Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet
:kaffekopp: God morgen! Hvordan har syklisten det i dag?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kaffekopp: God morgen! Hvordan har syklisten det i dag?

God morgen!

Ville nok være å overdrive å si at syklisten er i kjempegodt humør akkurat i dag. Først og fremst er hun ikke syklinst, for i går dro jeg til hjembyen, så nå sitter jeg ved kjøkkenbodet og skribler. For det andre skal jeg til tannlegen i dag (derfor jeg er her) og det er alltid like dritt... :sjenert: Ubehagelig og dyrt på en gang. De hjelper det faktisk ikke at jeg har verdens hyggeligste tannlege heller...

Og for det tredje - da jeg kom hjem i går så var det vinterdekk på bilen fortsatt. Det er som de fleste vet ungdommene som har fått bruke bilen min og fristen for skift var i går. De har fått klar veiledning (faktsk sa jeg at jeg ville de skulle ha skiftet til forrige gng jeg var hjemme - 18. mars) om å ta vare på den og følge opp og nå er den altså fortsatt vinterskodd.

Ble skikkelig pissed av det, må jeg innrømme, så jeg tok på meg arbeidslklær fra morran i dag og nå skal jeg ut og skifte til sommerdekk, se over den litt sånn generelt - også skal jeg ta den til byen igjen. Fanken heller. Klarer de ikke ta vare på den så får de ikke bruke den heller.

Så.. litt sur i dag faktisk... :tristbla:

Tenker det er betraktelig bedre i ett-tida (da bør det meste være i boks...).

Skrevet

:kaffekopp:

Men da kan vel dagen egentlig bare gå en vei fra her!

:)

Skrevet

Men da kan vel dagen egentlig bare gå en vei fra her!

:)

Det har du rett i MarianneE :ler:

Nå er dekkene skiftet og jeg har tenkt å dra inn til sentrum og tannlegen... Uff... gruer meg :tristbla:

Har tenkt å ta med meg noen småting hjemmefra når jeg først tar bil også. Og huske å hente resept og linser. Må snart få ut fingeren og finne meg lege, tannlege og optiker der inne altså... :roll:

Skrevet

:vinke:

Usj, kjipe greier med en bil som ikke blir fulgt opp altså! Hva har ungdommene sagt? Synes det er smart av deg å ta den med tilbake til byen jeg, så får du litt mer kontroll på den selv (og ungdommen ser at det gir litt konsekvenser å ikke følge opp).

Lykke til hos tannlegen! :klemmer:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Håper det gikk greit hos tannlegen, og at det ikke kostet skjorta! Skjønner godt at du ble sur og tok med deg bilen tilbake. Det hadde jammen meg jeg gjort også. Når de ikke oppfyller sin del av avtalen, så får det konsekvenser. Like greit å lære først som sist.

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :)

Litt :kaffekopp: for komme i gang på en tirsdag. Håper dagen din blir bra!

Skrevet (endret)

God morgen!

Da var kaffemaskina renset og jeg på plass :ler:

Syklet til jobben i dag - stolt og litt irritert. Stolt av at jeg syklet, men irritert over at jeg ikke fant helt frem og syklet meg bort et par ganger - pluss havnet i verste trafikken (som jeg egentlig forsøkte å unngå). Også mistet jeg vottene mine :tristbla:

Fikk fine ullvotter av kjæresten til jul og de har vært så gode å ha i vinter - og siden det var kjølig på morran så puttet jeg dem i jakkelommen og tenkte jeg kunne ta dem på hendene når jeg kom til bakkene, så jeg ikke skulle fryse. Kjente at de var der flere ganger også plutselig var de det ikke :sukk::tristbla:

Faen altså!

Tror det vil være en utrolig tung sykkeltur hjemover fra byen for det er mye nedover :overrasket: Men i dag har jeg tenkt å jukse og ta banen opp igjen, for jeg har en jobbmiddag i kveld og når jeg rota meg litt vekk på vei ned i dagslys, så tør jeg ikke tenke på hvor jeg havner om jeg sykler opp igjen i halvmørket med en øl innabords :ler:

Får prøve igjen i morgen og se hvordan det går - og da får jeg satse på å komme meg hjem også. Tror det blir tøft :overrasket:

Ganske lei hele ungdomsproblematikken nå, merker jeg. Det er faen så rotete og faen så slitsomt å være sånn på dem hele tiden. De forlanger ansvar og selvstendighet, men klarer ikke å gjøre det som skal til for å fortjene ansvaret.

Jeg kjenner jeg blir sint og lei og jeg orker ikke være sur kjærring, så jeg bare gjør det jeg har advart om at jeg skal gjøre - også får de tenke over saken i fred og ro for seg selv. Det er min bil - i allefall foreløpig og de har hatt den alldeles kostnadsfritt, så når de ikke følger opp så forsvinner privilegiet. Sånn er det bare.

Tannlegen gikk fint. Null hull - bare tannsteins om det alltid er og ca 700 ut for bilde, sjekk og rens. Det er ikke ille syns jeg. Jeg tror ikke jeg gidder bytte tannlege foreløpig - liker ham godt og han kjenner meg godt - og det er jo bare en gang i året, tross alt.

Nå - fyller på meg kaffe..

Endret av Suzy
Skrevet

:5: for hyggelig tannlegevisitt!

Har samme trenden her, og har dermed beholdt tannlegen på hjemstedet (nær mine foreldre) siden vedkommende tannlege er relativt rimelig, og kjenner meg og tennene mine godt.

Hvor lenge er det snakk om at ungdommene skal bo i huset? Snakket ikke de om å leie noe eget? Og hvordan går grubleriene til deg og kjæresten angående boligsituasjonen? :troest:

Mer :kaffekopp: ?

Skrevet (endret)

Grattis med både nye bunadssko og sykkel...og nyrenset spisemøblement ;):tommelopp:

Jeg skal ha min "eu-kontroll" på tennene i juni (når feriepengene kommer) Bruker å ha det hvert år. Enkelt å huske og sånn sett en billig forsikring. :)

Endret av Scorpina
Skrevet

De skal bo frem til sommeren - men når på sommeren vet jeg jo ikke enda.

Kjæresten og jeg skal i banken fredag og da håper jeg å få noen mer konkrete råd på hva som lønner seg å gjøre og hva som kan gjøres. Inntil da bare tankespinner jeg :roll:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det skjer mye hos deg om dagen også, ser jeg. Blir spennende med bankmøte på fredag! Håper dere finner en god løsning som begge kan leve med.

Og jeg kjenner meg godt igjen i den frustrasjonen over ungdommene altså. Jeg skjønner pokker ikke hvor den ansvarsløsheten kommer fra? Syns jeg har oppdratt mine med temmelig fast hånd, har prøvd å lære dem selvstendighet og ansvar, men jammen glipper det rett som det er. Lurer på om de har huet langt opp i r**a noen ganger. Håper det endrer seg med litt modenhet og livserfaring.

Skjønner godt at du valgte banen hjem med sykkelen i dag. Ikke artig når man roter seg vekk, og det attpåtil er tung vei å tråkke!

Skrevet

Jeg skrev et kjempelangt innlegg her i dag tidlig, så krasjet maskina og nå er jeg sinna og lei og gidder ikke skrive om.

Må har mer kaffe først, tror jeg...

Skrevet

Prøver igjen...

Syklet i dag og - flinke meg! Rotet meg bort i dag og, men på en mer positiv måte enn i går - hurra. I dag skal jeg forsøke å komme meg hjem også, men må innom en G-sport først, for det har skjedd et eller annet med sykkelen min på vei ned i dag. Virker som det er noe løst et eller annet sted :(

Litt bekymra, merker jeg...

Skal ut og spise lunsj med bestekusina i dag og har ellers en hel haug med frustrasjon og styr i meg på grunn av hus, hjem, bank, ungdommer osv - vet ikke engang hvilken ende jeg skal starte i, men forsøker da å ta litt og litt innover meg og ikke bli så frustrert. Er ikke bra for meg å stresse sånn inni meg og det hjelper jo ikke.

Skrevet

Det blir nok ikke noe bedre om du stresser deg opp nei. :hug:

Kanskje du skulle skrive en liste over alt du må ta tak i. Også deler du den i to lister. En med det som haster og en med det som kan vente. Også stryker du ut etterhvert som punktene er løst. Og kanskje skrive en tredje liste over det som egentlig ikke er ting som må løses, men som rett og slett bare er rene frustrasjoner. For meg hjelper det ihvertfall å få sortert ting på papiret. Da kan jeg ta tak i en og en ting.

Skrevet

Veldig, veldig smart tenkt Sauen. Lurer på om jeg skal sette meg ned med det i kveld altså - det er ganske mye man kan få sortert ut på det viset :jepp:

Skrevet

Ja, det hjelper å få sortert tankene. Når man får en oversikt på papir, så er det mye lettere å hvile innimellom. For man slipper den evige tankekverna. I tankene har alt en tendens til å bli et uoverstigelig berg. Men når det er skrevet, så ser man at det som regel ikke er så ille som man trodde.

Skrevet

For min del er det nok skillet mellom det som bare må gå sin gang og det som jeg virkelig må få orden på som er det vanskelige! Jeg har en tendens til å tenke like mye på det som jeg bare må vente og se med, som det jeg faktisk kan gjøre noe med.. og da blir det mye krefter som går til spille så klart.

Skrevet

Høres veldig fornufitg ut med en liten kategorisering av tankene. Leste forresten en sak om det i Kamille for noen uker siden. Der brukte de en modell som bestod av 4 kvadrater:

- Viktig og haster

- Viktig men haster ikke

- Uviktig og haster

- Uviktig men haster ikke

(husker ikke helt ordrett, men det var noe i den duren).

Har i tillegg hørt ei venninne bruke en annen, tilsvarende modell på sin arbeidsplass for å sortere ut hva man bør ha fokus på. Eksempelvis skal man ha fokus på det man "HAR" (altså der man har grunnlaget for å kunne gjøre noe, ikke venter på andre etc) og på "VIL IKKE" (for det man normalt ikke vil - det nedprioriteres - ergo bør fokus flyttes hit. Mindre/lite fokus bør man kjøre på "HAR IKKE" for her kan man i utgangspunktet ikke gjøre noe uansett. Det samme gjelder for "VIL" for her gjør man gjerne det som trengs uansett, og derfor trenger man ikke rette spesielt fokus hit. Vet ikke om det ble forståelig? :sjenert:

Egentlig skulle jeg bare si at det var gode forslag fra Sauen (og at jeg kanskje burde tenke litt mer sånn jeg også...)

Skrevet

Dæggern - da har jeg fått tilbake troen på menneskeheten må jeg si.

Ringte bort på g-sportbutikken rett her borte for å spørre om hjelp med sykkelen og fikk beskjed om at det var lite folks, å, om jeg kom fort skulel jeg få hjelp med en gang. Det gjorde jeg - og alt var fikset på fem minutter: Sete og styre opp og hjulet festet på nytt.

Syklet bort til nærmeste optiker og spurte om de kunne selge meg to par linser (for jeg går tom før jeg skal hjem neste gang) og han var så hyggelig at han ga meg fem linser i en prøvepakke og sa ta den du også får du prøvd denne typen linser med det samme.

Du verden sier jeg bare.

Det er utroolig hyggelig med service når man faktisk får det.

Nå tror jeg snart jeg skal lure meg ut og begynne på turen hjem. Tror den blir temmelig tøff uansett og like greit å bare starte på den... :overrasket:

Lurer på hvor lang tid jeg bruker jeg gitt... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...