Suzy Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #6701 Skrevet 5. juni 2011 Søndag og sløvedag i heimen... Det har jammen vært en ganske innholdsrik helg dette her. Var i hjembyen fra onsdag til fredag. Onsdag tok turen hjem timevis på grunn av mer eller mindre stillestående kø på E6. Kjipt og slitsomt... Fikk fuget og gjort ferdig hos mamma på torsdag og det ble knallfint. Skikkelig stilig, rett og slett, og det er litt gøy. Dro til huset og pakket litt, men orket ikke gjøre så mye i kaoset. Det var full pakkesjau for datteren og venninna - og igrunnen for mye kav for meg. Dro dit igjen på fredag formiddag og pakket litt og forsøkte å hjelpe jentene litt, men ble ikke veldig effektiv der heller. Møtte megleren min halv to og hadde en ok prat m ham - han kommer til huset fredag, til uka, klokka 12, så da tenker jeg at jeg drar opp torsdag, rydder, ser over og forbereder - sover over til fredag og møter ham da. Får litt tips på hva som kan gjøres, hvor kjapt det kommer til å gå osv - uansett blir det ikke noe salg før midt i august. Det lønner seg rett og slett ikke før det. Så da har jeg rimelig god tid og en slags plan i det minste. Datteren og venninna har sjauet og flyttet - og det har visst gått så som så. Mamma hadde snakket med dem, men jeg har ikke fått tak i dem i dag, så jeg har ikke fått hørt hva som har skjedd eller om de faktisk er på plass i leiligheten sin. Kjenner jeg bekymrer meg litt, men jeg får ikke gjort så mye fra eller til akkurat nå. Tenkte å besøke dem i morgen - om de er der da Litt sliten i hodet og hjertet om dagen... men kjæresten min er fryktelig fin med meg og støtter utrolig godt. Han ser meg og ser hva som foregår og det er utrolig godt. Han er virkelig verdens beste innimellom (eller mesteparten av tiden, vil jeg si). Nå skal jeg sløve enda litt mer og forsøke å nå flytteungen på telefonen igjen, tenker jeg.
Gjest Purple Haze Skrevet 5. juni 2011 #6702 Skrevet 5. juni 2011 Skjønner at du er sliten, både mentalt og fysisk. Vet akkurat hvordan du har det, for å si det sånn. Tenker datteren og venninnen fikser flyttingen greit. Det meste ordner seg, vet du. Det er bare vi mammaene som klarer å lage bekymringer ut av det meste Håper du får flere brikker på plass neste helg, med rydding, ordning, mekler og hele pakka!
Gjest Purple Haze Skrevet 6. juni 2011 #6703 Skrevet 6. juni 2011 Håper du får en ok mandag. Kunne signert statusen din på FB med store bokstaver! Det går seg nok til for oss begge, tenker jeg
Roadrunner Skrevet 6. juni 2011 #6704 Skrevet 6. juni 2011 Innom en liten tur og hilser på, og håper du har en grei mandag! Varme tanker sendes en tiger full av tanker...
Suzy Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #6705 Skrevet 7. juni 2011 Takk for omsorgen jenter Dere er gode å ha altså! Det går bra med meg. Hadde en god dag i går i grunnen, selv om det stadig er ting... Flyttingen hadde ikke gått så bra. At det er kaos dit de kommer er helt ok - det legger jeg meg ikke opp i, men jeg er en tanke bekymret for hvordan huset ser ut når jeg kommer opp til helga OG jeg er litt bekymret for at de ikke har fått med alt de skulle ha med heller. Faren hennes hadde hatt det altfor travelt da han skulel hjelpe dem, så det ble stress og mas på alle vis. Så jeg vet ikke helt. Så er det jobb og penger - datteren har søkt på over 50 jobber de siste to ukene og trenger virkelig desperat noe. Jeg håper bare hun får det snart, så jeg kan slappe litt av Snakket med henne i går og merker at jeg ikke kan si så mye for da er det glefsing tilbake med en gang - jeg mener jo ikke å mase, men lurer på ting og syns jeg har lov til å spørre. Ja, ja.. Men ellers var gårsdagen fin og kvelden avslappende. Kjæresten var på golf i gårkveld, så han kom ikke hjem før kvart på elleve, men var blid og glad. Hadde vunnet og var fornøyd med banen, som han ikke hadde spilt før og så videre - glad mann altså. Artig yoga i går, men knalltøff i varmen - var helt våt i håret i bakhodet etterpå - det var jo så fuktig og hett. Også er jeg litt stolt Instruktøren tok meg til side før treninga og sa at hun skulle få tatt nye bilder til nett og annet av klasse og av studio og hun ville veldig gjerne ha med meg på det - og om jeg kunne til uka. Og det kan jeg. Ganske gøy da. Det betyr at praksisen min er god det - og det er moro Det er selvsagt flere som skal være med - vi skal illudere en yogaklasse, tross alt - men likevel. Moro! Jeg har jo egentlig ikke praktisert så lenge og får selvtillit av å få til og å bli sett for der - selv om jeg ikke er tynn som strikk eller ultratrent. I dag skal jeg treffe kusina og venninne til middag - blir helt sikkert kjempekoselig. Hadde vært helt ok om det regnet fra seg før jeg skal ut igjen herfra ser jeg. Lurer på om jeg må ut i lunsjen og se om jeg finner støvler! men nå skal jeg ha litt mer og ta en dagbokrunde. Jeg har forsømt alle som en i det siste.
Roadrunner Skrevet 7. juni 2011 #6706 Skrevet 7. juni 2011 Skjønner godt din frustrasjon og tankene rundt flyttinga til datteren. En ting er hvordan de har det under innflytting, men en annen ting er hvordan det ser ut etter utflytting. Eventuelt kunne de vel sagt at det ble litt kaotisk, men at de ønsker å reise opp til helga for å rydde ferdig/vaske. Da vet du i det minste at det er kaos som venter deg, og at de ønsker å ta ansvar. Men hvis du skal snakke med megler til fredag, så er det jo uansett greit om det ser sånn nogenlunde ut... Huff...
Gjest Purple Haze Skrevet 7. juni 2011 #6707 Skrevet 7. juni 2011 Skjønner godt at det ikke er så lett med datter og flytting altså. Heldigvis fikk jeg innstallert sønnen på en ok hybel i helga, men noen jobb har ikke han fått enda heller, og det MÅ han bare ha. Fort som fy! Så artig med yoga da. Skjønner godt at du ble både stolt og glad
Roadrunner Skrevet 7. juni 2011 #6708 Skrevet 7. juni 2011 Glemte jo helt det ja, GRATTIS med kjempekomplient på Yoga'n! All grunn til å være stolt! Knallbra!!!
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juni 2011 #6709 Skrevet 8. juni 2011 God morgen Håper det står bra til med deg, Suzy? Uvant at det er så stille fra din kant. Men jeg skjønner godt at man prioriterer andre ting enn nett nå som sommeren er over oss Ha en fin dag!
Roadrunner Skrevet 8. juni 2011 #6710 Skrevet 8. juni 2011 Mårnings! Er generelt ganske stille på KG om dagen... Men håper Suzy har en fin onsdag? Ordner det seg med flyttejentene?
Suzy Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #6711 Skrevet 8. juni 2011 God morgen midt på uka! Litt trøtt i dag, men det er mest fordi jeg våknet og måtte på do klokka fem og liksom ikke helt klarte å sovne godt igjen. Kjenner den siste drøye timen hadde vært god og ha liksom... Litt fikser vel det verste. Hadde en supertrivelig ettermiddag og kveld med kusina og venninna i går. Var hjemme litt over ni og da var jeg egentlig bare sofapotet resten av kvelden sammen med kjæresten. Bikket i seng klokka 23 og sovnet nesten med en gang. Kjæresten ble sittende oppe og vente på datteren, som ikke hadde med seg nøkkel ut, og kom ikke før jeg akkurat hadde sovnet - våknet litt men tror jeg var vekk igjen på to minutter Fikk servert noe som var utrolig godt og enkelt - salat av salmalaks i terninger og mango i terninger, blandet med avokado (dvs jeg tåler ikke avokado lenger så jeg sto over den). Mm! sier jeg bare og så enkelt. Hadde på sesamfrø og soyasaus og det var virkelig yummy. Det tror jeg blir middag neste gang jeg skal lage altså I dag skal jeg til frisøren (ENDELIG!!) og gleder meg. Har blitt helt håpløs på håret og trenger virkelig et løft. Var utrolig fornøyd forrige gang og skal tilbake dit jeg var da (blir jeg like fornøyd nå så blir det den faste, selv om det var et snobbete sted...). Så satser jeg på yoga i kveld - den sene og tunge timen - og da er jeg vel hjemme omtrent som i går Ikke rart dagene går fort. Tenker det blir mot hjemtraktene på torsdag kveld (datteren var innom i går og hadde ikke blitt helt ferdig med vask og rydd, tilsto hun, så det tyder på at vi må opp og gjøre litt da... Som jeg tenkte). Så satser jeg på å få gjort det som skal til i løpet av fredag og komme ned igjen på kvelden. Er vi heldige så får vi med oss litt ting fra huset som de ikke fikk med på forrige lass (men jeg har jo ikke akkurat varebil, så det finnes jo grenser for hva jeg får med meg). Nåja - det ordner seg vel. Måtte bestille tannlegetime med det samme, for jeg tror jeg har mistet deler av en plombe. Klarer ikke tygge der og det føles ubehagelig. Helsike altså Trengte IKKE den ekstra kostnaden. Nei fader altså... Mer må til.
Suzy Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #6712 Skrevet 8. juni 2011 I dag hadde jeg faktisk tenkt å sitte her en god stund over tiden, men nå roper magen sånn at jeg ikek er sikker på om jeg orker. Bør vel sitte her til minst halv fem, men da får jeg vel se om jeg begynner å bevege meg mot et sted som selger noe jeg kan putte i munnen... Har fått litt unna meg også. Har mailet bankkontakten min og spurt om jeg kan få betale kun renter de siste månedene på huslånet og meldt adresseendring fra første juli - så da har jeg fått gjort noe. I morgen må jeg få ut fingeren og scanne selvangivelse, sende lønnslipp og arbeidskontrakt så bankfyren til kjæresten kan begynne å beregne hvor mye vi kan få i lån. Reiser til hjemtraktene etter jobbn i morgen - så tar jeg og datteren fatt på huset, pakker ned litt, også sover i allefall jeg hos mamma igjen - må høre med datteren om hva hun foretrekker. Fredag bærer det ned igjen. Men nå er jeg sulten
Roadrunner Skrevet 8. juni 2011 #6713 Skrevet 8. juni 2011 Høres ut som om dagene går i ett hos deg, Suzy Men godt for alt som er gjort!
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juni 2011 #6714 Skrevet 8. juni 2011 Håper du får gjort unna mye til helgen. Det er virkelig en lettelse når en får unna det som henger over en og krever mye energi og tankekraft.
Skravla Skrevet 8. juni 2011 #6715 Skrevet 8. juni 2011 Høres ut som du har et hektisk liv for tiden.
Suzy Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #6717 Skrevet 9. juni 2011 Mmm, det er litt hektisk gitt... Godt med i dag og - takk Sauen Ble vegetarmat i går og jeg klarte for en gangs skyld å stoppe før jeg var stappmett slik at jeg rakk å søkke maten litt før yogatimen. Det er definitivt ikke gøy å trene yoga på altfor mett mage Var hjemme kvart på ni, varmet meg en kotelett etter middag til kveldsmat og sløvet. Klippet håret i går og var fornøyd da jeg gikk fra frisøren, men nå etter dusj i går, syns jeg det ble litt kort. Isj. Men det vokser jo ut igjen, så det går sikkert greit. Kan jo være at det krøller seg litt vel mye nå som det er så fuktig i lufta og dermed virker kortere også - eller at det rett og slett bare er sabla uvant. Har tatt bilen til Helsfyr i dag og parkert den klar for avgang. Litt skeptisk til den generelle helsa på den... rusten ved skjermene, trekker litt til den ene siden, dårlig kontakt på den ene forlyka så den ikke lyser og nå har det jaggu begynt å lage rare lyder med startmotoren Fader altså! Jeg trenger at den holder i allefall ut sommeren, så jeg har noe å komme opp og ned til hjemtraktene med. Får vurdere å levere den hos min mekkefyr litt senere i sommer - om den klarer å oppføre seg så langt... Rusten kan jeg alltids ta sjøl, men lykta, starteren og trekkinga bør antagelig fikses. Penger, penger, penger Hadde vært en drøm å ha en litt nyere bil, men jeg trenger det jo ikke så det er jo bare tull antagelig Uansett kommer datteren rundt halv fire og da tar vi banen opp og kjører ut av byen. Tenker vi stikker til mamma og spiser også får vi ta ei skikkelig kveldsøkt i huset, så vi ser hva vi har og ikke har å gjøre. Travle dager ja.. det er sikkert, men det blir en fin og lang helg og da skal jeg i allefall ta det med ro. Og da er mange ting satt på plass får jeg håpe. Mer nå. Medarbeidersamtale i dag også. Litt skummelt syns jeg. Jeg er ikke vant til slik oppfølging jeg
Gjest Purple Haze Skrevet 9. juni 2011 #6718 Skrevet 9. juni 2011 God morgen Kjipt med biler som ikke vet å oppføre seg altså! Utgifter til bil synes jeg er noe av det mest sure å ut med. Håper det ikke blir for dyrt å fikse den! Ellers så ser jeg at du har nok å henge fingra i. Tenker det skal bli deilig når alt er unnagjort! Her kjenner jeg at skuldrene senker seg litt mer for hver dag. Unner deg det samme Lykke til med medarbeidersamtale og god tur til hjemtraktene
Roadrunner Skrevet 9. juni 2011 #6719 Skrevet 9. juni 2011 Håper dere får en fin og effektiv tur til hjemtraktene, og ikke minst at bilen holder... Kjipe greier når det blir ekstra bilutgifter! Lykke til med medarbeidersamtale, det kommer helt sikkert til å gå bra!
Suzy Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #6720 Skrevet 9. juni 2011 Lykke til med medarbeidersamtale, det kommer helt sikkert til å gå bra! Det gikk så fint så. Merker at jeg får ny giv av sjefen min - det må vel være et veldig godt tegn? Bilen holder sikkert (håper jeg) så tenker jeg at jeg hører om min mekkevenn har mulighet til å gjøre noe med den helga 1. juli for da skal jeg uansett oppover og kan belage meg på mamma sin velvilje (forhåpentligvis). Satser på å teste den nye retten (salmalaks, mango og avokadosalat) i kveld - handler med for å takke mamma for overnatting osv. Nå MÅ jeg bare få skrevet noe greier ferdig her...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå