Suzy Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #6541 Skrevet 6. mai 2011 Det er nesten skummelt så like livssituasjonene våre er altså! Jeg må også selge for å kunne kjøpe noe sammen med samboer, og sønnen min blir nok veldig lei seg når han må flytte. Selv om vi har snakket om at han må forberede seg på det, og at jeg da kan hjelpe han litt mer økonomisk om jeg får solgt. Nå ser det ikke ut til at det skjer med det første, så... Vil du selge, da? Hva tenker du om framtiden nå? Skjønner at du syns dette ble tungt og kjipt Men god helg vil jeg nå ønske deg uansett :overrasket: Herrefred så merkelig - vi er jo i samme båt så til de grader! At det går an Ja jeg vil jo på et vis selge. Jeg syns det er utrolig trist, for jeg har lagt så mye innsats i det huset. Det har virkelig vært et hjem og jeg har elsket det med hele meg. Jeg har pusset opp hele kåken fra a til å og det har en beliggenhet som er fantastisk, med naboer som er utrolige - det kan ikke bli et bedre hus. Men jeg vil også ha muligheten til å satse her, men kjæresten, og jeg vil ha et annet sted å bo enn dette her. Jeg vil ha mer plass, jeg vil ha hage, jeg vil kunne grille ute på terassen... ja alt det jeg ikke kan i fjerde etasje på ei blokk, rett og slett. Det er ikke så lett å skulle passe på disse store ungene - og hjelpe dem skikkelig. Syns alt i livet har dreid seg om nettopp det og nå er det vanskelig å ikke gjøre det hele tiden. Det sitter i ryggmargen lissom... Får tenke og gruble litt i helga. Har sendt mail til en megler jeg kjenner for å spørre om kostnader ved salg og evt kostnader ved verdivurdering - så får jeg noe å forholde meg til der og. Det er alltid greit å vite hva en har å forholde seg til.
punkyB Skrevet 6. mai 2011 #6542 Skrevet 6. mai 2011 Men kan vel lønne seg å sjekke med litt flere banker ? De kan jo variere veldig i hvordan de vurderer slike ting.
Gjest Purple Haze Skrevet 7. mai 2011 #6543 Skrevet 7. mai 2011 God morgen Ja, det er helt skummelt hvor parallelle liv vi har! Men samtidig litt godt å kunne dele tanker og erfaringer, syns jeg. Du forstår meg jo så godt Og jeg skjønner at det er kjipt å tenke på å selge det huset når du har lagt så mye sjel og omtanke i det. Virkelig! God lørdag, Suzy
Roadrunner Skrevet 7. mai 2011 #6544 Skrevet 7. mai 2011 Bare innom for å ønske en finfin lørdag (og for å unne meg en bitteliten lesepause...). Håper du koser deg!
Suzy Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #6545 Skrevet 8. mai 2011 God søndag! Gårsdagen gikk unna som en vind. Kjørte hjem fra morgenen av - var innom mamma, datteren og butikken - fikk hentet linser og resepter og div, kjøpt kort og handlet med noe for mamma. Så kjørte jeg ut til samfunnshuset der konfirmasjonen skulle være, hvor en av de andre som skulle hjelpe til alt var godt i gang også var det bare å gå i gang. Varmet, friterte, danderte og fikset mat til selskapet begynte klokka fire, spiste og ryddet, vasket pyntet opp - før kaker osv skulle frem.. veldig koselig var det og jeg var hjemme igjen klokka halv ti, nesten akkurat tolv timer etter at jeg dro. Utover det var det en ganske annerledes dag. Mamma meldte da jeg skulle til å kjøre inn igjen og fortalte at det var blitt slutt mellom henne og kjæresten hennes gjennom fire år. Ganske underlig og ganske så leit. Hun har hatt det veldig fint med ham og det kom vel mildt sagt overraskende på henne dette her. De har snakket om å flytte sammen osv, så det var litt sjokk. Jeg ringte og snakket med henne en time på vei inn. Kjenner jeg blir harm på mammaen min sine vegne - hun er en diamant og om han tror han kan få noe bedre, så er han virkelig en dust! Tror jeg må prioritere mamma og hjemsted litt fremover gitt... Så snakket jeg med datteren i forbifarten og hun har tygget på hussalg og slikt, og sa at uansett hva jeg bestemte meg for så kom hun til å støtte meg på det - og hun skjønte at jeg virkelig hadde gjort mitt beste for å få beholde huset. Hun sa at hun sikkert kom til å gråte når det eventuelt måtte selges, men at hun forsto. Av og til undervurderer jeg jenta mi, tror jeg. Men det var utrolig godt å høre henne si det. Så... mye tanker, mye som foregår. Jeg blir helt matt. Og Purple - veldig godt med en som ser hva man sliter med. Det er veldig godt å få tilbakemeldinger av deg, for du ser så godt hvor jeg er og hva det er. Paralell-liv? Må ha mer
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mai 2011 #6546 Skrevet 8. mai 2011 Parallell-liv ja - litt sånn Matrix Godt for oss begge, tror jeg, at vi ser og skjønner hvordan den andre har det Stakkars Suzy-mamma da! Et brudd helt ut av det blå?! Hva skal man si? Ikke det minste rart at hun er satt ut og nedfor av det Noen mannfolk vet rett og slett ikke sitt eget beste! Kjenner jeg blir opprørt ved tanken. Datteren din høres ut som sønnen min. De forstår nok mye mer enn vi tror, og tenker og reflekterer mer også. De er rett og slett i ferd med å bli voksne! Hva tenker du selv i forhold til hussalg, da? Kos deg og nyt søndagen
Sauen Shaun Skrevet 8. mai 2011 #6547 Skrevet 8. mai 2011 Påfyll? Stakkars mamma'n din. Godt for henne at hun har deg å snakke med i det som har skjedd og skjer. Og veldig bra at jenta di støtter deg uansett om du selger huset eller ikke. Det er vel ikke så unaturlig at du undervurderer henne litt. Hun er jo veslejenta di. Og er du som mødre flest, så tror du barnet ditt er mer sårbart og mange år yngre enn det egentlig er. Unger forstår som regel mer enn man tror, bare man snakker skikkelig med dem.
Suzy Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #6548 Skrevet 8. mai 2011 Parallell-liv ja - litt sånn Matrix Godt for oss begge, tror jeg, at vi ser og skjønner hvordan den andre har det Matrix faktisk! Og ja - godt for oss begge Stakkars Suzy-mamma da! Et brudd helt ut av det blå?! Hva skal man si? Ikke det minste rart at hun er satt ut og nedfor av det Noen mannfolk vet rett og slett ikke sitt eget beste! Kjenner jeg blir opprørt ved tanken. Stakkars mamma'n din. Godt for henne at hun har deg å snakke med i det som har skjedd og skjer. Jeg stiller selvsagt opp for mamma så mye jeg kan nå, men jeghar så vondt av henne. Hun er på mange måter en beskjeden og ganske privat person og jeg blir redd hun skal bli enda mer redd for å åpne opp for andre. Nå har hun jo gitt av seg selv og fått en skikkelig smell. Og mammaen min er det fineste mennesket jeg vet om. Det er ingen i hele verden jeg føler meg så vel sammen med som henne og jeg kan ikke skjønne at ikke alle andre ser det også. Hun er rett og slett fantstisk empatisk, kloka, trygg og høflig - på toppen av å være ei flott dame. Datteren din høres ut som sønnen min. De forstår nok mye mer enn vi tror, og tenker og reflekterer mer også. De er rett og slett i ferd med å bli voksne! Og veldig bra at jenta di støtter deg uansett om du selger huset eller ikke. Det er vel ikke så unaturlig at du undervurderer henne litt. Hun er jo veslejenta di. Og er du som mødre flest, så tror du barnet ditt er mer sårbart og mange år yngre enn det egentlig er. Unger forstår som regel mer enn man tror, bare man snakker skikkelig med dem. Det er jo sånn det er - man underurderer og beskytter og gjør det en manker for å beskytte og hjelpe. Også forstår de mer enn man tror til sjuende og sist... Det betyr kanskje at man har lykkes med noe i oppdragelsen også? Håper jeg. Hva tenker du selv i forhold til hussalg, da? Jeg tenker vel rett og slett at det ikke er noe særlig valg jeg har... Skal jeg få et liv jeg vil ha her inne, så må jeg bare. Har hatt en strålende søndag. Vært på sykkeltur med kjæresten og laget herlige vafler, sittet i sola og sløvet. Livet er herlig stadig vekk
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mai 2011 #6549 Skrevet 8. mai 2011 Godt med gode dager. De skal man ta vare på og gjemme i sitt! Føler virkelig med moren din. Det må være fryktelig for henne nå. Godt at hun har deg som støtte og hjelp! Hun høres ut som en flott dame, og det forundrer meg ikke, for hun har jo oppdratt en flott datter Hussalg, ja. Det er vel ingen vei utenom, hvis du skal ha mulighet til å kjøpe noe sammen med kjæresten. Da får en håpe du får en god pris for det, og at dere finner drømmehuset sammen En må jo se det positive i dette Jeg har gitt opp håpet om å få solgt leiligheten min, og det bekymrer meg. Ikke akkurat noe boost for økonomien å ha to steder med boutgifter.
Suzy Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #6550 Skrevet 8. mai 2011 Føler virkelig med moren din. Det må være fryktelig for henne nå. Godt at hun har deg som støtte og hjelp! Hun høres ut som en flott dame, og det forundrer meg ikke, for hun har jo oppdratt en flott datter Hussalg, ja. Det er vel ingen vei utenom, hvis du skal ha mulighet til å kjøpe noe sammen med kjæresten. Da får en håpe du får en god pris for det, og at dere finner drømmehuset sammen En må jo se det positive i dette Jeg har gitt opp håpet om å få solgt leiligheten min, og det bekymrer meg. Ikke akkurat noe boost for økonomien å ha to steder med boutgifter. Nei skal vi kunne få et liv som jeg ønsker sammen så er det ingen vei utenom. Så utrolig kjipt med leiligheten din. Har du mulighet til å leie ut et år eller to til da? Så det ikke blir doble utgifter hele veien?
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mai 2011 #6551 Skrevet 8. mai 2011 Nå tenker jeg at jeg lar den ligge ute for salg til over sommeren. Er den ikke solgt innen da, tenker jeg at en av sønnene mine kan få leie. Begge vil nemlig det. Yngstemann bor jo der nå, og får førsteretten! Jeg kommer ikke til å leie ut til fremmede igjen noen gang! En vil jo gjerne starte litt på ny frisk sammen med samboer, i et hus som begge eier. Tror vi har den tanken, både du og jeg
Roadrunner Skrevet 9. mai 2011 #6552 Skrevet 9. mai 2011 God morgen, Suzy! En god til Suzy (snill datter) og Suzy-mamma (som har det tøft om dagen)... Syntes du hadde nok å tenke på fra før jeg da...
Gjest Purple Haze Skrevet 9. mai 2011 #6554 Skrevet 9. mai 2011 Go`morgen Sykkel til jobb i dag, eller? Håper turen går bedre og bedre for hver gang! Ha en fin dag
Suzy Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #6555 Skrevet 9. mai 2011 God morgen damer! En god til Suzy (snill datter) og Suzy-mamma (som har det tøft om dagen)... Syntes du hadde nok å tenke på fra før jeg da... Jeg syntes kanskje også det da, men en ulykke kommer sjelden alene visstnok Og takk for klem - det hjelper veldig med gode KG-venner. God morgen Suzy. Håper du får en fin dag. Jepp, den er ikek så verst faktisk - tross alt Go`morgen Sykkel til jobb i dag, eller? Håper turen går bedre og bedre for hver gang! Jess, sykkel i dag og - og i dag spurte noen meg om vegen Gjett om jeg var stolt da gitt. I dag er det yoga og deretter juks og t-bane hjem med sykkelen, men satser på sykling hjem på onsdag, for jeg bør komme meg på yoga i morgen også. Må få gått inn bunadsstøvlene en dag også så de ikke gir meg en stygg overraskelse på 17. mai...
Gjest Purple Haze Skrevet 9. mai 2011 #6556 Skrevet 9. mai 2011 Artig når noen spør om veien, og en faktisk kan forklare Skjønner godt at du tar banen hjem etter yoga altså! Det er da grenser for hva en makter etter en lang dag. Mine bunadsko er de beste skoene jeg har, tror jeg. Kjempegode å gå i, heldigvis!
Suzy Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #6557 Skrevet 10. mai 2011 God morgen! Da har fjeset tørket etter motvinden og varmen (jepp, sykkel i dag og) og jeg er på plass. Det er utrolig deilig å sykle til jobben om morgenen, må jeg si. Først og fremst er det veldig forfriskende og man våkner, men det er mye fint å se på også og en koselig vei å ta seg frem - i allefall når sola stråler som i dag osv. Våknet av kjærestens klokke i dag, men sovnet skikkelig godt igjen og skjønte ikke noe da klokka mi slo seg på. Kjæresten hadde reist og alt også, mens jeg var på vei ned så tikker det inn melding: "Ville ikke vekke deg da jeg dro så jeg gir deg et kyss nå! KYSS!" Han er veldig fin altså.... Ikke mye å skrive om i går. Var hjemme sjutida, spiste middag, slanget meg litt i sofaen og tok meg en deilig dusj. Kjæresten dro avgårde og golfet med en kompis, så jeg hadde tv'n i fred og ro og koste meg innmari Satser på yoga i dag også - og juks med bane hjem . Men i morgen skal jeg sykle begge veier altså - Æresord Nå derimot - skal jeg ha
Gjest Purple Haze Skrevet 10. mai 2011 #6558 Skrevet 10. mai 2011 God morgen For en fin kjæreste du har, kjempekoselig å få en slik melding Eni i at det er herlig å sykle til jobb! Da våkner man skikkelig Ha en fin tirsdag, Suzy
Sauen Shaun Skrevet 10. mai 2011 #6559 Skrevet 10. mai 2011 God morgen. Og takk for tigerbrygget du serverte meg i dag. Deilig å stå opp til ferdig kaffe. Og jeg synes ikke du skal være flau over å jukse med å ta sykkelen på banen hjem igjen, etter at du har syklet til jobb og trent yoga etter jobb. Synes du er kjempeflink til å trene jeg.
Roadrunner Skrevet 10. mai 2011 #6560 Skrevet 10. mai 2011 Signerer Sauen! Ikke juks dette, bare litt sunt folkevett. Herreminhatt, du sykler da TIL jobb og går på yoga i tillegg, da er det absolutt lov med banen hjem God morgen forresten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå