Supramundane Skrevet 9. juni 2011 #6721 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Hei! Her har det jammen skjedd litt siden sist! Ser du er inne i en ny fase med hus og hjem og i det hele tatt fremtidsplaner.. Skjønner veldig godt at det er trist, men samtidig nødvendig for at neste del av livet kan starte! Og så all denne syklingen da! Endret 9. juni 2011 av Supramundane
Suzy Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #6722 Skrevet 10. juni 2011 God morgen. Da sitter jeg med kaffen hos mamma og skal straks samle meg sammen og dra til huset. Hadde ei skikkelig økt der i går med vask og rydd. Det så rett og slett ikke ut etter jentene, som var så ovelegne og skulle ha alt på stell.. *knurr* Men det nytter ikke å være sur nå - får bare handle og få det unna meg, så er det ikke mer å tenke på. Jeg er litt stressa, men har liksom bare denne dagen nå, så er ting under kontroll. Får pusse tenna her.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. juni 2011 #6723 Skrevet 10. juni 2011 Lykke til med alle dagens gjøremål. Kjenner den knurrefølelsen veldig godt - du har min fulle sympati! God helg, Suzy
Scorpina Skrevet 10. juni 2011 #6724 Skrevet 10. juni 2011 Får håpe du får ei helg som gir deg LITT fred og ro i kropp og sjel
Sauen Shaun Skrevet 10. juni 2011 #6725 Skrevet 10. juni 2011 Håper du får en effektiv dag i dag, og at helga blir rolig og fylt av kos.
Roadrunner Skrevet 10. juni 2011 #6726 Skrevet 10. juni 2011 Håper du kommer greit i mål med dagens oppgaver, og kan kose deg litt resten av langhelga!
Suzy Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #6727 Skrevet 13. juni 2011 God pinsedag! Merkelig søndagsfølelse i dag - men det er jo mandag Godt å være hjemme og bare ta det helt med ro. I går var vi på biltur til Sverige og det tok mer eller mindre hele dagen - jeg ble solbrent i panna også (prisen for å kjøre åpen bil i sterk sol og kald vind ). Fredagen ble en aktiv dag gitt... Var hjemme her igjen klokka hvart over sju på kvelden. Da hadde jeg rukket å vaske og rydde mesteparten av huset, inngå avtale med megler (og snakke gjennom en fremdriftsplan osv) OG trekke ei tann Hadde tannlegetime på morran og var litt bekymret for jeg trodde jeg hadde mistet toppen av plomben min på den tanna som er rotfylt - så kikker tannlegen inn, plukker såvidt på det retter seg opp - ser på meg og sier "Suzy - dette er alvorlige greier" og jeg kjente formelig tusenlappene flagre ut av lommeboka... og ble en smule redd. Joda - tanna hadde sprukket på langs (jeg har aldri hørt om noe slikt) og det var sannsynlig at hele greia måtte trekkes. Jeg ble litt svett (av vanlig skrekk, økonomisk skrekk, og forfengelighetsskrekk) men det var jo ikke noe å gjør.. Han borret unna for å se hvordan det så ut - også, sier han.. "Hm, jeg tror vi prøver et eksperiment jeg gitt. Vi forsøker å trekke den innerste delen av tanna og lar yttersiden stå - så ser det fint ut og det blir grei". Og som tenkt så gjort. Jeg har forøvrig fortsatt litt vondt, men det er nå overkommerlig - det ser ok ut og jeg skal tilbake etter ferien for å se åssen det ser ut og om det fungerer Jeg digger tannlegen min! Jeg skal IKKE bytte til noen i storbyen altså Ja, ja -- etter dette var det bare å sveive ned til huset igjen, jobbe som en gal og deretter stappe bilen så full vi kunne få den med sakene til datteren. Fraktet henne hjem først og deretter var det hjem hit. Nå hadde jeg skikkelig lyst til å lage vafler, men vi har ikke mel. Fanken!
Gjest Purple Haze Skrevet 14. juni 2011 #6728 Skrevet 14. juni 2011 God morgen Så flott at du ble mer eller mindre ferdig i huset! Du er jammen effektiv når du setter i gang, men det visste vi jo fra før . Deilig med alt som er gjort. Jeg hadde også en tann som sprakk på langs, under en gammel fylling, og måtte rotfylle den. Så gikk det et par år og det gikk betennelse i den. Da måtte jeg trekke. Du kan si det sånn at jeg er ikke så fornøyd med min gamle tannlege som du er med din :gjeiper: Høres ut som din er veldig flink! Ha en fin tirsdag, Suzy
Roadrunner Skrevet 14. juni 2011 #6729 Skrevet 14. juni 2011 God morgen! Tiger med en halv tann? Stilig! Er jo artig når de kan finne på litt smarte løsninger da Krysser fingrene for at det fungerer greit, og at restene oppfører seg fint. Men har ikke resten av den tanna skrekkelig god boltreplass nå? Du vil ikke bare tygge den løs etterhvert? (ser for seg bildene av kjeven fra pensumboka... ) Håper du får en finfin tirsdag!
Suzy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6730 Skrevet 14. juni 2011 God tirsdagsmorgen! På plass igjen i regnværet. Stusselig start på ei ny arbeidsuke, men det er nå bare sånn det er... Satt ute hos noen venner i går kveld til halv ni - i sola - så det er ganske radikalt hvordan det snur Ferdig med huset er vel å ta i, men nå er det i allefall søplefritt og relativt rent. Så nå er det bare igjen å skifte terassedør, takrenner, male ferdig det siste utendørs, pusse og male småskader og småplukk inne, flytte ut de siste tingene som datteren skal ha med og pakke ned alt av bøker, nips, løsøre og klær... og style/vaske over på nytt SÅ tenker jeg at jeg kan kalle meg ferdig Jarra.... Skal egentlig ikke oppover til helga, men jeg kjenner jeg er litt fristet likevel - det hadde vært skikkelig godt å få gjort noe av alt dette når vi likevel ikke har noen spesielle planer. Får bare se. I dag skal jeg ha hjemme alene kveld og gleder meg litt. Det er koselig å være sammen med kjæresten, men deilig å være alene litt også - og ekstra hyggelig når han kommer hjem Skal på yoga først og tenkte å ta en seriøs pelsøkt på kvelden når det likevel ikke "plager" noen. Men nå skal jeg ha litt mer
Suzy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6731 Skrevet 14. juni 2011 God morgen! Tiger med en halv tann? Stilig! Er jo artig når de kan finne på litt smarte løsninger da Krysser fingrene for at det fungerer greit, og at restene oppfører seg fint. Men har ikke resten av den tanna skrekkelig god boltreplass nå? Du vil ikke bare tygge den løs etterhvert? (ser for seg bildene av kjeven fra pensumboka... ) Tenner har røtter må vite og denne hadde tre (jeksel) - og to av dem sitter fortsatt fast, så det skal nok gå bra bra uten at den løsner. Er mer redd for å få matrester sittende fast nede i hullet etter den gamle rota Litt ekkelt gitt... skyller munn så det halve kunne holde etter aller måltider om dagen
Roadrunner Skrevet 14. juni 2011 #6732 Skrevet 14. juni 2011 Tenner har røtter må vite og denne hadde tre (jeksel) - og to av dem sitter fortsatt fast, så det skal nok gå bra bra uten at den løsner. Er mer redd for å få matrester sittende fast nede i hullet etter den gamle rota Litt ekkelt gitt... skyller munn så det halve kunne holde etter aller måltider om dagen Ser matrest-problemet ja... Ikke lett å komme til nedi der... Men det gror vel igjen etterhvert, sånn at det tetter rundt tanna.
Suzy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6733 Skrevet 14. juni 2011 Ser matrest-problemet ja... Ikke lett å komme til nedi der... Men det gror vel igjen etterhvert, sånn at det tetter rundt tanna. Jeg håper virkelig det! Det er vel det jeg skal tilbake for å sjekke i august hos min helt av en tannlege - og om vi skal sette på et eller annet i tillegg.
Suzy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6734 Skrevet 14. juni 2011 Stakkar snuppa mi... Fikk stressa telefon - da hadde hun puttet brød i risteren, luftet hundene og kommet tilbake til røyklagt leilighet (risteren, som tilhører romkameraten virker nemlig ikke - eller den virker, men skrur seg aldri av igjen)... og da ble det røyklegging, lufting, stress og kjeft - før hun trodde hun mistet bussen, hadde gått tom for klipp på flexikortet og i det hele tatt Fælt å le, men maken til stress. Men nå ringte hun og hadde fått jobben - så da er det meste bra
Roadrunner Skrevet 14. juni 2011 #6735 Skrevet 14. juni 2011 Grattis med jobb til datteren! Er det sommerjobb/deltidsjobb? Eller fast jobb? Studier til høsten, eller jobbe? Du har sikkert svart og skrevet om det før, men "noen" har litt korttidshukommelse...
Sauen Shaun Skrevet 14. juni 2011 #6736 Skrevet 14. juni 2011 Lenge siden du har fått fjøskaffe nå, så jeg setter igejn en kopp til deg jeg. Og så bra at datteren har fått seg jobb.
Suzy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6737 Skrevet 14. juni 2011 Grattis med jobb til datteren! Er det sommerjobb/deltidsjobb? Eller fast jobb? Studier til høsten, eller jobbe? Du har sikkert svart og skrevet om det før, men "noen" har litt korttidshukommelse... Jeg vet sannelig ikke om jeg har nevnt det før jeg (så gullfiskhukommelsen er vel generell...) Det er jobb i et slags vikarbyrå for barnehager, så hun blir ringevikar først og det er fast såvidt jeg vet. Det er jo antagelig en type jobb hun kan fylle mye av tiden med etterhvert, men som hun kanskje må regne med å ha en annen jobb ved siden av. Hun skal jobbe dette året og kanskje ta opp igjen fag som ikke har gått bra - så får vi se hvor mye hun får til og vil i denne omgangen. Uansett godt at hun får noe å leve av. Lenge siden du har fått fjøskaffe nå, så jeg setter igejn en kopp til deg jeg. Og så bra at datteren har fått seg jobb. Åh takk og lov for litt fjøskaffe. Er ikke alltid det holder med tigerbrygg vet du!
Suzy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6738 Skrevet 14. juni 2011 Nei nå stikker jeg jammen på butikken en tur - og deretter på yoga. Sulten og klar for trening igrunnen.
Gjest Purple Haze Skrevet 14. juni 2011 #6739 Skrevet 14. juni 2011 Så bra at datteren har fått jobb! Dette er nesten skummelt, men sønnen min får muligens vikarjobb i barnehagen hvor jeg jobbet i gamlebyen. Jeg sier det igjen - paralell-liv Kos deg med hjemme-alene-kveld
Suzy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6740 Skrevet 14. juni 2011 Så bra at datteren har fått jobb! Dette er nesten skummelt, men sønnen min får muligens vikarjobb i barnehagen hvor jeg jobbet i gamlebyen. Jeg sier det igjen - paralell-liv Kos deg med hjemme-alene-kveld Herrefred Purple!! Jeg blir nesten litt skremt jeg - vi lever jo helt parallellt jo!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå