meglere ja... min melger skal ha 76.000 om huset mitt blir solgt for 2 mill - og da gjør han det billig (tar f.eks bare 2,5 prosent provisjon mot vanlige 3,7...). Det er forskrekkelig dyrt, men om jeg får en bra pris så er det selvsagt verdt det.

Men nå kjenner jeg megelren min godt og han sa at om jeg får kjøpere før vi har satt igang alt mulig av arbeid, så kan jeg selge det sjøl uten at han protesterer på det.

Så får vi se da.

Skal jobbe hardt for å få det til å se godt ut til neste helg, for da kommer de og kikker på huset, så får vi se hvordan det går :nigo:

Ja, ja.. på plass i dag og litt tung og kroppen. Rett før det går hull på tiger'n og da kjennes egentlig ikke noenting så bra ut :ler:

Hadde planlagt yoga i dag, men kjæresten hadde lagt andre planer på mine vegne, så vi skal i bursdag i dag :fnise:

Hyggelig det altså - men litt dumt å gå glipp av en trening når jeg først har bestemt meg, men jeg skal nok få tatt det igjen.

I morgen skal jeg spise middag med datteren og deretter på yoga. Spent på å høre om hun har fått noe vikariat enda eller hvordan det går.

Nå må jeg ha mer :kaffekopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Jeg venter også på litt mer stabilt, fint vær. Det er sommer for pokker! Gradestokken må da snart kunne bevege seg over 15 grader :gjeiper:

Du har fått en veldig god deal med mekleren din, ser jeg. Den skal du være godt fornøyd med! Og får du solgt på egenhånd, er ingenting bedre enn det :nigo:

Håper det ordner seg med jobb for datteren! Vikariat er bedre enn ingenting, spør du meg.

Ha en fin dag :)

Skrevet

Yoga ser utrolig spennende ut :jepp: Mulig jeg kunne hatt god nytte av det iom jeg ikke kan trene noe som utøver press/trykk på buken pga brokket mitt. Could be.... :klo:

Vet om flere som har benyttet seg av en advokat til å ta seg av papirarbeidet ved salg av bolig. Betalt en 6-7000 kontra ti ganger så mye! Det er uhorvelig med priser en megler skal ha! :forvirret:

Skrevet

:goodbye: Melder meg som snikleser jeg, hvis jeg får lov?

Leiligheten samboeren min selger har prisantydning på 2,1, og han betaler megler 78.000. Høres jo ut som om betingelsene er ganske like dine da, siden taksten ikke er så ulik. En kollega av meg betaler bare 1,2 i provisjon, men han selger bolig i en helt annen prisklasse også da. Er skikkelig surt når betydelige deler av gevinsten går med til meglerhonorar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...